Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5312
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 02 lip 2024, 19:40

Dzisiaj, bo codziennie korzystam. Wiele miesięcy temu byl już bardziej z przodu.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8483
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 lip 2024, 10:45

MisiekK pisze:
30 cze 2024, 0:57
A są od 10 miesięcy gotowe słupy kotwowe sieci trakcyjnej w Rakowieckiej?
Nie wiem. Są?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4928
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 04 lip 2024, 12:16

A z jakiej racji miały by one tam być skoro na Rakowiecką nawet nie było umowy? I jeśli by tam były to nie trzeba byłoby przewieszać sieci na nowo na całym węźle, przecież MisiekK to napisał w dalszej części wypowiedzi.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8483
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 lip 2024, 12:31

Nie wiem, nie znam się.
MisiekK zapytał, odpowiedziałem i zapytałem.
Nie mogę? Muszę ślepo wierzyć w to, co czytam? Dzyń dzyń?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7698
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 05 lip 2024, 7:31

person pisze:
04 lip 2024, 10:45
Nie wiem. Są?
No właśnie nie ma i stąd takie a nie inne rozwiązanie.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8483
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 lip 2024, 11:42

MisiekK pisze:
05 lip 2024, 7:31
person pisze:
04 lip 2024, 10:45
Nie wiem. Są?
No właśnie nie ma i stąd takie a nie inne rozwiązanie.
Dziękuję za odpowiedź.
(niemniej i tak uważam, że zamknięcia szlaku na tak długo, a już tym bardziej Sielc, jest... nonsensem)

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3858
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 05 lip 2024, 16:09

person pisze:
05 lip 2024, 11:42
(niemniej i tak uważam, że zamknięcia szlaku na tak długo, a już tym bardziej Sielc, jest... nonsensem)
O ile rozumiem kwestie infrastrukturalne powodujące ograniczenia, to pod względem wizerunkowym, szczególnie przy prowadzonych św. konsultacjach społecznych, będzie to wizerunkowy strzał w kolano.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7698
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 06 lip 2024, 12:50

primoż pisze:
05 lip 2024, 16:09
O ile rozumiem kwestie infrastrukturalne powodujące ograniczenia, to pod względem wizerunkowym, szczególnie przy prowadzonych św. konsultacjach społecznych, będzie to wizerunkowy strzał w kolano.
Z tego co wiem to zarówno inwestor jak i wykonawca trasy z tymi konsultacjami mają niewiele wspólnego i raczej interesują ich kwestie techniczne, a nie wizerunkowe.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Matt Cubis
Posty: 485
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 06 lip 2024, 12:53

Inwestorem są Tramwaje Warszawskie, czyli miejska spółka. To trochę średnio, że nie obchodzi ich wizerunek XDD

Paweł D.
Posty: 5339
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 lip 2024, 15:18

Tak z ciekawości, to na jak długo ta przeplotka na Puławskiej i na kiedy i jak długo planowane w ogóle jest wycięcie tramwajowej Puławskiej?

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3858
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 06 lip 2024, 23:50

MisiekK pisze:
06 lip 2024, 12:50
Z tego co wiem to zarówno inwestor jak i wykonawca trasy z tymi konsultacjami mają niewiele wspólnego i raczej interesują ich kwestie techniczne, a nie wizerunkowe.
Czyli wszystko jest w porządku? :>

To, że wykonawcy to nie interesuje, to mnie nie dziwi, bo w jego interesie bynajmniej nie jest dokładanie sobie dodatkowych robót. Natomiast inwestor jakim jest TW obsługuje też sieć tramwajową, która nie działa w oderwaniu od reszty pozostałej sieci transportu publicznego, a stanowi jego integralną część. A to może powodować, że wyłączenie dopiero co otwartej sieci tramwajowej będzie źle odbierane społecznie. Śmiem twierdzić, że ten obiór może być bardziej zły niż przy zamknięciu od dawna funkcjonującego odcinka sieci, klasyczne Panie, niedawno otworzyli i już zamykają!. A to może prowadzić, że propozycje ZTM mogą być jeszcze bardziej nieakceptowalne niż są obecnie, gdyż do istniejących problemów dodaje się protestującym przeciw tym zmianom dodatkowy oręż do walki.

Tak tylko przypominam, że inwestor ma też wspólnego właściciela z przedsiębiorstwem, które przeprowadza konsultacje i zmiany w układzie linii, więc dobrze by było, żeby planowane działania były podejmowane w pewnej synergii dla lepszego wyniku finalnego.
Matt Cubis pisze:
06 lip 2024, 12:53
Inwestorem są Tramwaje Warszawskie, czyli miejska spółka. To trochę średnio, że nie obchodzi ich wizerunek XDD
Mnie to dziwi, że średnio jest też zainteresowane miasto, które twarzuje temu projektowi.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7698
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » wczoraj, 0:13

Matt Cubis pisze:
06 lip 2024, 12:53
Inwestorem są Tramwaje Warszawskie, czyli miejska spółka. To trochę średnio, że nie obchodzi ich wizerunek XDD
Mówimy tu tylko konkretnie o konsultacjach, które nie są przeprowadzane przez inwestora i inwestor nie ma na nie żadnego wpływu, więc ciężko w tym zakresie o wizerunku dyskutować. Jedyne co z nimi łączy TW to ewentualny przyszły plan brygadowy.
Paweł D. pisze:
06 lip 2024, 15:18
Tak z ciekawości, to na jak długo ta przeplotka na Puławskiej i na kiedy i jak długo planowane w ogóle jest wycięcie tramwajowej Puławskiej?
Początek września jak się nie znajdą jakieś nieudokumentowane instalacje podziemne (a znając gestorów mających siedziby na Rakowieckiej może być różnie, oby nie).
primoż pisze:
06 lip 2024, 23:50
MisiekK pisze:
06 lip 2024, 12:50
Z tego co wiem to zarówno inwestor jak i wykonawca trasy z tymi konsultacjami mają niewiele wspólnego i raczej interesują ich kwestie techniczne, a nie wizerunkowe.
Czyli wszystko jest w porządku? :>
Odpowiedź wyżej.
primoż pisze:
06 lip 2024, 23:50
To, że wykonawcy to nie interesuje, to mnie nie dziwi, bo w jego interesie bynajmniej nie jest dokładanie sobie dodatkowych robót. Natomiast inwestor jakim jest TW obsługuje też sieć tramwajową, która nie działa w oderwaniu od reszty pozostałej sieci transportu publicznego, a stanowi jego integralną część. A to może powodować, że wyłączenie dopiero co otwartej sieci tramwajowej będzie źle odbierane społecznie. Śmiem twierdzić, że ten obiór może być bardziej zły niż przy zamknięciu od dawna funkcjonującego odcinka sieci, klasyczne Panie, niedawno otworzyli i już zamykają!. A to może prowadzić, że propozycje ZTM mogą być jeszcze bardziej nieakceptowalne niż są obecnie, gdyż do istniejących problemów dodaje się protestującym przeciw tym zmianom dodatkowy oręż do walki.
Gdyby tak do tego podejść, to trzeba by było płacić wykonawcy Rakowieckiej za gotowość do prac przez 2-3 miesiące, a zamknięcie z wyłączeniami całego węzła zrobić w październiku-listopadzie. Lepiej? Dla mnie nie - oczywiście, że wakacje to najlepszy termin, dajmy ludziom, którzy mają bałagan pod oknami od 2 lat jakoś żyć.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3858
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » wczoraj, 0:57

MisiekK pisze:
wczoraj, 0:13
Mówimy tu tylko konkretnie o konsultacjach, które nie są przeprowadzane przez inwestora i inwestor nie ma na nie żadnego wpływu, więc ciężko w tym zakresie o wizerunku dyskutować. Jedyne co z nimi łączy TW to ewentualny przyszły plan brygadowy.
Jednak pośrednio może mieć mimo wszystko wpływ. Teoretycznie, przy zachowaniu sporej część obecnego układu autobusowego, gdzie jednym z powodów tego zachowania może być wycofanie tramwajów z nowo wybudowanej trasy (żeby nie było: nie jednym też, kwestia zsumowania wszystkich negatywnych powodów, a ten byłby jednym z nich) jednak może przełożyć się na niższą niż planowaną frekwencję w tramwajach z powodu kanibalizacji przez autobusy, a co za tym idzie, mniejszą liczbę kursów na nowym odcinku, co finalnie przełoży się na liczbę wzkm dla TW? :>
MisiekK pisze:
wczoraj, 0:13
Gdyby tak do tego podejść, to trzeba by było płacić wykonawcy Rakowieckiej za gotowość do prac przez 2-3 miesiące, a zamknięcie z wyłączeniami całego węzła zrobić w październiku-listopadzie. Lepiej? Dla mnie nie - oczywiście, że wakacje to najlepszy termin, dajmy ludziom, którzy mają bałagan pod oknami od 2 lat jakoś żyć.
Z kwestią finansową nie będę się spierał, bo te 2-3 miesiące wywindowałyby koszty. Natomiast co do logostyki przedsięwzięcia: nie lepiej byłoby zbudować te skręty w Rakowiecką z kilkunastoma metrami torów na tejże od razu z budową trasy do Wilanowa i Sielec? Odpadałby kwestia wyłączania torów w bok od Puławskiej, ewentualnie by wyłączono na 1-2 dni do podłączenia pod prąd trasy na Rakowickiej. Natomiast pełna zgoda co do zamknięcia w wakacje, bo jeśli od września ma jeździć tramwaj przez Sobieskiego, to w takim razie termin jesienny odpada, bo spowodowałby większą szkodę niż czasowe zamknięcie tylko odcinka sieleckiego, z racji na zamknięcie dwóch odnóg lub dodatkowego opóźnienia otwarcia nowej trasy.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4928
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » wczoraj, 6:58

Zamknięcie ruchu tramwajowego na wprost jak najbardziej rozumiem, tylko czy nie da się zdemontować sieci na kolidującym odcinku i zostawić tylko w relacji 11 tak by przez miesiąc tramwaj mógł chociaż w tej relacji kursować i na sam koniec tylko na kilka dni na czas wieszania na nowo sieci wyłączyć ruch?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » wczoraj, 10:27

primoż pisze:
wczoraj, 0:57
Natomiast co do logostyki przedsięwzięcia: nie lepiej byłoby zbudować te skręty w Rakowiecką z kilkunastoma metrami torów na tejże od razu z budową trasy do Wilanowa i Sielec?
Pewnie, że lepiej, tylko wymagałoby to zamknięcia również zachodniej jezdni Puławskiej, a nią przecież szedł objazd.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ