Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
Dobra, możecie chyba dyskutować o polityce bez wysyłania się do psychiatry? Już pominę stygmatyzowanie osób, które faktycznie pomocy potrzebują…
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Skoro już tak bardzo usilnie miasto chce iść w "ekologię" to czemu nie "przycwaniakują" i nie zamówią hybryd? W końcu wychodzą najtaniej zaraz po zwykłych dieslach, pojadą wszędzie i nie trzeba budować żadnej, dodatkowej infrastruktury.Autobus Czerwon pisze: ↑05 sty 2024, 14:23Szczególnie że nie mówimy o niespełniającym żadnych norm Ikarusie, tylko nówkach z normą emisji spalin Euro 6d, które emitują nieporównywalnie mniej zanieczyszczeń niż kultowy wyrób węgierskiej motoryzacji.
Najtaniej w sensie początkowego kosztu zakupu czy najtaniej licząc całe życie pojazdu?
O ile rozumiem, w testach wyszło, że hybrydy spalają nieco mniej paliwa, ale nie na tyle, żeby zwrócił się zakup.
O ile rozumiem, w testach wyszło, że hybrydy spalają nieco mniej paliwa, ale nie na tyle, żeby zwrócił się zakup.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- ZielonyJamnik
- Posty: 695
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
E tam. Kupujesz mild hybrydy, dla większości mówisz że są eko, a koszt niewiele większy. Po za tym ma to swoje plusy, bo nie trzeba montować alternatorów i rozrusznika.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Jeżeli zestawiamy wszystkie alternatywne źródła zasilania pojazdu to wychodzi najtaniej w każdym aspekcie: koszt zakupu (choć nie wiem jak wypada w zestawieniu z gazowcem), koszt infrastruktury (obecnie na zajezdniach stacje do tankowania gazu czy ładowania elektryków trzeba byłoby rozbudowywać, a w przypadku hybryd nic nie trzeba byłoby dobudowywać) i większość części w silnikach diesla w hybrydach może być kompatybilna ze zwykłymi dieslami.
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Co do ekologii to przy niewielkim nakładzie w porównaniu do tramwajów i elektryków powinno się powrócić do trolejbusów które mają zalety obu tych pojazdów nie mając ich wad. Stare, proste i sprawdzone rozwiązanie dużo bardziej ekologiczne od elektryków i o wiele tańsze od tramwajów.MJ pisze: ↑07 sty 2024, 14:09Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Skoro już tak bardzo usilnie miasto chce iść w "ekologię" to czemu nie "przycwaniakują" i nie zamówią hybryd? W końcu wychodzą najtaniej zaraz po zwykłych dieslach, pojadą wszędzie i nie trzeba budować żadnej, dodatkowej infrastruktury.Autobus Czerwon pisze: ↑05 sty 2024, 14:23Szczególnie że nie mówimy o niespełniającym żadnych norm Ikarusie, tylko nówkach z normą emisji spalin Euro 6d, które emitują nieporównywalnie mniej zanieczyszczeń niż kultowy wyrób węgierskiej motoryzacji.
Czym się różni trolejbus stojący w korku od autobusu elektrycznego stojącego w korku?
Nie zawsze poważne opinie
Ktoś to podchwyci i jeszcze bardziej rozkopią miasro
W tej chwili zakup trolejbusu z bateriami i elektrobusu to dziś praktycznie te same pieniądze. Do tego dochodzi koszt budowy, utrzymania sieci trakcyjnej, podstacji, dyspozytorni mocy etc. Poza tym trajty mają jednak wyższe zużycie prądu niż elektryki analogicznej wielkości. Także na chwilę obecną nie wiem czy tak bardzo taniej w TCO by wyszły niż baterio-wozy.Michalk001 pisze: ↑07 sty 2024, 19:17Co do ekologii to przy niewielkim nakładzie w porównaniu do tramwajów i elektryków powinno się powrócić do trolejbusów które mają zalety obu tych pojazdów nie mając ich wad. Stare, proste i sprawdzone rozwiązanie dużo bardziej ekologiczne od elektryków i o wiele tańsze od tramwajów.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36634
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
To też z kolei jest kwestia pensji dla fachowców.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Co?! Właśnie o trolejbusach mówi się odwrotnie. Łączą wady obu rozwiązań, stoją w korkach i ogranicza je infrastruktura.Michalk001 pisze: ↑07 sty 2024, 19:17(...) powinno się powrócić do trolejbusów które mają zalety obu tych pojazdów nie mając ich wad. (...)
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36634
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Nie twierdzę, że maleją, chodzi mi o to, że coraz trudniej zatrzymać fachowców w sektorze publicznym. Rosną gdzie indziej.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Nie no. Po co Trolejbusy. Wieszanie sieci ani ekonomiczne ani estetyczne.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Te cztery hybrydy solarisa które kupiło MZA w innym malowaniu strasznie wyją. Może te nowsze są innej generacji i mogą być cisze, te hybrydowe Man-y mobilisu też wydaja taki dziwny dźwięk. Nie jestem specjalistom, ale na to wychodzi że wszystkie hybrydy są takie dziwne.MJ pisze: ↑07 sty 2024, 14:09Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Skoro już tak bardzo usilnie miasto chce iść w "ekologię" to czemu nie "przycwaniakują" i nie zamówią hybryd? W końcu wychodzą najtaniej zaraz po zwykłych dieslach, pojadą wszędzie i nie trzeba budować żadnej, dodatkowej infrastruktury.