Trasa tramwajowa na Kasprzaka

Moderator: Wiliam

primoż
Posty: 3729
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 03 mar 2024, 15:19

Przecinak pisze:
03 mar 2024, 12:50
Te szybkie metro od Dw. Wileńskiego do Świętokrzyskiej jedzie tylko 3 minuty szybciej niż tramwaj linii 4. Czy te 3 minuty są warte miliardowych wydatków na budowę metra?
To teraz trzeba by policzyć, ile w ciągu godziny pasażerów przewozi M2, a ile 4 na w/w odcinku.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 mar 2024, 15:22

Przecinak pisze:
Łukasz pisze:
02 mar 2024, 7:49
Ten szybki tramwaj od Ciepłowni do Daszyńskiego jedzie rozkładowo aż minutę szybciej (kurs 11/105 8:07).
Te szybkie metro od Dw. Wileńskiego do Świętokrzyskiej jedzie tylko 3 minuty szybciej niż tramwaj linii 4. Czy te 3 minuty są warte miliardowych wydatków na budowę metra?
Jest tu kilka aspektów, ale akurat nie ten, który sugerujesz. 105 jedzie absolutnie równolegle na całym odcinku od ciepłowni. W dodatku albo rozkład tramwaju jest zły, albo coś nie poszło na priorytetach, bo to wręcz niemożliwe, żeby była tylko minuta różnicy - a przecież jeszcze tramwaj jedzie dołem przy Redutowej. Poza tym, jeśli chcemy robić miliardowe wydatki, to nie po to, żeby równolegle puszczać autobus z tym samym układem przystanków. Jeśli komuś zależy żeby jechać bezpośrednio, to niech to 105 jedzie przez Jana Kazimierza (i sobie równolegle stoi w korku, ale przynajmniej brygady z 255 się uratują). No i już ostatnia rzecz to to, że 3 minuty w przypadku metra to jednak 30% szybciej, 6 razy większa pojemność i 3 razy większa częstotliwość.
ŁK

primoż
Posty: 3729
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 03 mar 2024, 15:58

Łukasz pisze:
03 mar 2024, 15:22
No i już ostatnia rzecz to to, że 3 minuty w przypadku metra to jednak 30% szybciej, 6 razy większa pojemność i 3 razy większa częstotliwość.
Jak też kwestia, że do :mewa: przesiedli się pasażerowie z równoległych ciągów komunikacyjnych. Jednak przed budową M2C na Trasie W-Z 26 jeździło 2x częściej, były 512 i 527 (ktoś jeszcze pamięta największą dumę ZTM, jakże udane 360 i rozciąganie jego końcówek? :wink: ), a i kochane przez wielu forumowiczów 160 też kursowało znacznie częściej, a w analogicznym okresie 4 też jeździło.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 mar 2024, 16:06

Tak prawdziwie równoległym ciągiem to jeździły 160, 460, 192, potem 174. Wcześniej trochę 512 „świętokrzyskie”.
ŁK

reserved
Posty: 14606
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 03 mar 2024, 16:18

Czy tylko ja wyczuwam 105 przez Jana Kazimierza po trasie 255 z kursami wydłużonymi do Górczewskiej co '30? :D

primoż
Posty: 3729
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 03 mar 2024, 16:29

Łukasz pisze:
03 mar 2024, 16:06
Tak prawdziwie równoległym ciągiem to jeździły 160, 460, 192, potem 174. Wcześniej trochę 512 „świętokrzyskie”.
Częściowo 192, a potem 174 to jeździły tym samym ciągiem co metro, tylko różnica w pojazdach i tym, że kursowały na powierzchni, a nie pod spodem :)

460 to już chyba pamiętają tylko wawkomowi boomerzy, tacy jak my :term:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Georg
Posty: 5967
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 mar 2024, 16:32

reserved pisze:
03 mar 2024, 16:18
Czy tylko ja wyczuwam 105 przez Jana Kazimierza po trasie 255 z kursami wydłużonymi do Górczewskiej co '30? :D
Pawcio pisał, że 105 i tramwaje to zupełnie inny potok. 105 przez Jana Kazimierza wydłuży dojazd Lazurowej do Ronda Daszyńskiego.

Autobus Czerwon
Posty: 4094
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 mar 2024, 16:34

Uważam że jest to bardzo optymalne rozwiązanie że pasażerowie mieszkający przy przystanku Szobera do stacji metra Bemowo (1,5 km) nie mają żadnego bezpośredniego autobusu*, więc żeby w miarę wygodnie dotrzeć do M2 muszą jechać 105 aż na Rondo Daszyńskiego (około 8,5 km z czego niemal połowa wzdłuż trasy tramwajowej). Że też unijni komisarze przyznają finansowanie dla takich świetnych rozwiązań <3

Inna sprawa że oczywiście nikt nie pomyślał o stworzeniu jakiejkolwiek dogodnej, najlepiej jednoperonowej przesiadki ze 105 do tramwaju, więc skracanie go gdziekolwiek byłoby średnim pomysłem. Po prostu partanina po całości jak zawsze. Wydawanie pieniędzy dla samego wydawania.

*349 to żadna oferta

Georg
Posty: 5967
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 mar 2024, 16:38

A 122?

Krzysiek_S
Posty: 5087
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 03 mar 2024, 16:42

Autobus Czerwon pisze:
03 mar 2024, 16:34
Uważam że jest to bardzo optymalne rozwiązanie że pasażerowie mieszkający przy przystanku Szobera do stacji metra Bemowo (1,5 km) nie mają żadnego bezpośredniego autobusu*, więc żeby w miarę wygodnie dotrzeć do M2 muszą jechać 105 aż na Rondo Daszyńskiego (około 8,5 km z czego niemal połowa wzdłuż trasy tramwajowej). Że też unijni komisarze przyznają finansowanie dla takich świetnych rozwiązań <3

Inna sprawa że oczywiście nikt nie pomyślał o stworzeniu jakiejkolwiek dogodnej, najlepiej jednoperonowej przesiadki ze 105 do tramwaju, więc skracanie go gdziekolwiek byłoby średnim pomysłem. Po prostu partanina po całości jak zawsze. Wydawanie pieniędzy dla samego wydawania.

*349 to żadna oferta
122 i 249 ?. Wiem naokoło.

Georg
Posty: 5967
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 mar 2024, 16:44

Nie napisałem o 249 bo raz, że rzadko, a dwa, że zawieszone w niedziele i wszystkie możliwe święta. Ale fakt - jak się czeka i akurat przyjedzie to dobrze.

reserved
Posty: 14606
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 03 mar 2024, 18:40

A może to jest najwyższy czas na przywrócenie czegoś w rodzaju 506? Z wieloma przystankami od Górczewskiej do Ciepłowni a potem tylko Fort Wola, PKP Wola (Kasprzaka) i Rondo Daszyńskiego? Separacja potoków.

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 mar 2024, 19:01

reserved pisze:A może to jest najwyższy czas na przywrócenie czegoś w rodzaju 506? Z wieloma przystankami od Górczewskiej do Ciepłowni a potem tylko Fort Wola, PKP Wola (Kasprzaka) i Rondo Daszyńskiego? Separacja potoków.
Generalnie jestem za, ale ktoś tu o korkach pisał…
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4094
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 mar 2024, 19:15

Krzysiek_S pisze:
03 mar 2024, 16:42
Autobus Czerwon pisze:
03 mar 2024, 16:34
Uważam że jest to bardzo optymalne rozwiązanie że pasażerowie mieszkający przy przystanku Szobera do stacji metra Bemowo (1,5 km) nie mają żadnego bezpośredniego autobusu*, więc żeby w miarę wygodnie dotrzeć do M2 muszą jechać 105 aż na Rondo Daszyńskiego (około 8,5 km z czego niemal połowa wzdłuż trasy tramwajowej). Że też unijni komisarze przyznają finansowanie dla takich świetnych rozwiązań <3

Inna sprawa że oczywiście nikt nie pomyślał o stworzeniu jakiejkolwiek dogodnej, najlepiej jednoperonowej przesiadki ze 105 do tramwaju, więc skracanie go gdziekolwiek byłoby średnim pomysłem. Po prostu partanina po całości jak zawsze. Wydawanie pieniędzy dla samego wydawania.

*349 to żadna oferta
122 i 249 ?. Wiem naokoło.
Autobus przez os.Górczewska jechałby rozkładowo 6 minut, 122 jedzie zaledwie 13. No, o ile lewoskręt przy Hali Wola będzie łaskawy.

primoż
Posty: 3729
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 04 mar 2024, 0:20

reserved pisze:
03 mar 2024, 18:40
A może to jest najwyższy czas na przywrócenie czegoś w rodzaju 506? Z wieloma przystankami od Górczewskiej do Ciepłowni a potem tylko Fort Wola, PKP Wola (Kasprzaka) i Rondo Daszyńskiego? Separacja potoków.
Za mało dubli szyny w tym mieście :co: Jednak bardziej wolę wersję usera Autobus_Czerwon, że Lazurowa to powinna być dowożona do możliwie najbliższej stacji :mewa:, a nie do Daszyniaka :-k
Nie zawsze poważne opinie :wink:

ODPOWIEDZ