Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8740
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 lip 2024, 11:05

Przeciez tu nie chodzi o utrudnienia, tylko o ich przewlekłość.
Gdyby to była pierwsza taka inwestycja w Warszawie, to można byłoby się tłumaczyć, że "odkryto niezinwentaryzowane obiekty". Ale w Wawie to normalka i takie rzeczy powinny być uwzględniane. Wyhamujmy z tym syndromem sztokholmskim...

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5359
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 12 lip 2024, 12:04

Obstawiam, że tramwaj pojedzie tydzień, dwa po terminie aby miasto mogło ukarać wykonawcę i pokazać jakie to jest stanowcze i dba o mieszkańców. A że kara przy tak krótkim przekroczeniu będzie symboliczną to nikt na tym nie straci :P .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7791
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 12 lip 2024, 13:07

person pisze:
12 lip 2024, 11:05
Gdyby to była pierwsza taka inwestycja w Warszawie, to można byłoby się tłumaczyć, że "odkryto niezinwentaryzowane obiekty". Ale w Wawie to normalka i takie rzeczy powinny być uwzględniane.
Czyli harmonogramy wszystkich inwestycji powinny na dzień dobry być planowane x2? W tym podejściu to byśmy M1 dopiero kończyli.
TGM pisze:
12 lip 2024, 12:04
Obstawiam, że tramwaj pojedzie tydzień, dwa po terminie aby miasto mogło ukarać wykonawcę i pokazać jakie to jest stanowcze i dba o mieszkańców. A że kara przy tak krótkim przekroczeniu będzie symboliczną to nikt na tym nie straci :P .
W całej zabawie chodzi o dokończenie inwestycji, szczególnie jeśli jest mocno skomplikowana i bardzo zaawansowana, stąd nie jest też niczyim celem zabawa w karanie. A to, czy będzie potrzeba przedłużenia czasu wykonawcy o 2 tygodnie, czy miesiąc na kolejny kamień milowy jakim jest uruchomienie ruchu liniowego w dłuższej perspektywie nie będzie miało znaczenia i za rok, dwa mało kto będzie to pamiętał.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8740
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 lip 2024, 13:31

MisiekK pisze:
12 lip 2024, 13:07
person pisze:
12 lip 2024, 11:05
Gdyby to była pierwsza taka inwestycja w Warszawie, to można byłoby się tłumaczyć, że "odkryto niezinwentaryzowane obiekty". Ale w Wawie to normalka i takie rzeczy powinny być uwzględniane.
Czyli harmonogramy wszystkich inwestycji powinny na dzień dobry być planowane x2? W tym podejściu to byśmy M1 dopiero kończyli.
Podobno doświadczenie zamawiającego i wykonawcy może dużo pomóc.
Słyszałem też, że nie bez powodu wynaleziono nadzór nad inwestycją, ale to może tylko złe języki były...
Chyba, że jest to pierwsza tego typu inwestycja w Warszawie, to faktycznie nikt mógł nie spodziewać się hiszpańskiej inkwizycji...

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7791
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 12 lip 2024, 22:34

person pisze:
12 lip 2024, 13:31
Podobno doświadczenie zamawiającego i wykonawcy może dużo pomóc.
Wszystko w Warszawie zaczyna się i kończy po zdjęciu asfaltu i sprawdzeniu co jest pod spodem. Szczególnie jak się ma ulicę istniejącą kilkaset lat. Nawet wróżbita Maciej tu wymięka. A do tego dochodzi ci np gestor, który podczas wstępnych uzgodnień mówi jedno, a później nagle dochodzi do wniosku, że w twoich kosztach zrobi sobie modernizację kilku km swoich instalacji.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Łukasz
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 lip 2024, 23:35

Wygląda że przez jakiś czas nie będzie a tak długich ciągów w remoncie. Będą robić po 100 metrów, 3 razy dłużej każdy z nich (sumarycznie 30).

Być może na Sobieskiego można było robić rano 2 pasy do Centrum, po południu w drugą stronę.
ŁK

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4056
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 13 lip 2024, 0:02

Łukasz pisze:
12 lip 2024, 23:35
Być może na Sobieskiego można było robić rano 2 pasy do Centrum, po południu w drugą stronę.
Mnie to dziwi, czemu nie zrobiono z Sobieskiego po zwężeniu do 1x2 trasy BUS/DOP. W analogicznym przypadku na Górczewskiej między Elekcyjną a Wola Parkiem podczas budowy M2 nikt się nie wahał. No chyba, że dla miasta łatwiej jest wprowadzić ograniczenia dla samochodów w sytuacji, gdy buduje się metro, a nie tramwaj :-k :>

Delwin
Posty: 298
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 13 lip 2024, 10:57

MisiekK pisze:
12 lip 2024, 13:07

W całej zabawie chodzi o dokończenie inwestycji, szczególnie jeśli jest mocno skomplikowana i bardzo zaawansowana, stąd nie jest też niczyim celem zabawa w karanie. A to, czy będzie potrzeba przedłużenia czasu wykonawcy o 2 tygodnie, czy miesiąc na kolejny kamień milowy jakim jest uruchomienie ruchu liniowego w dłuższej perspektywie nie będzie miało znaczenia i za rok, dwa mało kto będzie to pamiętał.
Miesiąc, rok a przy okazji cała okolica wygląda jakby ją zbombardowali. Za 100 lat nikt nie będzie o tym pamiętał.

Matt Cubis
Posty: 531
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 13 lip 2024, 11:33

primoż pisze:
13 lip 2024, 0:02
Mnie to dziwi, czemu nie zrobiono z Sobieskiego po zwężeniu do 1x2 trasy BUS/DOP. W analogicznym przypadku na Górczewskiej między Elekcyjną a Wola Parkiem podczas budowy M2 nikt się nie wahał. No chyba, że dla miasta łatwiej jest wprowadzić ograniczenia dla samochodów w sytuacji, gdy buduje się metro, a nie tramwaj :-k :>
Według mnie nieco inna siatka ulic jest na Woli niż na Wilanowie. Już bardziej sensowne wydawałoby mi się zamknięcie Idzikowskiego dla ruchu ogólnego i puszczenie tam większości autobusów z Wilanowa zamiast pchać w Dolną.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4056
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 13 lip 2024, 14:56

Matt Cubis pisze:
13 lip 2024, 11:33
Już bardziej sensowne wydawałoby mi się zamknięcie Idzikowskiego dla ruchu ogólnego i puszczenie tam większości autobusów z Wilanowa zamiast pchać w Dolną.
Ale wtedy pozostaje Ci problem obsługi ZP Dolna.

W każdym razie udrożnienie przejazdu dla transportu zbiorowego wyglądało dużo lepiej w przypadku budowy metra niż tramwaju do Wilanowa przy niekiedy podobnej skali utrudnień.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36775
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 lip 2024, 16:38

MisiekK pisze:
12 lip 2024, 22:34
A do tego dochodzi ci np gestor, który podczas wstępnych uzgodnień mówi jedno, a później nagle dochodzi do wniosku, że w twoich kosztach zrobi sobie modernizację kilku km swoich instalacji.
Czysty urok prywatnych gestorów publicznej infrastruktury.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26891
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 lip 2024, 5:45

primoż pisze:
13 lip 2024, 14:56
Matt Cubis pisze:
13 lip 2024, 11:33
Już bardziej sensowne wydawałoby mi się zamknięcie Idzikowskiego dla ruchu ogólnego i puszczenie tam większości autobusów z Wilanowa zamiast pchać w Dolną.
Ale wtedy pozostaje Ci problem obsługi ZP Dolna.

W każdym razie udrożnienie przejazdu dla transportu zbiorowego wyglądało dużo lepiej w przypadku budowy metra niż tramwaju do Wilanowa przy niekiedy podobnej skali utrudnień.
Zapewne dlatego, że jednak 80% trasy metra jest budowane tarczą, a stacje są często - oportunistycznie - wyprowadzane poza trudne skrzyżowania.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4056
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 16 lip 2024, 15:50

Tym bardziej komunikacja miejska powinna być w tym przypadku uprzywilejowana, skoro budowa trasy tramwajowej w odróżnieniu od budowy tunelu tarczą zajmuje więcej miejsca na powierzchni.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1338
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 18 lip 2024, 11:37

Tramwaj do Wilanowa dopiero w listopadzie:
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... -st8008445
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8740
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 lip 2024, 11:39

Właśnie Budimex ogłosił, że tramwaj spadł z rowerka na 8 kolejnych tygodni + problemy z torowiskiem na Spacerowej.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 84100.html
Jak dobrze, że Gagarina i tak miała być zawieszona przy okazji podłączania Rakowieckiej...

ODPOWIEDZ