Wrocławska komunikacja miejska

Moderator: JacekM

Flash8222
Posty: 7594
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 11 lut 2024, 14:06

Widzę, że Wrocław jest konsekwenty i w nowych Twistach jest tak samo duża rzeźnia, że można spokojnie zaparkować malucha 🤣

primoż
Posty: 3727
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 11 lut 2024, 17:31

Do Czech 🇨🇿 nie daleko, może z myślą o turystach stamtąd? Wszak u południowego sąsiada niezły przyrost naturalny, więc szeroka rzeźnia ewentualnie się przyda 😉
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Autobus Czerwon
Posty: 4094
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 lut 2024, 17:59

Raczej błędny tok rozumowania, w Czechach w każdym mieście w nowych tramwajach stosowany jest układ siedzeń 2+2/2+1, przy czym rzeźni na cały człon nie widziałem.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 688
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 12 lut 2024, 12:25

Czoło ma wygląd jakby wsadzone bokami w imadło. Osobiście te rysy czoła kojarzą mi się ze 102N
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3078
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 13 lut 2024, 18:40

Plany na temat nowej zajezdni tramwajowej.
https://www.wroclaw.pl/komunikacja/mpk- ... bacz-gdzie
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3078
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 14 lut 2024, 14:43

Otwarcie kopert na linię 9xx
Startowało tam DLA, Kłosok, Gostynin.
https://portal.smartpzp.pl/umw/public/p ... e=59405478
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3078
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 20 lut 2024, 12:44

Protest protestami ale jak trzeba to rolnik pomoże.
https://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,ki ... sWuX07_Juw
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3078
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 02 mar 2024, 15:03

Chyba nawet Hyundai dla Warszawy nie miał takiego powitania jak Pesa we Wrocławiu
https://www.facebook.com/share/v/TZy3rmbE9fPdTcqZ/
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3078
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 27 mar 2024, 21:41

Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 kwie 2024, 9:19

Wrocław obwieszcza (przed wyborami), jak rozbuduje sieć tramwajową, gdy wygra na loterii:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 82703.html
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3078
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 03 kwie 2024, 10:50

Trasa na Swojczycze na ten moment ma tylko położone nowe tory na nowym moście Chrobrego. Tam jeszcze muszą rozwiązać problem z działką
https://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,wr ... 70543.html

Na Jagodno widzę, że coś tam od jakiegoś czasu budują ale muszą też rozwiązać problem z krzyżowaniem się z linią kolejową 285 na jednym poziomie.
Na innych trasach nic się nie dzieje. Niektóre obiecane były 5lat temu.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3078
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 04 kwie 2024, 6:27

Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8317
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 kwie 2024, 9:09

vernalisadonis pisze:
04 kwie 2024, 6:27
Trochę o liniach aglomeracyjnych
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 82730.html
Jak oceniasz tę _rewolucję_?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3078
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 04 kwie 2024, 23:30

Ja uważam, że to idzie w dobrym kierunku. Z przetargu na przetarg powstają nowe linie o w miarę sensownej częstotliwości oraz kładzie się nacisk na nowy tabor. Linie podmiejskie od dawna potrzebują taboru MEGA. Dla mnie osobiście nie musi to być elektryk. Nie jestem ich zwolennikiem.
Na niektórych liniach jak wyjeżdżą się poza Wrocław, to można jechać na Urbancard (patrz Marki czy Konstancin).
Jedynie co bym zrobił z liniami od Psiego Pola, to nie pchał ich na siłę do Galerii Dominikańskiej, tylko zakrańcował na Kromera oraz Placu Daniłowskiego. Na Galerii Dominikańskiej jest bardzo mało miejsca i wg mnie tam powinno być tylko 110 oraz 114. No i bez sensu aby linia podmiejska jeździła aż do centrum miasta, bo to zwyczajne marnowanie wzkm.
Ostatnio był rozpisany przetarg na te linie 9xx i część miejskich.
Nie mam pojęcia co z przetargiem za Michalczewskiego i Mobilis, bo w 2025 to wszystko się kończy.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 688
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 05 kwie 2024, 16:09

Na pl. Daniłowskiego w życiu bym w szczycie nie pchał żadnej linii dopóki nie zrobią wiadukt kolejowy nad Boya. Ale i tak wątpię czy się ludzie zgodzą na skrót. Juz kiedyś była próba skrócenia i skończyło się sromotną porażka mimo, że było mocne parcie miasta na skrócenie do Kromera.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ