floyd pisze: ↑30 paź 2023, 20:44
A co w tym dziwnego? Po to aplikacja czy karta bankowa jako identyfikator, żeby ZTM nie topił pieniędzy w karty miejskie.
Lepiej przerzucić koszty na pasażera, nie? Trochę kolejarskie podejście ("pasażer to zło"), a z drugiej strony - od kiedy aplikacje na telefon są pisane i aktualizowane za darmo?
person pisze: ↑31 paź 2023, 10:41
Jeśli bilet okresowy można byłoby zakodować na karcie płatniczej, to po co utrzymywać WKM?
Nie każdy ma kartę płatniczą, niektórzy wyłączają opcje zbliżeniowych płatności, a jeszcze inni po prostu nie są zbyt chętni do ujawniania danych swojej karty płatniczej.
person pisze: ↑31 paź 2023, 10:56
Podobną dyskusję już toczyliśmy przy okazji nowych automatów biletowych - wtedy obrońcami tradycji były osoby wstawiające się za gotówką/monetami...
Tylko tu jest nieco inna kwestia, bo sprzedaż biletó w autobusie to dodatkowa opcja, natomiast jeżeli chęć zakupu biletu miesięcznego wiązałaby się z koniecznością posiadania smartfona (z aktualnym systemem operacyjnym) albo podawania danych karty płatniczej, to coś tu nie tak jest.
pawcio pisze: ↑31 paź 2023, 14:20
Ale pierwszoklasiście na czymś bilet by wypadało zakodować, a raczej mało który posiada subkonto z kartą płatniczą.
Te plastikowe legitymacje szkolne nie są czasem "elektroncizne"?
Paweł D. pisze: ↑31 paź 2023, 14:40
Ale WKM ma być jako identyfikator użytkownika, więc tak szybko żywota nie zakończy.
Oby, bo ja szczerze mówiąc nieco się
zestresowałem zapowiedzią "wygaszania" WKM.