Trasa tramwajowa na Kasprzaka

Moderator: Wiliam

SU89
Posty: 421
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 04 mar 2024, 20:15

Wolfchen pisze:
04 mar 2024, 19:18
SU89 pisze:
04 mar 2024, 7:02
Ja tak na pograniczu tematu chciałbym zapytać, jak obstawiacie, kiedy w tym miejscu będzie pierwszy wypadek? Skrzyżowanie moim zdaniem jest beznadziejnie zaprojektowane (...) łuk jest naprawdę ostry.
Normalne skrzyżowanie z płynnym skrętem w lewo i szerokim pasem. W sobotę jak jechałem samochodem, to jedynie sfrezowana nawierzchnia przeszkadzała.
Dwa razy testowałem skręt (raz jako pasażer autobusu, raz autem) i moim zdaniem jest ryzyko, że mniej ogarnięci mogą się nie wyrobić na skręcie, gdy wjadą na pełnej przelotowej, a do tego zachęca też lekka niecka przed skrętem. Ale może i macie rację, chciałem tylko poznać wasze zdanie.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 mar 2024, 20:18

Jak wpadniesz na przelotowej na skrzyżowanie, gdzie wykonujesz skręt w lewo, to zawsze może Cię wywalić z toru jazdy. Jednak posiadacze prawa jazdy powinni mieć elementarną znajomość praw fizyki i nie pokonywać skrzyżowań "na pełnej przelotowej". ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 04 mar 2024, 20:21

reserved pisze:
04 mar 2024, 12:27
Byłem dzisiaj na Lazurowej, nie widziałem szyny. :-k Co więcej, na Połczyńskiej w tamtej okolicy też jej nie było. :roll:
Aha, i w imię braku szyny tamże każdy śmietnik wzdłuż Lazurowej i Połczyńskiej między Ciepłownią a Laurową ma mieć linię ekspresową do ronda Daszyńskiego pokrywającą się na dość długim odcinku z tramwajem, skoro dużo bliżej się jest stacja metra przy Powstańców Śląskich, a za jakiś czas będzie stacja M2 w miejscu obecnie zamkniętej pętli autobusowej :co:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25342
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 mar 2024, 5:47

Co z tego, że mają bliżej do metra na Górczewskiej niż do Daszyńskiego, skoro z racji jazdy cokolwiek dookoła nie będzie tak szybciej. Wpychanie południowo-zachodnich Jelonek do M2 lub tramwajów przy Ciepłowni kojarzy mi się z ideą zabijania 507 po uruchomieniu M3. Nie ważne że bez sensu dla pasażera, ważne że szyna.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4097
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 mar 2024, 6:20

To w jakim celu budowano w takim razie trasę na Kasprzaka? Wydano setki milionów żeby zaoszczędzić 3 dodatki na 105?Bo jeśli chodzi o M3 to nie brak opinii że nie ma to żadnego sensu.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25342
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 mar 2024, 6:21

Żeby nie trzeba było ładować kolejnych autobusów w 105 w miarę rozrostu Odolan. Ja wiem, że to dziwne, ale czasami udaje się zrobić w Warszawie coś na zaś a nie tylko reaktywnie, jak jest stan przedzawałowy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8348
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 mar 2024, 8:36

Złe języki donoszą, że w redutowym wykopie jest ograniczenie do 15 km/h (i że poza odcinkiem Szpital Wolski - Bema tramwaje jadą zaskakująco powoli).
Prawdali to?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25342
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 mar 2024, 8:49

W wykopie jest standardowe 15 na krzyżakach z odgałęzieniem w Wolską oraz 40 na szykanie między rozjazdem a przystankami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4097
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 mar 2024, 9:19

Serio? Nowa trasa i rozjazdy na wprost z ograniczeniem do 15 jak w XIX wieku?

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 05 mar 2024, 9:27

pawcio pisze:
05 mar 2024, 6:21
Żeby nie trzeba było ładować kolejnych autobusów w 105 w miarę rozrostu Odolan. Ja wiem, że to dziwne, ale czasami udaje się zrobić w Warszawie coś na zaś a nie tylko reaktywnie, jak jest stan przedzawałowy.
Tak samo za nie długo trzeba będzie pomyśleć o mieszkańcach przy trasie z Żerań FSO do Ronda Starzyńskiego, nowe bloki zapewnią klientów.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25342
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 mar 2024, 9:51

Autobus Czerwon pisze:
05 mar 2024, 9:19
Serio? Nowa trasa i rozjazdy na wprost z ograniczeniem do 15 jak w XIX wieku?
Rozjazdy płytkorowkowe, żeby nie blokować wjazdu taboru wysokopodłogowego, którego jeszcze trochę mamy i mieć będziemy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 05 mar 2024, 9:59

Glonojad pisze:
04 mar 2024, 14:30
Co jest złego w przesiadce na Forcie Wola po skręcie w lewo na pętlę? Odcinkowe TTA na Ciepłowni - fajny pomysł, ale przeplot autobusu przez dwie jezdnie trochę mniej fajne.

Do metra też przesiadek jednoperonowych nie ma i nikt ich nie oczekuje. Tramwaje są coraz cięższe, coraz dłuższe, przestańmy je traktować jak autobusy na szynach...
Ale po co 105 ma skręcać w lewo na pętlę, kiedy chodzi o to żeby zastąpiło 255? 100 metrów do przejścia to nie jest tragedia nawet jeśli ktoś nie jest super sprawny. Rzecz w tym, że jeśli ów ktoś będzie jechał samochodem i zostawi go na P+R to nawet wtedy ma mniej do przejścia i nie musi stać w deszczu na światłach X czasu, a mamy promować zbiorkom, a nie P+Ry.

Autobus Czerwon
Posty: 4097
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 mar 2024, 10:09

pawcio pisze:
05 mar 2024, 9:51
Autobus Czerwon pisze:
05 mar 2024, 9:19
Serio? Nowa trasa i rozjazdy na wprost z ograniczeniem do 15 jak w XIX wieku?
Rozjazdy płytkorowkowe, żeby nie blokować wjazdu taboru wysokopodłogowego, którego jeszcze trochę mamy i mieć będziemy.
Dobrze że w b. NRD w ogóle nie eksploatują tramwajów wysokopodłogowych z lat 80. Może po prostu nikt im nie powiedział że się nie da i jakoś te biedne katówki znoszą te rozjazdy.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25342
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 mar 2024, 10:11

Były testy szerszych obręczy w 105N i nie poszły na tyle dobrze (choć szczegółów nie znam), żeby wprowadzić zmianę w całości taboru.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10591
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 mar 2024, 10:19

beni pisze:
pawcio pisze:
05 mar 2024, 6:21
Żeby nie trzeba było ładować kolejnych autobusów w 105 w miarę rozrostu Odolan. Ja wiem, że to dziwne, ale czasami udaje się zrobić w Warszawie coś na zaś a nie tylko reaktywnie, jak jest stan przedzawałowy.
Tak samo za nie długo trzeba będzie pomyśleć o mieszkańcach przy trasie z Żerań FSO do Ronda Starzyńskiego, nowe bloki zapewnią klientów.
Tam jest już tramwaj. I chyba nawet ma rezerwę podaży, choć możliwe, że nierównomiernie rozłożoną.
ŁK

ODPOWIEDZ