Zmiany od marca 2024

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 mar 2024, 10:23

KM pisze:
20 mar 2024, 21:06
AdamKlocusky pisze:
20 mar 2024, 13:24
Niedasizm pokonany. Od soboty autobusy linii 156, 184, 203, 210 i 250 przy węźle METRO MŁOCINY będą wykonywać lewoskręt do przystanku METRO MLOCINY 04 i dalej na pętlę autobusową.
Odpowiedź ZTM z marca 2023 na interpelację 3310/2023 radnego M. Szolca pisze: (...) W pierwszej kolejności należy podkreślić, że północne wejście na stację metra Młociny jest bardzo mocno obciążone, ponieważ korzystają z niego pasażerowie dojeżdżający do węzła przesiadkowego z Tarchomina, Nowodworów oraz Łomianek. Kierowanie tam dodatkowych pasażerów nie jest wskazane, gdyż może doprowadzić do przeciążenia ww. wejścia i zwiększenia powstających już obecnie kolejek przed bramkami biletowymi. Z tego powodu dla autobusów jadących ul. Kasprowicza od strony południowej dedykowane jest wejście do metra u zbiegu al. gen. Wittek oraz ulic Nocznickiego i Kasprowicza. Dodatkowo przeniesienie autobusów kończących trasy z przystanku 03 na przystanek 04 znacząco utrudniłoby przesiadki osobom, które przesiadają się z tych linii do autobusów jadących w kierunku Białołęki, Łomianek czy UKSW.
W układzie komunikacyjnym przy węźle nic nie zmieniło się na tyle znacząco, że obawy o obciążenie północnej głowicy mogłyby zniknąć. Ciekawe co wpłynęło na ZTM, że podjęto jednak decyzję o zmianie tras z użyciem przystanku 04.
Podczas pisania odpowiedzi użyli argumentu pasującego do tezy (decyzji), ale na szczęście nowy dyrektor zdecydował inaczej. Świat się nie zawali, a piesi nawet mogą zyskać (gorzej, że ta przeklęta winda będzie jeszcze bardziej utrudniać ruch wzdłuż peronu...)
Paweł D. pisze:
20 mar 2024, 21:57
MM 04 to ten przy wyjeździe z terminalu? ZTM pisał, że skieruje tam linie z Łomianek i 114f.
Polecam uwadze mapki na stronie WTP:
https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploa ... lociny.pdf

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 mar 2024, 13:18

No i będą się łączyć potoki z autobusów i Galerii Młociny, więc spory tłumek może się uzbierać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 mar 2024, 13:27

Potoki z autobusów do metra są (przede wszystkim) rano, czyli wtedy, gdy GM nie pracuje...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 kwie 2024, 12:06

Jak kierowcy oceniają migarcję przystanku z 03 na 04? Jakieś problemy w tygodniu? Duża ulga w weekend?
BTW, na mapie
https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploa ... lociny.pdf
Z12 wciąż wysadza ludzi na 03, chociaż wg rozkładu
https://www.wtp.waw.pl/rozklady-jazdy/? ... wtp_ln=Z12
robi to na 04.

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 kwie 2024, 16:37

Szczerze? Źle. Ku mojemu zaskoczeniu. Piszę o linii 184.

Wcześniej skręcało się sprawnie w prawo bo albo na zielonej strzałce albo na zielonym. Teraz trzeba czekać na zielone a potem jeszcze raz trzeba spory czas czekać na środku skrzyżowania na zielone do zjazdu ze skrzyżowania. Jedzie się w sumie tyle samo do pętli bo trzeba objechać cały obiekt dookoła a ZTM oczywiście zabrał minutę bo po co kierowcy mają spokojnie jechać jak mogą zapierdzielać. I z mojej perspektywy kierowcy linii 184 po wjeździe na pętlę MUSZĘ wjechać od razu na peron. A jak stoi tam poprzednie 184 to w zasadzie nie mam gdzie bezpiecznie stanąć. Do tej pory gdy wjeżdżałem od północnej strony to prostopadle do peronów można było też stanąć sobie przy krawędzi jezdni. A nieraz była taka sytuacja, że kierowca robił piętnastkę, albo zjechały się dwa autobusy. I gdzie ja mam teraz stanąć? Mogę jedynie zablokować wjazd na pętlę. Bo na peronie jest miejsce tylko dla jednego 184.

Oki, odpadł problem z przeciskaniem się przez auta. Ale tak naprawdę to w sumie często i tak się przejeżdżało na pierwszym zielonym bo ktoś tam wpuszczał. Więc w sytuacji gdy obecnie doszło kilka nowych problemów to stara trasa wydaje się lepsza.

Walas
Posty: 17096
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 19 kwie 2024, 16:54

reserved pisze:
19 kwie 2024, 16:37
Szczerze? Źle. Ku mojemu zaskoczeniu. Piszę o linii 184.
Dokładnie tak Pawle. Jest gorzej niż było.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

BrdzJkb
Posty: 197
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 19 kwie 2024, 17:01

person pisze:
19 kwie 2024, 12:06
Jak kierowcy oceniają migarcję przystanku z 03 na 04? Jakieś problemy w tygodniu? Duża ulga w weekend?
Czas przejazdu do samego przystanku dla wysiadających się raczej wydłużył, ale wreszcie można przejechać zgodnie z przepisami.
Dziwi mnie opinia @reserved który wiecznie narzeka na rozkłady i chciałby byc lege artis, a nie przeszkadza mu przejeżdżanie przez linię ciągłą czy walenie na czerwonym.

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 kwie 2024, 17:09

BrdzJkb pisze:
19 kwie 2024, 17:01
Dziwi mnie opinia @reserved który wiecznie narzeka na rozkłady i chciałby byc lege artis, a nie przeszkadza mu przejeżdżanie przez linię ciągłą czy walenie na czerwonym.
A gdzie się przejeżdża przez linię ciągłą albo wali na czerwonym? :-k

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 694
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 19 kwie 2024, 17:19

Na 184 w lewo jest potrzebna synchronizacja świateł, dopóki tego nie będzie to zmiana dla mnie też na gorsze. Można by też było zamienić perony z 210.

Nie wiem czy do było, ale z tego co słyszałem to zmiana kierunku była na wniosek policji, przez to że nie raz autobusy blokowały 3 pasy wyjeżdżając z pierwszych Młocin
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 kwie 2024, 17:22

No dobra, a 103? Przecież dalej jeździ starą trasą.

Mi się tam marzy przebudowa całego skrzyżowania tak żeby był przy pierwszych Młocinach osobny pas dla autobusów z peronem przystankowym. Coś na wzór Pl. Bankowego i priorytetu w postaci pionowej pałki gdy pojawia się autobus. Ale pewnie nierealne.

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 19 kwie 2024, 17:22

BrdzJkb pisze:
19 kwie 2024, 17:01
person pisze:
19 kwie 2024, 12:06
Jak kierowcy oceniają migarcję przystanku z 03 na 04? Jakieś problemy w tygodniu? Duża ulga w weekend?
Czas przejazdu do samego przystanku dla wysiadających się raczej wydłużył, ale wreszcie można przejechać zgodnie z przepisami.
Dziwi mnie opinia @reserved który wiecznie narzeka na rozkłady i chciałby byc lege artis, a nie przeszkadza mu przejeżdżanie przez linię ciągłą czy walenie na czerwonym.
Ale na tamtym przystanku (Metro Młociny 04) wciąż stają autobusy prywatnych linii, więc latem może być trudno tam wysiąść, gdy kilka autokarów się zjedzie w jednym czasie.

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 kwie 2024, 17:25

Ej, a jakby odwrócić kierunek stania autobusów na pętli? Tzn. żeby wjeżdżać na pętlę tam gdzie jest wyjazd a wyjeżdżać tam gdzie jest wjazd? Wiem, odlatuję już.

KR88
Posty: 175
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 19 kwie 2024, 17:31

Przecież to remont za grube miliony musiałby pójść 🤣

BrdzJkb
Posty: 197
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 19 kwie 2024, 17:53

reserved pisze:
19 kwie 2024, 17:09
A gdzie się przejeżdża przez linię ciągłą albo wali na czerwonym? :-k
Nigdzie. Absolutnie nigdy takie coś nie miało miejsca przy przebijaniu się przez 2 pasy ruchu na odcinku 15 metrów.

Tak samo jak każdy kierowca autobusu skręcając w prawo zawsze zatrzymywał widząc zieloną strzałkę :D

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 kwie 2024, 18:46

BrdzJkb pisze:
19 kwie 2024, 17:53
reserved pisze:
19 kwie 2024, 17:09
A gdzie się przejeżdża przez linię ciągłą albo wali na czerwonym? :-k
Nigdzie. Absolutnie nigdy takie coś nie miało miejsca przy przebijaniu się przez 2 pasy ruchu na odcinku 15 metrów.
Nie wiem czy mi się kiedykolwiek zdarzyło tam przekroczyć ciągłą linię. No ale nie wiem co to ma do rzeczy, w wielu miejscach niektórzy kierowcy ją przekraczają, nie tylko tam. Skręcanie w lewo na skrzyżowaniu też nie należy do najłatwiejszych. Ciężko się utrzymać na pasie ruchu, a i łatwo zablokować tramwaje.

ODPOWIEDZ