Plany remontowe Tramwajów Warszawskich

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10588
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 mar 2024, 22:41

Serio trzeba czekać 6 lat? Swoją drogą to przed remontem średnicy dobrze byłoby zrobić Dw.Zachodni - Kasprzaka, a to zdaje się wypadło też na czwartą dekadę.
ŁK

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 12 mar 2024, 22:57

Łukasz pisze:
12 mar 2024, 22:41
Serio trzeba czekać 6 lat?
Może chcą sprawić, żeby jak najwięcej osób zapomniało o tym, że 8 kiedyś tam skręcała. Taktyka na przeczekanie :term:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25339
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 mar 2024, 23:04

Krzysztof_J pisze:
12 mar 2024, 21:04
person pisze:
12 mar 2024, 13:52
Na czym w takim razie polegały niedzielne prace? Czy może mróz złapał (punktowo, tylko na wiadukcie) i prac nie było?
Jak byłem po 15, to nie było śladu jakiejkolwiek ekipy z TW, chyba że wcześniej skończyli.
Mieli patrzeć i chuchać na wiążący beton pod torowiskiem?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Przecinak
Posty: 39
Rejestracja: 14 gru 2023, 12:38

Post autor: Przecinak » 13 mar 2024, 0:39

AdamKlocusky pisze:
12 mar 2024, 20:12
Ogłoszono przetarg na przygotowanie dokumentacji przebudowy układu torowego na rondzie Daszyńskiego. Sama realizacja projektu oczywiście do 2030 :-D
Mam nadzieję, że na etapie projektowania pojawi się skręt z Towarowej w Prostą -> Rondo ONZ. Szkoda gdyby nie wykorzystać tak wielkiej przebudowy do dorobienia jeszcze jednego skrętu dzięki czemu byłaby pełna gwiazda.

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 mar 2024, 0:49

I przydałoby się też zrobić porządne tory odstawcze po wschodniej stronie, a nie tylko jedna przeplotka jak do tej pory. Miejsca tam jest pełno. Jak już się robi wielki przetarg to lepiej już wszystko porządnie.

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 13 mar 2024, 0:55

Przecinak pisze:
13 mar 2024, 0:39
Mam nadzieję, że na etapie projektowania pojawi się skręt z Towarowej w Prostą -> Rondo ONZ. Szkoda gdyby nie wykorzystać tak wielkiej przebudowy do dorobienia jeszcze jednego skrętu dzięki czemu byłaby pełna gwiazda.
To ja się zapytam, tak zupełne serio i bez szydedry, jakie są za i przeciw budowy relacji skrętnej w w/w relacji czy więcej byłoby z tego korzyści czy wad?
mb112 pisze:
13 mar 2024, 0:49
I przydałoby się też zrobić porządne tory odstawcze po wschodniej stronie, a nie tylko jedna przeplotka jak do tej pory. Miejsca tam jest pełno. Jak już się robi wielki przetarg to lepiej już wszystko porządnie.
Kiedyś była mowa o torze odstawczym na wiadukcie Towarowej nad średnicą, tylko czekano na remont. Ale teraz 11 wydłużono do Narutowicza z perspektywą kolejnego wydłużenia do Sielc, więc pytanie jest, czy tor odstawczy na Prostej lub przed Zawiszy ma w obecnej chwili uzasadnienie?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Łukasz
Posty: 10588
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 mar 2024, 7:44

Myślę, że mogą nadejść czasy, kiedy 10+11 (czyli tram co 4 minuty) to będzie za mało, a wtedy jakieś 41 mogłoby tam kończyć.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25339
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 mar 2024, 8:41

Przecinak pisze:
13 mar 2024, 0:39
Mam nadzieję, że na etapie projektowania pojawi się skręt z Towarowej w Prostą -> Rondo ONZ. Szkoda gdyby nie wykorzystać tak wielkiej przebudowy do dorobienia jeszcze jednego skrętu dzięki czemu byłaby pełna gwiazda.
Do pełnej gwiazdy to brakuje dwóch relacji skrętnych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8342
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 mar 2024, 9:51

AdamKlocusky pisze:
12 mar 2024, 20:12
Ogłoszono przetarg na przygotowanie dokumentacji przebudowy układu torowego na rondzie Daszyńskiego. Sama realizacja projektu oczywiście do 2030 :-D
Po co preselekcja w relacjach, w których tramwaje będą skręcać rzadko, prawie wcale lub w sile jednej linii o standardowej częstotliwości?
Beton, beton, jeszcze więcej betonu. Przecież te tory - wbrew grafice - nie będą zatopione w zieleni, tylko warszawskim standardem otulone betonem.

Niby plus, że wreszcie postanowiono zerwać z wymówką pt. "czekamy na remont średnicy", ale duży minus za terminy.
(zaskakuje też, że na przygotowanie oferty dano zaledwie 12 dni kalendarzowych)

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2704
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 13 mar 2024, 16:25

Już z 10 lat temu powstawała dokumentacja na te skręty. Szkoda, że to tak się przedłużyło, że trzeba teraz zaczynać od zera.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36632
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 mar 2024, 18:33

person pisze:
13 mar 2024, 9:51
Po co preselekcja w relacjach, w których tramwaje będą skręcać rzadko, prawie wcale lub w sile jednej linii o standardowej częstotliwości?
Ze względu na zjazdy na Wolę.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 10588
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 mar 2024, 18:41

person pisze:
Przecież ostatnio standardem są zielone torowiska.
ŁK

Matt Cubis
Posty: 460
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 13 mar 2024, 18:44

Szczególnie na zwrotnicach i skrzyżowaniach.

Łukasz
Posty: 10588
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 mar 2024, 19:01

Matt Cubis pisze:Szczególnie na zwrotnicach i skrzyżowaniach.
Na czy w obrębie? A gdzie nie są? Patrząc na te skończone.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 mar 2024, 20:06

Łukasz pisze:
13 mar 2024, 7:44
Myślę, że mogą nadejść czasy, kiedy 10+11 (czyli tram co 4 minuty) to będzie za mało, a wtedy jakieś 41 mogłoby tam kończyć.
W zależności od terminu realizacji połączenia Wola - Ochota, które masakruje potoki na wschodniej Kasprzaka (wg prognoz oczywiście), może faktycznie dojść konieczność wyznaczenia 3. slotu tamże.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ