Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 05 sty 2024, 16:19

Dobra, możecie chyba dyskutować o polityce bez wysyłania się do psychiatry? (-( Już pominę stygmatyzowanie osób, które faktycznie pomocy potrzebują…
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 07 sty 2024, 14:09

Autobus Czerwon pisze:
05 sty 2024, 14:23
Szczególnie że nie mówimy o niespełniającym żadnych norm Ikarusie, tylko nówkach z normą emisji spalin Euro 6d, które emitują nieporównywalnie mniej zanieczyszczeń niż kultowy wyrób węgierskiej motoryzacji.
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Skoro już tak bardzo usilnie miasto chce iść w "ekologię" to czemu nie "przycwaniakują" i nie zamówią hybryd? W końcu wychodzą najtaniej zaraz po zwykłych dieslach, pojadą wszędzie i nie trzeba budować żadnej, dodatkowej infrastruktury.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 sty 2024, 15:16

Najtaniej w sensie początkowego kosztu zakupu czy najtaniej licząc całe życie pojazdu?

O ile rozumiem, w testach wyszło, że hybrydy spalają nieco mniej paliwa, ale nie na tyle, żeby zwrócił się zakup.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 07 sty 2024, 15:35

KwZ pisze:
07 sty 2024, 15:16
Najtaniej w sensie początkowego kosztu zakupu czy najtaniej licząc całe życie pojazdu?

O ile rozumiem, w testach wyszło, że hybrydy spalają nieco mniej paliwa, ale nie na tyle, żeby zwrócił się zakup.
E tam. Kupujesz mild hybrydy, dla większości mówisz że są eko, a koszt niewiele większy. Po za tym ma to swoje plusy, bo nie trzeba montować alternatorów i rozrusznika.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 07 sty 2024, 18:02

KwZ pisze:
07 sty 2024, 15:16
Najtaniej w sensie początkowego kosztu zakupu czy najtaniej licząc całe życie pojazdu?

O ile rozumiem, w testach wyszło, że hybrydy spalają nieco mniej paliwa, ale nie na tyle, żeby zwrócił się zakup.
Jeżeli zestawiamy wszystkie alternatywne źródła zasilania pojazdu to wychodzi najtaniej w każdym aspekcie: koszt zakupu (choć nie wiem jak wypada w zestawieniu z gazowcem), koszt infrastruktury (obecnie na zajezdniach stacje do tankowania gazu czy ładowania elektryków trzeba byłoby rozbudowywać, a w przypadku hybryd nic nie trzeba byłoby dobudowywać) i większość części w silnikach diesla w hybrydach może być kompatybilna ze zwykłymi dieslami.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 07 sty 2024, 19:17

MJ pisze:
07 sty 2024, 14:09
Autobus Czerwon pisze:
05 sty 2024, 14:23
Szczególnie że nie mówimy o niespełniającym żadnych norm Ikarusie, tylko nówkach z normą emisji spalin Euro 6d, które emitują nieporównywalnie mniej zanieczyszczeń niż kultowy wyrób węgierskiej motoryzacji.
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Skoro już tak bardzo usilnie miasto chce iść w "ekologię" to czemu nie "przycwaniakują" i nie zamówią hybryd? W końcu wychodzą najtaniej zaraz po zwykłych dieslach, pojadą wszędzie i nie trzeba budować żadnej, dodatkowej infrastruktury.
Co do ekologii to przy niewielkim nakładzie w porównaniu do tramwajów i elektryków powinno się powrócić do trolejbusów które mają zalety obu tych pojazdów nie mając ich wad. Stare, proste i sprawdzone rozwiązanie dużo bardziej ekologiczne od elektryków i o wiele tańsze od tramwajów.

primoż
Posty: 3743
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 07 sty 2024, 21:47

Czym się różni trolejbus stojący w korku od autobusu elektrycznego stojącego w korku? :>
Nie zawsze poważne opinie :wink:

KR88
Posty: 175
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 08 sty 2024, 3:37

Ktoś to podchwyci i jeszcze bardziej rozkopią miasro

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 08 sty 2024, 9:16

Michalk001 pisze:
07 sty 2024, 19:17
Co do ekologii to przy niewielkim nakładzie w porównaniu do tramwajów i elektryków powinno się powrócić do trolejbusów które mają zalety obu tych pojazdów nie mając ich wad. Stare, proste i sprawdzone rozwiązanie dużo bardziej ekologiczne od elektryków i o wiele tańsze od tramwajów.
W tej chwili zakup trolejbusu z bateriami i elektrobusu to dziś praktycznie te same pieniądze. Do tego dochodzi koszt budowy, utrzymania sieci trakcyjnej, podstacji, dyspozytorni mocy etc. Poza tym trajty mają jednak wyższe zużycie prądu niż elektryki analogicznej wielkości. Także na chwilę obecną nie wiem czy tak bardzo taniej w TCO by wyszły niż baterio-wozy.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 sty 2024, 9:25

zxcvbnm pisze:
05 sty 2024, 12:41
Co jak co, administracja (jeśli tak to można nzwać) HGW działała lepiej niż Trzaskowskiego.
To też z kolei jest kwestia pensji dla fachowców.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 sty 2024, 15:14

Ale za HGW to te pensje były (realnie) istotnie wyższe faktycznie?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 08 sty 2024, 19:55

Michalk001 pisze:
07 sty 2024, 19:17
(...) powinno się powrócić do trolejbusów które mają zalety obu tych pojazdów nie mając ich wad. (...)
Co?! Właśnie o trolejbusach mówi się odwrotnie. Łączą wady obu rozwiązań, stoją w korkach i ogranicza je infrastruktura. :D

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 sty 2024, 20:03

fik pisze:
08 sty 2024, 15:14
Ale za HGW to te pensje były (realnie) istotnie wyższe faktycznie?
Nie twierdzę, że maleją, chodzi mi o to, że coraz trudniej zatrzymać fachowców w sektorze publicznym. Rosną gdzie indziej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2229
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 08 sty 2024, 20:05

Nie no. Po co Trolejbusy. Wieszanie sieci ani ekonomiczne ani estetyczne.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 08 sty 2024, 20:14

MJ pisze:
07 sty 2024, 14:09
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Skoro już tak bardzo usilnie miasto chce iść w "ekologię" to czemu nie "przycwaniakują" i nie zamówią hybryd? W końcu wychodzą najtaniej zaraz po zwykłych dieslach, pojadą wszędzie i nie trzeba budować żadnej, dodatkowej infrastruktury.
Te cztery hybrydy solarisa które kupiło MZA w innym malowaniu strasznie wyją. Może te nowsze są innej generacji i mogą być cisze, te hybrydowe Man-y mobilisu też wydaja taki dziwny dźwięk. Nie jestem specjalistom, ale na to wychodzi że wszystkie hybrydy są takie dziwne.

ODPOWIEDZ