Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 mar 2024, 11:34

Pierwszym przykładem linii zewsząd-dowsząd były Kielce (i Targówek), któremu kiedyś policzyłem, że ma mniej więcej 50 linii jeżdżących co 50 min. Gdyby zamiast tego zrobić 15 linii jeżdżących co 12/15/20, myślę, że byłoby lepiej.

Acz liczba linii jest tylko pewnym wyznacznikiem. Linia 2 ma osiem wariantów, ale linia 40 jest funkcjonalnie kolejnym wariantem.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

elslovako
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2019, 14:48

Post autor: elslovako » 18 mar 2024, 12:29

Odrobinę zmian w Kielcach jednak zaszło - 2 ma już tylko cztery warianty i w dni powszednie 3-4 kursy na godzinę na wspólnym odcinku trasy (oczywiście bez taktowania), a 40 została zlikwidowana

Krzysiek_S
Posty: 5087
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 kwie 2024, 14:04

Tymczasem po komisji z udziałem ZTM/ MZA i ZDM itd. zniesiono zakaz dla autobusów 18 metrowych wprowadzony w 2014 roku na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Trakt Lubelski. W relacji północ - wschód bez uwag, w relacji wschód- północ z uwagą że należy zachować szczególną uwagę bo autobus nachodzi na jezdnie w przeciwnym kierunku. Jednak ruch 18m dopuszczono z zachowaniem azyli. Za to komisja wykazała problemy na rondzie na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Patriotów na nawrotce dlatego ZDM zaprojektował nową OR którą złożył do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym do zatwierdzenia. Chodzi o usunięcie/ przestawienie barierki, słupka drogowego oraz znaku drogowego.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8317
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 kwie 2024, 14:10

Jaki to będzie mieć wpływ na funkcjonowanie obecnych linii?

Krzysiek_S
Posty: 5087
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 kwie 2024, 14:23

person pisze:
23 kwie 2024, 14:10
Jaki to będzie mieć wpływ na funkcjonowanie obecnych linii?
Możliwość wprowadzenia autobusów 18 metrowych na linii 147 oraz ewentualnie kiedyś nocny w tych relacjach skrętnych na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Trakt Lubelski. Co do skrzyżowania z Patriotów to też linia 119 na 18m [ ewentualność] i inne jeśli tam się pojawią w formie nawrotki na rondzie, w celu obsłużenia przystanków blisko PKP Międzylesie.

Woronicz
Posty: 206
Rejestracja: 20 cze 2015, 15:31
Lokalizacja: skrzyżowanie Woroniczej i Wołowskiej

Post autor: Woronicz » 23 kwie 2024, 17:42

Czytałem jakiś czas temu o postulatach mieszkańców Wawra dotyczących kursowania autobusów przez most południowy przez cały tydzień. I pomyślałem o takiej linii 148, która ma bardzo długą i trasę i pracuje odcinkowo (nikt przecież nie jeździ tym z lotniska na Wiatraczną mając 188 czy nawet 175+9). Może skierowanie 148 od Metra Imielin do Międzylesia po trasie 319 jest pomysłem godnym rozważenia? Na zastępstwie relacji Ursynów - Gocław widziałbym 166, ponieważ odchudzanie Sobieskiego z autobusów jest nieuniknione po otwarciu tramwaju. A połączenie P3+ - Ludna - Zieleniecka może 138 przekierowane z Saskiej Kępy?... No ale to już dyskusja na oddzielny temat.
Ale podstawowe pytanie brzmi czy takie połączenie jest w ogóle potrzebne bo obecnie linia najlepiej pracuje na odcinki Ursynów - Wilanów, a po wyjechaniu z miasteczka autobus mocno się opróżnia.

Łukasz
Posty: 10568
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 kwie 2024, 8:49

Woronicz pisze:Na zastępstwie relacji Ursynów - Gocław widziałbym 166, ponieważ odchudzanie Sobieskiego z autobusów jest nieuniknione po otwarciu tramwaju. A połączenie P3+ - Ludna - Zieleniecka może 138 przekierowane z Saskiej Kępy?... No ale to już dyskusja na oddzielny temat.
Bez większego gmerania że 138 i 166 się nie obędzie przy takich zmianach, bo Saska Kępa i kawałek Mokotowa potrzebują połączenia z Torwarem/Legią, choć nawet ja jako częsty pasażer 138 z Wołoskiej na Zabkowską uważam, że raczej jest za mocno przeciągnięta z obu stron.

W święta to na Pl.Hallera może pojechać 222, ale w DP przydałoby się jakieś 322 do Politechniki, jak dawne 509, bo opieranie Joliot-Curie na korkach z Pragi to średni pomysł.
ŁK

michael112
Posty: 2827
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 24 kwie 2024, 12:02

Krzysiek_S pisze:
23 kwie 2024, 14:23
person pisze:
23 kwie 2024, 14:10
Jaki to będzie mieć wpływ na funkcjonowanie obecnych linii?
Możliwość wprowadzenia autobusów 18 metrowych na linii 147 oraz ewentualnie kiedyś nocny w tych relacjach skrętnych na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Trakt Lubelski. Co do skrzyżowania z Patriotów to też linia 119 na 18m [ ewentualność] i inne jeśli tam się pojawią w formie nawrotki na rondzie, w celu obsłużenia przystanków blisko PKP Międzylesie.
A to nocny już kiedyś jeździł Zwoleńską.

ODPOWIEDZ