Zhakowane Impulsy
Moderator: JacekM
Obrona przez atak. Jakoś nie wyjaśnili, dlaczego pociągi zdychały akurat w punktach serwisowych konkurencji.
Jeśli Dragon Sector działał "sam", to nie wiem, czy wystarczy to do uznania autentyczności dowodu w procesie karnym. Może teraz niech wezmą prokuratora i zdekompilują kolejny pociąg, żeby był świadek i dało się przyjąć jako dowód.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
"A jak cię złapią za rękę, mów, że to nie twoja ręka."
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"
Ale też w Polsce (i na świecie) jest bardzo niewiele osób, które są w stanie coś takiego zrobić. I w ogóle to modyfikacja binarnego oprogramowania tak żeby dodać do niego jakąś funkcjonalność to rzecz jeszcze cięższa niż reverse engineering i prawdopodobnie wykrywalna (chociażby ze względu na to że umieszczenie nowego kodu bez jakichś przesunięć jest praktycznie niemożliwe więc należałoby się spodziewać w "trefnych" obszarach nietypowych skoków w okolice końca). Dekompilacja automatyczna, modyfikacja i ponowna kompilacja kodu tak żeby działał to rzecz praktycznie niewykonalna. Obejście/wyłączenie jakiegoś kodu jest dużo prostsze - acz wciąż naprawdę trudne - niż dołożenie nowego.
A z kolejnymi pociągami widzę taki kłopot, że jeśli Newag posiada możliwość zdalnego ładowania softu i softy mogą być różne dla każdego pojazdu, to pewnie żadnego kodu już tam nie ma. Trzeba by kompletnie odciąć jakiś jeden pociąg i w asyście prokuratury i producenta zrzucić z niego wsad do analizy, a to też nie dałoby pewności że to będzie wsad identyczny z tymi analizowanymi przez hakerów.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26885
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przeglądy niezgodne z procedurą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Widzę, że akcje ustatkowały się na poziomie 22 zł - drobna korekta z tego wyszła...KwZ pisze: ↑06 gru 2023, 13:47Akcje Newagu na otwarciu miały -17% względem zamknięcia wczorajszego (23,00 zł), ale teraz już mają tylko -4% (22,00 zł). Nadal są dużo powyżej początku skokowego wzrostu w połowie zeszłego miesiąca (20 24 zł), a za trzy miesiące mają ok. +16%.
Rozejdzie się po kościach.
Właśnie w ten sposób Chińczycy blokują Tesle, gdy te zbliżą się do obiektów/terenów, które chcą by pozostały tajemnicą xD
Czarne Lustro dzieje się na naszych oczach.
Kolejny artykuł na temat oko.press, polecam. W szczególności specjaliści z Dragon Sector mówią, że niekiedy zgrywali kod komisyjnie z niezależnymi audytorami.
https://oko.press/kto-unieruchamia-poci ... wo-hakerow
https://oko.press/kto-unieruchamia-poci ... wo-hakerow
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Kolejny artykuł, że pociąg ED78 nr 10 znowu stanął na awarię sprężarki, bo minął 21.12. Blokada została znaleziona, ale w Dragon Sector jej nie zdejmowali, żeby nie ingerować w kod.
Onet, Rynek Kolejowy.
Onet, Rynek Kolejowy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Zobacz ten post na Facebooku https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 16803.htmlKwZ pisze:Kolejny artykuł, że pociąg ED78 nr 10 znowu stanął na awarię sprężarki, bo minął 21.12. Blokada została znaleziona, ale w Dragon Sector jej nie zdejmowali, żeby nie ingerować w kod.
Onet, Rynek Kolejowy.
Już się naprawił
ŁK
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 wrz 2019, 8:37
I dla ciekawskich wstępne wysłuchanie stron:
Niejasności wokół problemów z pojazdami Impuls - Zespół ds. Walki z Wykluczeniem Transportowym
https://www.youtube.com/watch?v=KoGpr_LhAKc
Niejasności wokół problemów z pojazdami Impuls - Zespół ds. Walki z Wykluczeniem Transportowym
https://www.youtube.com/watch?v=KoGpr_LhAKc
Impulsy wyłączały się samoczynnie przejeżdżając przez stację Mińsk Mazowiecki
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 17487.htmlImpulsy KM wyłączały się na stacji Mińsk Mazowiecki
Dzięki interpelacji radnego Mazowsza poznaliśmy szczegóły awarii, które dotykały pociągów Impuls Kolei Mazowieckich. Przewoźnik miał z nimi sporo problemów a najbardziej niepokojące jest to, że pojazdy wyłączały się nawet w ruchu z pasażerami.
[...]Ponadto jak czytamy w odpowiedzi, pojazdy typu 45WE wyłączały się samoczynnie przejeżdżając przez stację Mińsk Mazowiecki. Warto w tym miejscu przypomnieć, że zapisy o lokalizacji geograficznej zakładów konkurencji Newagu, w tym mińskiego oddziału Pesy[...]