Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
Wydaje mi się, , że utknąć na patelni to duża sztuka. Za to przy Centralnym to normalne w szczycie. Ale tam to Sajgon niemiłosierny.
Czy na Chałubińskiego też coś zmieniono? 10 ruszając z Koszykowej trafiała na początek fazy, a ostatnio już na koniec. Miałem pecha czy też coś się....
Czy na Chałubińskiego też coś zmieniono? 10 ruszając z Koszykowej trafiała na początek fazy, a ostatnio już na koniec. Miałem pecha czy też coś się....
2 razy widziałem to samo ostatnio, tzn. wjazd na kocich przy Nowogrodzkiej.Paweł D. pisze:Wydaje mi się, , że utknąć na patelni to duża sztuka. Za to przy Centralnym to normalne w szczycie. Ale tam to Sajgon niemiłosierny.
Czy na Chałubińskiego też coś zmieniono? 10 ruszając z Koszykowej trafiała na początek fazy, a ostatnio już na koniec. Miałem pecha czy też coś się....
ŁK
-
- Posty: 5816
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Zaczekajmy, aż otworzą Goworka i Rakowiecką, dla tramwajów. Wtedy i 17 minut będzie za mało.Łukasz pisze: ↑03 sty 2024, 19:58A wy wiecie, że ten szybki tramwaj od Trasy Łazienkowskiej do Królikarni ma rozkładowo 14 minut (15 ze skrętem)? To jest, uwaga, 3100 metrów, co daje zawrotną prędkość 13 km/h!!!
To chyba jest po to, żeby chwalić się, że priorytet przyspieszył dwuipółkrotnie.
Dalej, wysiadłem z osiemnastki przy Malczewskiego, poszedłem na 218, poczekałem 3 minuty. 218 jedzie potem przez Krasickiego. Osiemnastka została dogoniona przy Telewizji Polskiej.
Siedemnastka jedzie 15 minut od Koszykowej do Woronicza, gdzie na ten ostatni przystanek ma i tak aż 3 minuty.
miłośnik 13N
No chyba nie. Bo wjeżdżasz w przystanek w trakcie przejazdu wagonów przez Jerozolimskie. A teraz masz światło na tym turbo przejściu w momencie zapalenia się przejazdu na centrum.
Już teraz jedzie się 3km/h przez cały plac.Stary Pingwin pisze:Zaczekajmy, aż otworzą Goworka i Rakowiecką, dla tramwajów. Wtedy i 17 minut będzie za mało.Łukasz pisze: ↑03 sty 2024, 19:58A wy wiecie, że ten szybki tramwaj od Trasy Łazienkowskiej do Królikarni ma rozkładowo 14 minut (15 ze skrętem)? To jest, uwaga, 3100 metrów, co daje zawrotną prędkość 13 km/h!!!
To chyba jest po to, żeby chwalić się, że priorytet przyspieszył dwuipółkrotnie.
Dalej, wysiadłem z osiemnastki przy Malczewskiego, poszedłem na 218, poczekałem 3 minuty. 218 jedzie potem przez Krasickiego. Osiemnastka została dogoniona przy Telewizji Polskiej.
Siedemnastka jedzie 15 minut od Koszykowej do Woronicza, gdzie na ten ostatni przystanek ma i tak aż 3 minuty.
Btw jakiś geniusz to wymyślił, że od centrum trzeba mocno zwalniać, żeby zjechać na dół, oraz mocno zwalniać, żeby jechać prosto, bo jest łuk. Choć po krzyżakach i tak można jeździć 5 km/h to może bez znaczenia.
ŁK
15 na krzyżakach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 5816
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Mimo wszystko, sygnalizacja na Placu Puławskim to ogromne wyzwanie dla projektanta.
miłośnik 13N
Tak btw to czy ktoś umie napisać, dlaczego nie można było trochę ściąć jezdni z Puławskiej w Waryńskiego?Stary Pingwin pisze:Mimo wszystko, sygnalizacja na Placu Puławskim to ogromne wyzwanie dla projektanta.
ŁK
-
- Posty: 5816
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Waryńskiego? Ta ulica, która rozpruła Jaworzyńską i Polną? Zdeklasowała Puławską w początkowym przebiegu( od PUL do Rakowieckiej)? Gdyby nie tramwaj, Puławska zostałaby deptakiem .Co nie jest głupim pomysłem, nawet z tramwajem.
Odnośnie pytania-dawno tam nie byłem, nie znam aktualnego wyglądu wspomnianego narożnika.
Odnośnie pytania-dawno tam nie byłem, nie znam aktualnego wyglądu wspomnianego narożnika.
miłośnik 13N
Ponieważ dziś jak zwykle mi się nieco spieszyło, a jazda tramwajem Marszałkowską i Puławską jest wyzwaniem postanowiłem olać będącą za chwil parę 18 i pojechać do Wierzbna metrem aby tam 18 podjechać od drugiej strony. Rozkładowo wychodzi niby na jedno... Oczom nie wierzyłem, ale owa 18 od Centrum do Królikarni jechała prawie co do minuty! I faktycznie spotkałem ją na Puławskiej (jako 3 albo 4 w sznureczku). Jeśli na mmpk nie było babola, to nie wiem ten człowiek to zrobił, bo wszystko inne było opóźnione.
Wracając już pożałowałem pomysłu jazdy Puławską. Park Dreszera, Dolna, Morskie Oko, Dworkowa (i Goworka naturalnie) wszędzie staliśmy cały cykl. Do tego doszła Wilcza i Hoża. Jakimś cudem nie zatrzymała Żurawia i w Centrum tylko -3, na przyjazd oczywiście.
Wracając już pożałowałem pomysłu jazdy Puławską. Park Dreszera, Dolna, Morskie Oko, Dworkowa (i Goworka naturalnie) wszędzie staliśmy cały cykl. Do tego doszła Wilcza i Hoża. Jakimś cudem nie zatrzymała Żurawia i w Centrum tylko -3, na przyjazd oczywiście.
-
- Posty: 5816
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Zmiennik przyprowadził mi 18 mocno opóźnioną, skarżąc się na nieprzyjemne światła. Całą drugą zmianę przejeździłem w granicach -2/+1. Rzeczywiście, światła na Placu Puławskim są nieznośne. Wszelkie rekordy bije Marszałkowska, między Placem Konstytucji a Centrum( i odwrotnie).W skrajnym przypadku stoimy na wszystkich światłach napotkanych po drodze.
miłośnik 13N
Ciekawe co będzie jak pl. Unii odpalą...
-
- Posty: 5816
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Tam już są światła, tak samo skręt w Goworka. Tramwaj czeka przed Goworka, wjeżdża na przystanek i gaśnie zezwalające. Po ruszeniu czekamy przed Placem Unii, na szczęście tam jest krótszy cykl. W stronę Centrum.
miłośnik 13N
Już odpalono pl. Unii? W czwartek na 100% nie działał. Mówię o tym rondzie Polna, Szucha, Marszałkowska....
Już w ubiegłym miesiącu uruchomili tam światła ale zdarza się, że czasami odmawiają współpracy.