Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

adam2239
Posty: 6
Rejestracja: 10 lis 2013, 4:44

Post autor: adam2239 » 10 cze 2024, 19:13

Czytałeś w ogóle ten projekt? 519 będzie się nazywało 239
Ale nie pojedzie w relacji: Powsin-Park Kultury - Dworzec Centralny. A warto byłoby taką relację zachować (z lekko obciętymi częstotliwościami).
517 na pl. Konstytucji? W jakim celu?
W ten sposób powstanie szybsza dowozówka. Cel nadrzędny zostanie utrzymany (czyli połączenie z Centrum), a zarazem likwidujemy potencjalne opóźnienia związane z przebijaniem się przez al. Jerozolimskie od strony Kruczej. Ponadto po zabraniu "mokotowsko-wilanowskich" pięćsetek zwolni się miejsce przy postulowanym przeze mnie krańcu.
159 na Gocław to zupełnie nie rozumiem.
Z Małych Siekierek na Gocław jest raptem 6 minut jazdy, a stwarzamy nowe możliwości przesiadkowe i dojazdowe. Kraniec Małe Siekierki jest dla nikogo i po środku niczego.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 cze 2024, 19:19

Małe Siekierki są dla al. Polski Walczącej. Które są dokładnie jeden przystanek wcześniej a za chwilę będą tuż przy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5304
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 cze 2024, 19:20

Nie wiem czemu wszyscy się uparli na niszczenie 518, ale skoro już skracać, to w całości do Marymontu, bo ten odcinek do Bielańskej tylko się z metrem dubluje, a odzyskane wozy, razem z wozami E-2, dać na 116. Ale jak znam życie to i tak skrócą, zlikwidują, a nic na 116 nie trafi.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 727
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 10 cze 2024, 19:38

adam2239 pisze:
10 cze 2024, 19:13
517 na pl. Konstytucji? W jakim celu?
W ten sposób powstanie szybsza dowozówka. Cel nadrzędny zostanie utrzymany (czyli połączenie z Centrum), a zarazem likwidujemy potencjalne opóźnienia związane z przebijaniem się przez al. Jerozolimskie od strony Kruczej. Ponadto po zabraniu "mokotowsko-wilanowskich" pięćsetek zwolni się miejsce przy postulowanym przeze mnie krańcu.
No, ale zamiast przebijania się od Kruczej będziesz miał przebijanie od Hożej.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 cze 2024, 19:40

adam2239 pisze:
10 cze 2024, 19:13
Ale nie pojedzie w relacji: Powsin-Park Kultury - Dworzec Centralny. A warto byłoby taką relację zachować (z lekko obciętymi częstotliwościami).
Cóż takiego unikalnego jest w tej relacji, że szanowni pasażerowie nie mogą się przesiąść na Wilanowskiej?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

man1956
Posty: 1586
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 10 cze 2024, 20:28

adam2239 pisze:
10 cze 2024, 18:45

Linia 159 – wydłużenie z Małych Siekierek na Gocław;
Nie wiem, czy zauważyłeś, że na Gocław już jeździ 168.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 cze 2024, 20:50

Wolfchen pisze:
adam2239 pisze:
10 cze 2024, 19:13
Ale nie pojedzie w relacji: Powsin-Park Kultury - Dworzec Centralny. A warto byłoby taką relację zachować (z lekko obciętymi częstotliwościami).
Cóż takiego unikalnego jest w tej relacji, że szanowni pasażerowie nie mogą się przesiąść na Wilanowskiej?
Już się zaczęło :) Połączyć ze 160 i niech jeździ co godzinę.
ŁK

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 cze 2024, 21:03

Dla 517 wszystko będzie lepsze niż Torwar, po prostu do Centrum albo do palmy byłoby optymalnie, tylko ciężko tam gdzieś zrobić kraniec. Tak przy okazji to w ogóle po co na tej linii się też zwiedza Pl. Narutowicza ? Oprócz tego, że od zawsze tak było. Wcale tak dużo ludzi tam nie wsiada, z Ursusa jest 191, przez Niemcewicza byłoby pewnie szybciej, a na tym lewoskręcie Kopińska -> Wawelska traci się dużo czasu, w zasadzie w jednym momencie w 2-minutowym cyklu da się skręcić.
Ale Pl. Konstytucji to nie wiem po co, przecież od strony Kruczej to tam się jedzie całkiem sprawnie właściwie o dowolnej porze za to lewoskręt Marszałkowska -> Aleje jest strasznie czasochłonny (dobrze, że 501/519/522 stamtąd wylecą a będzie w zamian tylko 520).

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 cze 2024, 21:10

adam2239 pisze:
10 cze 2024, 19:13
159 na Gocław to zupełnie nie rozumiem.
Z Małych Siekierek na Gocław jest raptem 6 minut jazdy, a stwarzamy nowe możliwości przesiadkowe i dojazdowe. Kraniec Małe Siekierki jest dla nikogo i po środku niczego.
Ja też nie rozumiem, przecież jest 148 i 168, takie 159 już by było mega długie, zresztą od tej strony nie ma wjazdu na pętlę, musiałby być postój tam gdzie 213 i 219 (chyba nie ma tam już miejsca na kolejną linię) i potem przebijanie się przez wszystkie pasy do zawrotki (która chyba zresztą też nie jest obecnie dozwolona w tym miejscu).

pietia
Posty: 827
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 10 cze 2024, 21:25

A co ze 172? Obecna trasa skrócona do Chełmskiej pozostanie na stałe czy linia wróci na Sobieskiego i Sadybę? O 187 też nic w projekcie nie ma, czyżby miało wrócić na Stegny?
Ciekawi mnie też czy na Kabatach starczy miejsca na kolejne dwie linie

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 cze 2024, 21:33

No właśnie, mimo że będzie tramwaj to wszystko na Stegnach, oprócz 108 i 163, to jeszcze 148, 185, 187, 189, 172(?).
Nie za dużo szczęścia na raz ? Już to kiedyś pisałem, że 148 moim zdaniem powinno zostać prosto jak obecnie, z dwóch 185 i 187 wystarczyłoby jedno i 172 też nie wiem po co.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4920
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 10 cze 2024, 21:35

pietia pisze:
10 cze 2024, 21:25
A co ze 172? Obecna trasa skrócona do Chełmskiej pozostanie na stałe czy linia wróci na Sobieskiego i Sadybę? O 187 też nic w projekcie nie ma, czyżby miało wrócić na Stegny?
Ciekawi mnie też czy na Kabatach starczy miejsca na kolejne dwie linie
Linie niewspomniane w konsultacjach wracają na swoje trasy podstawowe. Person wcześniej wrzucił link do mapy gdzie to wszystko jest zaznaczone.
https://konsultacje.um.warszawa.pl/uplo ... jskiej.pdf
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
kmwaw
Posty: 71
Rejestracja: 07 wrz 2022, 16:38
Kontakt:

Post autor: kmwaw » 10 cze 2024, 22:12

Zrobiłem schemat komunikacji szynowej oraz cały układ aglomeracji warszawskiej po otwarciu tramwaju do Wilanowa (cały układ jest na stronie w mapy komunikacji w aglomeracji warszawskiej)

schemat komunikacji szynowej:
- png https://kmwawa.github.io/kmwaw/tramwaj% ... C3%B3w.png
- pdf https://kmwawa.github.io/kmwaw/Schemat% ... C3%B3w.pdf

cały układ:
https://kmwawa.github.io/kmwaw/tramwaj% ... C3%B3w.pdf
https://kmwawa.github.io/kmwaw/
najświeższe zmiany obsługowe znajdziesz na discordzie - https://discord.gg/JxEhh3uRxm

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 cze 2024, 22:15

mb112 pisze:
10 cze 2024, 21:33
Już to kiedyś pisałem, że 148 moim zdaniem powinno zostać prosto jak obecnie, z dwóch 185 i 187 wystarczyłoby jedno i 172 też nie wiem po co.
A ja, patrząc z perspektywy Gocławia, przełożyłbym 148 na Powsińską.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 cze 2024, 22:24

10, 11 i 19 na skręcie w Nowowiejską - trochę się tego obawiam. To już 52.5 kursu na godzinę na kawalku od ONZ, z tego 22.5 skręcającego.
ŁK

ODPOWIEDZ