Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Walas
Posty: 17217
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 26 wrz 2024, 14:08

AdamKlocusky pisze:
26 wrz 2024, 13:48
Jurand pisze:
25 wrz 2024, 19:28
Już Płochocińska 33 oficjalnie jest zakładem R6
R-6/R14?
Tak
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

wincenty
Posty: 1526
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 26 wrz 2024, 14:54

zxcvbnm pisze:
25 wrz 2024, 19:51
I co tam przechodzi w takim razie?
Swego czasu portal Transport publiczny pisał, ze pierwszych kilkadziesiąt autobusów MZA (między 30 a 50) ma trafić na Płochocińską na początku grudnia.
Biorąc pod uwagę ilostan na dobry początek widziałbym tam np. 1411-30 i 8580-95 do obsługi linii białołęckich...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 967
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 26 wrz 2024, 16:25

@SU89 Ja nie jestem przeciwnikiem takiego zakupu. Po prostu mówię, że będzie potrzebny duży wkład na początek.

Co do 14xx to nie wiem. Kiedyś w 52xx za BTS był taki problem, że co noc było do wykucia 3-5 wozów. DAFowi zajęło ok. 1,5 roku ogarnięcie sytuacji. Teraz 52xx mają wgrane automatyczne wymuszenie wypalania co 30 roboczogodzin dzięki problem został zażegnany.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

BrdzJkb
Posty: 263
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 26 wrz 2024, 19:04

Tak jedne z najbardziej niezawodnych autobusów w sieci ZTM w firmie która robi przeglądy co 8 tygodni i zatrudnia audytorów stanu technicznego są w fatalnym stanie bo kierowcy używają akumulatorów dodatkowych przy odpalaniu 🙃

fraktal
Posty: 5653
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 26 wrz 2024, 20:15

Jeżeli będzie oczekiwanie, żeby MZA przejęło część brygad Relobusa i plan na solówki znowu wzrośnie, to zakup kilkudziesięciu tych solarisów raczej okaże się koniecznością.

piorunus
Posty: 274
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 26 wrz 2024, 21:11

BrdzJkb pisze:
26 wrz 2024, 19:04
Tak jedne z najbardziej niezawodnych autobusów w sieci ZTM w firmie która robi przeglądy co 8 tygodni i zatrudnia audytorów stanu technicznego są w fatalnym stanie bo kierowcy używają akumulatorów dodatkowych przy odpalaniu 🙃
Po co ta korpo-gadka ?

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 wrz 2024, 23:13

fraktal pisze:
26 wrz 2024, 20:15
Jeżeli będzie oczekiwanie, żeby MZA przejęło część brygad Relobusa i plan na solówki znowu wzrośnie
No raczej będzie. Planu brygadowego nie da się ciąć w nieskończoność.
Ja nie wiem co sobie myśli ZTM, już któryś raz olewając temat następstwa po ajentach. No przecież autobusy nie rosną na drzewach.

Zresztą, w tej kwestii widać jak na dłoni zmianę strategii w tej sprawie (zapewne z powodów finansowych). Dawniej normą było że jak się kończył kontrakt jednego ajenta, to rozpisywano przetarg na nówki sztuki w jego miejsce. Kontrakty pomostowe (przedłużenia starych wozów) zdarzały się głównie wtedy jeśli z jakiegoś powodu przeciągało się rozstrzygnięcie albo start nowego ajenta (np. przegrani złożyli odwołania). Tym razem nie dosyć że tematu nówek ajentów w ogóle nie ma (co osobiście jestem w stanie wybaczyć jako że obecne busy są w dobrym stanie), to nawet nie potrafią podpisywać pomostówek kolejno na wszystkie kończące się kontrakty.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2268
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 27 wrz 2024, 7:14

ZielonyJamnik pisze:
26 wrz 2024, 7:40
@BrdzJkb Mówię tylko, że to są dodatkowe koszty. Niech mnie MJ poprawi jeśli się mylę, ale np. 52xx mają tylko dwa akumulatory i jakoś starcza. Mam nie raz włączony piec, światło, SIL i jak są w normalnym stanie to żaden problem z odpaleniem. Co do Juranda się nie będę wypowiadał, bo to szkoda strzępić z nim języka.
W Arrivie od początku był przykaz odpalania z dodatkowych. Można powiedzieć, że trochę słusznie. W 52xx z kolei masz akumulatory dodatkowe które są tylko do wyświetlaczy, a stanie na zgaszonym silniku przy włączonym zapłonie, świetle, piecu i innych odbiornikach to idealna droga by szybko zajechać akumulatory. Poza tym w 52xx sytuację pogarsza fotowoltaika, która zamiast doładowywać kiedy trzeba to zabiera napięcie kiedy nie powinna.

KR88
Posty: 279
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 27 wrz 2024, 15:32

Będą się bić o tych chętnych? 🤣
Załączniki
FB_IMG_1727443858895.jpg

KR88
Posty: 279
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 27 wrz 2024, 15:32

KR88 pisze:
27 wrz 2024, 15:32
Będą się bić o tych chętnych? 🤣
Załączniki
FB_IMG_1727443855638.jpg

fraktal
Posty: 5653
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 27 wrz 2024, 16:27

michael112 pisze:
26 wrz 2024, 23:13
fraktal pisze:
26 wrz 2024, 20:15
Jeżeli będzie oczekiwanie, żeby MZA przejęło część brygad Relobusa i plan na solówki znowu wzrośnie
No raczej będzie. Planu brygadowego nie da się ciąć w nieskończoność.
Ja nie wiem co sobie myśli ZTM, już któryś raz olewając temat następstwa po ajentach. No przecież autobusy nie rosną na drzewach.
Możliwe, że wynegocjują coś z Relobusem z wolnej ręki, trudno powiedzieć, w każdym razie muszą mieć w tym ZTMie stalowe nerwy, bo dwa miesiące do zakończenia kontraktu i nie wiadomo co będzie. Docelowego projektu układu linii po otwarciu tramwaju na Wilanów też nie znamy, a przecież w przyszłym roku kolejne wyłączenia tramwajowe są planowane, więc autobusy na zetki też będą potrzebne.

Tymczasem poniedziałek na Płochocińskiej będzie gorący jak widzę. :D

KR88
Posty: 279
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 27 wrz 2024, 17:16

Trzeba tam wysłać Fakt, Super Express i Miejskiego Reportera 😀🤣

Jurand
Posty: 1257
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 27 wrz 2024, 17:17

fraktal pisze:
27 wrz 2024, 16:27
michael112 pisze:
26 wrz 2024, 23:13


No raczej będzie. Planu brygadowego nie da się ciąć w nieskończoność.
Ja nie wiem co sobie myśli ZTM, już któryś raz olewając temat następstwa po ajentach. No przecież autobusy nie rosną na drzewach.
Możliwe, że wynegocjują coś z Relobusem z wolnej ręki, trudno powiedzieć, w każdym razie muszą mieć w tym ZTMie stalowe nerwy, bo dwa miesiące do zakończenia kontraktu i nie wiadomo co będzie. Docelowego projektu układu linii po otwarciu tramwaju na Wilanów też nie znamy, a przecież w przyszłym roku kolejne wyłączenia tramwajowe są planowane, więc autobusy na zetki też będą potrzebne.

Tymczasem poniedziałek na Płochocińskiej będzie gorący jak widzę. :D
Ja to nie wiem czy już przypadkiem Arrivie nie odeszła chęć do podpisania ewentualnej umowy z wolnej ręki?
Za chwilę nie będą mieli bazy żeby trzymać su12 i z ludźmi za chwilę też mogą mieć problem, ponoć pospolite ruszenie do MZA się robi?

KR88
Posty: 279
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 27 wrz 2024, 17:30

Z tym za chwilę placem to "podobno" mają plac do 2027.

fraktal
Posty: 5653
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 27 wrz 2024, 17:43

Gdyby MZA miało nie przejąć terenu, nie organizowaliby tam raczej dnia otwartego. Ale przecież jest jeszcze zajezdnia Grodzia przy Klementowickiej.

ODPOWIEDZ