Linie nocne po reformie

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27722
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 mar 2024, 23:07

Wydłużono kursowanie 1, chociaż jak niedawno wracałem ostatnim kursem o 0:38 z Dw. Gdańskiego w kierunku Annopola to byłem jedyną osobą, która czekała na tramwaj, a w środku też jechało tylko kilku pasażerów i to było w noc z soboty na niedzielę. ;-)

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 15 mar 2024, 1:16

A jak w noce z niedzieli na poniedziałek? Słoikowo to raczej w niedzielę popołudniu lub wieczorem się zjeżdża do stolicy, a nie w sobotę, więc prędzej spodziewałbym się pasażerów w ostatni dzień tygodnia :-k
Nie zawsze poważne opinie :wink:

ashir
Posty: 27722
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 mar 2024, 7:45

Generalnie tak, chociaż niekoniecznie z pociągu przyjeżdżającego o 0:33. Chciałem podkreślić, że była to jednak noc weekendowa, a nie w środku tygodnia, kiedy też te kursy się odbywają. ;-)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8342
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 mar 2024, 9:15

Nieśmiało dodam, że nawet JakDojadę nie podpowiada takiego połączenia xD
Sprawdźcie sobie dojazd z Dworca Gdańskiego na Metro Bródno o północy...

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 25 mar 2024, 16:22

N88 od 1 kwietnia z zajazdami na Instalatorów.

Georg
Posty: 5978
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 mar 2024, 16:48

Tylko w dwóch kursach, ale dobre i to.

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 mar 2024, 1:50

Może od razu powinno zahaczyć o Włodarzewską? :P

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 27 mar 2024, 9:45

reserved pisze:
26 mar 2024, 1:50
Może od razu powinno zahaczyć o Włodarzewską? :P
W sensie w jedną stronę Włodarzewską i z powrotem Instalatorów ? Trochę kręcenia, ale może to nie byłoby takie głupie, w nocy korków nie ma, tylko to już nie na przeguby wtedy.

No i jeszcze zostaje Posag 7 Panien, tutaj to już wykręcanie N35 i N85 jeszcze bardziej to już jakieś absurdalne by było, przydałyby się osobne linie obsługujące północną i południową stronę torów.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 mar 2024, 10:05

reserved pisze:
26 mar 2024, 1:50
Może od razu powinno zahaczyć o Włodarzewską? :P
Jest taki postulat wśród Ochocian, a w poprzednich wyborach początkowo współrządzili dzielnicą, póki dwie damy z Platformy nie przeszły do PiSu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 17 kwie 2024, 22:43

Gdyby to:
https://wyborcza.biz/biznes/7,156481,30 ... rozej.html
zgrać czasowo z jakąś reformą nocnych (+ najlepiej byłoby wzmocnienie niektórych linii, ale wiadomo że to mało realne) to może udałoby się odzyskać część pasażerów i nieco uporządkować ruch przynajmniej w niektórych miejscach...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 kwie 2024, 11:31

Przeczytałem tylko niepłatny nagłówek, ale co to znaczy, że firma nie może sprawdzić uprawnień pracownika/zleceniobiorcy?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8342
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 kwie 2024, 11:38

Tekst wygląda jak lobbingowy materiał Free Now i Ubera, którzy płaczą, że im się rynek zawali, bo nie będą mieć niewolników do jazdy autami pod swoimi banderami.
W tekście pada m.in. argument trudności z weryfikacją, czy prawo jazdy wydane w innym kraju jest oryginalne.
Poza tym płacz branży i niewiele więcej wartego uwagi ;-)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 maja 2024, 20:18

Rynek nie znosi próżni, więc płacze są delikatnie mówiąc spóźnione, a ewentualna luka - pewnie się wypełni na nowo.

PS. Dobrze poinformowane ptaszki ćwierkają, że będą coś z tym jeszcze na ostatnią chwilę próbowali zrobić, bo wzmiankowany przepis jest niezgodny z prawem UE (nie w kwestii obcych prawek, tylko z punktu widzenia dyskryminacji praw jazdy wydanych w innym kraju UE).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 06 maja 2024, 10:34

mb112 pisze:
17 kwie 2024, 22:43
Gdyby to:
https://wyborcza.biz/biznes/7,156481,30 ... rozej.html
zgrać czasowo z jakąś reformą nocnych (+ najlepiej byłoby wzmocnienie niektórych linii, ale wiadomo że to mało realne) to może udałoby się odzyskać część pasażerów i nieco uporządkować ruch przynajmniej w niektórych miejscach...
To jest bardzo dobra okazja do odświeżenia układu linii nocnych w Warszawie. W końcu przez te 16 lat funkcjonowania sieci nocnych miasto nieco się rozrosło, zmienił się też układ drogowy. Największe mankamenty, jakie mogę wskazać na już to:

:arrow: - brak obsługi nocnej Dworca Gdańskiego, który jeszcze przez wiele lat będzie pełnił równie istotną rolę w ruchu dalekobieżnym co Centralny. Tu trzeba przemyśleć układ linii, samo wzmocnienie N12/62 nie wystarczy

:arrow: - brak uwzględnienia tego, że powstały nowe powiązania międzydzielnicowe:
-- z mojej okolicy to ciąg Vogla - Branickiego - Płaskowickiej, gdzie skierowanie N81 do góry i skrańcowanie go z węzłem z N01 i N03 rozwiązałoby temat wracania z Ursynowa na Wilanów na piechotę; ponadto przydałoby się wzmocnić N81 do kursowania co pół godziny

-- z rejonów nie moich - cały Ursus Pofabryczny gdzie sprawę załatwiłoby wydłużenie N45 przez 4 Czerwca - Szamoty - P7P do Gołąbek albo Niedźwiadka

-- koleją białą plamą jest Krasnowola i Pyry, gdzie dużo się nabudowało, a obsługa nocna wisi na Puławskiej i N83 co godzinę; tu to chyba po prostu przydałoby się wydłużenie N50 od Dw. Południowego Puławską, Taneczną, zajazd na Krasnowolę, powrót do Puławskiej (chyba że Kujawiaka-Ludwinowska da się przystosować do ruchu autobusów) Karczunkowska i kraniec na Warszawa Jeziorki.

-- Ciąg Powązkowska - Maczka - Obrońców Tobruku też ma kawałek do komunikacji nocnej, niby N41/91 załatwia okolice Rydygiera i te nowe osiedla, ale z Obrońców Tobruku droga dojścia już znacznie przekracza 15 minut

-- całkowicie pozbawiony komunikacji nocnej jest ciąg Łopuszańska - Hynka - Marynarska (albo alternatywny 17 Stycznia - Cybernetyki) a tam przecież mieszkaniówki się pobudowało dużo (przy WKD Raków 15 bloków, przy Marynarskiej i Cybernetyki - całe osiedla). Tu potencjał ma wydłużenie N36 Bokserska - Postępu - Cybernetyki - ŻiW (przystanek wspólny z N32) - Hynka - Łopuszańska - Kleszczowa - Ryżowa - Skorosze (tu też nowe osiedla powstały)
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 321
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 06 maja 2024, 11:26

Przecież przy Dw. Gdańskim jeszcze górą jeździ N44 co pół godziny, więc w każdym kierunku świata można stamtąd wrócić.

ODPOWIEDZ