Elbląg? W Toruniu zamienili deski na wyświetlacze zewnętrzne kosztem informacji wewnątrz, gdzie jedyny wyświetlacz jest za kabiną motorniczego. Wcześniej można było zapoznać się z całą trasą tramwaju, teraz tylko z kierunkiem i ewentualnie następnym przystankiem.ZielonyJamnik pisze: ↑14 paź 2024, 6:40Ponowie pytanie: gdzie w Polsce korzysta się jeszcze z desek na zewnątrz tramwaju?
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
-
- Posty: 4325
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Tylko Elbląg nadal stosuje deski (malowane zresztą od szablonu xd) w kilku ostatnich klasycznych 805Na.
Wrocław nie ma?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 4325
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W trabantach są wyświetlacze, a nic starszego już nie jeździ.
W przypadku montażu zgodnie z kalendarzem NG temat nie byłby mocno skomplikowany, a naklejki z numerami też za free nie są (no dobra - tańsze).gfedorynski pisze: ↑14 paź 2024, 8:42Ja wiem, że łatwo zrobić sobie chłopca do bicia z jakichś oderwanych od rzeczywistości miłośników, ale różnica jest taka, że koszt montażu współczesnego SIP przekracza wartość wagonu, a utrzymanie kroju numerów taborowych to okrągłe zero.
Tyle, że Elbląg nie ma ich 70 składów.Autobus Czerwon pisze: ↑14 paź 2024, 9:37Tylko Elbląg nadal stosuje deski (malowane zresztą od szablonu xd) w kilku ostatnich klasycznych 805Na.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
-
- Posty: 765
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Ile kosztuje SIP do składu stopiątek/hipolitów?
Jakieś muszą być. Stare czy nowe - kosztują podobnie. Niezależnie, koszt jest pomijalny, nawet gdyby były złocone.a naklejki z numerami też za free nie są (no dobra - tańsze).
Ciężko wyczuć, bo to wyposażenie w nadal stosowanej wersji z lat 90 przez producenta BUSE Blansko nie jest produkowane od wielu wielu lat.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
-
- Posty: 4325
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Tak, inną rzeczą jest to że dobrym okresem do montowania SILu i wymiany aparatury na tyrystorową w stopiatkach był początek lat 2000. Lecz jak wszyscy wiemy, wtedy TW było zajęte ważniejszymi sprawami, np. nie montowaniem ogrzewania w 13N. Z drugiej strony, w autobusach którym zostało ledwie kilka lat wymienia się teraz SIL praktycznie budując go od zera, a zdaje się że stozłomki jednak pojeżdżą dłużej.
Te stopiatki to jakaś tragiczna konstrukcja. SILu zamontować się nie da, bo były próby i nie działało. Monitoringu i klimatyzacji tak samo. Gdzie konstruktorzy z Konstalu zrobili błąd?MisiekK pisze: ↑14 paź 2024, 7:05Zdecyduj się o czym piszesz. Albo o zagadnieniach technicznych (o których jak widać nie masz zielonego pojęcia), albo o punkcie widzenia pasażera. No i pasażer nie widzi tramwaju pamiętającego komunę, bo obecnie eksploatowane tramwaje wysokopodłogowe to już produkcja po 4.06.1989 (z jednym wyjątkiem). I dalej się z tobą zgadzam - brak elektroinformacji pasażerskiej jest skandalem szczególnie, że była szansa na fajny system Dystena, którego projekt został bezmyślnie utopiony już w trakcie testów na pojazdach 1406+1405 oraz 1470+1469. Natomiast monitoring w 105N jak uczy doświadczenie w z innych miast działa średnio (było podejście do instalacji w Warszawie, ale.... temat tak samo zarzucono). Natomiast ponieważ przyjdzie nam eksploatować te pojazdy przez kolejne lata (i to zapewne wiele lat) temat powinien zostać ogarnięty.konri pisze: ↑13 paź 2024, 2:08Przeciętnego pasażera zupełnie to nie interesuje jaki ten tramwaj ma napęd i czy pudło wagonu jest wyspawane od nowa czy nie.
Pasażer widzi, że to dalej stary, wysokopodłogowy, kanciasty tramwaj pamiętający komunę. Bez klimatyzacji, z dechami zamiast wyświetlaczy, nie zapowiada przystanków, a w razie jakiegoś zdarzenia bez rejestracji obrazu z monitoringu.
Chyba największe osiągnięcie w 105-tkach to ciepły guzik i biletomat.
Pomiędzy innymi pojazdami komunikacji miejskiej w Warszawie to jest przepaść.
Taka minimalna wersja (4 tablice zewnętrzne, LED w środku, zapowiedzi) to by było coś w okolicach 35-40k plus kable i montaż, taki pełny z LCD gdzieś w okolicach 90-100k plus kable i montaż. Firmowy monitoring trzeba by teraz liczyć też gdzieś w granicach 30k z montażem własnym.
Raczej producent informacji. Jeśli dobrze kojarzę to ten fajny system Dystena przeżył krócej niż Novamedia, a to jest wyczyn.Gdzie konstruktorzy z Konstalu zrobili błąd?
System testowy przeżył krócej, bo został ambicjonalnie skazany na zagładę poprzez likwidację punktu publikacji rozkładów, a nie rozwój.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Na macierzystym Śląsku też zdaje się jego losy nie były zbyt wesołe i chyba skupili się głównie na produkcji tablic przystankowych i peronowych. Chociaż trochę nie rozumiem po co wyłączać serwer (bo zakładam że de facto o to chodzi), który właściwie nie generuje żadnych kosztów jeśli mógłby działać i zapewniać chociaż jakieś minimum funkcjonalności dla drogiego produktu.
- ZielonyJamnik
- Posty: 997
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Wbrew pozorom Novamedia nie jest taka zła, pod koniec został zlokalizowany problem i po modernizacji SIPu np. w serii 52xx ciągle dzielnie sobie radzi.
Co do wyświetlaczy to trzeba by było pogadać z Wrocławiem, bo teraz 19t idą do remontu. Za grosze można by było dostać kompletny SIP.
Co do wyświetlaczy to trzeba by było pogadać z Wrocławiem, bo teraz 19t idą do remontu. Za grosze można by było dostać kompletny SIP.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
To, że SIL jest na gratach NovejMedii nie znaczy, że oprogramowanie jest dalej ich. Graty są akurat mocno standardowe i składane przez te same dzieci o skośnych oczach.ZielonyJamnik pisze: ↑14 paź 2024, 10:58Wbrew pozorom Novamedia nie jest taka zła, pod koniec został zlokalizowany problem i po modernizacji SIPu np. w serii 52xx ciągle dzielnie sobie radzi.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
- ZielonyJamnik
- Posty: 997
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Soft po za logiem Solarisa to w działaniu nic się zmienił. Akurat usterka była głównie sprzętowa. Zanim doszli i wyprodukowali poprawiony moduł to kary dobiły NM.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
SIL wymienia się w tych autobusach, w których jest konieczność, bo był problem z działaniem. Tam, gdzie były dechy boczne (zostało jeszcze trochę SU12 i SU18 z lat 2007-2010) tam dalej są, a wyświetlacze R&G mają się świetnie. Natomiast nam się nigdy "nie opłacało" montować wyświetlaczy czy biletomatów, a takie miasta, jak Kielce, Płock, Oświęcim robiły to w Jelczach (120M, bo u nas osiągnięciem był montaż w Mastero), Ikarusach czy DABach.Autobus Czerwon pisze: ↑14 paź 2024, 9:59Tak, inną rzeczą jest to że dobrym okresem do montowania SILu i wymiany aparatury na tyrystorową w stopiatkach był początek lat 2000. Lecz jak wszyscy wiemy, wtedy TW było zajęte ważniejszymi sprawami, np. nie montowaniem ogrzewania w 13N. Z drugiej strony, w autobusach którym zostało ledwie kilka lat wymienia się teraz SIL praktycznie budując go od zera, a zdaje się że stozłomki jednak pojeżdżą dłużej.
Te stopiatki to jakaś tragiczna konstrukcja. SILu zamontować się nie da, bo były próby i nie działało. Monitoringu i klimatyzacji tak samo. Gdzie konstruktorzy z Konstalu zrobili błąd?MisiekK pisze: ↑14 paź 2024, 7:05
Zdecyduj się o czym piszesz. Albo o zagadnieniach technicznych (o których jak widać nie masz zielonego pojęcia), albo o punkcie widzenia pasażera. No i pasażer nie widzi tramwaju pamiętającego komunę, bo obecnie eksploatowane tramwaje wysokopodłogowe to już produkcja po 4.06.1989 (z jednym wyjątkiem). I dalej się z tobą zgadzam - brak elektroinformacji pasażerskiej jest skandalem szczególnie, że była szansa na fajny system Dystena, którego projekt został bezmyślnie utopiony już w trakcie testów na pojazdach 1406+1405 oraz 1470+1469. Natomiast monitoring w 105N jak uczy doświadczenie w z innych miast działa średnio (było podejście do instalacji w Warszawie, ale.... temat tak samo zarzucono). Natomiast ponieważ przyjdzie nam eksploatować te pojazdy przez kolejne lata (i to zapewne wiele lat) temat powinien zostać ogarnięty.