Nie musi, bo już nie działa tam dom samotnej matki.karmat pisze: ↑08 sie 2024, 11:13Ten kraniec to ewenement. Samotna matka musi iść 650 m metrów z wózkiem od przystanku Chlubna zamiast wysiąść na terenie domu.AdamKlocusky pisze: ↑08 sie 2024, 10:21Idąc dalej linią 900, wozy tej linii zawracają na terenie Domu Samotnej Matki.
Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2024
Moderator: Wiliam
To wobec tego tę linię należy zreformować / zlikwidować.
Na pewno nie działa ? Skąd wiecie ? Może się inaczej nazywa, ale przecież budynków mieszkalnych chyba nikt nie zlikwidował ? Przynajmniej na zeszłorocznej ortofotomapie są widoczne, nawet z panelami słonecznymi na dachach. I to nie było tak, że krańcowy przystanek funkcjonuje tylko dla uprawnionych osób, na terenie ośrodka, dlatego nie ma go w rozkładzie, ale w praktyce jest ?
Czasami wystarczy wpisać w google
Ja osobiście wobec tego uważam, że miałoby sens uzwyklenie 900 (może jako 101/214) przedłużenie dalej Chlubną i Zawiślańską do PKP Choszczówka (kiedyś postulowano to wobec 133 i chyba był nawet ten temat na Wawkomie) - pozostaje pytanie, jak z manewrowaniem i czy dałoby się "ulepić" jakieś sensowne kryterium uliczne. Myślę, że taka linia zebrałaby całkiem sensowny popyt, szczególnie jako kolejowa alternatywa dla 152, która zalicza przecież tylko Tarchomin.
Wychodzi na to, że mowa chyba o trzech różnych ośrodkach.
Ten: https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... -st4785922 działał w substandardowym budynku przy Chlubnej i to ten budynek został kilka lat temu zburzony, a mieszkanki przeniesione do innych miejsc.
Ten przy którym jest zawrotka 900 to ten: https://etezja.waw.pl/chce-was-blizej-poznac/#historia i wygląda na to, że działa w najlepsze.
A ten: https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/n ... rp_state=1 jest w zupełnie innej części Białołęki (https://dommatki.pl/historia-powstania-domu-matki/)
Co do przedłużenia 900 do PKP Choszczówka i przekształcenia w 100/200 to chyba dobry pomysł, tylko faktycznie trzeba by tam gdzieś wykroić zawrotkę. No i podjazdy do tego ośrodka to chyba lepiej wtedy jednak zostawić.
Trochę się zrobił bardziej temat Komunikacja na Białołęce / Opieka Socjalna
Tylko, że na Z12 jeździ Alpino, a kiedyś kierowcy mówili, że zawraca się tym tak jak osobówką. Podobnie można było taką zetkę uruchomić w Łomiankach pod banderą ZTM, a jeśli nie, to przynajmniej w komunikacie na stronie o skróceniu linii 150 należało napisać nie o zawieszeniu przystanków, a dać dopisek, że będzie uruchomiona linia zastępcza przez KMŁ, czego nie zrobiono, więc raczej nie zawracano sobie tym głowy. A więc jak to brzmiało? "Nie wiem, ale się wypowiem" Doprawdy? I jeszcze dopisek ode mnie: ja nie jestem pracownikiem ZTMu, żeby się udawać w teren i sprawdzać naocznie, gdzie się uda zawrócić, a gdzie nie. Ale kiedyś w ZTMie tak robiono - gdy byłem kilka lat młodszy. Teraz mam wrażenie, że te objazdy wytycza się bardziej palcem po mapie...piterett pisze: ↑07 sie 2024, 18:51Wypowiedź z serii "nie wiem, więc się wypowiem" - jakikolwiek 12m autobus nie miałby żadnych szans tam bezpiecznie zawrócić - a w niektórych etapach będzie tam nawet za ciasno na busa...fraktal pisze: ↑07 sie 2024, 9:17Tego nie wiem, ale przykład z sąsiednich Łomianek, gdzie jest remontowana pętla w Dziekanowie i ZTM po prostu skrócił wszystkie kursy do starej pętli, a KMŁ mogła uruchomić autobusy ŁZ dojezdżajace bliżej pokazuje, że raczej w ZTMie to teraz po linii najmniejszego oporu się wszystko robi. Zresztą masz przykład z remontem na Mokotowie i "nowym" 168, 172 itp.
Od jutra wariantowe 509 ze Wschodniego skrócone do Wileńskiego (pod cerkiew).
ŁK
Po pierwsze - wysyłanie do Łomianek Alpina, które musiałoby dojechać z Ursusa circa 30km, by zrobić na takiej linii ok. 100 km i zjechać 30 km to od razu odwdzięczy się w waloryzacji stawki. Po drugie - pętla jest remontowana i pas jest wąski (bus ma ok. 6,5m - alpino 8,9m więc to są prawie dodatkowe 2,5m rezerwy na wszelkie manewry na pętli). Po trzecie - oprócz zwężeń od bodajże jutra czy w najbliższych dniach zostanie wprowadzony dodatkowo ruch wahadłowy, co tym bardziej wyklucza jakieś dłuższe pojazdy. Już pomijając sprawę, że "wytyczanie palcem na mapie" też jest błędne - bo zablokowaną pętlę klockami przy zarządzie GDDKiA też trzeba było odblokować i bynajmniej nie przesunięciem klocków w tereniefraktal pisze: ↑08 sie 2024, 20:53Tylko, że na Z12 jeździ Alpino, a kiedyś kierowcy mówili, że zawraca się tym tak jak osobówką. Podobnie można było taką zetkę uruchomić w Łomiankach pod banderą ZTM, a jeśli nie, to przynajmniej w komunikacie na stronie o skróceniu linii 150 należało napisać nie o zawieszeniu przystanków, a dać dopisek, że będzie uruchomiona linia zastępcza przez KMŁ, czego nie zrobiono, więc raczej nie zawracano sobie tym głowy. A więc jak to brzmiało? "Nie wiem, ale się wypowiem" Doprawdy? I jeszcze dopisek ode mnie: ja nie jestem pracownikiem ZTMu, żeby się udawać w teren i sprawdzać naocznie, gdzie się uda zawrócić, a gdzie nie. Ale kiedyś w ZTMie tak robiono - gdy byłem kilka lat młodszy. Teraz mam wrażenie, że te objazdy wytycza się bardziej palcem po mapie...
Prośba o wydzielenie 900 do stosownego tematu.
https://maps.app.goo.gl/zFG6XUz7Aex7TYuX7
Formalnie jest to przejazd techniczny. Kilka lat temu ktoś sobie jechał w środku tym odcinkiem, w ostatnim czasie nie dostrzegłem. Poza tym mało tym kto jeździ, chociaż z Winnicy jest nawet wzięcie, dlatego przystanek za pętlą zrobili stały.
Trudno powiedzieć, czy to przedłużenie ma sens. Nie ma tłumów na tym przystanku. Ludzie idą z niego na piechotę do domków albo wsiadają w auto i dalej Chlubną. Sam odcinek Chlubnej od Czajki jest trochę ciasny i wątpię, żeby ktoś się zgodził tam nawet na knypki.Lukas508 pisze: ↑08 sie 2024, 19:34Ja osobiście wobec tego uważam, że miałoby sens uzwyklenie 900 (może jako 101/214) przedłużenie dalej Chlubną i Zawiślańską do PKP Choszczówka (kiedyś postulowano to wobec 133 i chyba był nawet ten temat na Wawkomie) - pozostaje pytanie, jak z manewrowaniem i czy dałoby się "ulepić" jakieś sensowne kryterium uliczne. Myślę, że taka linia zebrałaby całkiem sensowny popyt, szczególnie jako kolejowa alternatywa dla 152, która zalicza przecież tylko Tarchomin.
Zawrotka tam już nawet jest. Wystarczy wyprofilować, wyasfaltować i przyciąć trochę krzaków.
https://maps.app.goo.gl/zFG6XUz7Aex7TYuX7
Komunikacja w Łomiankach jest zlecana przez gminę Łomianki i to ona ustala, co im się bardziej opłaca. ZTM jest tylko odpowiedzialny za rozkłady, infrastrukturę przystankową i nadzór. Więc to nie ZTM decyduje, jaka będzie organizacja transportu zbiorowego podczas remontu pętli. Ewentualne dodatkowe informacje też powinny być zlecane też przez zleceniodawcęfraktal pisze: ↑08 sie 2024, 20:53Tylko, że na Z12 jeździ Alpino, a kiedyś kierowcy mówili, że zawraca się tym tak jak osobówką. Podobnie można było taką zetkę uruchomić w Łomiankach pod banderą ZTM, a jeśli nie, to przynajmniej w komunikacie na stronie o skróceniu linii 150 należało napisać nie o zawieszeniu przystanków, a dać dopisek, że będzie uruchomiona linia zastępcza przez KMŁ, czego nie zrobiono, więc raczej nie zawracano sobie tym głowy. A więc jak to brzmiało? "Nie wiem, ale się wypowiem" Doprawdy? I jeszcze dopisek ode mnie: ja nie jestem pracownikiem ZTMu, żeby się udawać w teren i sprawdzać naocznie, gdzie się uda zawrócić, a gdzie nie. Ale kiedyś w ZTMie tak robiono - gdy byłem kilka lat młodszy. Teraz mam wrażenie, że te objazdy wytycza się bardziej palcem po mapie...
Z ciekawostek dotyczących 172 - na stronie WTP jest przystanek Szczęśliwicka 52 na BW1920 r. - na słupku rzeczywiście jest naklejka, ale w mijającym tygodniu w poniedziałek i czwartek nie mialem tego przystanku w karcie i w sterowniku
136 wróciło na Konstruktorską, a komunikatu niet.
ŁK
Jak byk jest napisane https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2024/08/1 ... ktorskiej/
https://kmwawa.github.io/kmwaw/
najświeższe zmiany obsługowe znajdziesz na discordzie - https://discord.gg/JxEhh3uRxm
najświeższe zmiany obsługowe znajdziesz na discordzie - https://discord.gg/JxEhh3uRxm