Niestety, mało kto...
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
Moderator: Wiliam
Metro to zaraz będzie detal, ale kluczowy jest dojazd do tramwaju. 159 dowiezie tylko do Sielc.Leitner98 pisze: ↑19 cze 2024, 10:31Czyli psujemy (czy tam tworzymy) komunikację, żeby była efektywna taborowo, a nie żeby wozić pasażerów? 168 zapewnia nie tylko szybki dojazd do metra, ale również jednoperonową przesiadkę w 180 w ciąg TK. No i dowiezie do Spacerowej, gdzie będą 4 linie tramwajowe. Jeśli 168 miałoby wylecieć po otwarciu Rakowieckiej to tylko na trasę zapewniającą szybki dojazd do metra (a nie na przesiadkę do czegoś co dowiezie do metra). Osiedle się rozbudowuje, więc może nie utrudniajmy dojazdu komunikacją miejską, skoro i tak niedasie dociągnąć tam tramwaju.
159 dowiezie do tramwaju na Pl. Konstytucji i ZP Koszykowa. Te same relacje będą na Spacerowej, a nie wiem czy optymalne jest wchodzenie do zapchanego tramwaju. 159 też póki co bezpośrednio dowiezie do dworca Zachodniego, zresztą proponowane 172 też, choć nie najszybsza trasą.
143 ze 167 to na pewno nie. Wyszedłby już totalny potwór.wincenty pisze: A 167 połączy ze 143 i wyciągnie do Rembertowa, co w sumie uatrakcyjniłoby tę linię i wyeliminowało puste po południu 143 w kierunku Pomnika Lotnika, przy okazji stanowiąc wolniejszą alternatywę dla 523.
ŁK
Kiedyś się zastanawiałem, czy nie miałoby sensu wyciągnięcie 143 na Lotnisko i przy okazji likwidacja 188. Sprawdzałem, ale nie starczyłoby wtedy brygad na popołudnie.
Od 167 mówiło się od dawna, że powinno być raczej skracane, a nie wydłużane.Łukasz pisze: ↑20 cze 2024, 11:14143 ze 167 to na pewno nie. Wyszedłby już totalny potwór.wincenty pisze: A 167 połączy ze 143 i wyciągnie do Rembertowa, co w sumie uatrakcyjniłoby tę linię i wyeliminowało puste po południu 143 w kierunku Pomnika Lotnika, przy okazji stanowiąc wolniejszą alternatywę dla 523.
No to, co się mówiło, to jedno, wydłużenie na Stare Bemowo raczej było czymś przeciwnym, i raczej nikomu nie pomogło. Dziwne że na wakacje nie spróbowali go przyciąć gdzieś.
ŁK
... bo w mieście wielkości Warszawy i przy zagęszczeniu ludzi na trasie 138 linia co 15' to słaba oferta, a wręcz antyoferta?Flash8222 pisze: ↑19 cze 2024, 15:30Co 15 minut w DP w zupełności wystarczy, nie wiem po co na siłę chcecie tam by ta linia częściej kursowała.Autobus Czerwon pisze: ↑19 cze 2024, 14:49Madalińskiego powinno obsługiwać częstsze 138, a nie 168 na siłę.
Jeśli fachowcy mają syndrom boga, to nic dziwnego, że ich się nie słucha - dotyczy to wszystkich obszarów życia i pracy.
Ale za to przycięli częstotliwość w szczycie - z 12 min. do 15 min., czego nigdy dotąd nie robiono.
Wydaje mi się, że częściowo wynika to z uruchomienia 11, której trasa też, tak jak 167, prowadzi na Wolę.
Ta zmiana rozkładu jest też, moim zdaniem, początkiem zmian na linii 167.
Dalsze i większe korekty (przede wszystkim trasowe) nastąpią niewątpliwie po uruchomieniu tramwaju na Rakowieckiej.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Raczej testem jak dużą dawkę beznadziejności zbiorkomu są w stanie wytrzymać mieszkańcy Bartyckiejman1956 pisze: ↑20 cze 2024, 12:40Ale za to przycięli częstotliwość w szczycie - z 12 min. do 15 min., czego nigdy dotąd nie robiono.
Wydaje mi się, że częściowo wynika to z uruchomienia 11, której trasa też, tak jak 167, prowadzi na Wolę.
Ta zmiana rozkładu jest też, moim zdaniem, początkiem zmian na linii 167.
Nie można tego wykluczyć.
Może uznano, że skoro latem korki na Bartyckiej są mniejsze przez brak odwożenia dzieci do szkół, to część pasażerów komunikacji miejskiej może się przesiąść do samochodów.Autobus Czerwon pisze: ↑20 cze 2024, 12:48
Raczej testem jak dużą dawkę beznadziejności zbiorkomu są w stanie wytrzymać mieszkańcy Bartyckiej
Skoro ostatnie posty skupiają się na układzie linii po otwarciu trasy tramwajowej na Rakowieckiej, to wrzucam swoją propozycję zmian:
"119" Rakowiecka-Sanktuarium - ..., Niepodległości, Madalińskiego, Puławska, Dolna, ... - Wiśniowa Góra
"130" Spartańska - Spartańska, Woronicza, Puławska, Idzikowskiego, ... - EC Siekierki
"141" Stegny - św. Bonifacego, Powsińska, Czerniakowska, ... - Witolin
"167" Fort Radiowo/Stare Bemowo - ..., Niepodległości, Madalińskiego, św. Andrzeja Boboli, Rakowiecka - Rakowiecka-Sanktuarium
"168" P+R Krakowska - Krakowska, Hynka, Żwirki i Wigury, Racławicka, Odyńca, Puławska, Dolna, Chełmska, Czerniakowska, Polski Walczącej, ... - Witolin
"172" CH Blue City - ..., Dolna, Chełmska, Czerniakowska, Bartycka - Łososiowa
"187" Ursus Niedźwiadek - ..., Czerniakowska, Bartycka, Gościniec - Siekierki-Sanktuarium
Moja propozycja zmian opiera się na założeniu przyjęcia projektu ZTM po otwarciu tramwaju do Miasteczka Wilanów.
Większość zmian wynika z konieczności zastąpienia linii "168", która po otwarciu tramwaju na Rakowieckiej byłaby "urwana" na przystanku Sielce. Jedynym logicznym kierunkiem dalszego poprowadzenia "168", aby nie pokrywała się z tramwajem lub linią "159" jest Chełmska, dlatego wspomniana linia ("168") zostaje połączona z zachodnią połową "141", tworząc coś na kształt dawnego "301". Na Spartańskiej "168" zostaje zastąpione wydłużoną "130", która zapewnia połączenie z najbliższą stacją metra. Wschodnia połowa "141" zostaje od Sielc skierowana dotychczasową trasą linii "187" na Stegny. "187" zapewni dojazd Bartyckiej do najbliższej stacji metra. "172" zastąpi na Bartyckiej linię "167" w dojeździe na Sielce i Górny Mokotów.
"119" Rakowiecka-Sanktuarium - ..., Niepodległości, Madalińskiego, Puławska, Dolna, ... - Wiśniowa Góra
"130" Spartańska - Spartańska, Woronicza, Puławska, Idzikowskiego, ... - EC Siekierki
"141" Stegny - św. Bonifacego, Powsińska, Czerniakowska, ... - Witolin
"167" Fort Radiowo/Stare Bemowo - ..., Niepodległości, Madalińskiego, św. Andrzeja Boboli, Rakowiecka - Rakowiecka-Sanktuarium
"168" P+R Krakowska - Krakowska, Hynka, Żwirki i Wigury, Racławicka, Odyńca, Puławska, Dolna, Chełmska, Czerniakowska, Polski Walczącej, ... - Witolin
"172" CH Blue City - ..., Dolna, Chełmska, Czerniakowska, Bartycka - Łososiowa
"187" Ursus Niedźwiadek - ..., Czerniakowska, Bartycka, Gościniec - Siekierki-Sanktuarium
Moja propozycja zmian opiera się na założeniu przyjęcia projektu ZTM po otwarciu tramwaju do Miasteczka Wilanów.
Większość zmian wynika z konieczności zastąpienia linii "168", która po otwarciu tramwaju na Rakowieckiej byłaby "urwana" na przystanku Sielce. Jedynym logicznym kierunkiem dalszego poprowadzenia "168", aby nie pokrywała się z tramwajem lub linią "159" jest Chełmska, dlatego wspomniana linia ("168") zostaje połączona z zachodnią połową "141", tworząc coś na kształt dawnego "301". Na Spartańskiej "168" zostaje zastąpione wydłużoną "130", która zapewnia połączenie z najbliższą stacją metra. Wschodnia połowa "141" zostaje od Sielc skierowana dotychczasową trasą linii "187" na Stegny. "187" zapewni dojazd Bartyckiej do najbliższej stacji metra. "172" zastąpi na Bartyckiej linię "167" w dojeździe na Sielce i Górny Mokotów.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36879
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Mi się całkiem podoba.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Mnie też, chociaz na Bartyckiej trochę dużo bo 108, 172 i 187. Ja bym 187 zostawil na Powsińskiek by byl dojazd do Politechniki.
No i 168 do Olszynki od Witolina przez Łukowską.
No i 168 do Olszynki od Witolina przez Łukowską.