Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

wincenty
Posty: 1321
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 07 mar 2024, 16:49

zxcvbnm pisze:
07 mar 2024, 16:19
wincenty pisze:
07 mar 2024, 16:13

No jednak szkoda że nie E12, bo ten U12 będzie straszył swym wyglądem.
Tego udało się uniknąć w przypadku ostatnich kebabów, gdy weszła już do produkcji ta nowa brzydka generacja, a MZA zamówiło ostatecznie jeszcze tę dotychczasową.
A co od zajezdni dla Chińczyków, to słyszałem że mają stacjonować na... Włościańskiej. Chyba jest coś na rzeczy, skoro wyburzono pierwszą halę i przygotowywany jest plac, być może właśnie pod elektryki.
Ja słyszałem tylko o wersji o 12 wozach tymi pod pantograf. O 18 wozach z większym akumulatorem się wahają cały czas, więc czekam na jakieś bardziej wiarygodne info.
Te solarisy to jednak chyba na Stalową, unifikacja taboru a poza tym one są pewnie dedykowane pod 106, więc na Mariensztat będzie bliżej.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

michael112
Posty: 2827
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 07 mar 2024, 19:08

Z drugiej strony, umieszczenie wszystkich takich autobusów na Woronicza i skierowanie tam obsługi wszystkich linii "elektrycznych" 12m, oznacza łatwiejszą pracę dla dyspozytorów.

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 mar 2024, 19:13

michael112 pisze:
07 mar 2024, 19:08
Z drugiej strony, umieszczenie wszystkich takich autobusów na Woronicza i skierowanie tam obsługi wszystkich linii "elektrycznych" 12m, oznacza łatwiejszą pracę dla dyspozytorów.
Zapewne
Zwłaszcza jak połowa tych wozów nie będzie sprawna (-(

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 07 mar 2024, 20:23

Dotychczasowi użytkownicy chyba aż tak nie narzekają. Zresztą Yutongi chyba zrobiły się dość powszechne w Europie, zdaje się że głównie na bogatej północy.
Za zakup Scanii też on był odpowiedzialny, a we wcześniejszych rozmowach upierał się że jeśli ten przetarg uda się wygrać to będą Solarisy lub MANy, nic innego nie wchodziło w grę, a tu nagle Scanie :-k
Jeśli dali lepszą ofertę, to po co się upierać? A może to była jakaś gra negocjacyjna żeby skłonić Scanię do rzucenia lepszej oferty?

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 mar 2024, 20:30

px33 pisze:
07 mar 2024, 20:23
Dotychczasowi użytkownicy chyba aż tak nie narzekają. Zresztą Yutongi chyba zrobiły się dość powszechne w Europie, zdaje się że głównie na bogatej północy.
Za zakup Scanii też on był odpowiedzialny, a we wcześniejszych rozmowach upierał się że jeśli ten przetarg uda się wygrać to będą Solarisy lub MANy, nic innego nie wchodziło w grę, a tu nagle Scanie :-k
Jeśli dali lepszą ofertę, to po co się upierać? A może to była jakaś gra negocjacyjna żeby skłonić Scanię do rzucenia lepszej oferty?
Albo, albo
A potem się ulotnił Pan Kucharski i tyle go widzieli i wypłynął jako prezes Busnex :D

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 kwie 2024, 17:47

Wstępne info od MZA:
- 18 Yutongów na R3
- 12 Solarisów na R4
- 29 Scanii (od Michasia) na R2

Przenosiny:
- SU10 R2 -> R4
-10 SU12IV CNG R2 -> R3
-1521-1535 na R4
- kasacje najgorszych szarpaków i 18xx na R4.
Niewykluczone że któreś diesle pojadą na Włościańską.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

KR88
Posty: 172
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 04 kwie 2024, 18:53

A te miejsca na Włościańskiej szykowane pod elektryki to na zjeżdżające tam dodatki A/B?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 kwie 2024, 19:10

O to się nie pytałem. Z wcześniejszych zasłyszanych plotek niektóre wozy mają zjeżdżać tamże, ale nie biorę za to odpowiedzialności jak za info wyżej XD
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 04 kwie 2024, 21:05

A w najbliższym czasie, jakieś inwestycje / zakupy są planowane dla R1?

mb112
Posty: 954
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 04 kwie 2024, 22:34

zxcvbnm pisze:
04 kwie 2024, 17:47
Wstępne info od MZA:
- 18 Yutongów na R3
- 12 Solarisów na R4
- 29 Scanii (od Michasia) na R2

Przenosiny:
- SU10 R2 -> R4
-10 SU12IV CNG R2 -> R3
-1521-1535 na R4
- kasacje najgorszych szarpaków i 18xx na R4.
Niewykluczone że któreś diesle pojadą na Włościańską.
No i to wszystko bardzo logicznie wygląda.
Z tym że, chyba jeszcze brakuje tych 12 elektrycznych SU18 z wcześniejszego przetargu ? To one przypadkiem nie na R1 właśnie miały być ? Chyba w zeszłym roku była podpisana umowa, to nie wiem czy one już jakoś niedługo nie będą przychodzić ? Bo te nowe 18 Yutongów i 12 Solarisów to rozumiem, że z tego ostatniego, dwuczęściowego ?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 kwie 2024, 22:50

Co do R1 - elektryki 18m prawdopodobnie na R1, co do 12m - MZA narzeka trochę, na brak sprawnych 12-tek nieelektrycznych na R1, a z racji że odpada tam napęd CNG, to być może będą jeszcze przesunięcia taboru spalinowego. Ale to już, jak mówię, tylko moje domysły.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 kwie 2024, 22:57

mb112 pisze:
04 kwie 2024, 22:34
zxcvbnm pisze:
04 kwie 2024, 17:47
Wstępne info od MZA:
- 18 Yutongów na R3
- 12 Solarisów na R4
- 29 Scanii (od Michasia) na R2

Przenosiny:
- SU10 R2 -> R4
-10 SU12IV CNG R2 -> R3
-1521-1535 na R4
- kasacje najgorszych szarpaków i 18xx na R4.
Niewykluczone że któreś diesle pojadą na Włościańską.
No i to wszystko bardzo logicznie wygląda.
Z tym że, chyba jeszcze brakuje tych 12 elektrycznych SU18 z wcześniejszego przetargu ? To one przypadkiem nie na R1 właśnie miały być ? Chyba w zeszłym roku była podpisana umowa, to nie wiem czy one już jakoś niedługo nie będą przychodzić ? Bo te nowe 18 Yutongów i 12 Solarisów to rozumiem, że z tego ostatniego, dwuczęściowego ?
Zgodnie z deklaracją ZTMu na R-1, R-3 i R-4 mają trafić po 4 SU18E.

wincenty
Posty: 1321
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 04 kwie 2024, 23:37

ashir pisze:
04 kwie 2024, 22:57
mb112 pisze:
04 kwie 2024, 22:34


No i to wszystko bardzo logicznie wygląda.
Z tym że, chyba jeszcze brakuje tych 12 elektrycznych SU18 z wcześniejszego przetargu ? To one przypadkiem nie na R1 właśnie miały być ? Chyba w zeszłym roku była podpisana umowa, to nie wiem czy one już jakoś niedługo nie będą przychodzić ? Bo te nowe 18 Yutongów i 12 Solarisów to rozumiem, że z tego ostatniego, dwuczęściowego ?
Zgodnie z deklaracją ZTMu na R-1, R-3 i R-4 mają trafić po 4 SU18E.
Ale to mogło się zmienić, biorąc pod uwagę możliwości zasilania elektryków na poszczególnych zajezdniach... Wyglądałoby to sensownie, że każda zajezdnia dostanie nowe wozy.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 kwie 2024, 23:40

Ja bym mino wszystko trzymał się deklaracji, czyli po 4 wozy na 3 zajezdnie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

michał1984
Posty: 3303
Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Post autor: michał1984 » 05 kwie 2024, 6:51

Ciekawe jakie numerki dostaną Scanie na tej Kleszczowej?
4671-4699 chyba najlepsza opcja :-k
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo :)

ODPOWIEDZ