Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1319
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 17 lut 2024, 19:13

MJ pisze:
17 lut 2024, 18:59
michael112 pisze:
17 lut 2024, 9:54
Jak chcesz nówki, to możesz wybrzydzać. Jak chcesz kontynuację to bierzesz co dają.
Nie zgodzę się z tym. Nie można brać tego co jest za wszelką cenę. Wszystko ma swoje drugie dno. Jeżeli Mobilis by jeździł za 12 czy tam 13 zł. To zaraz MZA by powiedziało, że też chce tyle lub więcej. Oczywiście można powiedzieć, że ZTM nie musi im dać tej stawki, ale potem gdy będą potrzebować czegoś dodatkowego np. zwiększyć plan czy jakiś autobus na pomiary albo inne nietypowe zadania to MZA powie "brak możliwości" i poda jakiś bzdurny powód.
Tylko w przypadku PKS czy Relobusa mówimy o wozach 8-letnich, a nie 12- czy nawet 16-letnich klamotach z MZA.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 17 lut 2024, 19:18

To nic nie zmienia. Chyba po to się bierze prywaciarzy, żeby jeździli taniej. W przeciwnym razie MZA by się zajmowało realizacją przewozów na wszystkich liniach (teoretyzując oczywiście pewnie by wtedy było więcej zajezdni). Poza tym MZA nie ma samych autobusów mających minimum 12 lat.

KR88
Posty: 175
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 17 lut 2024, 19:20

MJ pisze:
17 lut 2024, 18:59
michael112 pisze:
17 lut 2024, 9:54
Jak chcesz nówki, to możesz wybrzydzać. Jak chcesz kontynuację to bierzesz co dają.
Nie zgodzę się z tym. Nie można brać tego co jest za wszelką cenę. Wszystko ma swoje drugie dno. Jeżeli Mobilis by jeździł za 12 czy tam 13 zł. To zaraz MZA by powiedziało, że też chce tyle lub więcej. Oczywiście można powiedzieć, że ZTM nie musi im dać tej stawki, ale potem gdy będą potrzebować czegoś dodatkowego np. zwiększyć plan czy jakiś autobus na pomiary albo inne nietypowe zadania to MZA powie "brak możliwości" i poda jakiś bzdurny powód.


Już to widzę jak miejska spółka tak komunikuje się z miejską spółką.😂

alojz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 17 lut 2024, 19:28

kocur pisze:
17 lut 2024, 19:13
Tylko w przypadku PKS czy Relobusa mówimy o wozach 8-letnich, a nie 12- czy nawet 16-letnich klamotach z MZA.
To aż takie stare są elektryczne Solarisy czy Autosany? :twisted:

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1319
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 17 lut 2024, 20:19

Ponad 500 wozów MZA jest z rocznika 2012 i starszych. To jest 37%. Jeżdę prawie codziennie 7-letnimi SU12 PKSu na 179 i 16-letnimi SU18 MZA na 136. Różnica jest kolosalna, pojazdy MZA zwyczajnie śmierdzą i mają lepkie siedzenia.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 699
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 17 lut 2024, 21:01

alojz pisze:
17 lut 2024, 17:47

12,38 netto :arrow: 13,37 brutto.
Ktoś zatem jeszcze powie, że Mobnopolis, nie chciał wykorzystać swojej pozycji? Zdzierstwo i tyle.
kocur pisze:
17 lut 2024, 20:19
Ponad 500 wozów MZA jest z rocznika 2012 i starszych. To jest 37%. Jeżdę prawie codziennie 7-letnimi SU12 PKSu na 179 i 16-letnimi SU18 MZA na 136. Różnica jest kolosalna, pojazdy MZA zwyczajnie śmierdzą i mają lepkie siedzenia.
To jest akurat wina braku dbania o tabor. Mobilis, Arriva czy nawet jak EEC jeździło miało zawsze super serwis sprzątający. Jak się przychodziło do posprzątanego autobusu to zawsze pachniało w EEC. A mza robi mega oszczędności zatrudniając serwis impela. Tam jest jedna ściera do wszystkiego
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 lut 2024, 22:42

ZielonyJamnik pisze:
17 lut 2024, 21:01
alojz pisze:
17 lut 2024, 17:47

12,38 netto :arrow: 13,37 brutto.
Ktoś zatem jeszcze powie, że Mobnopolis, nie chciał wykorzystać swojej pozycji? Zdzierstwo i tyle.
Zdzierstwo gdyż chciał być konkurencyjny na rynku i oferować godziwą stawkę swoim kierowcom? Zaraz dojdziemy do tego, że ajenci w ogóle powinni dopłacać za możliwość jeżdżenia pod banderą WTP.

alojz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 17 lut 2024, 22:56

Flash8222 pisze:
17 lut 2024, 22:42
Zdzierstwo gdyż chciał być konkurencyjny na rynku i oferować godziwą stawkę swoim kierowcom?
I jak? Czy od stycznia Mobilis podniósł pensje kierowców o 100%?
Bo jak mniej, to (jak każdy normalny przedsiębiorca) maksymalizuje własne zyski kosztem pracowników. I warszawskich podatników wykorzystując brak konkurencji.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3080
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 17 lut 2024, 23:16

O 100% to nie ale ogólnie podwyżki były.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 699
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 18 lut 2024, 0:47

Uważasz Flash, że ponad 1tys. mniej na rękę przy wyższej stawce niż MZA to godziwe płace?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

KR88
Posty: 175
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 18 lut 2024, 3:39

Jakieś 10% podnieśli

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 18 lut 2024, 5:17

kocur pisze:
17 lut 2024, 20:19
Ponad 500 wozów MZA jest z rocznika 2012 i starszych. To jest 37%. Jeżdę prawie codziennie 7-letnimi SU12 PKSu na 179 i 16-letnimi SU18 MZA na 136. Różnica jest kolosalna, pojazdy MZA zwyczajnie śmierdzą i mają lepkie siedzenia.
No ja generalnie widzę że pojazdy ajentów, obojętnie którego, wizualnie wyglądają praktycznie jak nowe, mimo 7 czy 8 lat na trasie. Oczywiście mam na myśli obecne kontrakty, po podniesieniu wymagań (od czasu jak mamy 9xxx a nie Axxx).
Dlatego tak trudno się pogodzić z utratą którychkolwiek z tych autobusów, wiedząc że MZA posiada dużo starsze pojazdy, a po tym co piszą @Kocur i @ZielonyJamnik to jeszcze okazuje się że mniej zadbane.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 18 lut 2024, 15:25

Flash8222 pisze:
17 lut 2024, 22:42
ZielonyJamnik pisze:
17 lut 2024, 21:01


Ktoś zatem jeszcze powie, że Mobnopolis, nie chciał wykorzystać swojej pozycji? Zdzierstwo i tyle.
Zdzierstwo gdyż chciał być konkurencyjny na rynku i oferować godziwą stawkę swoim kierowcom? Zaraz dojdziemy do tego, że ajenci w ogóle powinni dopłacać za możliwość jeżdżenia pod banderą WTP.
Jakoś MZA pokazuje, że można jeździć za mniejsze pieniądze niż 13 zł dla najmniejszego typu taboru, mieć najwyższe pensje w mieście, oprócz zajezdni utrzymywać np. ekspedycje, ładowarki, tabor w trochę leoszym stanie technicznym niz Mobilis itp itd i oddać ileś tam z powrotem do kasy miasta na koniec roku. Czytając posty typu "ZTM przycebulił, bo nie chciał Alpino za 13 zł" to ja rozumiem, że te same osoby uważają, że gdyby Mobilis podał stawkę 20 zł to też ZTM powinien na nią się zgodzić? 😂

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1319
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 18 lut 2024, 15:45

MJ pisze:
18 lut 2024, 15:25
tabor w trochę leoszym stanie technicznym niz Mobilis
:rotfl2:
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Autobus Czerwon
Posty: 4102
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 lut 2024, 15:52

Z perspektywy kierowcy utrzymanie wozów w MZA jest o kilka poziomów wyżej niż w Mobilisie.

ODPOWIEDZ