Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
Jeżeli Relobus nie złoży skutecznego odwołania i zostanie podpisana umowa z Grodziem, to obstawiam zgodne z obecną umową zmniejszenie planu do 10 brygad i zgodny z warunkami nowej umowy start w sile 40 brygad.
-
- Posty: 4097
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Plan na pewno spadnie w związku z otwarciem trasy tramwajowej na Wilanów.michael112 pisze: ↑08 mar 2024, 20:22ZTM sobie strzela w kolano, nie robiąc przetargu na drugie 50. Co oni myślą że autobusy rosną na drzewach? Nie widzę tego żeby znowu załatali dziurę w MZA.
No fajnie, zamiast np. zwiększać w związku z tym częstotliwości na innych liniach to lepiej redukować plan...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
I nie załatają. Jak nic wychodzi na to, że będzie redukcja pracy eksploatacyjnej na autobusach. I w sumie ma ZTM na to wygodne podkładki. Przecież na szybko licząc:michael112 pisze: ↑08 mar 2024, 20:22ZTM sobie strzela w kolano, nie robiąc przetargu na drugie 50. Co oni myślą że autobusy rosną na drzewach? Nie widzę tego żeby znowu załatali dziurę w MZA.
* ścięcie knypków Moba > minus 1,8 - 1,9 mln wzkm rocznie
* wypada Michałek > minus 1 - 1,2 mln wzkm rocznie
* nie odnawiamy solo Relo > minus 3,6 - 4 mln wzkm rocznie
Licząc już po dolnych widełkach wychodzi redukcja o ok. 6 mln wzkm rocznie.
Wszystkie te ubytki brygad rozkładają się w czasie, czyli jak ktoś nie skręci afery i nie nagłośni sprawy to jakoś to rozejdzie się po kościachpiorunus pisze: ↑09 mar 2024, 7:42I nie załatają. Jak nic wychodzi na to, że będzie redukcja pracy eksploatacyjnej na autobusach. I w sumie ma ZTM na to wygodne podkładki. Przecież na szybko licząc:michael112 pisze: ↑08 mar 2024, 20:22ZTM sobie strzela w kolano, nie robiąc przetargu na drugie 50. Co oni myślą że autobusy rosną na drzewach? Nie widzę tego żeby znowu załatali dziurę w MZA.
* ścięcie knypków Moba > minus 1,8 - 1,9 mln wzkm rocznie
* wypada Michałek > minus 1 - 1,2 mln wzkm rocznie
* nie odnawiamy solo Relo > minus 3,6 - 4 mln wzkm rocznie
Licząc już po dolnych widełkach wychodzi redukcja o ok. 6 mln wzkm rocznie.
Ciekawe czy białe kołnierzyki w pomarańczowych kamizelkach z Arrivy pogodziły się już z przegraną
Owszem, że to wszystko rozegra się, rozegrało się w odstępach półrocznych. Nie mniej skutek jest taki, że w którymś momencie i tak wyjdzie redukcja, o której napisałem.
Zapewne
Ale mają alibi w postaci nowych tras tramwajowych, no i oczywiście w postaci nowych stacji i linii metra
A to że aglomeracja się rozrasta i potrzebne są nowe linie autobusowe to nieważne.
-
- Posty: 2835
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Ale no właśnie o to chodzi!!! Nieraz już słyszałem jak to ludzie z tej czy innej dzielnicy liczą na poprawę swojej komunikacji jak zwolnią się autobusy po uruchomieniu linii tramwajowej do Wilanowa: a to Zawady, a to Wawer. A tu pewnie figa z makiem, bo zwolnione autobusy... po prostu uzupełnią braki po wycofanych ajentach.
Ta sprawa z Relobusem jest najgorsza z pozostałych. Dwie pierwsze od biedy jeszcze można usprawiedliwiać: tą z Mobilisem średnio (bo ZTM pokpił sprawę w pierwszym przetargu), no ale można tłumaczyć że ZTM miał nadzieję na niższą stawkę Moba i że do końca walczył o utrzymanie planu w niezmienionym zakresie. Poza tym MZA jakoś udźwignęło podniesienie planu za tego przewoźnika. Sprawa z Michasiem to w ogóle jest wina przewoźnik, poza tym MZA może odkupi od nich autobusy i płynnie przejmie zadania przewozowe (o ile kierowcy też przejdą lub znajdą się nowi). No ale na etapie Relo/PKS ZTM nawet nie próbował.
====
Zresztą... żeby ściąć 50 brygad, to Wilanów to pewnie za mało, albo bardzo szeroko zakrojone cięcie.
Ile może dać 501+519+522? (a jeszcze trzeba coś z tego dać na zastępstwo do Powsina)
131... ewentualnie można ciąć tylko na początkowym odcinku.
A co z pozostałymi?
====
I niech mi ktoś teraz śmie powiedzieć że za nie głosowanie na Trzaskowskiego mam iść do psychiatry...
Czyli droższych wzkm.
A on w ogóle ogarnia coś w "swoim mieście" ? HGW była jaka była, ale takiej degrengolady jaka jest obecnie na urzędach i miejskich spółkach to nigdy chyba nie było.michael112 pisze: ↑09 mar 2024, 9:06I niech mi ktoś teraz śmie powiedzieć że za nie głosowanie na Trzaskowskiego mam iść do psychiatry...
Potwierdzam, podtrzymuję.michael112 pisze: I niech mi ktoś teraz śmie powiedzieć że za nie głosowanie na Trzaskowskiego mam iść do psychiatry...
Oczywiście to, ze pis zajebal 11 miliardów rocznie to masz w dupie, bo po prostu nie umiesz oddzielić przyczyny od skutku.
PS Niegłosowanie
ŁK
A u proktologa już byłeś ?
Phi. Śmiesznie brzmi ten zarzut patrząc na trendy trądy, w które się wpisuje miłościwie nam panujący centrolew.
Owszem PiS obrabował samorządy. Ale władze miasta mogłyby trochę sytuację ogarniać. Czy aż tak potrzebna była nam droga kładka przez Wisłę?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 2835
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
No właśnie... wszystkie kontrakty z kończącej się teraz puli oprócz ostatniego (Relo 99xx) to ogarniała jeszcze HGW. A nawet ten ostatni to w znacznej części ciągnął się za HGW, bo tamten przetarg miał wiele zwrotów akcji i znaczne opóźnienie.
(Knypki Relo rozpoczęły jeździć niby za Trzaskowskiego, ale wszystkie formalności załatawiano z pewnością za HGW.)
Ekhem... Ja tylko nieśmiało przypomnę, że niedługo wchodzi w życie ustawa odnośnie zaplecza socjalnego dla kierowców. To będzie spore wyzwanie logistyczne i pewnie będzie trzeba na to poświęcić więcej brygad. Już o tym, że na obecnych liniach często są przerwy krótkie i jazda w kółko bo ZTM zrobił tak by jak najmniejszym kosztem obsłużyć jak najwięcej kursów nie będę wspominał bo wiem że tu akurat ZTM ma w dupie kierowców. Tu też by się przydało podokładać brygady. No ale cóż.michael112 pisze: ↑09 mar 2024, 9:06Ale no właśnie o to chodzi!!! Nieraz już słyszałem jak to ludzie z tej czy innej dzielnicy liczą na poprawę swojej komunikacji jak zwolnią się autobusy po uruchomieniu linii tramwajowej do Wilanowa: a to Zawady, a to Wawer. A tu pewnie figa z makiem, bo zwolnione autobusy... po prostu uzupełnią braki po wycofanych ajentach.
Było już gdzieś o tym. Moim zdaniem wszystko, co dodaje uroku miastu w kluczowych miejscach, jest potrzebne. Potem jedziesz do innych stolic europejskich i się zachwycasz , wow, most, wow, zabytek, wow światło, wow stadion. A u nas nic.zxcvbnm pisze:Owszem PiS obrabował samorządy. Ale władze miasta mogłyby trochę sytuację ogarniać. Czy aż tak potrzebna była nam droga kładka przez Wisłę?
Dla mnie eot.
ŁK