Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

alojz
Posty: 2660
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 08 mar 2024, 20:22

Jeżeli Relobus nie złoży skutecznego odwołania i zostanie podpisana umowa z Grodziem, to obstawiam zgodne z obecną umową zmniejszenie planu do 10 brygad i zgodny z warunkami nowej umowy start w sile 40 brygad.

Autobus Czerwon
Posty: 4097
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 mar 2024, 20:52

michael112 pisze:
08 mar 2024, 20:22
ZTM sobie strzela w kolano, nie robiąc przetargu na drugie 50. Co oni myślą że autobusy rosną na drzewach? Nie widzę tego żeby znowu załatali dziurę w MZA.
Plan na pewno spadnie w związku z otwarciem trasy tramwajowej na Wilanów.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2229
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 08 mar 2024, 21:35

No fajnie, zamiast np. zwiększać w związku z tym częstotliwości na innych liniach to lepiej redukować plan...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 09 mar 2024, 7:42

michael112 pisze:
08 mar 2024, 20:22
ZTM sobie strzela w kolano, nie robiąc przetargu na drugie 50. Co oni myślą że autobusy rosną na drzewach? Nie widzę tego żeby znowu załatali dziurę w MZA.
I nie załatają. Jak nic wychodzi na to, że będzie redukcja pracy eksploatacyjnej na autobusach. I w sumie ma ZTM na to wygodne podkładki. Przecież na szybko licząc:
* ścięcie knypków Moba > minus 1,8 - 1,9 mln wzkm rocznie
* wypada Michałek > minus 1 - 1,2 mln wzkm rocznie
* nie odnawiamy solo Relo > minus 3,6 - 4 mln wzkm rocznie

Licząc już po dolnych widełkach wychodzi redukcja o ok. 6 mln wzkm rocznie.

Jurand
Posty: 1078
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 09 mar 2024, 8:02

piorunus pisze:
09 mar 2024, 7:42
michael112 pisze:
08 mar 2024, 20:22
ZTM sobie strzela w kolano, nie robiąc przetargu na drugie 50. Co oni myślą że autobusy rosną na drzewach? Nie widzę tego żeby znowu załatali dziurę w MZA.
I nie załatają. Jak nic wychodzi na to, że będzie redukcja pracy eksploatacyjnej na autobusach. I w sumie ma ZTM na to wygodne podkładki. Przecież na szybko licząc:
* ścięcie knypków Moba > minus 1,8 - 1,9 mln wzkm rocznie
* wypada Michałek > minus 1 - 1,2 mln wzkm rocznie
* nie odnawiamy solo Relo > minus 3,6 - 4 mln wzkm rocznie

Licząc już po dolnych widełkach wychodzi redukcja o ok. 6 mln wzkm rocznie.
Wszystkie te ubytki brygad rozkładają się w czasie, czyli jak ktoś nie skręci afery i nie nagłośni sprawy to jakoś to rozejdzie się po kościach (-(

Ciekawe czy białe kołnierzyki w pomarańczowych kamizelkach z Arrivy pogodziły się już z przegraną :-k

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 09 mar 2024, 8:39

Owszem, że to wszystko rozegra się, rozegrało się w odstępach półrocznych. Nie mniej skutek jest taki, że w którymś momencie i tak wyjdzie redukcja, o której napisałem.

Jurand
Posty: 1078
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 09 mar 2024, 9:01

piorunus pisze:
09 mar 2024, 8:39
Owszem, że to wszystko rozegra się, rozegrało się w odstępach półrocznych. Nie mniej skutek jest taki, że w którymś momencie i tak wyjdzie redukcja, o której napisałem.
Zapewne
Ale mają alibi :lol: w postaci nowych tras tramwajowych, no i oczywiście w postaci nowych stacji i linii metra :lol: :lol: :lol:
A to że aglomeracja się rozrasta i potrzebne są nowe linie autobusowe to nieważne.

michael112
Posty: 2835
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 09 mar 2024, 9:06

Jurand pisze:
09 mar 2024, 9:01
A to że aglomeracja się rozrasta i potrzebne są nowe linie autobusowe to nieważne.
Ale no właśnie o to chodzi!!! Nieraz już słyszałem jak to ludzie z tej czy innej dzielnicy liczą na poprawę swojej komunikacji jak zwolnią się autobusy po uruchomieniu linii tramwajowej do Wilanowa: a to Zawady, a to Wawer. A tu pewnie figa z makiem, bo zwolnione autobusy... po prostu uzupełnią braki po wycofanych ajentach.
Ta sprawa z Relobusem jest najgorsza z pozostałych. Dwie pierwsze od biedy jeszcze można usprawiedliwiać: tą z Mobilisem średnio (bo ZTM pokpił sprawę w pierwszym przetargu), no ale można tłumaczyć że ZTM miał nadzieję na niższą stawkę Moba i że do końca walczył o utrzymanie planu w niezmienionym zakresie. Poza tym MZA jakoś udźwignęło podniesienie planu za tego przewoźnika. Sprawa z Michasiem to w ogóle jest wina przewoźnik, poza tym MZA może odkupi od nich autobusy i płynnie przejmie zadania przewozowe (o ile kierowcy też przejdą lub znajdą się nowi). No ale na etapie Relo/PKS ZTM nawet nie próbował.


====


Zresztą... żeby ściąć 50 brygad, to Wilanów to pewnie za mało, albo bardzo szeroko zakrojone cięcie.
Ile może dać 501+519+522? (a jeszcze trzeba coś z tego dać na zastępstwo do Powsina)
131... ewentualnie można ciąć tylko na początkowym odcinku.
A co z pozostałymi?


====


I niech mi ktoś teraz śmie powiedzieć że za nie głosowanie na Trzaskowskiego mam iść do psychiatry...

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 09 mar 2024, 9:57

Jurand pisze:
09 mar 2024, 9:01
Ale mają alibi :lol: w postaci nowych tras tramwajowych, no i oczywiście w postaci nowych stacji i linii metra :lol: :lol: :lol:
Czyli droższych wzkm.
michael112 pisze:
09 mar 2024, 9:06
I niech mi ktoś teraz śmie powiedzieć że za nie głosowanie na Trzaskowskiego mam iść do psychiatry...
A on w ogóle ogarnia coś w "swoim mieście" ? HGW była jaka była, ale takiej degrengolady jaka jest obecnie na urzędach i miejskich spółkach to nigdy chyba nie było.

Łukasz
Posty: 10591
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 mar 2024, 10:01

michael112 pisze: I niech mi ktoś teraz śmie powiedzieć że za nie głosowanie na Trzaskowskiego mam iść do psychiatry...
Potwierdzam, podtrzymuję.

Oczywiście to, ze pis zajebal 11 miliardów rocznie to masz w dupie, bo po prostu nie umiesz oddzielić przyczyny od skutku.

PS Niegłosowanie
ŁK

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 09 mar 2024, 10:11

Łukasz pisze:
09 mar 2024, 10:01
Potwierdzam, podtrzymuję.

A u proktologa już byłeś ?
Łukasz pisze:
09 mar 2024, 10:01
Oczywiście to, ze pis zajebal 11 miliardów rocznie to masz w dupie, bo po prostu nie umiesz oddzielić przyczyny od skutku.
Phi. Śmiesznie brzmi ten zarzut patrząc na trendy trądy, w które się wpisuje miłościwie nam panujący centrolew.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2229
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 mar 2024, 10:15

Owszem PiS obrabował samorządy. Ale władze miasta mogłyby trochę sytuację ogarniać. Czy aż tak potrzebna była nam droga kładka przez Wisłę?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

michael112
Posty: 2835
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 09 mar 2024, 10:17

piorunus pisze:
09 mar 2024, 9:57
A on w ogóle ogarnia coś w "swoim mieście" ? HGW była jaka była, ale takiej degrengolady jaka jest obecnie na urzędach i miejskich spółkach to nigdy chyba nie było.
No właśnie... wszystkie kontrakty z kończącej się teraz puli oprócz ostatniego (Relo 99xx) to ogarniała jeszcze HGW. A nawet ten ostatni to w znacznej części ciągnął się za HGW, bo tamten przetarg miał wiele zwrotów akcji i znaczne opóźnienie.

(Knypki Relo rozpoczęły jeździć niby za Trzaskowskiego, ale wszystkie formalności załatawiano z pewnością za HGW.)

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 09 mar 2024, 10:19

michael112 pisze:
09 mar 2024, 9:06
Ale no właśnie o to chodzi!!! Nieraz już słyszałem jak to ludzie z tej czy innej dzielnicy liczą na poprawę swojej komunikacji jak zwolnią się autobusy po uruchomieniu linii tramwajowej do Wilanowa: a to Zawady, a to Wawer. A tu pewnie figa z makiem, bo zwolnione autobusy... po prostu uzupełnią braki po wycofanych ajentach.
Ekhem... Ja tylko nieśmiało przypomnę, że niedługo wchodzi w życie ustawa odnośnie zaplecza socjalnego dla kierowców. To będzie spore wyzwanie logistyczne i pewnie będzie trzeba na to poświęcić więcej brygad. Już o tym, że na obecnych liniach często są przerwy krótkie i jazda w kółko bo ZTM zrobił tak by jak najmniejszym kosztem obsłużyć jak najwięcej kursów nie będę wspominał bo wiem że tu akurat ZTM ma w dupie kierowców. Tu też by się przydało podokładać brygady. No ale cóż.

Łukasz
Posty: 10591
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 mar 2024, 10:22

zxcvbnm pisze:Owszem PiS obrabował samorządy. Ale władze miasta mogłyby trochę sytuację ogarniać. Czy aż tak potrzebna była nam droga kładka przez Wisłę?
Było już gdzieś o tym. Moim zdaniem wszystko, co dodaje uroku miastu w kluczowych miejscach, jest potrzebne. Potem jedziesz do innych stolic europejskich i się zachwycasz , wow, most, wow, zabytek, wow światło, wow stadion. A u nas nic.

Dla mnie eot.
ŁK

ODPOWIEDZ