Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8351
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 lut 2024, 12:10

primoż pisze:
07 lut 2024, 11:42
Za kilka lat to będą mieli w dupie nowe, szybkie, super metro M2, bo już zostanie (został) wykształcony mechanizm korzystania z samochodów lub wynalazków uberopodobnych z racji fatalnej oferty zbiorkomu tamże.
Nikomu to nie przeszkadza.
Tak samo jak nikomu nie przeszkadza i/lub nie widzi problemów we wzrastającej popularności taksówek/przejazdów na aplikację.
Śnijmy dalej słodkim snem samozadowolenia. W końcu w Warszawie nie jest tak źle jak... nie wiem... w Łodzi.

Georg
Posty: 5979
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 lut 2024, 12:32

Przecież M2 też kilka lat budowano a jednak dużo osób jeździ nim na Bemowo.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2704
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 07 lut 2024, 12:57

mb112 pisze:
07 lut 2024, 10:37
person pisze:
07 lut 2024, 10:09

Czy przypadkiem szlaban nie stał przed wjazdem na teren wspólnoty/prywatny?
To chyba o dwie różne rzeczy chodzi. Obecna pętla jest na terenie przychodni, a więc na działce miejskiej. Natomiast był też pomysł, aby puścić autobus przez prywatną drogę osiedlową po zachodniej stronie bloków, gdzie obecnie są szlabany, między Batalionów Chłopskich a Szeligowską (na zachód od Rayskiego), ale to nie przeszło.
Przy przychodni też był szlaban. Dzięki za wyjaśnienie. Wygląda na to, że rzeczywiście niepotrzebnie czekano na rozwiązanie docelowe, zamiast wdrożyć tymczasowe.

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 07 lut 2024, 13:48

Georg pisze:
07 lut 2024, 12:32
Przecież M2 też kilka lat budowano a jednak dużo osób jeździ nim na Bemowo.
Czy ten rejon Bemowa przed dotarciem M2 również był słabo objęty komunikacją zbiorową lub częściowo wcale jak tereny na zachód od Lazurowej? :>
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Georg
Posty: 5979
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 lut 2024, 14:18

primoż pisze:
07 lut 2024, 13:48
Georg pisze:
07 lut 2024, 12:32
Przecież M2 też kilka lat budowano a jednak dużo osób jeździ nim na Bemowo.
Czy ten rejon Bemowa przed dotarciem M2 również był słabo objęty komunikacją zbiorową lub częściowo wcale jak tereny na zachód od Lazurowej? :>
Ok. Masz rację.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1622
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 07 lut 2024, 18:07

person pisze:
07 lut 2024, 12:10
primoż pisze:
07 lut 2024, 11:42
Za kilka lat to będą mieli w dupie nowe, szybkie, super metro M2, bo już zostanie (został) wykształcony mechanizm korzystania z samochodów lub wynalazków uberopodobnych z racji fatalnej oferty zbiorkomu tamże.
Nikomu to nie przeszkadza.
Tak samo jak nikomu nie przeszkadza i/lub nie widzi problemów we wzrastającej popularności taksówek/przejazdów na aplikację.
Śnijmy dalej słodkim snem samozadowolenia. W końcu w Warszawie nie jest tak źle jak... nie wiem... w Łodzi.
To już się stało.
1 żeby tam mieszkać na własnym czy wynająć musisz mieć sporo kasy i kupno samochodu to nie jest problem.
Wybór marki jest problemem.
Aaa i wiem co mówię typowe osiedle gdzie jest dużo, większość młodych ludzi, moja córka tam mieszka.
Parę lat temu byłem lekko zdziwiony dlaczego tylko moja córka ma samochód? Dostałem od tych młodych ludzi tłumaczenie że jest KM, są ścieżki rowerowe ubery buduje się metro. Popatrzyli jak ma moja córka że jest właścicielką samochodu i....
Parę lat minęło, wszyscy mają prawka większość samochody.
Ja też jak byłem młody to powiedziałem że zostanę ekologiem, a wujkowie tylko się uśmiechali śmieli i mówili poczekaj na dalsze życie.
2 Co do Łodzi.
Łódź powoli chyba zmienia kierunek na lepszy, no w końcu ile można błądzić.
Warszawa zaczyna się zapętlać i może nie zawraca ale powoli się cofa. Jeszcze kierunek nie zmieniony.

Potrzeba tu włodarza na duże budowy i z dużą wizją rozwoju.
Warszawa już dawno powinna być aglomeracją z prawdziwego zdarzenia. Metro staje się coraz częściej i może dobrze dla "zagraniczniaków".
Widać niestety coraz częściej że jest to teren do walki o główne stanowiska państwowe i tyle.
Nie dla warszawiaków czy okolicznych.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Jurand
Posty: 1079
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 lut 2024, 18:28

person pisze:
07 lut 2024, 10:47
Może za długo upierano się przy tym przejeździe zamiast wymyśleć alternatywę i jak najszybciej uruchomić linię?

BTW - najdalej do czegokolwiek i tak mają mieszkańcy rejonu ZP Chrzanów. Ani im ta linia nie pomogła, ani 743 nie kursuje częściej... ale za to za kilka lat będą mogli porzucić swoje auta i przesiąść się do nowego, szybkiego, super metra M2.
Z tej Szeligowskiej to te 743 powinno się zabrać. Stan tej ulicy woła o pomstę do nieba. Szkoda taboru na te dziury.

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 07 lut 2024, 18:46

Gdyby ludzkość wymyśliła coś takiego jak remonty lub przebudowy dróg, gdyby tylko!
Nie zawsze poważne opinie :wink:

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 07 lut 2024, 19:33

Jurand pisze:
07 lut 2024, 18:28
Z tej Szeligowskiej to te 743 powinno się zabrać. Stan tej ulicy woła o pomstę do nieba. Szkoda taboru na te dziury.
primoż pisze:
07 lut 2024, 18:46
Gdyby ludzkość wymyśliła coś takiego jak remonty lub przebudowy dróg, gdyby tylko!
O właśnie. To w ogóle jest szerszy temat (może w ogóle osobny temat powinien być od tego). Jeszcze kilka lat temu weekendowe remonty nawierzchni były robione niemal w każdy weekend w sezonie letnim. Teraz to jest dosłownie parę ulic rocznie (często jako część większego remontu, obejmującego nie tylko jezdnię). W niektórych miejscach to się naprawdę robi już masakra, wspomniana Szeligowska to tylko jedno z takich miejsc, mam wrażenie że w Ursusie to szczególnie jest tragedia - Keniga, Warszawska, Wojciechowskiego, nie mówiąc już o Posagu 7 Panien, to miejscami już przypominają kratery na Księżycu. No i mnóstwo innych ulic z mniej regularnymi ale równie dokuczliwymi dziurami. Jeżdżąc kilka kółek jakąś linią to już potem dobrze się pamięta gdzie jest jakaś dziura, tylko co z tego, jak często i tak nie ma jak jej ominąć, tak że się wszystko tłucze i trzęsie i tabor szybciej się zużywa. Naprawdę, to nie wymaga jakiś kosmicznych technologii ani miliardów złotych aby się za to porządniej wziąć. Tym bardziej, że jest miejska jednostka ZRiKD, która w większości sama wykonywała takie rzeczy, za mało kasy im dają, nie mają ludzi czy jak ?

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 lut 2024, 1:54

Odnośnie Warszawskiej i Jagiełły to dostałem odpowiedź z ZDMu, że ten planuje większy remont wraz ze zmianą geometrii jezdni ale nie ma pieniędzy na to.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8351
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 lut 2024, 9:12

Nordyk110 pisze:
07 lut 2024, 18:07
2 Co do Łodzi.
Łódź powoli chyba zmienia kierunek na lepszy, no w końcu ile można błądzić.
Eeeee nie. Dobry marketing i tyle. Zachęcam do podróży i doświadczania, a nie tylko czytania komunikatów.
Nordyk110 pisze:
07 lut 2024, 18:07
Warszawa już dawno powinna być aglomeracją z prawdziwego zdarzenia. Metro staje się coraz częściej i może dobrze dla "zagraniczniaków".
Nie rozumiem.

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 08 lut 2024, 11:36

Flash8222 pisze:
08 lut 2024, 1:54
Odnośnie Warszawskiej i Jagiełły to dostałem odpowiedź z ZDMu, że ten planuje większy remont wraz ze zmianą geometrii jezdni ale nie ma pieniędzy na to.
No tak, czyli będą to odkładać w nieskończoność... Zresztą, co tam zmieniać, jak nie bardzo jest miejsce, chodniki można wyremontować, ale ddr się nie zmieści, trzeba by poszerzać cały pas drogowy, obcinając ludziom ogródki.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1622
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 08 lut 2024, 15:23

person pisze:
08 lut 2024, 9:12
Nordyk110 pisze:
07 lut 2024, 18:07
2 Co do Łodzi.
Łódź powoli chyba zmienia kierunek na lepszy, no w końcu ile można błądzić.
Eeeee nie. Dobry marketing i tyle. Zachęcam do podróży i doświadczania, a nie tylko czytania komunikatów.

Warszawa zaczyna się zapętlać i może nie zawraca ale powoli się cofa. Jeszcze kierunek nie zmieniony.
Nordyk110 pisze:
07 lut 2024, 18:07
Warszawa już dawno powinna być aglomeracją z prawdziwego zdarzenia. Metro staje się coraz częściej i może dobrze dla "zagraniczniaków".
Nie rozumiem.
" Zagraniczniacy" to ludzie z zagranicy Warszawy. :wink:
Warszawa działa jeszcze w dobrym kierunku, ale coraz częściej widzimy że te działania mogą być lepsze.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 lut 2024, 15:42

Po pierwsze, pierwszy raz słyszę takie słowo (a na pewno w tym znaczeniu). Po drugie, nadal nie rozumiem, co to znaczy "metro staje się coraz częściej". Ono pojawia się i znika?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1622
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 08 lut 2024, 15:55

Końcówki metra są na granicy Warszawy lub za "chwilę" będą. Miejsca siedzące czy stojące są większości dostępne dla "zagraniczniaków" i dobrze bo mniej samochodów wjeżdża do centrum i okolicy okołocentrowej.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

ODPOWIEDZ