Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 sie 2024, 13:38

person pisze:"Jednak po konsultacjach z pasażerami i radnymi urzędnicy myślą nad innym rozwiązaniem. Ostateczny wariant zmian tras ma być ogłoszony we wrześniu."
Wyczuwam kolejną linię do Wilanowa.
Czwórkę?
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 sie 2024, 14:01

Jeśli już, to do Centralnego. Czyli 19, tylko zamiast czego? Bo terminal na Branickiego ledwo trzy sloty pomieści.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 sie 2024, 15:01

Nie no, słabe 15. Czyli nie silna+słaba tylko pewnie wyjdzie cudownie słaba+słaba+słaba.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4120
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 20 sie 2024, 15:11

Ciekawe jaka wyjdzie koordynacja tych trzech słabych linii. A nawet jeżeli wyjdzie dobrze na Sobieskiego, to które obszary dostaną po dupie i będą miały jakąś dziką koordynację?

wincenty
Posty: 1580
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 20 sie 2024, 15:21

pawcio pisze:
20 sie 2024, 14:01
Jeśli już, to do Centralnego. Czyli 19, tylko zamiast czego? Bo terminal na Branickiego ledwo trzy sloty pomieści.
Pewnie zamiast 14...
Dużo było na forach wilanowskich oburzenia że pozbawi się im dojazdu na Centralny i to pewnie efekt.
A 14 może trafi na Stegny.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 sie 2024, 15:36

Jeżeli chodzi o linię do Centralnego, to chyba dwie opcje: albo podmiana z 14, czyli to 19 do Branickiego, a 14 do Stegien; albo podmiana z Sielcami.
Szczerze mówiąc, fajnie by było gdyby powstała jakaś linia z Górnego Mokotowa na dół, mogłoby to być 31 z PKP Służewiec na Sielce. Jeśli jest tam problem z dwiema liniami, to może taki układ:

Kod: Zaznacz cały

11: CM.WOLSKI (N.BEMOWO) => BRANICKIEGO;
14: BANACHA => STEGNY;
18: ŻERAŃ FSO => WYŚCIGI;
(19 nie uruchomione + 33 bez zmian i z "podwójną" częstotl.);
31: PKP SŁUŻEWIEC => SIELCE (podniesione do statusu całotygodniowej);
44: PKP SŁUŻEWIEC => METRO WIERZBNO (tylko w DP).
Daje nam to jedną linię z Górnego Mokotowa na Dolny i możliwość jednoperonowej przesiadki dla jadących dalej (na Goworka 03 jadąc w kierunku Wilanowa i na Spacerowej 06 w drodze powrotnej). Owszem, Sielce tracą linię do centrum, ale - analogicznie - mogą się jednoperonowo przesiąść na linie przyjeżdżające z Wilanowa (przypomnę że Sielce to tylko dwa ZP). Reszta układu to przesunięcia w krańcówkach, tak aby z Branickiego była jedna linia na Centralny i żeby z ul. Woronicza na Służewiec szła jedna linia okresowa i jedna całotygodniowa a nie dwie całotygodniowe. Pod kątem bilansu brygadowego powinno wyjść podobnie albo nawet taniej, bo odpada wydłużenie połowy 33 jako linia 19. Poza tym, wyjdzie nieco mniejsze obciążenie małej Marszałkowskiej, bo jedna z linii z Goworka skręci w przeciwną stronę (wliczając podwójną linię z Branickiego do centrum i linie z Puławskiej to na odcinku Goworka-Pl.Zbaw. wyjdzie wtedy 7 slotów).

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 sie 2024, 15:43

Jak Sielce nie będą miały tramwaju do Centrum to nie dadzą ruszyć 131.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 sie 2024, 15:49

Nie ma potrzeby robić 44, 31 skrócone będzie łatwiejsze w zarządzaniu. Wydaje mi się też, że wystarczy pon-piątek, bo głównym zyskiem będzie ominięcie korka na Dolnej/Spacerowej. Wtedy jednak przydałoby się, żeby 31 jeździło przynajmniej na Stegny a nie na Sielce. Kilka minut dłużej niż rozkładowo autobusem, ale w praktyce na pewno częściej i regularniej.

Sielce powinny dostać slot na Centralny i na Marszałkowską - i to mi właśnie wygląda jak kraniec na Stawki, a nie pół z Wilanowa.

Zamiast zawrotek na Stawki można też robić kółka jednostronne przez Feminę, przynajmniej w szczycie, gdzie zawracanie połowy podwójnego 35 mogłoby być problematyczne.
ŁK

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 sie 2024, 15:58

Łukasz pisze:
20 sie 2024, 15:49
Wydaje mi się też, że wystarczy pon-piątek, bo głównym zyskiem będzie ominięcie korka na Dolnej/Spacerowej. Wtedy jednak przydałoby się, żeby 31 jeździło przynajmniej na Stegny a nie na Sielce. Kilka minut dłużej niż rozkładowo autobusem, ale w praktyce na pewno częściej i regularniej.
Z jednej strony tak, ale wtedy i tak musisz dać jakąś całotygodniową linię na te Stegny/Sielce więc nie odzyskasz brygad, które ja bym miał na skutek nieuruchomienia planowanej 19. Tak samo jakaś linia całotygodniowa by musiała zostać na Służewcu (zapewne 18 którego by nie ruszano). I wtedy to w zasadzie 44 vel. 31KS nie jest już potrzebne bo w DP masz na Woronicza osiemnastkę i okresowe 31 w wydłużonej wersji.

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 20 sie 2024, 16:00

No tak. Feminie jeszcze tylko linii skręcającej brakuje do szczęścia...
Ta 18 na Wyścigi to razem z 4 i 10? Kolejny muchowóz...

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 sie 2024, 16:05

Paweł D. pisze:
20 sie 2024, 16:00
Ta 18 na Wyścigi to razem z 4 i 10? Kolejny muchowóz...
Pomysł był taki że miała zastąpić tam zabrane 2 lata temu 35...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sie 2024, 16:06

Zlitujcie się, wszystkie trzy dolnomokotowskie krańce miały (w stałym układzie z 501 itp.) połączenia zarówno z Centrum, jak i z Dworcem Centralnym. Zachowanie ich wszystkich daje nam już sześć linii, a co na Ochotę?

Tak się nie robi komunikacji...

PS No i jak to wszystko posprzątać, przechodząc do układu docelowego (z połączeniem przynajmniej Mokotów - Ochota, jeśli nie Wola)?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 20 sie 2024, 16:06

Za mało miejsc leżących w 4, 10 i 18? To niech przestaną trójkami jeździć.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4120
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 20 sie 2024, 17:19

Bastian pisze:
20 sie 2024, 16:06
Zlitujcie się, wszystkie trzy dolnomokotowskie krańce miały (w stałym układzie z 501 itp.) połączenia zarówno z Centrum, jak i z Dworcem Centralnym. Zachowanie ich wszystkich daje nam już sześć linii, a co na Ochotę?

Tak się nie robi komunikacji...
Przede wszystkim trzeba to znowu napisać jasno i wyraźnie: 131, 501, 519 i 522 kończą/-yły trasę/-y na DWC dlatego, że jest to najbliższy kraniec względem Centrum, a nie dlatego, że wskazywałby na to potok pasażerski w relacji Dolny Mokotów - DWC. Rzekłbym nawet, że to doprowadziło w niektórych godzinach kursowania do nadpodaży w tej relacji, czego najlepszym przykładem było uruchomienie przez ZTM kursów skróconych ŚOB/Branickiego - pl. Konstytucji dla 522 siłą rzeczy nie docierających do Centralnego.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 sie 2024, 17:19

Paweł D. pisze:Za mało miejsc leżących w 4, 10 i 18? To niech przestaną trójkami jeździć.
Ostatnio Z-4 sobie świetnie radzi, co 5/7-8/10 minut na przegubie.

To jest podaż, która wystarcza na puławskiej, przekładając na tramwaje to jedna zwykła linia, po wakacjach dwie. Stąd leżące :)
ŁK

ODPOWIEDZ