[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7843
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 17 paź 2024, 7:14

SU89 pisze:
16 paź 2024, 20:46
A ta optymalizacja zużycia flashów to pewnie było wywalenie logów i plików tymczasowych do RAMu, bo to najbardziej niszczy pamięć.
Żeby to było tylko to, to pół biedy. Tworzenie nie wiadomo po co przez program główny tysięcy plików z danymi binarnymi, żeby je w całości po 0,5 sek. przepisać do kolejnych, następnie skasować i tak wokoło. Non stop zapis/odczyt/zapis/odczyt etc...
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Paweł D.
Posty: 5610
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 paź 2024, 7:46

Z jednej strony żal (bo miałeś możliwość poprawy), z drugiej doskonale to rozumiem.
Ja to się chyba cieszę, że nie chcieli mnie w ZTM. Żona mówi, że bym psychicznie nie wytrzymał w państwowej robocie. A patrząc na ten burdel....

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 997
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 17 paź 2024, 9:49

Autobus Czerwon pisze:
14 paź 2024, 9:37
Tylko Elbląg nadal stosuje deski (malowane zresztą od szablonu xd) w kilku ostatnich klasycznych 805Na.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 85057.html

No to zaraz Warszawa będzie jedynym miastem w Polsce gdzie będą deski :wink: Dziwne miasto, w obojętnie czym, byle przodować
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Paweł D.
Posty: 5610
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 paź 2024, 10:00

Ale w czym problem że w jakimś starociu jest deska? Zakres informacji dla pasażera jest taki sam przecież. Z deski odczytasz trasę będąc na zewnątrz. Na wyświetlaczu zanim tekst się przewinie, to już po odjeździe będzie.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5109
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 17 paź 2024, 10:14

I to jest jeden z argumentów aby usunąć spis ulic z zewnętrznych wyświetlaczy na rzecz lepszego uwydatnienia krańca bądź informacji jak "trasa zmieniona" czy "zjazd do zajezdni". Spis ulic jest na rozkładach na przystankach.
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5610
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 paź 2024, 10:21

Biorąc pod uwagę, że pasażer na przystanku ma nieduże szanse te ulice zobaczyć (może gdzieś pod koniec trasy) to masz rację. Ich brak w zasadzie niewiele zmieni.

Autobus Czerwon
Posty: 4325
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 paź 2024, 10:29

Powinien być tam sam kraniec, lub ewentualnie kilka najważniejszych punktów przez które jedzie linia. Myślę że dla pasażera na Służewcu informacja że 17 jedzie przez Centralny, jest istotniejsza niż to, że tramwaj jedzie przez Trakt Nadwiślański. Inna sprawa, że nim cała ta wyliczanka zdąży dojechać do tego traktu, to tramwaj będzie już przystanek dalej :P

Paweł D.
Posty: 5610
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 paź 2024, 10:33

Dlatego dziwię się że stosuje się te wyświetlacze zamiast ekranów jak wewnątrz. Wtedy można odwzorować tradycyjną deskę z najważniejszymi ulicami. A te najważniejsze punkty.... To praktycznie na to samo wyjdzie. Zanim je zobaczysz to będzie :chodu:
W ogóle ZTM ma upodobanie wyjątkowego uszczegóławiania trasy:
WYŚCIGI – Puławska – Marszałkowska – Nowowiejska – Krzywickiego – Filtrowa – pl. Narutowicza – PL. NARUTOWICZA
I pasażer ogląda podwójny pl. Narutowicza i Krzywickiego bez przystanków.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8858
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 paź 2024, 10:52

Paweł D. pisze:
17 paź 2024, 7:46
Ja to się chyba cieszę, że nie chcieli mnie w ZTM. Żona mówi, że bym psychicznie nie wytrzymał w państwowej robocie. A patrząc na ten burdel....
Taaaa...bo w prywatnych firmach jest lepiej... (Francuskie korporacje - nie polecam).
Może skończmy z tym shamingiem sfery budżetowej, hm?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 997
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 17 paź 2024, 11:02

Paweł D. pisze:
17 paź 2024, 10:00
Ale w czym problem że w jakimś starociu jest deska? Zakres informacji dla pasażera jest taki sam przecież. Z deski odczytasz trasę będąc na zewnątrz. Na wyświetlaczu zanim tekst się przewinie, to już po odjeździe będzie.
Wiesz, zawsze możesz jeździć Tico lub Lanosem, po co kupować coś nowszego. Przecież z punktu widzenia fizyki się każdym pojazdem się przedmieścisz.
Naprawdę, trzeba na tym forum tłumaczyć o wyższości elektronicznych tablic nad deskami? Nie żartuj...

Co do przewijania pełna zgoda. Nie ma to sensu, od tego są rozkłady na przystankach. Zresztą i tak większość się pyta czy tym dojedzie tam gdzie chcą.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Paweł D.
Posty: 5610
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 paź 2024, 11:04

Zgoda, masz rację. Tylko że w państwowych wyrzucasz w błoto publiczną kasę. W korpo raczej nie. A w mniejszych prywatnych firmach jest oglądanie każdej złotówki, bo szefostwo zwykle pazerne jest i oczekuje pracy za darmo. Tyle w temacie. Sorry ze OT.
ZielonyJamnik pisze:
17 paź 2024, 11:02
Co do przewijania pełna zgoda. Nie ma to sensu, od tego są rozkłady na przystankach. Zresztą i tak większość się pyta czy tym dojedzie tam gdzie chcą.
Tylko to miałem na myśli. Oraz kwestię ekonomiczną modernizacji wozów które są skazane na zagładę. Wcześniej czy później.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1351
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 17 paź 2024, 11:07

ZielonyJamnik pisze:
17 paź 2024, 11:02
Naprawdę, trzeba na tym forum tłumaczyć o wyższości elektronicznych tablic nad deskami?
Pod warunkiem że działają. A z tym bywa bardzo różnie.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5109
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 17 paź 2024, 11:10

W TW kryzys udało się zażegnać, ostatnio dużo autobusów widzę, że jeździ z deskami zamiast wyświetlaczami.
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8858
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 paź 2024, 11:11

Paweł D. pisze:
17 paź 2024, 11:04
Zgoda, masz rację. Tylko że w państwowych wyrzucasz w błoto publiczną kasę. W korpo raczej nie.
Tak. W korpo w błoto (tudzież do pieca) wyrzucasz prywatną. Nie idealizuj, nie idealizuj...

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 997
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 17 paź 2024, 11:15

@Paweł D. No właśnie jeżeli później (a na to się zanosi) i się afiszujemy jako najlepiej rozwinięta komunikacja w kraju to niech to ma przełożenie.
Naprawdę można to było zrobić przy okazji NG III nie dużym kosztem, montując używki z kraju. Do kasacji zdążyło by się to z amortyzować

@kocur Zazwyczaj te podstawowe wyświetlacze (a o takich mówimy w kontekście doposażenia) wyświetlające tylko kierunek i dające zapowiedzi są bezawaryjne. I systemy w stylu R&G 3000 czy SiMS KPP-2 dały się poznać jako bardzo dobre systemy.

@Bywalec A które najczęściej z ciekawości widzisz wozy. Ja ostatnio raczej trafiam na działające.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ