Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 12 cze 2024, 13:26

A jeszcze odnośnie 130, nie lepiej żeby to pojechało do Wierzbna zamiast do Wilanowskiej ? Do Wilanowskiej to trochę "cofanie się do tyłu". Można Puławską, Woronicza, Niepodległości do Metro Wierzbno 02 (tutaj pewnie krótki postój, bo dłuższy raczej na drugim krańcu) i z powrotem Malczewskiego albo nawet Naruszewicza do Puławskiej ?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 cze 2024, 13:29

man1956 pisze:
12 cze 2024, 13:21
Podpisuję się pod tym obiema rękami. Moim zdaniem to bardzo ważny postulat, który należałoby zgłosić w czasie obecnych konsultacji.
Moim zdaniem to nieprzewalczalne już. Metodą salami doszliśmy do momentu, w którym większy wpływ na kształt układu komunikacyjnego mają politycy i osoby zatrudnione na stanowiskach dziennikarzy, a nie fachowcy. Partycypacja społeczna jest fajna, ale na poziomie diagnozy potrzeb, a nie ustalenia rozwiązań systemowych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 cze 2024, 13:30

reserved pisze:Czyli należy tory przesunąć pod Złote Tarasy.
W ogóle to nie byłoby jakoś turbo głupie i może nawet nie takie trudne.

Gdyby zrobić pętlę w kółko wokół Centralnego albo z przodu od Jerozolimskich, to można by robić dowolne kombinacje ze skręcaniem/konczeniem przy Centralnym.

No i tramwaje wjeżdżałyby prawie na peron (na razie to pociąg wjeżdża pod przystanek tramwajowy, wejścia zachodnie). 90% ludzi pewnie nie wie, że nie trzeba wychodzić z dworca przez halę główną, ale swoje debilizmy w konsultacjach wypowie.
ŁK

man1956
Posty: 1586
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 12 cze 2024, 13:49

fik pisze:
12 cze 2024, 13:29
man1956 pisze:
12 cze 2024, 13:21
Podpisuję się pod tym obiema rękami. Moim zdaniem to bardzo ważny postulat, który należałoby zgłosić w czasie obecnych konsultacji.
Moim zdaniem to nieprzewalczalne już. Metodą salami doszliśmy do momentu, w którym większy wpływ na kształt układu komunikacyjnego mają politycy i osoby zatrudnione na stanowiskach dziennikarzy, a nie fachowcy. Partycypacja społeczna jest fajna, ale na poziomie diagnozy potrzeb, a nie ustalenia rozwiązań systemowych.
Wszystkowiedzący radni projektujący skierowanie wybranych kursów (dla krewnych i znajomych chyba) do 159 do EC Siekierki, funkcjonowanie 160 i 171 w obecnym kształcie (którego ZTM boi się tknąć) itp., itd.
Tak, masz rację, trochę to już poszło za daleko i pewnie nie da się odkręcić.
Jedyna pociecha w tym, że - jak wiem - ludzie z ZTMu zaglądają na to forum i niektóre z pojawiających się tu propozycji wcielają w życie. Bądź co bądź wielu forumowiczów to nie małolaty ogarnięte miłością do zbiorkomu, tylko goście z 20-letnim prawie stażem, którzy o komunikacji co nieco wiedzą. Więc ich głos jest (a przynajmniej - powinien być) ważny.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 cze 2024, 17:30

tatra pisze:
12 cze 2024, 10:21
19 w koordynacji z 33 jest sensowne tym bardziej że 19 prawdopodobnie pojedzie Rakowiecką. Na Wólczyńskiej 33 i 26 plus kursy zjazdowe i wyjazdowe myślę że wystarczy, problemem jest przepustowość pętli M.Młociny.
Tylko że 26 i 33 jadą skądinąd i nie mają wspólnego przystanku w węźle o skomplikowanym układzie sygnalizacji. Ileż razy mi tam uciekała "twoja" przesiadka...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Jelcz4755
Posty: 150
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 12 cze 2024, 18:03

man1956 pisze:
12 cze 2024, 12:23
Autobus Czerwon pisze:
12 cze 2024, 12:11
Proponuję przekierować 200 przez al.Rzeczypospolitej i Branickiego - nie dość że już teraz zapewnia bezpośrednie połączenie Powsina z Dworcem Centralnym, to jeszcze może zapewnić także bezpośrednie połączenie DWC z Miasteczkiem XD W najgorszym wariancie można rozważyć skierowanie przez Sobieskiego.
Tylko zwróć uwagę, że 200 kursuje z częstotliwością PKS-ową, czyli co ok. 1,5 godziny.
Wszystko się zgadza, w końcu jedzie na DWORZEC, a nie na pętlę.

man1956
Posty: 1586
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 12 cze 2024, 18:27

Czy ktoś z Forumowiczów próbował może obliczyć, ile z grubsza brygad autobusowych ZTM zamierza zaoszczędzić na planowanych zmianach?

wincenty
Posty: 1370
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 12 cze 2024, 21:22

Po pobieżnej lekturze propozycji zmian:
Gagarina jednak będzie mocno płakać po stracie dojazdu na Patelnię, które ma od czasu poprzedniej linii tramwajowej, a potem 180 i 180 bis, czyli obecnego 131...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

man1956
Posty: 1586
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 12 cze 2024, 21:44

Ten płacz rozlegał się będzie tylko z dwóch przystanków, więc może da się to wytrzymać.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 cze 2024, 22:12

man1956 pisze:Ten płacz rozlegał się będzie tylko z dwóch przystanków, więc może da się to wytrzymać.
Właśnie, i to takich, co są rzadko
ŁK

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 cze 2024, 22:30

W weekendy przez większą część roku bezpośredni dojazd do Patelni zapewnia 180. ;-)

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 cze 2024, 0:07

man1956 pisze:
12 cze 2024, 18:27
Czy ktoś z Forumowiczów próbował może obliczyć, ile z grubsza brygad autobusowych ZTM zamierza zaoszczędzić na planowanych zmianach?
Nie wiem czy gdzieś się nie pomyliłem ale wychodzi mniej więcej coś takiego:

107 jest: 9/9/6, będzie: 9/9/6, różnica: 0/0/0
108 jest: 3/3/2, będzie: 6/6/4, różnica: -3/-3/-2
130 jest: 0/0/0, będzie: 4/3/3, różnica: -4/-3/-3
(tutaj wychodzi niby tylko ok. 15 minut na półkurs, ale trasa z możliwymi korkami więc trzeba liczyć długie postoje czyli chyba godzinę na pełne kółko, może być że będą chcieli tu dać tylko 3/2/2, ale to ryzykowne by było)
131 jest: 16/13/6, będzie: 10/8/6, różnica: +6/+5/0
139+251 jest: 6/5/5, będzie: 5/4/4, różnica: +1/+1/+1
(tutaj nie wiem jak zrobią łączenia, ale wychodzi półkurs krótszy o ok. 10 minut i pewnie mniejsze korki, więc chyba można zakładać odzyskanie 1 brygady)
159 jest: 8/8/5, będzie: 7/7/5, różnica: +1/+1/0
163 jest: 3/0/0, będzie: 6/5/5, różnica: -3/-5/-5
164 jest: 6/4/3, będzie: 6/4/3, różnica: 0/0/0
(tu trochę nie rozumiem, ale zakładam, że skoro ma być co 15/20/20 na pełnej trasie to na trasie skróconej pewnie tylko jakieś kursy w godzinach szczytu to chyba dodatkowo 2 brygady wystarczą na to ? teraz są 2 dodatkowe w dni nauki szkolnej, ogólnie przyjmuję taką samą liczbę brygad na tej linii)
192 jest: 6/5/4, będzie: 5/4/3, różnica +1/+1/+1
217 jest: 7/5/5, będzie: 5/4/4, różnica: +2/+1/+1
239 jest 3/2/2, będzie: 5/4/4, różnica: -2/-2/-2
(tutaj nie wiem jak liczyć, bo teraz są łączenia, no ale może jakoś średnio tak wyjdzie)
263 jest: 6/5/5, będzie: 0/0/0, różnica: +6/+5/+5
264 jest: 1/1/1, będzie: 1/1/1, różnica: 0/0/0
339 jest: 3/0/0, będzie: 0/0/0, różnica: +3/0/0
379 nie liczy się
501 w tej chwili nie kursuje, nie pamiętam ile było, więc na chwilę obecną jest: 0/0/0, będzie: 0/0/0, różnica: 0/0/0
517 jest: 18/10/10, będzie: 16/9/9, różnica: +2/+1/+1
518 jest: 12/7/6, będzie: 12/7/6, różnica: 0/0/0
(tutaj skrócenie trasy to tylko ok. 5 minut na półkurs, więc to chyba za mało, żeby odzyskać brygadę, skoro jest co 20 na pełnej trasie)
519 jest: 8/8/8, będzie: 0/0/0, różnica: +8/+8/+8
520 jest: 11/8/8, będzie: 11/8/8, różnica: 0/0/0
(tutaj też wątpliwe czy się uda odzyskać jakąś brygadę, bo skrócenie trasy niewielkie)
522 jest: 13/7/7, będzie: 0/0/0, różnica: +13/+7/+7
(wiem że są łączenia 519/522 i jeszcze z nocnymi ale chyba najprościej to liczyć jak powyżej)
E-2 jest: 9/0/0, będzie: 9/0/0, różnica: 0/0/0
724 jest: 2/2/1, będzie: 2/2/1, różnica: 0/0/0
742 jest: 2/1/0, będzie: 2/1/1, różnica: 0/0/0

W sumie wychodzi do odzyskania: +31/+17/+12.
czyli całkiem sporo moim zdaniem, myślałem, że mniej wyjdzie.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5304
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 13 cze 2024, 0:24

No ale 108 to chyba licząc obecne skrócenie, które nie jest stanem domyślnym. Po reformie częstotliwość bez zmian, a trasa jedynie niewiele się zmieni wiec tu chyba różnica 0.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

man1956
Posty: 1586
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 13 cze 2024, 1:03

mb112 pisze:
13 cze 2024, 0:07
man1956 pisze:
12 cze 2024, 18:27
Czy ktoś z Forumowiczów próbował może obliczyć, ile z grubsza brygad autobusowych ZTM zamierza zaoszczędzić na planowanych zmianach?
Nie wiem czy gdzieś się nie pomyliłem ale wychodzi mniej więcej coś takiego:

107 jest: 9/9/6, będzie: 9/9/6, różnica: 0/0/0
108 jest: 3/3/2, będzie: 6/6/4, różnica: -3/-3/-2
130 jest: 0/0/0, będzie: 4/3/3, różnica: -4/-3/-3
(tutaj wychodzi niby tylko ok. 15 minut na półkurs, ale trasa z możliwymi korkami więc trzeba liczyć długie postoje czyli chyba godzinę na pełne kółko, może być że będą chcieli tu dać tylko 3/2/2, ale to ryzykowne by było)
131 jest: 16/13/6, będzie: 10/8/6, różnica: +6/+5/0
139+251 jest: 6/5/5, będzie: 5/4/4, różnica: +1/+1/+1
(tutaj nie wiem jak zrobią łączenia, ale wychodzi półkurs krótszy o ok. 10 minut i pewnie mniejsze korki, więc chyba można zakładać odzyskanie 1 brygady)
159 jest: 8/8/5, będzie: 7/7/5, różnica: +1/+1/0
163 jest: 3/0/0, będzie: 6/5/5, różnica: -3/-5/-5
164 jest: 6/4/3, będzie: 6/4/3, różnica: 0/0/0
(tu trochę nie rozumiem, ale zakładam, że skoro ma być co 15/20/20 na pełnej trasie to na trasie skróconej pewnie tylko jakieś kursy w godzinach szczytu to chyba dodatkowo 2 brygady wystarczą na to ? teraz są 2 dodatkowe w dni nauki szkolnej, ogólnie przyjmuję taką samą liczbę brygad na tej linii)
192 jest: 6/5/4, będzie: 5/4/3, różnica +1/+1/+1
217 jest: 7/5/5, będzie: 5/4/4, różnica: +2/+1/+1
239 jest 3/2/2, będzie: 5/4/4, różnica: -2/-2/-2
(tutaj nie wiem jak liczyć, bo teraz są łączenia, no ale może jakoś średnio tak wyjdzie)
263 jest: 6/5/5, będzie: 0/0/0, różnica: +6/+5/+5
264 jest: 1/1/1, będzie: 1/1/1, różnica: 0/0/0
339 jest: 3/0/0, będzie: 0/0/0, różnica: +3/0/0
379 nie liczy się
501 w tej chwili nie kursuje, nie pamiętam ile było, więc na chwilę obecną jest: 0/0/0, będzie: 0/0/0, różnica: 0/0/0
517 jest: 18/10/10, będzie: 16/9/9, różnica: +2/+1/+1
518 jest: 12/7/6, będzie: 12/7/6, różnica: 0/0/0
(tutaj skrócenie trasy to tylko ok. 5 minut na półkurs, więc to chyba za mało, żeby odzyskać brygadę, skoro jest co 20 na pełnej trasie)
519 jest: 8/8/8, będzie: 0/0/0, różnica: +8/+8/+8
520 jest: 11/8/8, będzie: 11/8/8, różnica: 0/0/0
(tutaj też wątpliwe czy się uda odzyskać jakąś brygadę, bo skrócenie trasy niewielkie)
522 jest: 13/7/7, będzie: 0/0/0, różnica: +13/+7/+7
(wiem że są łączenia 519/522 i jeszcze z nocnymi ale chyba najprościej to liczyć jak powyżej)
E-2 jest: 9/0/0, będzie: 9/0/0, różnica: 0/0/0
724 jest: 2/2/1, będzie: 2/2/1, różnica: 0/0/0
742 jest: 2/1/0, będzie: 2/1/1, różnica: 0/0/0

W sumie wychodzi do odzyskania: +31/+17/+12.
czyli całkiem sporo moim zdaniem, myślałem, że mniej wyjdzie.
Brawo Ty!

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 cze 2024, 2:29

TGM pisze:
13 cze 2024, 0:24
No ale 108 to chyba licząc obecne skrócenie, które nie jest stanem domyślnym. Po reformie częstotliwość bez zmian, a trasa jedynie niewiele się zmieni wiec tu chyba różnica 0.
Tak, liczę wszystko wg stanu istniejącego, już ciężko dojść jak było przed zmianami, chyba na paru liniach się teraz zmniejszyła liczba brygad (108, 172, 189), no albo wyzerowała (501).

ODPOWIEDZ