Powiem więcej, nie wydaje mi się, żeby pojęcie "prędkości właściwej dla terenów zurbanizowanych" w technice kolejowej było gdziekolwiek zdefiniowane, o podawaniu konkretnych prędkości nawet nie wspominając. Cóż, Wawer to zawsze była dość oryginalna i kreatywna dzielnica...
Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin
Moderator: JacekM
Jak sam radny powiedział, inicjator tego całego zamieszania, mieszka jakieś 600-800 metrów od kolei, samochodu mu nie przeszkadzają, ale pociągi jak najbardziej...
Obecnie przecież jeździ się 110 km/h - a czy jest tak w praktyce? Jest, kilkukrotnie sprawdzałem GPS (+/- 8 km/h niepewności pomiarowej). To 120 tym bardziej nie będzie nikomu przeszkadzać. Niektóre opinie są naciągane, ale co poniektórzy mają racje - komuś kolej przeszkadza i najchętniej by się jej pozbyli. Jednak to jest SKM z definicji, a także pretenduje do bycia naziemnym metrem i stanowi trzon komunikacji w tej dzielnicy.
Oby tak było, że PKP nakarmi tym niszczarkę.
Wystarczy, że już w 2010 r. radni skutecznie uwalili reformę komunikacji w Wawrze, która była bezsprzecznie lepsza. Po dziś dzień tej puli brygad która była wtedy dostępna nie udało się odzyskać.
PS: Już wiecie, dlaczego jestem trochę trzaśnięty, Wawer niszczy psychikę
Obecnie przecież jeździ się 110 km/h - a czy jest tak w praktyce? Jest, kilkukrotnie sprawdzałem GPS (+/- 8 km/h niepewności pomiarowej). To 120 tym bardziej nie będzie nikomu przeszkadzać. Niektóre opinie są naciągane, ale co poniektórzy mają racje - komuś kolej przeszkadza i najchętniej by się jej pozbyli. Jednak to jest SKM z definicji, a także pretenduje do bycia naziemnym metrem i stanowi trzon komunikacji w tej dzielnicy.
Oby tak było, że PKP nakarmi tym niszczarkę.
Wystarczy, że już w 2010 r. radni skutecznie uwalili reformę komunikacji w Wawrze, która była bezsprzecznie lepsza. Po dziś dzień tej puli brygad która była wtedy dostępna nie udało się odzyskać.
PS: Już wiecie, dlaczego jestem trochę trzaśnięty, Wawer niszczy psychikę
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Właśnie mi się wydaje, że 80 to jakoś najwięcej sekundodecybeli.
ŁK
Brawo!!!
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 94503.html
Panowie z PLK i radni Wawerscy się popisali.
Nie będzie modernizacji na odc. Wawer-Otwock, nie będzie ani 3, ani 4 torów do końca perspektywy finansowej.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 94503.html
Panowie z PLK i radni Wawerscy się popisali.
Nie będzie modernizacji na odc. Wawer-Otwock, nie będzie ani 3, ani 4 torów do końca perspektywy finansowej.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Koncepcja czterech torów jest słuszna, wiadukt nie. I nie mówię tu o tym, żeby snuć fikcyjne koncepcje zagłębienia całej linii po zaprojektowaniu i wykopaniu kilku tuneli, tylko o tym, że między Radością a Międzylesiem jest na tyle długi dystans, by ten jeden tor przeprowadzić w zagłębieniu pod pozostałymi i powinien spokojnie dać radę wrócić do poziomu ziemi przed następną stacją..
Generalnie to i można w Wawrze przeprowadzić inaczej tory (z dobudową 2 peronu) i wtedy od początku prowadzić ruch AGLO/REGIO 2 torami wewnątrz, REGIOEXPRESS i IC na zewnątrz. To jest jednak trochę droższe niż najprostszy wariant i to PLK boli.
Niestety, ale życie pokazuje, że modernizacja zostanie znacznie odłożona na daleką przyszłość. A niestety, stan WWK jest taki, że "się pali". Nie sądzę, też, że UE będzie tak hojna w następnej perspektywie finansowej. Powiem krótko - spodziewam się stagnacji po 2023 roku, dlatego chciałbym, żeby to się zakończyło przed.
Niestety, ale życie pokazuje, że modernizacja zostanie znacznie odłożona na daleką przyszłość. A niestety, stan WWK jest taki, że "się pali". Nie sądzę, też, że UE będzie tak hojna w następnej perspektywie finansowej. Powiem krótko - spodziewam się stagnacji po 2023 roku, dlatego chciałbym, żeby to się zakończyło przed.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Jeśli dobrze kojarzę, to największym problemem dla czwartego toru jest Falenica.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Z miejscem na 4 tor takiego problemu nie ma, gorzej z ewentualnym 3 peronem dla jednego toru dalekobieżnego który na upartego można zrobić "na rampie".
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Tor dalekobieżny w Falenicy peronów nie potrzebuje. Natomiast trzeba ominąć zabytkowy budynek stacji. Więc w Falenicy oba tory dalekobieżne powinny być po zachodniej stronie układu podmiejskiego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 5137
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Info z dzielnicy z profilu Zastępcy Burmistrza Jacka Wiśnickiego.
https://www.facebook.com/JacekRadnyFale ... WS7A2_FA7iDziś obiegła nasza dzielnicę wiadomość, że modernizacja linii kolejowej została wstrzymana. Taki jest wydźwięk artykułu redaktora Osowskiego w "Stołku". Przesunięcie realizacji inwestycji świadczy raczej o tym, że PLK na serio bierze sie za budowę 4 torów do Otwocka. Projekt jest już gotowy, żeby jednak rozpocząc budowę muszą pozyskać nową decyzję środowiskową, co potrwa. W zwiazku z tym podzielili inwestycję na dwa etapy. Pierwszy od Warszawy Wschodniej do p.o. Anin (rozjazdy skończą się tuż przed anińskimi peronami). Inwestycja na odcinku wawerskim obejmie m.in. budowę dwóch dodatkowych przejść podziemnych oraz przesunięcie p.o. Gocławek pod wiadukt Marsa. Tutaj i tak miały być 4 tory, więc ten fragment nie potrzebuje nowych uzgodnień.
Pozyskanie decyzji środkowiskowej dla reszty inwestycji może potrwać nawet dwa lata, wobec czego prace na drugim odcinku ruszą w 2023. W międzyczasie zbudowany zostanie też wiadukt na 4 tor nad POW.
Podsumowując: zmiana harmonogramu spowodowana jest budową 4 toru a nie rezygnacją z 3.
Jeśli chodzi o prace na linii dzielnica-PLK, to na ostatnim spotkaniu roboczym - w zeszły piatek - omawialiśmy kwestię parkingów. PLK wskazało w projekcie miejsca, gdzie mogą powstać lub pozostać. Ustalamy też parametry i warunki techniczne monitoringu w przejściach podziemnych pomiędzy stacjami. Chcemy żeby był w pełni funkcjonalny i wpięty w miejską sieć monitoringu, żeby przejścia którymi będziemy zarządzać, na mocy deklaracji poprzedniego zarządu, były bezpieczne. Takie wieści z frontu.
P.S. Oczywiście można też założyć, że gdzieś na górze podjęto jakieś inne decyzje, o których nie wiemy, na dziś jednak sprawa przedstawia sie tak jak powyżej
Jak to teraz jest za Otwockiem? Rozumiem, że wszystko po jednym torze jeździ? Bo patrzę dziś na rozkład na przystanku Sródborów, a tam wykazane, że trzy pociągi na dobę są na torze/peronie pierwszym, a reszta na drugim. W dodatku jeden z tych pociągów w stronę Warszawy, dwa w stronę Pilawy. A sam peron pierwszy wydawał się zastawiony barierką...
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Zgadza się. Otwarcie 2 toru dopiero w grudniu, jednak na 100% się wyrobią.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Czyli w rozkładach takie babole wychodzą i nikt tego nie zauważa...
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
-
- Posty: 5137
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Ogłoszono właśnie zamówienie publiczne na rozbudowę linii kolejowej numer 7 do czterech torów[w zasadzie to będą dwie linie 7 i 506 jak nie mylę numeru]. Inwestycja będzie trwała w latach 2025 -2028. Wiadomo że :
1. Najpierw zbudowana zostanie część wschodnia inwestycji, a następnie zachodnia oraz że Patriotów będzie nieprzejezdna przynajmniej w połowie. Najpierw wschodnia, a później zachodnia jezdnia. Więc 115 początkowo pojedzie zachodnią stroną torów, a później wróci na swoją trasę, a z kolei 521 pojedzie wschodnią jezdnią pewnie do tymczasowego krańca na Ochoczej[ już to testowali].
2. Przejazdy w Radości i Falenicy przez cały okres inwestycji będą nieprzejezdne. Powstaną przejazdy tymczasowe. W Falenicy to chyba proste że to będzie Ochocza i w drugiej fazie z wykorzystaniem też ulicy Michalinki. W Radości to już większy problem... Więc zastanawiający jest los linii 142, 161, 213 oraz gdzie skierują 219 bo kraniec PKP Radość będzie przynajmniej w drugiej fazie w środku budowy. W drugiej fazie może też zbudują już wiadukt na granicy miasta [ zastępujący przejazd w Michalinie].
3. Od stacji Wawer do przystanku kolejowego Międzylesie ruch pociągów będzie prowadzony po dwóch, z małymi wyjątkami weekendowymi. Od Międzylesia do Otwocka ruch będzie po jednym torze, z mijanką w Falenicy. Ciekawe co z komunikacją zastępczą. W jakim zakresie zostanie uruchomiona. No i gdzie dojedzie S1, a gdzie R7. Czy będzie S10.
I na koniec, Co powstanie?.
1. cztery tory od stacji Wawer [ przed Aniniem] do okolic przystanku kolejowego Otwock Świder gdzie są już cztery tory.
2. nowy system sterowania ruchem oraz wymiana całej infrastruktury medialnej.
3. nowe obiekty kubaturowe w Radości i Falenicy - wiadukty drogowe i kolejowe nad ruchem poprzecznym prowadzonym w tzw. "wannie". Powstaną też łączniki między ciągami poprzecznymi z wanny i do wanny, a ulicą Patriotów. Na łączeniu ruchu powstaną nowe ronda. W Radości na jednej nitce łącznikowej powstanie zatoka stanowiąca pętlę dla obecnej linii 219 lub jej następczyni.
Powstaną przystanki w wannie z dojściami do peronów stacji Falenica i przystanku kolejowego Radość.
4. Powstanie też wiadukt drogowy na granicy miasta na wysokości ulicy Werbeny zastępujący przejazd w Michalinie oraz kolejna wanna między przystankami kolejowymi Michalin, a Józefów [ Cicha - Matejki].
5. Powstanie wiadukt kolejowy na granicy Międzylesia i Radości. Górą pojadą pociągi aglomeracyjne[ podmiejskie], a dołem IC w kierunku Lublina. I od tego miejsca ruch dalekobieżny będzie prowadzony po skrajnych torach, a podmiejski środkowymi. Powstanie nowy wiadukt nad rzeką Świder zastępujący stary oraz nie wiem jak nad POW czy nie powstanie jeszcze jeden wiadukt dla IV toru.
W sumie zrobiła się ogromna inwestycja szacowana na 1,8 mld[ to chyba tylko koszty kolejnego etapu, a nie całości odcinka Wschodnia - Otwock ?]. Czyli porównywalne koszty do budowy metra. Ciekawe jaki efekt końcowy...
1. Najpierw zbudowana zostanie część wschodnia inwestycji, a następnie zachodnia oraz że Patriotów będzie nieprzejezdna przynajmniej w połowie. Najpierw wschodnia, a później zachodnia jezdnia. Więc 115 początkowo pojedzie zachodnią stroną torów, a później wróci na swoją trasę, a z kolei 521 pojedzie wschodnią jezdnią pewnie do tymczasowego krańca na Ochoczej[ już to testowali].
2. Przejazdy w Radości i Falenicy przez cały okres inwestycji będą nieprzejezdne. Powstaną przejazdy tymczasowe. W Falenicy to chyba proste że to będzie Ochocza i w drugiej fazie z wykorzystaniem też ulicy Michalinki. W Radości to już większy problem... Więc zastanawiający jest los linii 142, 161, 213 oraz gdzie skierują 219 bo kraniec PKP Radość będzie przynajmniej w drugiej fazie w środku budowy. W drugiej fazie może też zbudują już wiadukt na granicy miasta [ zastępujący przejazd w Michalinie].
3. Od stacji Wawer do przystanku kolejowego Międzylesie ruch pociągów będzie prowadzony po dwóch, z małymi wyjątkami weekendowymi. Od Międzylesia do Otwocka ruch będzie po jednym torze, z mijanką w Falenicy. Ciekawe co z komunikacją zastępczą. W jakim zakresie zostanie uruchomiona. No i gdzie dojedzie S1, a gdzie R7. Czy będzie S10.
I na koniec, Co powstanie?.
1. cztery tory od stacji Wawer [ przed Aniniem] do okolic przystanku kolejowego Otwock Świder gdzie są już cztery tory.
2. nowy system sterowania ruchem oraz wymiana całej infrastruktury medialnej.
3. nowe obiekty kubaturowe w Radości i Falenicy - wiadukty drogowe i kolejowe nad ruchem poprzecznym prowadzonym w tzw. "wannie". Powstaną też łączniki między ciągami poprzecznymi z wanny i do wanny, a ulicą Patriotów. Na łączeniu ruchu powstaną nowe ronda. W Radości na jednej nitce łącznikowej powstanie zatoka stanowiąca pętlę dla obecnej linii 219 lub jej następczyni.
Powstaną przystanki w wannie z dojściami do peronów stacji Falenica i przystanku kolejowego Radość.
4. Powstanie też wiadukt drogowy na granicy miasta na wysokości ulicy Werbeny zastępujący przejazd w Michalinie oraz kolejna wanna między przystankami kolejowymi Michalin, a Józefów [ Cicha - Matejki].
5. Powstanie wiadukt kolejowy na granicy Międzylesia i Radości. Górą pojadą pociągi aglomeracyjne[ podmiejskie], a dołem IC w kierunku Lublina. I od tego miejsca ruch dalekobieżny będzie prowadzony po skrajnych torach, a podmiejski środkowymi. Powstanie nowy wiadukt nad rzeką Świder zastępujący stary oraz nie wiem jak nad POW czy nie powstanie jeszcze jeden wiadukt dla IV toru.
W sumie zrobiła się ogromna inwestycja szacowana na 1,8 mld[ to chyba tylko koszty kolejnego etapu, a nie całości odcinka Wschodnia - Otwock ?]. Czyli porównywalne koszty do budowy metra. Ciekawe jaki efekt końcowy...