Może MZA potrzebowało do tego PZP i dlatego nie mogli wyłączyć na już?bartoni722 pisze: ↑13 wrz 2024, 14:27Miałoby to sens - czyli np. Arriva użyła czegoś w stylu roboczo nazwijmy to "wyłącz dzielnice" a MZA nie?
Wyświetlacze
Systemy taborowe mogły zgłupieć, bo nie były przygotowane na wczytywanie danych innych niż tylko wielkie litery. I nie wiem czy równolegle ZTM nie zaczął czegoś próbować zmieniać w wytycznych.bartoni722 pisze: ↑13 wrz 2024, 14:13I w tym mieszanym zapisie były tylko pierwsze litery wielkie? Czemu Arriva woziła Metro Młociny, a tramwaje Metro młociny? Kto przerabiał ręcznie i w którą stronę?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Raczej R&G i Makrosystem a nie Arriva i MZA. Choć jest też pytanie o architekturę systemu pod spodem - TW mają swoje konwerter i bazę, które obsługują dane z ZTM i rozsyłają je po przetworzeniu do taboru, a który każdego typu osobno je sobie też jakoś tak interpretuje. Wiem, że w autobusach są przypadki, gdzie cały ten proces od zaczytania danych począwszy jest sprawą dostawcy wyświetlaczy.bartoni722 pisze: ↑13 wrz 2024, 14:27Miałoby to sens - czyli np. Arriva użyła czegoś w stylu roboczo nazwijmy to "wyłącz dzielnice" a MZA nie?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Z obserwacji na gorąco w Swingu. Na wyświetlaczu podsufitowym nazwa krańca pisana jedynie wielką literą i to w kolorze jest dla mnie nieczytelna. Słowa "NASTĘPNIY PRZYSTANEK" na czarno już daję radę odczytać. Więc dla mnie zmiana na gorsze. Choć oczywiście można powiedzieć, że patrzy się w co wsiada.
Co do autobusów to tylko widziałem krańce wielkimi literami.
Co do autobusów to tylko widziałem krańce wielkimi literami.
Ale problem w MZA jest tylko w jednym typie sterownika d. Novamediaperson pisze: ↑13 wrz 2024, 14:56Może MZA potrzebowało do tego PZP i dlatego nie mogli wyłączyć na już?bartoni722 pisze: ↑13 wrz 2024, 14:27
Miałoby to sens - czyli np. Arriva użyła czegoś w stylu roboczo nazwijmy to "wyłącz dzielnice" a MZA nie?
Skoro realizowany półkurs był na trasie zmienionej to miał prawo tak jechać nawet będąc już na trasie podstawowej. Nie odwracaj kota ogonem od istoty wypowiedzi a tym było nawiązanie do Twoich słów jakby kierowcy i motorniczowie robili na złość pasażerom i specjalnie wyciszali zapowiedzi głosowe. "Nie mierz wszystkich swoją miarą".fraktal pisze: ↑13 wrz 2024, 13:39Ale jechał już po stałej trasie, rozkładowej, co więcej nie został skrocony do Cmentarza Wolskiego jak wóz, który jechał przed nim, czy zatem od przystanku Sowińskiego do przystanku Metro Bemowo, powinien mieć na wyświetlaczach " Trasa Zmieniona" , skoro jedzie po trasie podstawowej? Oświeć mnie skoro tak wszystko wiesz.Bywalec pisze: ↑13 wrz 2024, 13:23
Skoro sam napisałeś, że nie było komunikatów bo była "trasa zmieniona" wbita to proszę daruj sobie dyrdymały co chcieliby motorniczowie lub kierowcy bo zwyczajnie w świecie tego nie wiesz. Akurat tego dnia był wóz w wóz na Rakowieckiej i 10 rzeczywiście miało objazd.
Jeśli tam cały czas są oryginalne sterowniki na oryginalnym programie to myślę że to i tak cud, że znalazł się ktoś kto konwertuje do tego dane z nowego formatu.
1. Novamedia obsługiwana jest przez Solarisa i stąd wywodzi się też OneLine, więc obsługa cały czas jest.
2. Ten słynny 5201 to jedyny wóz z serii, jak na razie, z nowym źródłem danych, więc we wszystkich to się nie pojawi. Po prostu komuś umknęło rozróżnienie dzielnica/miejscowość.
3. Wszystkie bolączki z nazwami własnymi wzięły się z tego, że przez 20 lat dane były publikowane w plikach DBF z jedną możliwą wielkością znaków.
4. Komentarze beni-ego o ZTMie w kwestii usterek SIP utwierdzają mnie w przekonaniu o jego pewnych problemach wymagających zapewne konsultacji lekarskich.
5. Każdy dostawca SIP dla autobusów ma swój konwerter ZTM SIP, w przypadku MZA wszystko jest zasysane bezpośrednio z ZTM. Przewoźnik może tylko nadpisać dane po konwersji. Do bieżących poprawek nie potrzeba przetargów.
6. Nie da się zrobić testów tylko dla wybranych linii, bo wszystkie je łączy wspólna baza nazw przystanków i ulic. No dobra, może w Macrosystemie by przeszło. Ale co to za sens testować w taki sposób, jak dopiero przejrzenie 300 linii aglomeracji da ogląd na wszystkie regułki przez, bez, ze zmianą trasy, nową, strefami biletowymi, strefami czasowymi, zmianami miejscowości bez zmiany taryfy itd. Ciekawe czy jeszcze MANy ze Stalowej pokazują Żerań FSO w 2 strefie
7. Nie obwiniałbym nikogo o testowanie na produkcji (no, może TW jednak nie odrobiło lekcji), tylko do ostatniej chwili sam producent BusMana wprowadzał modyfikacje i dostawcy SIP musieli nadążać za jego zmianami. Ale i tak tragedii nie było, nie było masowego pomoru wyświetlaczy
Za parę tygodni sytuacja się unormuje i posty niektórych będzie można czytać co najwyżej z uśmiechem politowania...
2. Ten słynny 5201 to jedyny wóz z serii, jak na razie, z nowym źródłem danych, więc we wszystkich to się nie pojawi. Po prostu komuś umknęło rozróżnienie dzielnica/miejscowość.
3. Wszystkie bolączki z nazwami własnymi wzięły się z tego, że przez 20 lat dane były publikowane w plikach DBF z jedną możliwą wielkością znaków.
4. Komentarze beni-ego o ZTMie w kwestii usterek SIP utwierdzają mnie w przekonaniu o jego pewnych problemach wymagających zapewne konsultacji lekarskich.
5. Każdy dostawca SIP dla autobusów ma swój konwerter ZTM SIP, w przypadku MZA wszystko jest zasysane bezpośrednio z ZTM. Przewoźnik może tylko nadpisać dane po konwersji. Do bieżących poprawek nie potrzeba przetargów.
6. Nie da się zrobić testów tylko dla wybranych linii, bo wszystkie je łączy wspólna baza nazw przystanków i ulic. No dobra, może w Macrosystemie by przeszło. Ale co to za sens testować w taki sposób, jak dopiero przejrzenie 300 linii aglomeracji da ogląd na wszystkie regułki przez, bez, ze zmianą trasy, nową, strefami biletowymi, strefami czasowymi, zmianami miejscowości bez zmiany taryfy itd. Ciekawe czy jeszcze MANy ze Stalowej pokazują Żerań FSO w 2 strefie
7. Nie obwiniałbym nikogo o testowanie na produkcji (no, może TW jednak nie odrobiło lekcji), tylko do ostatniej chwili sam producent BusMana wprowadzał modyfikacje i dostawcy SIP musieli nadążać za jego zmianami. Ale i tak tragedii nie było, nie było masowego pomoru wyświetlaczy
Za parę tygodni sytuacja się unormuje i posty niektórych będzie można czytać co najwyżej z uśmiechem politowania...
PZP niekoniecznie musi od razu oznaczać przetarg.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ale obowiązkowo wszystko małymi literkami, z wyjątkiem pierwszej. Wczoraj jak mi podjechało 13 z dwurzędowym napisem krańca, to z dalszej odległości nie mogłem rozczytać, dokąd on jedzie.
Jak nie ma technicznych możliwości, to trudno. Z wyborem linii bardziej nie chodziło mi o system informatyczny, tylko o sprawdzenie praktyczności nowego zapisu w mniejszej skali i reakcji pasażerów na to.SU89 pisze: ↑13 wrz 2024, 17:486. Nie da się zrobić testów tylko dla wybranych linii, bo wszystkie je łączy wspólna baza nazw przystanków i ulic. No dobra, może w Macrosystemie by przeszło. Ale co to za sens testować w taki sposób, jak dopiero przejrzenie 300 linii aglomeracji da ogląd na wszystkie regułki przez, bez, ze zmianą trasy, nową, strefami biletowymi, strefami czasowymi, zmianami miejscowości bez zmiany taryfy itd. Ciekawe czy jeszcze MANy ze Stalowej pokazują Żerań FSO w 2 strefie
Zapytam z ciekawości: czy dałoby radę zrobić tak, żeby wyświetlacz naprzemiennie pokazywał nazwę krańca dużymi literami i małymi? Coś na zasadzie migającego napisu TRASA ZMIENIONA
Da ktoś radę zrobić zdjęcie krótkiego Jazza z krańcem 20 Boernerowo na czole?
2222 chyba pierwszy raz dzisiaj wyjechał na linię po wymianie wyświetlaczy na białe
Mówisz - masz. Ostatni krótki Jazz z wymienionymi wyświetlaczami debiutował dziś rano na dodatku linii 13
A z 18x128N zrobiło się 16x128N
Wydaje się, że problem nazw własnych z małych liter jest zażegnany, ale może jestem czepliwy i może ktoś wie czym się różni "Pl. Zbawiciela" od "pl. Konstytucji"? Pewnie gdyby nie to, że przystanki są obok siebie to nie zauważyłbym, że skrót jest w różnej formie zapisany...Tramwaje Warszawskie zdają sobie sprawę z pomyłki. Jak przekazał polsatnews.pl rzecznik spółki Witold Urbanowicz, niepoprawne dane o przystankach pochodzą z bazy Zarządu Transportu Miejskiego. - Problem został zidentyfikowany, nazwy zostaną poprawione - zadeklarował.
Jak dodał, ortograficzne błędy będą pojawiać się jeszcze przez kilka dni, bo nowych danych nie da się wprowadzić we wszystkich tramwajach od razu. Sprawy nie przyspiesza fakt, iż w poszczególnych modelach pojazdów zainstalowano różne systemy informacji pasażerskiej.
No i dalej pojawia się problem niewłaściwych napisów na wyświetlaczach na kursach zjazdowych i co za tym idzie niewłaściwych komunikatów dźwiękowych. A pierwsze problemy zaczęły się pojawiać już 5 września. Trochę długie te "kilka dni".
Jeżeli chodzi o zjazdy, to w nowej bazie odpowiedzialność za podział kursu została przeniesiona tam, gdzie powinna być od początku, czyli do ZTM. Jeśli jakiś wariant nie ma znacznika podziału kursu, to i informacja pasażerska będzie bzdurna.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem