Wyświetlacze

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8795
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 wrz 2024, 14:56

bartoni722 pisze:
13 wrz 2024, 14:27
px33 pisze:
13 wrz 2024, 14:24
A dzielnice nie są w tym samym miejscu co gminy? Może odpala się logika z linii podmiejskich, gdzie nazwa gminy powinna być w górnej linii?
Miałoby to sens - czyli np. Arriva użyła czegoś w stylu roboczo nazwijmy to "wyłącz dzielnice" a MZA nie? :-k
Może MZA potrzebowało do tego PZP i dlatego nie mogli wyłączyć na już?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25736
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 wrz 2024, 15:02

bartoni722 pisze:
13 wrz 2024, 14:13
pawcio pisze:
13 wrz 2024, 14:03

Wielkość liter to efekt zmiany systemu, bo dane z ZTM zaczęły być wystawiane w mieszanym zapisie. Dzielnice to nie wiem, ale ich chyba nie było w Tadziomanie, tylko były wystawiane na boku.
I w tym mieszanym zapisie były tylko pierwsze litery wielkie? Czemu Arriva woziła Metro Młociny, a tramwaje Metro młociny? Kto przerabiał ręcznie i w którą stronę?
Systemy taborowe mogły zgłupieć, bo nie były przygotowane na wczytywanie danych innych niż tylko wielkie litery. I nie wiem czy równolegle ZTM nie zaczął czegoś próbować zmieniać w wytycznych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25736
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 wrz 2024, 15:07

bartoni722 pisze:
13 wrz 2024, 14:27
px33 pisze:
13 wrz 2024, 14:24
A dzielnice nie są w tym samym miejscu co gminy? Może odpala się logika z linii podmiejskich, gdzie nazwa gminy powinna być w górnej linii?
Miałoby to sens - czyli np. Arriva użyła czegoś w stylu roboczo nazwijmy to "wyłącz dzielnice" a MZA nie? :-k
Raczej R&G i Makrosystem a nie Arriva i MZA. Choć jest też pytanie o architekturę systemu pod spodem - TW mają swoje konwerter i bazę, które obsługują dane z ZTM i rozsyłają je po przetworzeniu do taboru, a który każdego typu osobno je sobie też jakoś tak interpretuje. Wiem, że w autobusach są przypadki, gdzie cały ten proces od zaczytania danych począwszy jest sprawą dostawcy wyświetlaczy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5585
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 wrz 2024, 15:10

Z obserwacji na gorąco w Swingu. Na wyświetlaczu podsufitowym nazwa krańca pisana jedynie wielką literą i to w kolorze jest dla mnie nieczytelna. Słowa "NASTĘPNIY PRZYSTANEK" na czarno już daję radę odczytać. Więc dla mnie zmiana na gorsze. Choć oczywiście można powiedzieć, że patrzy się w co wsiada.

Co do autobusów to tylko widziałem krańce wielkimi literami.

Flash8222
Posty: 7793
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 wrz 2024, 15:18

person pisze:
13 wrz 2024, 14:56
bartoni722 pisze:
13 wrz 2024, 14:27

Miałoby to sens - czyli np. Arriva użyła czegoś w stylu roboczo nazwijmy to "wyłącz dzielnice" a MZA nie? :-k
Może MZA potrzebowało do tego PZP i dlatego nie mogli wyłączyć na już?
Ale problem w MZA jest tylko w jednym typie sterownika d. Novamedia 🫣

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5092
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 13 wrz 2024, 16:09

fraktal pisze:
13 wrz 2024, 13:39
Bywalec pisze:
13 wrz 2024, 13:23

Skoro sam napisałeś, że nie było komunikatów bo była "trasa zmieniona" wbita to proszę daruj sobie dyrdymały co chcieliby motorniczowie lub kierowcy bo zwyczajnie w świecie tego nie wiesz. Akurat tego dnia był wóz w wóz na Rakowieckiej i 10 rzeczywiście miało objazd.
Ale jechał już po stałej trasie, rozkładowej, co więcej nie został skrocony do Cmentarza Wolskiego jak wóz, który jechał przed nim, czy zatem od przystanku Sowińskiego do przystanku Metro Bemowo, powinien mieć na wyświetlaczach " Trasa Zmieniona" , skoro jedzie po trasie podstawowej? Oświeć mnie skoro tak wszystko wiesz.
Skoro realizowany półkurs był na trasie zmienionej to miał prawo tak jechać nawet będąc już na trasie podstawowej. Nie odwracaj kota ogonem od istoty wypowiedzi a tym było nawiązanie do Twoich słów jakby kierowcy i motorniczowie robili na złość pasażerom i specjalnie wyciszali zapowiedzi głosowe. "Nie mierz wszystkich swoją miarą".
Obrazek

px33
Posty: 1649
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 13 wrz 2024, 16:39

Flash8222 pisze:
13 wrz 2024, 15:18
person pisze:
13 wrz 2024, 14:56

Może MZA potrzebowało do tego PZP i dlatego nie mogli wyłączyć na już?
Ale problem w MZA jest tylko w jednym typie sterownika d. Novamedia 🫣
Jeśli tam cały czas są oryginalne sterowniki na oryginalnym programie to myślę że to i tak cud, że znalazł się ktoś kto konwertuje do tego dane z nowego formatu.

SU89
Posty: 453
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 13 wrz 2024, 17:48

1. Novamedia obsługiwana jest przez Solarisa i stąd wywodzi się też OneLine, więc obsługa cały czas jest.
2. Ten słynny 5201 to jedyny wóz z serii, jak na razie, z nowym źródłem danych, więc we wszystkich to się nie pojawi. Po prostu komuś umknęło rozróżnienie dzielnica/miejscowość.
3. Wszystkie bolączki z nazwami własnymi wzięły się z tego, że przez 20 lat dane były publikowane w plikach DBF z jedną możliwą wielkością znaków.
4. Komentarze beni-ego o ZTMie w kwestii usterek SIP utwierdzają mnie w przekonaniu o jego pewnych problemach wymagających zapewne konsultacji lekarskich.
5. Każdy dostawca SIP dla autobusów ma swój konwerter ZTM -> SIP, w przypadku MZA wszystko jest zasysane bezpośrednio z ZTM. Przewoźnik może tylko nadpisać dane po konwersji. Do bieżących poprawek nie potrzeba przetargów.
6. Nie da się zrobić testów tylko dla wybranych linii, bo wszystkie je łączy wspólna baza nazw przystanków i ulic. No dobra, może w Macrosystemie by przeszło. Ale co to za sens testować w taki sposób, jak dopiero przejrzenie 300 linii aglomeracji da ogląd na wszystkie regułki przez, bez, ze zmianą trasy, nową, strefami biletowymi, strefami czasowymi, zmianami miejscowości bez zmiany taryfy itd. Ciekawe czy jeszcze MANy ze Stalowej pokazują Żerań FSO w 2 strefie ;)
7. Nie obwiniałbym nikogo o testowanie na produkcji (no, może TW jednak nie odrobiło lekcji), tylko do ostatniej chwili sam producent BusMana wprowadzał modyfikacje i dostawcy SIP musieli nadążać za jego zmianami. Ale i tak tragedii nie było, nie było masowego pomoru wyświetlaczy ;)

Za parę tygodni sytuacja się unormuje i posty niektórych będzie można czytać co najwyżej z uśmiechem politowania...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25736
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 wrz 2024, 17:51

PZP niekoniecznie musi od razu oznaczać przetarg.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4078
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 14 wrz 2024, 1:07

person pisze:
13 wrz 2024, 11:55
Bywalec pisze:
13 wrz 2024, 10:24

Obrazek
Jeśli to miałby być nowy standard, to... gdzie zmieści się (trzecia linijka) z dopiskiem "Trasa zmieniona" (gdy zajdzie taka potrzeba)? ;-))))))))
Ale obowiązkowo wszystko małymi literkami, z wyjątkiem pierwszej. Wczoraj jak mi podjechało 13 z dwurzędowym napisem krańca, to z dalszej odległości nie mogłem rozczytać, dokąd on jedzie.
SU89 pisze:
13 wrz 2024, 17:48
6. Nie da się zrobić testów tylko dla wybranych linii, bo wszystkie je łączy wspólna baza nazw przystanków i ulic. No dobra, może w Macrosystemie by przeszło. Ale co to za sens testować w taki sposób, jak dopiero przejrzenie 300 linii aglomeracji da ogląd na wszystkie regułki przez, bez, ze zmianą trasy, nową, strefami biletowymi, strefami czasowymi, zmianami miejscowości bez zmiany taryfy itd. Ciekawe czy jeszcze MANy ze Stalowej pokazują Żerań FSO w 2 strefie ;)
Jak nie ma technicznych możliwości, to trudno. Z wyborem linii bardziej nie chodziło mi o system informatyczny, tylko o sprawdzenie praktyczności nowego zapisu w mniejszej skali i reakcji pasażerów na to.

Zapytam z ciekawości: czy dałoby radę zrobić tak, żeby wyświetlacz naprzemiennie pokazywał nazwę krańca dużymi literami i małymi? Coś na zasadzie migającego napisu TRASA ZMIENIONA :term:

reserved
Posty: 14748
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 14 wrz 2024, 5:29

primoż pisze:
14 wrz 2024, 1:07
Zapytam z ciekawości: czy dałoby radę zrobić tak, żeby wyświetlacz naprzemiennie pokazywał nazwę krańca dużymi literami i małymi? Coś na zasadzie migającego napisu TRASA ZMIENIONA :term:
No i oczywiście naprzemiennie z bieżącą prognozą pogody i stanem wody w Wiśle. :D

Paweł D.
Posty: 5585
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 wrz 2024, 7:21

Da ktoś radę zrobić zdjęcie krótkiego Jazza z krańcem 20 Boernerowo na czole?

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2265
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 17 wrz 2024, 19:07

2222 chyba pierwszy raz dzisiaj wyjechał na linię po wymianie wyświetlaczy na białe

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5092
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 17 wrz 2024, 21:08

michael112 pisze:
09 wrz 2024, 10:23
Bywalec pisze:
08 wrz 2024, 20:09
A w temacie wymiany wyświetlaczy w Jazzach
Duże Jazzy 128N - 32/50
Małe Jazzy 134N - 29/30
To niech szybko zrobią tego ostatniego małego Jazza. :lol:
Mówisz - masz. Ostatni krótki Jazz z wymienionymi wyświetlaczami debiutował dziś rano na dodatku linii 13 ;)
A z 18x128N zrobiło się 16x128N ;)
Tramwaje Warszawskie zdają sobie sprawę z pomyłki. Jak przekazał polsatnews.pl rzecznik spółki Witold Urbanowicz, niepoprawne dane o przystankach pochodzą z bazy Zarządu Transportu Miejskiego. - Problem został zidentyfikowany, nazwy zostaną poprawione - zadeklarował. 

Jak dodał, ortograficzne błędy będą pojawiać się jeszcze przez kilka dni, bo nowych danych nie da się wprowadzić we wszystkich tramwajach od razu. Sprawy nie przyspiesza fakt, iż w poszczególnych modelach pojazdów zainstalowano różne systemy informacji pasażerskiej.
Wydaje się, że problem nazw własnych z małych liter jest zażegnany, ale może jestem czepliwy i może ktoś wie czym się różni "Pl. Zbawiciela" od "pl. Konstytucji"? Pewnie gdyby nie to, że przystanki są obok siebie to nie zauważyłbym, że skrót jest w różnej formie zapisany... :roll:
No i dalej pojawia się problem niewłaściwych napisów na wyświetlaczach na kursach zjazdowych i co za tym idzie niewłaściwych komunikatów dźwiękowych. A pierwsze problemy zaczęły się pojawiać już 5 września. Trochę długie te "kilka dni".
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25736
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 wrz 2024, 21:13

Jeżeli chodzi o zjazdy, to w nowej bazie odpowiedzialność za podział kursu została przeniesiona tam, gdzie powinna być od początku, czyli do ZTM. Jeśli jakiś wariant nie ma znacznika podziału kursu, to i informacja pasażerska będzie bzdurna.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ