Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

px33
Posty: 1587
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 28 mar 2024, 19:25

Jurand pisze:
28 mar 2024, 15:38
px33 pisze:
28 mar 2024, 15:35


Ale jeśli pracownik na UoP zgadza się dobrowolnie na niejeżdżenie na taryfie w ramach działalności czy jakiegoś innego trybu, to równie dobrze można wprowadzić taki wymóg do UZ, czy wprowadzić konieczność zgłaszania innej pracy jako kierowca w okresie X dni przed wykonywaniem pracy u przewoźnika.
A jak to sprawdzisz?
Przypominam że taka osoba zasadniczo nie jest pracownikiem przewoznika.
A jak sprawdzisz to u pracownika? Przecież to wszystko kwestia zaufania, miękkiego nacisku i zdziwienia jeśli coś pójdzie nie tak. Sankcją w przypadku UoP (jeśli nic poważnego się nie stanie, w innym przypadku państwo zainteresuje się niezależnie od umowy) byłoby zwolnienie dyscyplinarne, czyli właściwie nic. W przypadku innych umów, jej rozwiązanie.

Na rynku z niedoborami pracowników IMO należy jednak nie zamykać się na różne formy współpracy tylko raczej określić w kontrakcie ramy zmuszające przewoźników do zawierania UoP z większością pracowników, zwłaszcza tych dla których jest to główne zatrudnienie. Czyli obowiązek posiadania przez przewoźnika umów na liczbę etatów pokrywających ~80-90% zakładanego zapotrzebowania i osobiście dorzuciłbym też miesięczny limit godzinowy dla innych form zatrudnienia. I redukcję certyfikacji - możliwość jazdy bez certyfikatu jakiejś małej liczby godzin i zdawanie certyfikatu w ciągu np. 2-3 miesięcy od zatrudnienia.

Jurand
Posty: 1077
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 28 mar 2024, 19:33

px33 pisze:
28 mar 2024, 19:25
Jurand pisze:
28 mar 2024, 15:38

A jak to sprawdzisz?
Przypominam że taka osoba zasadniczo nie jest pracownikiem przewoznika.
A jak sprawdzisz to u pracownika? Przecież to wszystko kwestia zaufania, miękkiego nacisku i zdziwienia jeśli coś pójdzie nie tak. Sankcją w przypadku UoP (jeśli nic poważnego się nie stanie, w innym przypadku państwo zainteresuje się niezależnie od umowy) byłoby zwolnienie dyscyplinarne, czyli właściwie nic. W przypadku innych umów, jej rozwiązanie.

Na rynku z niedoborami pracowników IMO należy jednak nie zamykać się na różne formy współpracy tylko raczej określić w kontrakcie ramy zmuszające przewoźników do zawierania UoP z większością pracowników, zwłaszcza tych dla których jest to główne zatrudnienie. Czyli obowiązek posiadania przez przewoźnika umów na liczbę etatów pokrywających ~80-90% zakładanego zapotrzebowania i osobiście dorzuciłbym też miesięczny limit godzinowy dla innych form zatrudnienia. I redukcję certyfikacji - możliwość jazdy bez certyfikatu jakiejś małej liczby godzin i zdawanie certyfikatu w ciągu np. 2-3 miesięcy od zatrudnienia.
Spoko =D>

Jurand
Posty: 1077
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 10 kwie 2024, 20:29

zxcvbnm pisze:
27 mar 2024, 21:40
Ogólnie to w planie przetargów ZTM na stronie ezamawiający widnieje wpis:
usługi regularnego przewozu osób wykonywane w ramach komunikacji miejskiej na liniach autobusowych nadzorowanych przez ZTM na całej sieci komunikacyjnej Usługi Postępowanie unijne Przetarg nieograniczony 173 647 000,00 Miesięczne Marzec
Więc chyba odejście od 94xx nie jest takie wcale pewne.
Dziś ZTM podpisał umowę z PKS GM na 3 lata, co dalej?
Bo na obecną chwilę to wozy 12m Arrivy kończą pracę z końcem listopada tego roku i od 1 grudnia oficjalnie jeździ PKS GM.
A PKS GM od kiedy ma zmniejszać swoją ilość brygad w przetargu który obecnie obsługuje i ile oficjalnie powinien mieć brygad w ruchu z dniem 1 grudnia ( oczywiście w obecnym przetargu)?

alojz
Posty: 2660
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 10 kwie 2024, 20:38

Zarówno w kontrakcie Arrivy jak i Grodzia jest możliwe zmniejszanie liczby brygad w tempie 10 miesięcznie. Czyli najbardziej prawdopodobny scenariusz jest taki, że 1 grudnia PKS wyśle 10 brygad ze starego kontraktu i 40 z nowego.

Jurand
Posty: 1077
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 10 kwie 2024, 21:43

alojz pisze:
10 kwie 2024, 20:38
Zarówno w kontrakcie Arrivy jak i Grodzia jest możliwe zmniejszanie liczby brygad w tempie 10 miesięcznie. Czyli najbardziej prawdopodobny scenariusz jest taki, że 1 grudnia PKS wyśle 10 brygad ze starego kontraktu i 40 z nowego.
:ok:

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 10 kwie 2024, 22:13

A ktoś może przypomnieć jaka jest obecna stawka Grodzia za wzkm?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

alojz
Posty: 2660
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 11 kwie 2024, 8:10

ZielonyJamnik pisze:
10 kwie 2024, 22:13
A ktoś może przypomnieć jaka jest obecna stawka Grodzia za wzkm?
Od kwietnia są nowe stawki, nie widziałem żeby ktoś je tu podał.

Do końca marca PKS jeździł za 9,36 netto.
A na elkach za:
- Otwock i okolice - 8,65
- Piaseczno i okolice (maxi) - 8,27
- Piaseczno i okolice (mini) - 5,38


Podpisano umowę z Grodziem, więc można ogłosić ogłosić przetarg w którym Arriva nie będzie miała konkurencji (przy okazji doczepiono 25 brygad midi):
https://ted.europa.eu/pl/notice/-/detail/214232-2024

michael112
Posty: 2834
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 kwie 2024, 9:33

1. Ciekawe dlaczego dwunastometrówki podzielono na dwie części? 25 szt. od grudnia i 25 szt. od stycznia.
2. Nie wiem dlaczego 9m tylko na dwa lata?
3. Szkoda że ZTM ostatecznie już zrezygnował z walki o drugie 25 "dziewiątek", te które utraciliśmy od 1 stycznia 2024 r.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2229
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 11 kwie 2024, 9:58

3. MZA kupi 29(27+2) wozów od Michasia, Michaś faktycznie wystawiał 10 brygad, więc +15 odzyskamy. Do tego po przyjściu nowego taboru skasuje się mniej szarpaków i 18xx, więc te 10 na luzie też się odzyska. Mobilis te wozy "zatrudnił" już w innych miejscach.
1. ZTM się spodziewał, że Relo może walnąć wysoką ceną, a w gre wejdzie PKS, taki podział ułatwia przejście ze starego kontraktu na nowy. O ile, nie będzie drugiego przetargu na 50 wozów, bo przypominam, w marcu został dodany w planie przetargów na 2024. A to może trochę zmienić.
2. Bo tyle tylko chciał Mobilis.

EDIT: SPROSTOWANIE
Totalnie przeoczyłem info o uruchomionym kolejnym przetargu.
To na 2 nie znam odpowiedzi w takiej sytuacji, w kontekscie tego
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 11 kwie 2024, 10:35

michael112 pisze:
11 kwie 2024, 9:33
1. Ciekawe dlaczego dwunastometrówki podzielono na dwie części? 25 szt. od grudnia i 25 szt. od stycznia.
Mam wrażenie, że to ukłon pod jednego z przewoźników na e'L'kach i jednocześnie pewien straszak dla Relo by nie przekozakowali ze stawką.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2229
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 11 kwie 2024, 10:50

No dobra, a skąd te autobusy 9m w takim razie? SU8,9 zostały już opchnięte.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Jurand
Posty: 1077
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 11 kwie 2024, 11:43

zxcvbnm pisze:
11 kwie 2024, 10:50
No dobra, a skąd te autobusy 9m w takim razie? SU8,9 zostały już opchnięte.
Tak sobie ZTM podpiął z łaski na ucieche pod ten przetarg, a może ktoś się skusi na taką opcję 😣
Wiadomo że takich wozów raczej nikt na rynku wtórnym nie znajdzie 🙁

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2229
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 11 kwie 2024, 11:55

Jurand pisze:
11 kwie 2024, 11:43
zxcvbnm pisze:
11 kwie 2024, 10:50
No dobra, a skąd te autobusy 9m w takim razie? SU8,9 zostały już opchnięte.
Tak sobie ZTM podpiął z łaski na ucieche pod ten przetarg, a może ktoś się skusi na taką opcję 😣
Wiadomo że takich wozów raczej nikt na rynku wtórnym nie znajdzie 🙁
Nie no, spojrzałem na daty, to po prostu wydłużenie Mobilisu, który umowę ma tylko na rok, stąd data 1 stycznia 2025.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3080
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 11 kwie 2024, 12:12

To tak, bo jakby zrobić nowy przetarg na małe autobusy, to by było za miało czasu na to wszystko.
Dlatego znowu wydłużają
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2229
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 11 kwie 2024, 12:52

Wydłużają, bo przede wszystkim autobusy w dobrym stanie. I to są po prostu oszczędności. Bo na nówki, musieliby sporo forsy wydać.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ