Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
Moderator: Wiliam
Dlatego ten projekt od początku jest absurdalny, włącznie z kikutem w postaci 11 kończącej na Sielcach. Od razu powinni założyć, że 19 pojedzie na Wilanów, a 14 - jak już musi - to na Stegny.
I jeśli organizator - w ramach oficjalnego ustosunkowania się (są już gotowe raporty w pdfie) - pisze, że można się przejść z Marszałkowskiej do Dworca, to uważam, że ktoś, kto piastuje urząd i pozwala sobie na takie porady, powinien natychmiast podać się do dymisji. Co to za alternatywa, która sprawia, że z wygodnego, bezpośredniego dojazdu robi się jakaś wyprawa?
Żeby była jasność - nie mieszkam ani na Wilanowie ani na Mokotowie, ale po prostu mierzi mnie i bulwersuje, gdy widzę coś takiego. Wszystko rozkopane, lada chwila sprzątnięte, lecz docelowo pozwężane, a do tego trasy tramwajowe, które są bardziej dziełem przypadku i nie można ich nazwać zamiennikami dla dotychczas funkcjonujących linii. A tu nie trzeba wielkiej filozofii: 19 do Wilanowa i 131 wydłużone (przynajmniej niektórymi kursami) do Powsina. Wówczas nikt nawet by nie pisnął, bo zmiany byłyby znośne, a dotychczasowe pięćsetki można by pożegnać bez żalu.
I jeśli organizator - w ramach oficjalnego ustosunkowania się (są już gotowe raporty w pdfie) - pisze, że można się przejść z Marszałkowskiej do Dworca, to uważam, że ktoś, kto piastuje urząd i pozwala sobie na takie porady, powinien natychmiast podać się do dymisji. Co to za alternatywa, która sprawia, że z wygodnego, bezpośredniego dojazdu robi się jakaś wyprawa?
Żeby była jasność - nie mieszkam ani na Wilanowie ani na Mokotowie, ale po prostu mierzi mnie i bulwersuje, gdy widzę coś takiego. Wszystko rozkopane, lada chwila sprzątnięte, lecz docelowo pozwężane, a do tego trasy tramwajowe, które są bardziej dziełem przypadku i nie można ich nazwać zamiennikami dla dotychczas funkcjonujących linii. A tu nie trzeba wielkiej filozofii: 19 do Wilanowa i 131 wydłużone (przynajmniej niektórymi kursami) do Powsina. Wówczas nikt nawet by nie pisnął, bo zmiany byłyby znośne, a dotychczasowe pięćsetki można by pożegnać bez żalu.
Pawciu, a czy jest szansa, żeby po tych zmianach całe 33 pojechało na Młociny (bez kursów skróconych do pętli Piaski)?
Przecież pół 33 ma pojechać na Bemowo jako 19.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Dwie linie z Sobieskiego na Broniewskiego. Ja wiem, że 90% wymiany będzie w centrum, ale mimo wszystko jak już będzie 19, to lepiej puścić na Sielce, a 11 na Stegny. Połączenie na Wolę na pewno się przyda i trasa bardziej zastąpi dawne 501 (407) gdy jeździło na Wolę.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
11 na Stegny, 14 na Sielce i 19 do Wilanowa nie brzmi strasznie. Tylko wówczas zamiast 131 trzeba by reformować 167.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Czyli same plusy.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
11 do Wilanowa, 14 na Stegny i 19 na Sielce i wszyscy zadowoleni
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
14 będzie na duo, bo Zachodni. Więc z drugiej strony trzeba szukać synergii.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
No tak wyglądało, że tak to powinno wyglądać. Ale na Sielce spokojnie można i powinno dać się drugi slot.pawcio pisze:11 na Stegny, 14 na Sielce i 19 do Wilanowa nie brzmi strasznie. Tylko wówczas zamiast 131 trzeba by reformować 167.
A z tymi max. 3 slotami na Wilanów to taki żart, prawda? Może to i dobrze, że autobusy kończą 2 przystanki przed, jeszcze by się ktoś przyzwyczaił.
ŁK
Że więcej nie wejdzie na Wilanów niż trzy sloty? Żaden żart. Jak by przy trzech torach miało wejść więcej?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
- Lokalizacja: Ursynów
Dlaczego 239 nie pojedzie przez Calową na Kępę Zawadowską zamiast 164 Wilanów-Calowa? Oczywiście ze skomunikowaniem 239 ze 164 na Kępie Zawadowskiej.
Właśnie dokładnie 4.pawcio pisze:Że więcej nie wejdzie na Wilanów niż trzy sloty? Żaden żart. Jak by przy trzech torach miało wejść więcej?
3 stoją na końcu a czwarty wyjeżdża na przystanek, teraz co 2 minuty pojawia się nowy, ten z przystanku odjeżdża w miasto, jeden z końca wyjeżdża na przystanek, a nowy wjeżdża na wolny koniec. 6 minut na zmianę czoła.
Oczywiście teoretycznie, bo opór byłby duży.
ŁK
No ale duo jest chyba na tyle dużo że mogą chyba obsługiwać i 14... Linie na duo rzadko kiedy mają z obydwu stron "ślepe" pętle...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Przy założeniu, że układ, który dziś został przedstawiony wejdzie w życie i nie zostanie zmieniony, to przy jakiej okazji ma być zrobione coś ze 167?
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Czy jazzy będą też wjeżdżać na linię do Wilanowa czy same hyundai'e?