Pewnie nie tylko o to chodzi, ale nawet jeśli znad tego kanału zdejmą to wszystko, co jest nad nim, to ruch i tak nie będzie mógł się odbywać. Kto wie, czy z jakiegoś powodu nawet tramwajów nie skierują objazdem przez rondo Wiatraczna .Bastian pisze:No jest kanał, ale w poprzek. To aż taki problem?
Remont alei Zielenieckiej
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26849
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To prawda, ale skoro zamawiający z jednej strony każe rozpoczynać budowy w listopadzie (wtedy jest największy boom w wytrwórniach MMA...), a z drugiej nie pilnuje, to co się dziwić? Wykonawca chce zarobić, a nie mieć straty.MZ pisze:Przy podejściu w rodzaju "a może nikt nie zauważy" nie ma się co spodziewać dobrych dróg.inż. Glonojad pisze:Jednak żaden kierownik budowy nie zaryzuje odesłania kilkunastu czy kilkudziesięciu ciężarówek masy do wytwórni, gdy na pewno oznaczać to będzie kilkadziesiąt tysięcy złotych strat - a wbudowanie jedynie może firmę na straty narazić... Właśnie dlatego tak ważny jest nadzór ze strony inwestora.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Późne rozpoczynanie niektórych inwestycji wynika często z tego, że samorządy dostają pieniądze z zewnątrz dopiero latem. Wtedy ogłaszają przetargi, a zanim przeleci się wszystkie procedury, to jest już jesień. Na kolejny rok przełożyć tego nie można, bo dotacje trzeba wykorzystać do końca grudnia. Ot, polskie paradoksy...inż. Glonojad pisze:zamawiający rozpoczynać budowy w listopadzie
- ZaciszaniN
- Posty: 4434
- Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
- Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
- Kontakt:
Szykuje się prowizorka...
Gazeta Stołeczna pisze:Aleja Zieleniecka - znowu remont nie dla rowerzystów
Dziurawa al. Zieleniecka na Pradze wreszcie będzie wyrównana. Firma Strabag odnowi ją w ciągu 120 dni. Będą korki.
Wczoraj Zarząd Dróg Miejskich podpisał umowę z firmą Strabag. Prace zaczną się w najbliższych dniach po uzgodnieniach z miejskim inżynierem ruchu. ZDM przyznaje, że al. Zieleniecka - choć należy do najważniejszych ulic Warszawy - nigdy nie przeszła kapitalnego remontu. Teraz w 120 dni Strabag między ul. Zamoyskiego a rondem Waszyngtona (1,1 km) wymieni wszystkie warstwy asfaltu wraz z podbudową, położy nowe chodniki i zbuduje kanalizację deszczową. Koszt - prawie 5,8 mln zł. Strabag wymieni też nawierzchnię ronda Waszyngtona.
To nie wszystko. Urzędnikom udało się tym razem zgrać przebudowę ulicy z planami Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji, które wyremontuje tam magistralę wodociągową.
Niestety, prace na Pradze zbiegają się z remontem tunelu średnicowego, który zaplanowały Polskie Linie Kolejowe, oraz z wymianą torów tramwajowych w Al. Jerozolimskich. Dla kierowców oznacza to korki. Czy wszystkie prace muszą się odbywać jednocześnie?
- A jaki termin jest dobry oprócz wakacji? - odpowiada pytaniem Mirosław Kochalski, komisarz Warszawy. - Z determinacją walczymy o każdy tydzień, by szybciej podpisywać kontrakty właśnie po to, by robić remonty latem.
Strabag zapewnia, że będzie starał się jak najmniej utrudniać ruch. Dlatego przez cały czas remontu w każdą stronę będzie przejezdny jeden pas al. Zielenieckiej.
Mirosław Kochalski, który wybiera się na otwarcie odnowionej al. Zielenieckiej, już może szykować się do starcia z rowerzystami. Wzdłuż odnowionej jezdni nie będzie bowiem ścieżki rowerowej. Czyli tak samo jak na przebudowanej niedawno Marszałkowskiej. Wtedy rowerzyście głośno protestowali podczas otwarcia ulicy.
- Gdybyśmy chcieli zbudować ścieżkę rowerową, trzeba byłoby przybliżyć jezdnię do Parku Skaryszewskiego. A drzewa mogłyby ucierpieć - twierdzi komisarz Kochalski.
Czy ZDM nie mógłby jednak zastąpić ścieżką rowerową któregoś z dwóch chodników, które znajdują się z każdej strony alei? Mirosław Kazubek, wicedyrektor ZDM odpowiada, że aż tak szczegółowo sprawy nie zna.
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.
Inwestycję czas zacząć:
ŻW pisze:Wąsko w alei Zielenieckiej
W tym roku drogowcy wyremontują gruntownie tylko jedną ulicę
Chociaż rozpoczęcie prac na al. Zielenieckiej opóźniło się o miesiąc, firma Strabag, wykonawca remontu, zapewnia, że ulica zostanie oddana przed terminem.
Podziurawiona arteria wreszcie doczekała się remontu. Najprawdopodobniej dziś drogowcy zamkną dwa środkowe pasy ruchu. Miało do tego dojść już na początku lipca, ale najpierw konieczne były prace przygotowawcze – wyrównanie dwóch skrajnych pasów, którymi w pierwszej fazie remontu zostanie poprowadzony ruch.
Ulica nie będzie całkowicie zamknięta. Przez cały czas remontu kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie w obie strony. Prace są podzielone na dwa etapy – najpierw zostanie naprawiona środkowa część drogi, potem skrajne pasy.
Remont będzie uciążliwy, bo al. Zieleniecką jeździ kilkanaście tysięcy aut dziennie. Dodatkowo ruch będą tamować autobusy zastępczej komunikacji kolejowej wprowadzone na czas remontu tunelu średnicowego.
Czy zdążą z kanalizacją
Prace będą kosztować prawie 6 mln zł. Firma Strabag wymieni nawierzchnię wraz z podbudową jezdni i położy nowe chodniki. Projekt nie przewiduje budowy ścieżki rowerowej. – Nie zamierzamy przebudowywać jezdni ani poszerzać chodników, co byłoby konieczne, aby powstała ścieżka rowerowa – mówi Mirosław Kazubek, dyrektor ds. inwestycji w Zarządzie Dróg Miejskich.
Wraz z remontem jezdni al. Zieleniecka zostanie na nowo skanalizowana. Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji półtora metra pod ziemią zbuduje rurę odprowadzającą wodę z ulicy. Wodociąg ma iść pod skrajnym, wschodnim pasem.
MPWiK nie rozstrzygnęło jeszcze przetargu na wykonanie kanalizacji. Tymczasem, jeśli terminy robót drogowych i wodociągowych nie będą zsynchronizowane, to plan oddania ulicy do końca października może lec w gruzach.
– Obawiam się, że my jezdnię rozkopiemy, a MPWiK nie wejdzie na czas ze swoimi robotnikami – mówi Mieczysław Ciupa ze Strabagu. Jednocześnie deklaruje, że jego firma jest w stanie skończyć prace już w połowie października.
– To prawda, że przetarg jest jeszcze w toku. Zapewniam jednak, że zdążymy na czas i żadnych przestojów z naszego powodu nie będzie – mówi Sławomir Szczepankiewicz, rzecznik MPWiK.
Tylko jeden remont
Dlaczego w planach ZDM na ten rok jest tylko jeden generalny remont drogi? – Nie wszystkie ulice trzeba remontować gruntownie. Na większości z nich wystarczy przeprowadzić frezowanie – tłumaczy Urszula Nelken, rzecznik ZDM. – W tym roku naprawimy w ten sposób rekordowe 150 km stołecznych ulic.
Frezowanie polega na zerwaniu starego asfaltu i położeniu nowego bez wymiany podbudowy jezdni. Takie rozwiązanie ma wiele zalet – jest tanie, a remont można wykonać w weekend. Niestety, ma też poważną wadę – tak naprawiona jezdnia wytrzyma najwyżej dziesięć lat. Od kwietnia frezowanie przeszło już kilkanaście ulic m.in. Anielewicza, fragment Modlińskiej, Grochowska, fragment al. Krakowskiej.
Data: 2006-07-31; MACIEJ CZERSKI
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26849
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
ŻW pisze:Wąsko w alei Zielenieckiej
Dlaczego w planach ZDM na ten rok jest tylko jeden generalny remont drogi? – Nie wszystkie ulice trzeba remontować gruntownie. Na większości z nich wystarczy przeprowadzić frezowanie
Tak, gruntownej przebudowy z podbudową włącznie wymaga jedynie coś koło 25 do 40% ulic Warszawy. Drobnostka.
. Niestety, ma też poważną wadę – tak naprawiona jezdnia wytrzyma najwyżej dziesięć lat.
Data: 2006-07-31; MACIEJ CZERSKI
Dziesięć lat, to przy dobrej podbudowie...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- ZaciszaniN
- Posty: 4434
- Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
- Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
- Kontakt:
Można było się tego spodziewać (a przynajmniej ja)...
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26849
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Duża firma, to się spręży, a masy i tak ma pewnie na koniec miesiąca zakontraktowane. Tyle, że tam mieli chyba iśc etapami?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Na wtorek rano drogowcy zapowiadają ostateczne zakończenie remontu:
GW pisze:Jeszcze większe korki na Pradze po zamknięciu al. Zielenieckiej
Krzysztof Śmietana, ostatnia aktualizacja 2006-11-17 22:43
Ulica została całkowicie zamknięta do poniedziałku wieczorem.
Kierowcy rzeczywiście mają powody do zdenerwowania. Przez ślimaczący się remont al. Zielenieckiej codzienne przejazdy przez Pragę to droga przez mękę. Od wczoraj jest jeszcze gorzej, bo zwężoną dotychczas ulicę całkowicie zamknięto dla ruchu. O godz. 8. rano korek w al. Waszyngtona miał ok. 2 km długości i ciągnął się od ul. Grenadierów do ronda Waszyngtona. Ciężko było się przebić także z Targowej i Zamojskiego w Sokolą. Skierowane na objazdy autobusy miały przynajmniej kilkanaście minut opóźnienia.
Al. Zieleniecka została zamknięta, bo drogowcy muszą tam położyć ostatnie warstwy asfaltu. Zapowiadają, że ulica będzie przejezdna na całej szerokości we wtorek rano. To blisko cztery tygodnie po planowanym terminie. Jak twierdzi Urszula Nelken, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich, przyczyną poślizgu było głównie opóźnienie wymiany rur przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Remont obejmuje wymianę asfaltu i podziemnych instalacji, a także ułożenie nowej kostki na chodnikach. Niestety, wzdłuż al. Zielenieckiej nie powstała wydzielona ścieżka rowerowa. Zarząd Dróg Miejskich twierdzi, że nie ma tam na nią miejsca. Według cyklistów ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze ścieżkę dałoby się wytyczyć po jednej stronie ulicy.