Tylko w przypadku PKS czy Relobusa mówimy o wozach 8-letnich, a nie 12- czy nawet 16-letnich klamotach z MZA.MJ pisze: ↑17 lut 2024, 18:59Nie zgodzę się z tym. Nie można brać tego co jest za wszelką cenę. Wszystko ma swoje drugie dno. Jeżeli Mobilis by jeździł za 12 czy tam 13 zł. To zaraz MZA by powiedziało, że też chce tyle lub więcej. Oczywiście można powiedzieć, że ZTM nie musi im dać tej stawki, ale potem gdy będą potrzebować czegoś dodatkowego np. zwiększyć plan czy jakiś autobus na pomiary albo inne nietypowe zadania to MZA powie "brak możliwości" i poda jakiś bzdurny powód.michael112 pisze: ↑17 lut 2024, 9:54Jak chcesz nówki, to możesz wybrzydzać. Jak chcesz kontynuację to bierzesz co dają.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"
To nic nie zmienia. Chyba po to się bierze prywaciarzy, żeby jeździli taniej. W przeciwnym razie MZA by się zajmowało realizacją przewozów na wszystkich liniach (teoretyzując oczywiście pewnie by wtedy było więcej zajezdni). Poza tym MZA nie ma samych autobusów mających minimum 12 lat.
MJ pisze: ↑17 lut 2024, 18:59Nie zgodzę się z tym. Nie można brać tego co jest za wszelką cenę. Wszystko ma swoje drugie dno. Jeżeli Mobilis by jeździł za 12 czy tam 13 zł. To zaraz MZA by powiedziało, że też chce tyle lub więcej. Oczywiście można powiedzieć, że ZTM nie musi im dać tej stawki, ale potem gdy będą potrzebować czegoś dodatkowego np. zwiększyć plan czy jakiś autobus na pomiary albo inne nietypowe zadania to MZA powie "brak możliwości" i poda jakiś bzdurny powód.michael112 pisze: ↑17 lut 2024, 9:54Jak chcesz nówki, to możesz wybrzydzać. Jak chcesz kontynuację to bierzesz co dają.
Już to widzę jak miejska spółka tak komunikuje się z miejską spółką.
Ponad 500 wozów MZA jest z rocznika 2012 i starszych. To jest 37%. Jeżdę prawie codziennie 7-letnimi SU12 PKSu na 179 i 16-letnimi SU18 MZA na 136. Różnica jest kolosalna, pojazdy MZA zwyczajnie śmierdzą i mają lepkie siedzenia.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"
- ZielonyJamnik
- Posty: 699
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Ktoś zatem jeszcze powie, że Mobnopolis, nie chciał wykorzystać swojej pozycji? Zdzierstwo i tyle.
To jest akurat wina braku dbania o tabor. Mobilis, Arriva czy nawet jak EEC jeździło miało zawsze super serwis sprzątający. Jak się przychodziło do posprzątanego autobusu to zawsze pachniało w EEC. A mza robi mega oszczędności zatrudniając serwis impela. Tam jest jedna ściera do wszystkiego
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Zdzierstwo gdyż chciał być konkurencyjny na rynku i oferować godziwą stawkę swoim kierowcom? Zaraz dojdziemy do tego, że ajenci w ogóle powinni dopłacać za możliwość jeżdżenia pod banderą WTP.ZielonyJamnik pisze: ↑17 lut 2024, 21:01Ktoś zatem jeszcze powie, że Mobnopolis, nie chciał wykorzystać swojej pozycji? Zdzierstwo i tyle.
I jak? Czy od stycznia Mobilis podniósł pensje kierowców o 100%?
Bo jak mniej, to (jak każdy normalny przedsiębiorca) maksymalizuje własne zyski kosztem pracowników. I warszawskich podatników wykorzystując brak konkurencji.
- vernalisadonis
- Posty: 3080
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
O 100% to nie ale ogólnie podwyżki były.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
- ZielonyJamnik
- Posty: 699
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Uważasz Flash, że ponad 1tys. mniej na rękę przy wyższej stawce niż MZA to godziwe płace?
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Jakieś 10% podnieśli
-
- Posty: 2836
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
No ja generalnie widzę że pojazdy ajentów, obojętnie którego, wizualnie wyglądają praktycznie jak nowe, mimo 7 czy 8 lat na trasie. Oczywiście mam na myśli obecne kontrakty, po podniesieniu wymagań (od czasu jak mamy 9xxx a nie Axxx).
Dlatego tak trudno się pogodzić z utratą którychkolwiek z tych autobusów, wiedząc że MZA posiada dużo starsze pojazdy, a po tym co piszą @Kocur i @ZielonyJamnik to jeszcze okazuje się że mniej zadbane.
Jakoś MZA pokazuje, że można jeździć za mniejsze pieniądze niż 13 zł dla najmniejszego typu taboru, mieć najwyższe pensje w mieście, oprócz zajezdni utrzymywać np. ekspedycje, ładowarki, tabor w trochę leoszym stanie technicznym niz Mobilis itp itd i oddać ileś tam z powrotem do kasy miasta na koniec roku. Czytając posty typu "ZTM przycebulił, bo nie chciał Alpino za 13 zł" to ja rozumiem, że te same osoby uważają, że gdyby Mobilis podał stawkę 20 zł to też ZTM powinien na nią się zgodzić?Flash8222 pisze: ↑17 lut 2024, 22:42Zdzierstwo gdyż chciał być konkurencyjny na rynku i oferować godziwą stawkę swoim kierowcom? Zaraz dojdziemy do tego, że ajenci w ogóle powinni dopłacać za możliwość jeżdżenia pod banderą WTP.ZielonyJamnik pisze: ↑17 lut 2024, 21:01
Ktoś zatem jeszcze powie, że Mobnopolis, nie chciał wykorzystać swojej pozycji? Zdzierstwo i tyle.
-
- Posty: 4102
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Z perspektywy kierowcy utrzymanie wozów w MZA jest o kilka poziomów wyżej niż w Mobilisie.