Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4922
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 11 cze 2024, 11:31

fraktal pisze:
11 cze 2024, 11:07
Czy na pewno na Wilanów musi jechać 15, a nie 35 jak na początku planowano?
15 - krótsza trasa niż 35, mniej brygad, mniej niezbędnych wagonów dwukierunkowych w użyciu.
fraktal pisze:
11 cze 2024, 11:07
Dodatkowo 33 ma chyba zostać na tej trasie co teraz, ewentualnie również pojechać na Stegny (to nie jest jasne) - to tam też będą hulać 105tki.
Połowa obecnego 33 idzie na Stegny jako 19. Wszystko jest tu jasne.
ObrazekObrazek

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 11 cze 2024, 11:56

Bywalec pisze:
11 cze 2024, 11:31
fraktal pisze:
11 cze 2024, 11:07
Czy na pewno na Wilanów musi jechać 15, a nie 35 jak na początku planowano?
15 - krótsza trasa niż 35, mniej brygad, mniej niezbędnych wagonów dwukierunkowych w użyciu.
fraktal pisze:
11 cze 2024, 11:07
Dodatkowo 33 ma chyba zostać na tej trasie co teraz, ewentualnie również pojechać na Stegny (to nie jest jasne) - to tam też będą hulać 105tki.
Połowa obecnego 33 idzie na Stegny jako 19. Wszystko jest tu jasne.
Rozumiem,że Tramwajom wygodniej mieć krótszą trasę, jednak dla pasażerów nie jest to optymalne rozwiązanie. Z jednej strony będą mieli linię całkowicie niskopodłogową nad metrem, a z drugiej strony na Broniewskiego praktycznie na każdej linii będą się mogły teotetycznie pojawić 105tki (no bo na 35 rzecz jasna też). Oczywiście dla operatora będzie prościej.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4922
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 11 cze 2024, 12:21

No tak bo jakby 35 jechało na Wilanów to nie pokrywałoby się z M1 wcale :roll:
Tak, wiem, dubel taki sam jak i 15 ale 2 stacje mniej. Rozumiem, że chodzi Ci wyłącznie o niską podłogę na Broniewskiego, bo w kontekście połączeń międzydzielnicowych czy to będzie 15 czy 35 jest kompletnie bez znaczenia.
ObrazekObrazek

Delwin
Posty: 294
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 11 cze 2024, 12:47

reserved pisze:
11 cze 2024, 10:47
Najbardziej podoba mi się pomysł z trasą linii 131. Z jednej strony zastąpi sensownie obecne 517 na Powiślu, z drugiej strony będzie też alternatywą dla tramwaju na Czerniakowskiej, ale taką alternatywą która nie będzie aż tak dublowała tramwaju. Trochę i wilk syty, i owca cała. Nie jestem przekonany czy warto - jak piszecie - wydłużać w sezonie 131 do Powsina. Być może tak ale moim zdaniem lepiej przyzwyczajać ludzi do tego 239.
No akurat 131 wyląduje na wysoce korkogennej trasie i to w mizernym takcie (6 razy na godzinę w szczycie) podczas gdy obecnie między 7 a 9 jest 20 kursów. Do tego jest jakieś absurdalne przekonanie, że ludzie wzdłuż dotychczasowej trasy 131 od Sadyby się jakoś magicznie teleportują do 11...

Autobus Czerwon
Posty: 4146
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 cze 2024, 13:02

Delwin pisze:
11 cze 2024, 12:47
Do tego jest jakieś absurdalne przekonanie, że ludzie wzdłuż dotychczasowej trasy 131 od Sadyby się jakoś magicznie teleportują do 11...
Przecież 180 nikt nie zabiera.

reserved
Posty: 14642
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 11 cze 2024, 13:19

eloelo520 pisze:
11 cze 2024, 11:05
reserved pisze:
11 cze 2024, 10:47
Bardzo nie podoba mi się pomysł skracania 264 do Powsina. Czyli co... robimy dowozówkę do dowozówki do tramwaju? Ile razy ci ludzie mają się przesiadać? Pomysł ze zwiększeniem częstotliwości jak najbardziej ok ale moim zdaniem linia powinna dojeżdżać przynajmniej do Miasteczka Wilanów lub tak jak obecnie Wilanowa.
Normalnie, jak każda inna wieś pod Warszawą
Czyli Podolszyn nie jest wsią że ma bezpośredni autobus do P+R Al. Krakowska i na Ursynów?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 11 cze 2024, 14:05

eloelo520 pisze:
11 cze 2024, 11:05
reserved pisze:
11 cze 2024, 10:47
Bardzo nie podoba mi się pomysł skracania 264 do Powsina. Czyli co... robimy dowozówkę do dowozówki do tramwaju? Ile razy ci ludzie mają się przesiadać? Pomysł ze zwiększeniem częstotliwości jak najbardziej ok ale moim zdaniem linia powinna dojeżdżać przynajmniej do Miasteczka Wilanów lub tak jak obecnie Wilanowa.
Normalnie, jak każda inna wieś pod Warszawą
To nigdy nie powinna być linia trzycyfrowa. Problem w tym, że powstała gdy L-ek nie było.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Delwin
Posty: 294
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 11 cze 2024, 14:34

Autobus Czerwon pisze:
11 cze 2024, 13:02
Delwin pisze:
11 cze 2024, 12:47
Do tego jest jakieś absurdalne przekonanie, że ludzie wzdłuż dotychczasowej trasy 131 od Sadyby się jakoś magicznie teleportują do 11...
Przecież 180 nikt nie zabiera.
A ktoś podwyższa częstotliwość 180?

man1956
Posty: 1592
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 11 cze 2024, 14:42

A niby dlaczego trzeba podwyższać?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 cze 2024, 15:18

fraktal pisze:
11 cze 2024, 11:56
Bywalec pisze:
11 cze 2024, 11:31
15 - krótsza trasa niż 35, mniej brygad, mniej niezbędnych wagonów dwukierunkowych w użyciu.

Połowa obecnego 33 idzie na Stegny jako 19. Wszystko jest tu jasne.
Rozumiem,że Tramwajom wygodniej mieć krótszą trasę, jednak dla pasażerów nie jest to optymalne rozwiązanie. Z jednej strony będą mieli linię całkowicie niskopodłogową nad metrem, a z drugiej strony na Broniewskiego praktycznie na każdej linii będą się mogły teotetycznie pojawić 105tki (no bo na 35 rzecz jasna też). Oczywiście dla operatora będzie prościej.
Przede wszystkim dla Organizatora przy okazji wszelkich nakładek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 11 cze 2024, 15:30

Przy okazji tych zmian 319 ma wylądować na Cynamonowej razem z 163[ mapka na stronie konsultacji]. De facto zastąpi 263 do Szpitala Południowego itd.

Delwin
Posty: 294
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 11 cze 2024, 16:16

man1956 pisze:
11 cze 2024, 14:42
A niby dlaczego trzeba podwyższać?
Bo na odcinku Sadyba -Gagarina znikają 4 kursy w szczycie ze 131. Tam 11 nie ma.

man1956
Posty: 1592
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 11 cze 2024, 16:32

Różne rzeczy znikają i jakoś świat z tego powodu się nie wali...
Skoro kursy na 131 znikają, to znaczy że ZTM uznał, iż nie są konieczne.
A poza tym, gdyby z jakiegoś powodu dołożono kursy na 180, pomyśl, ile to by zeżarło brygad w przypadku tak długiej linii.

Delwin
Posty: 294
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 11 cze 2024, 16:54

To po co były do tej pory skoro tak łatwo z nich zrezygnować?

man1956
Posty: 1592
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 11 cze 2024, 17:01

Do tej pory były dla Sielc, a zwłaszcza Gagarina, który to rejon uszczęśliwiono ostatnio jedenastką.

ODPOWIEDZ