Wyświetlacze

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

px33
Posty: 1599
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 07 lip 2024, 19:01

Dzisiaj agregaty są stosunkowo niedrogie, większym problemem jest miejsce na nie (najlepiej na dachu, chyba nikt nie próbował montować w szafach) i kanały rozprowadzające. Przy gruntownej modernizacji to powinno być spokojnie do ogarnięcia.

Z kolei wymiana okien na otwierane to też nie jest coś z kategorii ekstremalnych wydatków.

Autobus Czerwon
Posty: 4163
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 lip 2024, 19:15

Generalnie zarówno klima jak i otwierane okna są rzeczą do ogarnięcia.

Tylko jak zwykle w TW nikt nie pomyślał o tym wtedy, kiedy był na to czas (jakieś 10-15 lat temu), a teraz to będzie jak z 13N przez ostatnie 30 lat eksploatacji - zaraz do kasacji, to nie opłaca się inwestować.

px33
Posty: 1599
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 07 lip 2024, 19:56

Ale właściwie jakie zaraz? Gdańsk robi duże NG swoich neo-Konstali, Kraków też nie myśli nad wycofaniem NGT6 z podobnych lat, Łódź i Poznań poważnie modernizują nieco nowsze tramwaje (Łódź po cichu dokłada klimatyzację, nie wiem jak Poznań). Ba, nawet Niemcom zdarza się teraz robić NG jeszcze starszych wagonów, i nie przypuszczam żeby ich zamiarem było pozbycie się takich wagonów wcześniej niż za dekadę.
O ile dłubanie przy rodzynku 112 inne niż do celów muzealnych może mieć umiarkowany sens, o tyle dużego NG 116Na myślę że absolutnie nikt by nie kwestionował i spokojnie można by przedłużyć ich życie o 10-15 lat. Chyba że mają jakieś naprawdę poważne wady konstrukcyjne.

(swoją drogą, chyba warto by przenieść tę dyskusję gdzie indziej :P )

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3897
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 07 lip 2024, 23:04

Glonojad pisze:
07 lip 2024, 6:47
W ubooty nikt nie chce inwestować - wszyscy ślepo patrzą w kalendarz i sądzą, że pójdą do kasacji przed hipolitami i bulwami. :roll:
Co jest o tyle kuriozalne, że ubooty są niewiele starsze od bulw, jak też od obydwu tych modeli dużo bardziej przystają do obecnych czasów i wymagań w postaci niskiej podłogi.
michael112 pisze:
07 lip 2024, 13:43
Mi się wydaje że największą modyfikacją konstrukcyjną byłby montaż klimatyzacji jako że mają fatalne okienka. Pytanie, czy do tej konstrukcji montaż takiej klimatyzacji byłby możliwy i opłacalny.
Dobrze mi świta, że był kiedyś pomysł, żeby klimatyzację w 116N i pochodnych miała być montowana w miejscu szyberdachów, coś jak w pamiętnym MAN-ie NG 313 #3902 z MZA?

ODPOWIEDZ