Pętle autobusowe i tramwajowe

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 paź 2024, 15:11

Matt Cubis pisze:217 to wylatuje z Ursynowa, więc problem z głowy.

Według mnie jednak jakaś pętla na Ursynowie by się przydała, bo zaraz skończą się ronda, na których można zawracać autobusy.
To się nowe ronda dobuduje.
ŁK

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4095
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 18 paź 2024, 15:13

mb112 pisze:
18 paź 2024, 14:43
W sumie to może lepiej żeby były po prostu długie zatoki wzdłuż ulicy zamiast wciskania pętli na parter budynku tak jak na Ursynowie Płd. albo Al. Krakowskiej (mało miejsca, bardziej kłopotliwy wyjazd). Chyba że są plany żeby coś więcej niż 136 i 503 miało tam pętlę ? 217 też chyba nie przeszkadza tam gdzie jest teraz, bo to jedyna linia dzienna na tym odcinku.
Bardziej niż w samych pętlach zlokalizowanych w parterach budynków upatrywałbym problemu w rozplanowaniu krańca.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25762
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 paź 2024, 15:24

Pętla w parterze budynku wymaga istnienia na jej terenie słupów konstrukcyjnych budowli, które istotnie zmniejszają możliwości rozplanowywania krańców.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4095
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 18 paź 2024, 15:29

Jak się uprzeć, to zakręty przy wjeździe/wyjeździe można projektować poza obrębem zabudowania. Żeby nie było: nie piszę tutaj konkretnie o planowej(?) pętli przy Płaskowickiej.

Matt Cubis
Posty: 564
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 18 paź 2024, 15:37

Można też po prostu nie robić peronów.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 paź 2024, 20:50

Matt Cubis pisze:
18 paź 2024, 14:58
217 to wylatuje z Ursynowa, więc problem z głowy.
Mając na uwadze, że to najlepsze na chwilę obecną połączenie dwóch sąsiadujących dzielnic, to lepiej by było je tam zostawić (albo dać ekwiwalentne pod kątem częstotliwości i godzin kursowania połączenie. :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4095
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 19 paź 2024, 0:44

Matt Cubis pisze:
18 paź 2024, 15:37
Można też po prostu nie robić peronów.
Zasadniczo w takich przypadkach można byłoby zrobić przystanek zbiorczy. Żeby pasażerowie mieli komfort oczekiwania, to taki w formie budynku, aby nie byli stratni. Tylko już oczami wyobraźni widzę, jak taka poczekalnia staje się nieformalną noclegownią dla bezdomnych :evil:

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2295
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 23 paź 2024, 10:54

Na pętli Natolin Pln. trwa montaż dwóch ładowarek - stanowisko dla 136.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 977
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 23 paź 2024, 15:40

Lukasz436 pisze:
23 paź 2024, 10:54
Na pętli Natolin Pln. trwa montaż dwóch ładowarek - stanowisko dla 136.
Było już pisane na poprzedniej stronie
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ