Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 04 sty 2024, 13:57

Autobus Czerwon pisze:
04 sty 2024, 10:58
Na Słowacji robią całkiem fajne buski z napędem elektrycznym lub na CNG, ale osobiście także nie widzę sensu zamawiania wozów o takiej długości z takim napędem (w sumie to nie widzę sensu w przypadku wozów o każdej długości, ale to już temat na dłuższą dyskusję xd). W kazdym razie coś tam na rynku da się znaleźć.
To Rosero, czy wspomniane przeze mnie MMI Urby to wszystko to samo podwozie Iveco Daily ze stopniami w pierwszych drzwiach. W dodatku układ podłogi jest tam mniej więcej jak w Solinach czy MAN-ach TGE (część niskopodłogowa na "zwisie" z tyłu). Ale już dla przykładu BMC ma niską podłogę we wszystkich drzwiach tak samo jak Solaris 8,9LE.
zxcvbnm pisze:
04 sty 2024, 10:01
Weźmy pod uwagę, że bierzemy wozy elektryczne 9m. No to gdzie ładowarki wtedy? Na jakie linie? A może nie 9, tylko 10-10,5m?
Wtedy to już problem operatora. Jeżeli byłby przetarg na operatora z autobusami elektrycznymi to albo pojazdy z dużym zasięgiem (min. 300km) o potężną baterią trakcyjną albo mniejsze baterie podmiana co x-kółek, czyli konieczność zapewnienia większej ilości pojazdów i kierowców. Bo raczej zakup energii od MZA nie wchodzi w grę, bo nie są sprzedawcą energii elektrycznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 sty 2024, 15:01

Szymon pisze:
04 sty 2024, 13:57
Autobus Czerwon pisze:
04 sty 2024, 10:58
Na Słowacji robią całkiem fajne buski z napędem elektrycznym lub na CNG, ale osobiście także nie widzę sensu zamawiania wozów o takiej długości z takim napędem (w sumie to nie widzę sensu w przypadku wozów o każdej długości, ale to już temat na dłuższą dyskusję xd). W kazdym razie coś tam na rynku da się znaleźć.
To Rosero, czy wspomniane przeze mnie MMI Urby to wszystko to samo podwozie Iveco Daily ze stopniami w pierwszych drzwiach. W dodatku układ podłogi jest tam mniej więcej jak w Solinach czy MAN-ach TGE (część niskopodłogowa na "zwisie" z tyłu). Ale już dla przykładu BMC ma niską podłogę we wszystkich drzwiach tak samo jak Solaris 8,9LE.
zxcvbnm pisze:
04 sty 2024, 10:01
Weźmy pod uwagę, że bierzemy wozy elektryczne 9m. No to gdzie ładowarki wtedy? Na jakie linie? A może nie 9, tylko 10-10,5m?
Wtedy to już problem operatora. Jeżeli byłby przetarg na operatora z autobusami elektrycznymi to albo pojazdy z dużym zasięgiem (min. 300km) o potężną baterią trakcyjną albo mniejsze baterie podmiana co x-kółek, czyli konieczność zapewnienia większej ilości pojazdów i kierowców. Bo raczej zakup energii od MZA nie wchodzi w grę, bo nie są sprzedawcą energii elektrycznej.
I cyk, MZA Elektryka :D
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 sty 2024, 0:49

Tutaj na WGKM jednak ludzie wylewają co nieco niezadowolenia z powodu redukcji SU8,9.
Ja ze swojej strony cieszę się mimo wszystko że udało się przynajmniej zachować plan brygadowy.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 05 sty 2024, 6:44

Myślę że od dawna mamy takiego bardziej prezydenta Polski niż Warszawy
Jak (jezeli)już zostanie prezydentem Polski to będzie chciał coś pokazać Europie.
Swoją drogą jaki prezydent taki most.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 718
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 05 sty 2024, 7:23

https://transinfo.pl/infobus/ztm-w-wars ... trzy-lata/

Ustawka pod Relobus. Nic się ZTM nie nauczył
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 sty 2024, 7:53

ZielonyJamnik pisze:
05 sty 2024, 7:23
https://transinfo.pl/infobus/ztm-w-wars ... trzy-lata/

Ustawka pod Relobus. Nic się ZTM nie nauczył
To samo w sobie złem jeszcze nie jest. Rodzi jednak za sobą określone konsekwencje. Mianowicie, w momencie kiedy ZTM uznaje: nie chcę nówek, skazuje się na łaskę i niełaskę dotychczasowego operatora. Oznacza to ni mniej ni więcej że powinien przyjąć jego ofertę jaka by nie była finansowo. Okrojenie Mobilisu wzięło się tylko i wyłącznie z tego że Mobilis tak chciał na etapie negocjacji z wolnej ręki. Intencją ZTM było zachowanie stanu wcześniejszego.

Swoją drogą jestem ciekaw, ile ZTM będzie chciał tak przedłużać. Kontrakty były na 8 lat, po trzech latach autobusy będą miały 11. Można będzie jeszcze przedłużyć? No będzie można, może jeszcze z rok? Nie wiem.
W końcu kiedyś jednak trzeba będzie zamówić nówki, tak jak w MZA. Z tym że wtedy tym większe będzie parcie na zakup autobusów bezemisyjnych. Jedyne na co można mieć nadzieję że rynek takowych się ustabilizuje i będzie można kupić (zamówić) coś sensownego kosztowo.
Nordyk110 pisze:
05 sty 2024, 6:44
Myślę że od dawna mamy takiego bardziej prezydenta Polski niż Warszawy
No cóż. Przy krajowych wyborach prezydenckich będę miał zabawny dylemat.
Jeśli na niego zagłosuję, to pozbędę się gościa z ratusza Warszawy. :P Z drugiej strony, przyłożę wtedy rękę do jego osadzenia na znacznie ważniejszym stanowisku.
Myślę że jednak trudno by mi było na niego zagłosować, przynajmniej w pierwszej turze wyborów.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 sty 2024, 8:05

michael112 pisze:
05 sty 2024, 0:49
Tutaj na WGKM jednak ludzie wylewają co nieco niezadowolenia z powodu redukcji SU8,9.
Mikole to nie ludzie, to inny gatunek osób którym nic nie podoba się i tylko marudzą :twisted:

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 sty 2024, 8:39

Poniekąd w tym narzekaniu coś jest. Podziękowano około 25 relatywnie młodym autobusom (miały 7,5 roku - w MZA zdarzają się dwa razy starsze), z praktycznie pełnym wyposażeniem wg współczesnych standardów.
Tam chyba alkolocków nie było, ale w Mercach Mob już montuje. A tak poza tym: klima jest, elektroniczny SIP jest - to drugie wciąż nie jest 100% standardem w MZA. Owszem, no nie było białych wyświetlaczy tylko żółte - ale umówmy się: jaki % autobusów w MZA ma białe wyświetlacze? No i nie było elektronicznych brygadówek - znowu: w MZA przytłaczająca większość też ich nie ma, poza tym znaczenie takiej brygadówki dla pasażera jest znikome.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 sty 2024, 9:01

No, ale trudno się dziwić mikolom. Straciliśmy 25 autobusów z rocznika 2016. Dalej jeżdzą te z rocznika 2007... Już samo to pomijając braki w brygadach (nie tylko kierowców, ale i wozów) i brak perspektyw na rozwój połączeń.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 sty 2024, 9:58

zxcvbnm pisze:
05 sty 2024, 9:01
No, ale trudno się dziwić mikolom. Straciliśmy 25 autobusów z rocznika 2016. Dalej jeżdzą te z rocznika 2007...
No dokładnie. To zakrawa o niegospodarność. Trzaskowski najpierw się zapatrzył w elektryki, potem zorientował się że go na to nie stać, a przez to teraz paraliżuje się rozwój parku taborowego. Jeszcze kilka lat temu takie autobusy jak szarpaki z 2007 dawno by były wymienione. A teraz jest dogmat że jak nowe, to muszą być elektryki (podobno nawet gazowce są już passé).
Żeby jeszcze chociaż MZA czyniły starania o odkupienie tych 25 Solarisów. Inna sprawa że Mobilis po niepowodzeniu pierwszego przetargu chyba walnął focha i już tych 25 autobusów Warszawie udostępniać nie chce, bez względu na cenę... jakby chciał dać włodzarzom Wawy nauczkę: nie bierzecie za pierwszym razem to nie dostaniecie wcale!
zxcvbnm pisze:
05 sty 2024, 9:01
pomijając braki w brygadach (nie tylko kierowców, ale i wozów) i brak perspektyw na rozwój połączeń
To też. Ostatnio czytałem artykuł na temat linii 319 (i chyba podlinkowany z tego forum), jak to mieszkańcy narzekali na tę linię choćby ze względu na fakt iż nie kursuje przez cały dzień i przez to nie można na niej polegać, a w komentarzach były wpisy w stylu: są braki kierowców, to nie ma co marzyć o rozwoju połączeń. Ciekawe co będzie jak puszczą tramwaj do Wilanowa... żeby się nie okazało że wozy zdjęte z wilanowskich pięćsetek pójdą na łatanie dziur w kontraktach i braków kierowców...

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 sty 2024, 10:03

michael112 pisze:
zxcvbnm pisze:
05 sty 2024, 9:01
No, ale trudno się dziwić mikolom. Straciliśmy 25 autobusów z rocznika 2016. Dalej jeżdzą te z rocznika 2007...
No dokładnie. To zakrawa o niegospodarność. Trzaskowski najpierw się zapatrzył w elektryki, potem zorientował się że go na to nie stać, a przez to teraz paraliżuje się rozwój parku taborowego. Jeszcze kilka lat temu takie autobusy jak szarpaki z 2007 dawno by były wymienione.
Żeby jeszcze chociaż MZA czyniły starania o odkupienie tych 25 Solarisów. Inna sprawa że Mobilis po niepowodzeniu pierwszego przetargu chyba walnął focha i już tych 25 autobusów Warszawie udostępniać nie chce, bez względu na cenę...
Trzaskofobie się leczy u psychiatry.

Zastanawia mnie też, czy koledzy aby zawodów nie pomylili - tacy są mądrzy.

Jeśli miasto zdecydowało się na model przetargowy, to raczej z założenia ma nie interesować go, skąd są wozy i co się z nimi stanie. Zresztą i tak one mają jeszcze dłuższą ścieżkę własności, bo są w leasingu, czyli de facto nawet mobilisu nie obchodzi za mocno, co bank z nimi zrobi. No chyba że leasing został podpisany na dłużej niż kontrakt, ale to już nie jest sprawa miasta.
ŁK

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 sty 2024, 10:05

Łukasz pisze:
05 sty 2024, 10:03
Trzaskofobie się leczy u psychiatry.
Czego Ty chcesz? Jak ktoś ma zastrzeżenia do Twojego ulubionego polityka to od razu uważasz to za zaburzenia psychiczne?
Nie mówiąc już o tym że to ociera się również o wyśmiewanie się z osób chorych psychicznie.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 590
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 05 sty 2024, 10:24

Flash8222 pisze:
michael112 pisze:
05 sty 2024, 0:49
Tutaj na WGKM jednak ludzie wylewają co nieco niezadowolenia z powodu redukcji SU8,9.
Mikole to nie ludzie, to inny gatunek osób którym nic nie podoba się i tylko marudzą :twisted:
Jak już to mkm-y. Mikol to miłośnik kolei ;)
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 05 sty 2024, 10:54

zxcvbnm pisze:
05 sty 2024, 9:01
No, ale trudno się dziwić mikolom. Straciliśmy 25 autobusów z rocznika 2016. Dalej jeżdzą te z rocznika 2007... Już samo to pomijając braki w brygadach (nie tylko kierowców, ale i wozów) i brak perspektyw na rozwój połączeń.
Wielka mi różnica. Dla przeciętnego pasażera taki Solaris z 2007r. to autobus jak autobus. Ma przyjechać o czasie, zimą ma być ciepło, latem ma być klimatyzacja i tyle. Całkiem niedawno jeździły 20-letnie MANy NG313 i nigdy nie słyszałem od pasażera żadnego komentarza, że to jakiś stary autobus. Jedynie w upały było w nich nieznośnie gorąco.
To czy autobus jest w starym schemacie malowania, czy ma białe wyświetlacze czy pomarańczowe, czy ma elektroniczną brygadówkę czy papierową, czy jeździ na rope, gaz, prąd, wodór, etanol itd. interesuje głównie miłośników, a 99% pasażerów zupełnie nie.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 sty 2024, 10:58

AdamKlocusky pisze:
05 sty 2024, 10:24
Flash8222 pisze: Mikole to nie ludzie, to inny gatunek osób którym nic nie podoba się i tylko marudzą :twisted:
Jak już to mkm-y. Mikol to miłośnik kolei ;)
Ale mentalność ta sama ;)

ODPOWIEDZ