Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 5814
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Tak kiedyś jeździły szczytowe przyśpieszone w Warszawie. Kilka przystanków i u celu. Potem się zaczęły apele o dodatkowe przystanki i cała idea przyśpieszenia poszła się je..ździć na zwykłych liniach, stających przy każdym śmietniku. Nie zdziwię się przy powtórce sytuacji-dlaczego za nasze podatki(z danej miejscowości) tylko nieliczni mają szybką komunikację???
miłośnik 13N
Rezerwa im nie potrzebna?alojz pisze: ↑17 mar 2024, 15:08Nie jednego a dwóch przegubów.
https://otwock.ezamawiajacy.pl/pn/otwoc ... 91/details
Chyba że planują 1 brygadę lub 1+1?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36634
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ale opłacałoby się to pasażerom. To tylko kwestia przerzucania kosztów.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 4098
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W jaki sposób opłacałoby się to pasażerom? Musieliby więcej płacić za bilety. Oferta raczej też byłaby dużo gorsza. Bardzo możliwe że standard pojazdów także.
W ostatnich latach widzimy, że nie opłaca się... wszystkim/bardzo wielu. O ile Ząbki, czy Karczewootwock to może być kwestia (wzmacniana) politycznie, to IMHO Raszyn (też poniekąd politycznie, ale nie tylko) i Pruszków pokazują, że coś jest nie tak w obecnym modelu ZTM.
W samym Otwocku przecież funkcjonują trzy (!) rodzaje linii: ZTM, gminne, powiatowe. To nie może się skończyć dobrze.
Swoje dodał do tego FRPA, który uniemożliwia wzięcie dofinansowania przez byty typu ZTM.
Po prostu ZTM jest drogi - również z powodu oczekiwanej (tudzież narzuconej) jakości.
-
- Posty: 5089
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Czyli nowa linia będzie nawet z Osiecka przez Karczew, zachodni Otwock, zachodni Józefów, Wał, most Południowy do Metra Imielin.
Organizowana przez związek gmino powiatowy w Otwocku. Przewoźnik Wołoszka ale będzie docelowo przetarg na obsługę linii. Ostatnio do związku dołączył Józefów. Z Osiecka będą 4 kursy w szczycie, a 20[ 19] z Karczewa. W szczycie zdarzają się kursy co 30-40 minut, poza szczytem co 80 minut. Pierwszy kurs po 4, ostatni koło 23. Więc tak "średnio"...
Organizowana przez związek gmino powiatowy w Otwocku. Przewoźnik Wołoszka ale będzie docelowo przetarg na obsługę linii. Ostatnio do związku dołączył Józefów. Z Osiecka będą 4 kursy w szczycie, a 20[ 19] z Karczewa. W szczycie zdarzają się kursy co 30-40 minut, poza szczytem co 80 minut. Pierwszy kurs po 4, ostatni koło 23. Więc tak "średnio"...
Ale tylko po Poniatoszczakukarmat pisze:"Ekspresowy autobus z Otwocka"
MiniBus by się nadawał, jego kierowcy lubili zap...
ŁK
A czy to nie jest tak, że to nie jest wyłącznie problem ZKM a wielu dużych miast?person pisze: ↑18 mar 2024, 11:06W ostatnich latach widzimy, że nie opłaca się... wszystkim/bardzo wielu. O ile Ząbki, czy Karczewootwock to może być kwestia (wzmacniana) politycznie, to IMHO Raszyn (też poniekąd politycznie, ale nie tylko) i Pruszków pokazują, że coś jest nie tak w obecnym modelu ZTM.
W samym Otwocku przecież funkcjonują trzy (!) rodzaje linii: ZTM, gminne, powiatowe. To nie może się skończyć dobrze.
Swoje dodał do tego FRPA, który uniemożliwia wzięcie dofinansowania przez byty typu ZTM.
Po prostu ZTM jest drogi - również z powodu oczekiwanej (tudzież narzuconej) jakości.
- Swarzędz ma linie kursujące do Poznania, lecz poza taryfą tamtejszego ZTM.
- Gmina Żukowo ma kilkanaście linii, które w większości nie są podłączone ani do taryfy gdyńskiej/gdańskiej ani MZKZG
Wiadomo - tu była próba cywilizacji tego "L-kami" ale jak widać jest jakiś aspekt powodujący niechęć do uczestniczenia w tym.
Z pewnością in plus z punktu widzenia pasażera - plusem oddzielenia od ZTMów/MZKZG i innych jednostek jest większa elastyczność (jak np. dopasowanie do rozkładów szkół czy skomunikowanie z koleją jak np. ostatnie komunikaty z linią 14 w GPA) czy w wybranych przypadkach ekspresowość to zaleta. Pytanie na ile rozwiązaniem zmuszającym do integracji taryfowej byłyby związki metropolitalne.
Ja nie wiem czy problemem nie jest, że przy integracji taryfowej musi organizować przetarg ZTM. Jak patrzyłem na VBB to tam każdy organizuje sobie linie sam i tylko się rozliczają. A włodarze gmin ościennych chcą mieć swoje logo na autobusie by była to ich wizytówka wyborcza.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Swoją drogą w GPA - na liniach 60, 61 i 62 obowiązują bilety ZTM. A jaki jest powód, że w 60, 61, 62 mamy Taryfę ZTM, a w jadącym do Pralki 63 (podobnie jak 62) - nie? Na odcinku Janki-Warszawa