Trasa tramwajowa na Kasprzaka

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 mar 2024, 7:33

Serio napisał, że całodobowo? :lol: Nie wystarczy codziennie?

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 mar 2024, 7:40

Też się zdziwiłem. Ale w końcu miała być reforma linii nocnych.

Matt Cubis
Posty: 564
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 06 mar 2024, 7:48

dev pisze:
05 mar 2024, 14:23
Matt Cubis pisze:
04 mar 2024, 12:42


Ktoś mi kiedyś napisał na tym forum, że nie stać nas na strefowanie podaży. Kompromisem jest dowożenie Lazurowej do Metra Bemowo i połączenie 105 z 255. Jazda przez Jana Kazimierza to rozkładowo zaledwie jakieś 4-5 minut różnicy.
4-5 minut? :-D :-D :-D Może w niedzielę rano. Widziałeś ile tam się czeka na skręt w lewo w stronę cmentarza? Przy rozbudowie osiedli tam będzie bajzel jak nie wiem.
Tam było takie jedno słowo pomiędzy: "rozkładowo".

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 mar 2024, 7:55

Georg pisze:
06 mar 2024, 7:40
Też się zdziwiłem. Ale w końcu miała być reforma linii nocnych.
W ZTMie nie lepiej:
Z kolei, w miejscu rozebranych torów, które były obok (czego?, gdzie te stare tory były?) tramwajarze powiększają tereny zielone.
https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... kasprzaka/

Dramat. Tym bardziej, że ten tekst można było przygotować na spokojnie wcześniej. :roll:

Łukasz
Posty: 11053
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 mar 2024, 8:08

To w końcu mamy te brygady? I wróci silniejsze 31. Wróci, prawda?
ŁK

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 mar 2024, 8:23

A kogo interesuje 31? Teraz przed wyborami języczkiem uwagi mediów i opinii publicznej jest trasa na Kasprzaka. A poza szczytami słaba, samotna 10 wizerunkowo wyglądałaby słabo. ;-)

Łukasz
Posty: 11053
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 mar 2024, 9:18

ashir pisze:A kogo interesuje 31? Teraz przed wyborami języczkiem uwagi mediów i opinii publicznej jest trasa na Kasprzaka. A poza szczytami słaba, samotna 10 wizerunkowo wyglądałaby słabo. ;-)
No tak tak. Jeszcze dobrze jakby szyny nie pękały na starych trasach akurat w dniu otwarcia nowych :)
ŁK

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 06 mar 2024, 9:31

Glonojad pisze:
05 mar 2024, 21:18

No błagam, market budowlany ma byc uzassdnieniem dla metra? Jakoś Galmok. Arkadia, Reduta i Złote Tarasy nie mają metra i mają się świetnie.
Eh, jak ja lubię jak ktoś z fragmentu mojej wypowiedzi robi całość... Błagam, market to był dopisek chodziło mi głównie o trasę. Poza tym, jak do marketu (który być może się rozbuduje) będzie można wygodnie dojechać metrem, to na pewno znaczną część ludzi przyciągnie w zamian za samochód. No ale to tylko margines.
Glonojad pisze:
05 mar 2024, 21:18
A ludzie z Metra Warszawskiego to całą dekadę opowiadali, że wystarczą im dziesiątki torow odstawczych wzdłuż M2, bo mają "bezobsługowy" tabor i STP im niepotrzebne. To kłamali wtedy, czy teraz?
Jacy ludzie i kiedy tak mówili? Poza tym nowy tabor nie bardzo ma się gdzie mieścić, vide parking na M3 Stadion. Z tym STP też mówiłem trochę na marginesie, jakoś przerost STP Mory jest często przedstawiany w argumentach jakby był największym kosztem, mi się wydaje że jednak się przyda, chociażby w przypadku ew. modernizacji STP Kabaty. Na pewnych forach nawet się zamartwiano kosztami bocznicy z Gołąbek... Akurat za STP Mory nie będę umierał, może faktycznie jakaś wersja "light" byłaby bardziej optymalna.
primoż pisze:
05 mar 2024, 21:56
A jak teraz te masy ludzi docierające szosą Poznańską radzą sobie w dotarciu do miasta? :>

(Swoją drogą, to 713 w najmocniejszym momencie rozkładu ma takt 20', więc sformułowanie masy ludzi to chyba trochę na wyrost. :-k )
Nie wiem czy manipulacja czy przeoczenie, ale po pierwsze primo ludzie dojeżdżający 713 chyba nie stanowią całej rzeszy populacji wjeżdżający do stolicy od tamtej strony? Nie sądzisz? Cały tabun samochodów wjeżdża węzłem S8 w Morach. Metro może być dość przekonujące w przesiadce do zbiorkomu. Chociaż fakt, odłożony w czasie, parking P+R też by do tego miał swoje trzy grosze. Ale i tak się trzeba cieszyć, że powstaje C1-C3 patrząc na to ile osób chciało to torpedować, bo "pola kapusty", pewien znany dziennikarz niemal codzienne lobbował na rzecz przerzucenia kosztów na most i trasę Krasińskiego.
primoż pisze:
05 mar 2024, 22:10
No jednak świadczy to tym, że jeżeli istnieje potencjał, to może być problem zbyt słabej oferty już w Ożarowie :>

Tak w ogóle, to prędzej Ożarów dowoziłbym do pociągu w tymże mieście niż do M2 w Chrzanowie; tak, wiem, mogę sobie pisać na Berdyczów.
Bzdura. Nie wiem czy to piszesz na serio bo nie chce mi się prostować nawet tego. Przede wszystkim nie każdy przejeżdża przez Ożarów i nie każdemu pasują pociągi (nie każdy ma też bilet długookresowy WTP). Druga sprawa dużo ludzi ma dystans pociągów, no i w najbliższej przyszłości majaczy przebudowa średnicy, a C1 Karolin będzie nie najgorszą alternatywą.

Awatar użytkownika
Przecinak
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2023, 12:38

Post autor: Przecinak » 06 mar 2024, 9:58

Przepraszam bardzo, ale czy temat "Trasa tramwajowa na Kasprzaka' to jest odpowiednie miejsce na dyskusję o 713 albo o sensowności STP Mory?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 mar 2024, 10:09

Łukasz pisze:
06 mar 2024, 8:08
To w końcu mamy te brygady? I wróci silniejsze 31. Wróci, prawda?
Rozszerzanie godzin kursowania 11 nie zmienia liczby brygad w godzinach szczytu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 mar 2024, 10:33

Czy na pętli tramwajowej Osiedle Górczewska grupa torów przy nasypie jest zamknięta?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5099
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 06 mar 2024, 10:41

Tak. 2 tory są nieczynne.
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8816
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 mar 2024, 10:55

Georg pisze:
06 mar 2024, 7:07
Dziś w Stołku Osa napisał, że 11 będzie jeździć całodobowo.
Użył słowa "całodobowo", ale dobrze wiemy co miał na myśli (choć po dziennikarzu z takim doświadczeniem możemy wymagać więcej).

Popełnił też literówkę w nazwisku dobrze znanego sobie pracownika ZTM, który miał zapowiedzieć:
"Dobiesław Kadloff z ZTM (...) że wkrótce zmieni się też trasa autobusów linii 105."


https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... B.3-L.1.zw

BTW. Temat, który chyba powinien traktować o infrastrukturze, dryfuje w stronę dyskusji o eksploatacji/funkcjonowaniu układu komunikacyjnego...

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4093
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 06 mar 2024, 22:16

dev pisze:
06 mar 2024, 9:31
Metro może być dość przekonujące w przesiadce do zbiorkomu.
To jeszcze ciekawe, jak duży procent byłby w stanie przesiadać się do M2 i skoro większość i tak wjeżdża S8, to czy zbudowanie odpowiednio dużego P+R w okolicy :mewa: Lazurowa nie byłby lepszy niż targanie metra do Chraznowa.

BTW, ciekawi mnie, na ile metro faktycznie ma taką moc przyciągania do zbiorkomu i czy Ci którzy nim podróżują, to nie są głównie pasażerowie, którzy przesiedli się do metra z pozostałych środków zbiorkomu, a nie z samochodów?
dev pisze:Chociaż fakt, odłożony w czasie, parking P+R też by do tego miał swoje trzy grosze. Ale i tak się trzeba cieszyć, że powstaje C1-C3 patrząc na to ile osób chciało to torpedować, bo "pola kapusty", pewien znany dziennikarz niemal codzienne lobbował na rzecz przerzucenia kosztów na most i trasę Krasińskiego.
Ja tam nie widzę powodów do radości, a raczej smutku, że nie pomyślano o budowie M2 na powierzchni lub estakadzie/nasypie na końcowym odcinku trasy, tylko drąży się tunel po polami rolnymi. No ale przecież w Warszawie nie buduje się metra na ziemi, bo to nieestetycznie wygląda :-$
dev pisze:Bzdura. Nie wiem czy to piszesz na serio bo nie chce mi się prostować nawet tego.
Tak, piszę jak najbardziej serio. Jeżeli Ożarów jak i pozostałe miejscowości ze stacjami kolejowymi położne wzdłuż wysokowydajnego środka transportu są obsługiwane tenże środek lokomocji, to naturalnym wydaje się, że tamte okolice będą dowożone już do kolei.
dev pisze:Przede wszystkim nie każdy przejeżdża przez Ożarów i nie każdemu pasują pociągi
Jedyni pasażerowie 713, jacy nie mają po drodze Ożarów to są Ci wsiadający na wschód od tego miasta. Ci korzystający z 743 to inna para kaloszy, natomiast Ci dojeżdżający samochodem w granice m.st. ewentualnie mogliby się przesiadać na P+R Lazurowa.
dev pisze:(nie każdy ma też bilet długookresowy WTP).
Ten problem już dawno powinien być rozwiązany poprzez pełną integrację taryfową w obydwu strefach, tak żeby można było korzystać ze wszystkich rodzajów biletów, a nie tylko do dobowego wzwyż.
dev pisze:Druga sprawa dużo ludzi ma dystans pociągów(...)
Cytując:
dev pisze:Nie wiem czy to piszesz na serio(...)
Naprawdę argumentem za budową jednego z najdroższych środków transportu ma być niechęć części mieszkańców okolic trasy Poznańskiej do pociągów? Jeżeli ta niechęć wynika z braku pełnej integracji taryfowej (rozwiązanie problemu parę akapitów dalej) i/lub zbyt małej ilości kursów, to powinno się zagęścić tak te kursy, żeby oferta była atrakcyjna dla ludzi i do tego przeprowadzić odpowiednią akcję marketingową polegającą na czymś więcej niż te wrzutki, jak to 89% paxów jest zachwyconych zbiorkomem.
dev pisze:no i w najbliższej przyszłości majaczy przebudowa średnicy, a C1 Karolin będzie nie najgorszą alternatywą.
Nie no, tutaj pełna zgoda, że tak będzie. Tylko, że to raczej świadczy o słabości kolei w tym przypadku niż o słuszności M2 do Chrzanowa. Idąc tym tokiem rozumowania, to jako zastępstwo za remontowaną linię średnicową powinno być nowo zbudowane metro pod Trasą Łazienkowską (choć nawiasem dodając, szyna wzdłuż TŁ nie byłaby głupim rozwiązaniem, nawet przy funkcjonującej średnicy).

BTW, chyba niechcący dowiodłem, że M2 do Chrzanowa może kanibalizować linię sochaczewską 8-(

reserved
Posty: 14757
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 07 mar 2024, 0:14

Przecież na Kabatach też były pola kapusty gdy zbudowali tam metro. Naprawdę uważacie że dociągnięcie metra na Karolin nic nie zmieni w charakterystyce tamtejszej przestrzeni? Jestem w stanie się założyć, że deweloperzy będą zacierać ręce i cała okolica będzie zupełnie inaczej wygląda. Może nie będzie się to rozwijać tak szybko jak choćby Chrzanów ale mimo wszystko.

ODPOWIEDZ