Trasa tramwajowa na Kasprzaka

Moderator: Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5814
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 05 mar 2024, 10:26

Patrzę na rozkład Szpital Wolski kierunek miasto i zastanawiam się, czy sygnalizacja świetlna jest w stanie puścić 27 z 26 w jednej minucie na skręt, a następnie 10 prosto?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 mar 2024, 12:00

Autobus Czerwon pisze:
05 mar 2024, 10:09
pawcio pisze:
05 mar 2024, 9:51
Rozjazdy płytkorowkowe, żeby nie blokować wjazdu taboru wysokopodłogowego, którego jeszcze trochę mamy i mieć będziemy.
Dobrze że w b. NRD w ogóle nie eksploatują tramwajów wysokopodłogowych z lat 80. Może po prostu nikt im nie powiedział że się nie da i jakoś te biedne katówki znoszą te rozjazdy.
Też bym wolał mieć katówki, niż stozłomki - choćby dlatego, że da się wstawić do nich niski człon na czterech kołach, jak w Tallinie - ale niestety zakup taboru używanego - nawet całkowicie niskopodłogowego - to w Warszawie nie do pomyślenia.

Tym niemniej producent krzyżownic wyraźnie się okopał na pozycjach "nie bierzemy odpowiedzialności za wąskie obręcze na głębokich rowkach" i generalnie jest, przynajmniej formalnie, pat. A jesli chodzi o bezpieczeństwo, to nie ma nic ważniejszego niż formalizmy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 mar 2024, 12:41

Glonojad pisze:
05 mar 2024, 12:00
Tym niemniej producent krzyżownic wyraźnie się okopał na pozycjach
Czy to oznacza, że w całej UE jest tylko jeden producent krzyżownic/zwrotnic?

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 05 mar 2024, 14:14

Glonojad pisze:
23 lut 2024, 11:12
No akurat z polami kapusty miał absolutną rację, M2 powinna w świetle kryzysu finansowego i ziliona torów postojowych (z podziemną STP na Bródnie włącznie) skończyć się na wiele lat na Lazurowej. Potoki z dwóch pierwszych stacji są do dowiezienia autobusem, bo nawet nie tramwajem.
Miał najabsolutniejszą rację, pola kapusty, powielane ówcześnie przez wszystkie media tylko nikt nie zauważył, że tam jest szosa Poznańska, którą docierają masy ludzi do miasta (+ centrum handlowe), taki nieistotny szczególik 8-).
Dobrze że eksperci z forów internerowych nie są decydentami, a o zasadności STP Mory radzę porozmawiać z kimś z firmy pt. Metro Warszawskie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 mar 2024, 14:20

Rozmawianie z przedstawicielami MW o tym, czy potrzebują STP i jak bardzo, to jak rozmowa z moją żoną, czy potrzebujemy dodatkowego pokoju w mieszkaniu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 05 mar 2024, 14:23

I jak, potrzebujecie? ;)
Matt Cubis pisze:
04 mar 2024, 12:42
reserved pisze:
04 mar 2024, 12:27

Byłem dzisiaj na Lazurowej, nie widziałem szyny. :-k Co więcej, na Połczyńskiej w tamtej okolicy też jej nie było. :roll:
Ktoś mi kiedyś napisał na tym forum, że nie stać nas na strefowanie podaży. Kompromisem jest dowożenie Lazurowej do Metra Bemowo i połączenie 105 z 255. Jazda przez Jana Kazimierza to rozkładowo zaledwie jakieś 4-5 minut różnicy.
4-5 minut? :-D :-D :-D Może w niedzielę rano. Widziałeś ile tam się czeka na skręt w lewo w stronę cmentarza? Przy rozbudowie osiedli tam będzie bajzel jak nie wiem.

Na poważnie, też zakładałem likwidację 105, z tego co pisali w gazetach to na razie nie będą jej ruszać i w sumie racja. Ktoś fajnie napisał, może warto by rozważyć przywrócenie E-6... Dla Jelonkowiczów i dojeżdżających z peryferii 194/713/716/220 byłaby to jakaś oferta.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2704
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 05 mar 2024, 17:09

person pisze:
05 mar 2024, 8:36
Złe języki donoszą, że w redutowym wykopie jest ograniczenie do 15 km/h (i że poza odcinkiem Szpital Wolski - Bema tramwaje jadą zaskakująco powoli).
Prawdali to?
Potwierdzam takie odczucie, pewnie jest to potęgowane równym jak stół torowiskiem.
Na dodatek do czasu zakończenia robót nie będzie priorytetu, więc tym bardziej jest wrażenie powolności

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 mar 2024, 20:53

^^ Do tego dodajmy stada, co wydłuża czas przejazdu, bo na PKP Wola (Kasprzaka) nierzadko podjeżdżają po 3 tramwaje na raz, a potem długo nic.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 mar 2024, 21:18

dev pisze:
05 mar 2024, 14:14
Glonojad pisze:
23 lut 2024, 11:12
No akurat z polami kapusty miał absolutną rację, M2 powinna w świetle kryzysu finansowego i ziliona torów postojowych (z podziemną STP na Bródnie włącznie) skończyć się na wiele lat na Lazurowej. Potoki z dwóch pierwszych stacji są do dowiezienia autobusem, bo nawet nie tramwajem.
Miał najabsolutniejszą rację, pola kapusty, powielane ówcześnie przez wszystkie media tylko nikt nie zauważył, że tam jest szosa Poznańska, którą docierają masy ludzi do miasta (+ centrum handlowe), taki nieistotny szczególik 8-).
Dobrze że eksperci z forów internerowych nie są decydentami, a o zasadności STP Mory radzę porozmawiać z kimś z firmy pt. Metro Warszawskie.
No błagam, market budowlany ma byc uzassdnieniem dla metra? Jakoś Galmok. Arkadia, Reduta i Złote Tarasy nie mają metra i mają się świetnie.

A ludzie z Metra Warszawskiego to całą dekadę opowiadali, że wystarczą im dziesiątki torow odstawczych wzdłuż M2, bo mają "bezobsługowy" tabor i STP im niepotrzebne. To kłamali wtedy, czy teraz?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 05 mar 2024, 21:56

dev pisze:
05 mar 2024, 14:14
Miał najabsolutniejszą rację, pola kapusty, powielane ówcześnie przez wszystkie media tylko nikt nie zauważył, że tam jest szosa Poznańska, którą docierają masy ludzi do miasta (+ centrum handlowe), taki nieistotny szczególik 8-).
A jak teraz te masy ludzi docierające szosą Poznańską radzą sobie w dotarciu do miasta? :>

(Swoją drogą, to 713 w najmocniejszym momencie rozkładu ma takt 20', więc sformułowanie masy ludzi to chyba trochę na wyrost. :-k )
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 05 mar 2024, 22:03

Może policz jednak samochody. 713 mogłoby jeździć i co godzinę - to o niczym nie świadczy.

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 05 mar 2024, 22:10

No jednak świadczy to tym, że jeżeli istnieje potencjał, to może być problem zbyt słabej oferty już w Ożarowie :>

Tak w ogóle, to prędzej Ożarów dowoziłbym do pociągu w tymże mieście niż do M2 w Chrzanowie; tak, wiem, mogę sobie pisać na Berdyczów.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7675
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 05 mar 2024, 23:00

Glonojad pisze:
05 mar 2024, 12:00
niestety zakup taboru używanego - nawet całkowicie niskopodłogowego - to w Warszawie nie do pomyślenia.
Przecież konstale wszyscy od dziesięcioleci umieją naprawiać, po co poprawiać komfort pasażera.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 mar 2024, 6:35

Od 25 marca linia 11 ma kursować przez cały tydzień. Rozważane jest też puszczenie 105 przez Jana Kazimierza.

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 82313.html

Georg
Posty: 5980
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 mar 2024, 7:07

Dziś w Stołku Osa napisał, że 11 będzie jeździć całodobowo.

ODPOWIEDZ