Komunikacja w innych miastach

Moderator: JacekM

Jurand
Posty: 1214
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 paź 2024, 8:29

vernalisadonis pisze:
24 paź 2024, 23:05
Nie mam bladego pojęcia. Ja tam tylko pojechałem pojeździć na nowych MANach i jeszcze kilka linii obskoczyć.
To Mobilis wysyła ludzi na kilku dniowe delegacje do Krakowa w celu ratowania sytuacji?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3188
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 25 paź 2024, 9:36

Nowy kontrakt, więcej ludzi potrzeba, to ściągają z innych oddziałów jak ktoś chętny.
W Bydgoszczy było podobnie.
Po jakimś czasie sytuacja kadrowa powinna się ustabilizować.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

Jurand
Posty: 1214
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 paź 2024, 10:35

vernalisadonis pisze:
25 paź 2024, 9:36
Nowy kontrakt, więcej ludzi potrzeba, to ściągają z innych oddziałów jak ktoś chętny.
W Bydgoszczy było podobnie.
Po jakimś czasie sytuacja kadrowa powinna się ustabilizować.
A co to za historia z nagłymi L4 i brakami obsady?
Pandemia jakaś czy bunt załogi w jakimś temacie?

px33
Posty: 1643
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 25 paź 2024, 11:29

Czy przykrywają tym zbyt słabą rekrutację? Znalezienie ludzi do tak dużego kontraktu na dzisiejszym rynku to nieliche wyzwanie.

Jurand
Posty: 1214
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 paź 2024, 11:56

px33 pisze:
25 paź 2024, 11:29
Czy przykrywają tym zbyt słabą rekrutację? Znalezienie ludzi do tak dużego kontraktu na dzisiejszym rynku to nieliche wyzwanie.
Może tak być, to ostatnimi laty takie typowe.
Najpierw bitwa o przetarg.
Potem wygrana.
Następnie świętowanie wygranej.
No i zejście na ziemie.
Zajezdnia potrzebna, no faktycznie przecież nie mamy.
Autobusy jak najtaniej.
No i kierowcy, zapewne już czekają na pracę u nas :-k
Stawkę się zaproponuje głodową i zobaczymy jak to będzie z chętnymi (-(
I potem jest kombinowanie , znane u każdego ajenta.

px33
Posty: 1643
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 25 paź 2024, 12:07

No ale to też wynika z działań zamawiających i w jakimś stopniu z idiotycznego prawa, które wymaga notyfikacji chęci ogłoszenia przetargu na długo przed zamiast ustalić minimalny czas od podpisania umowy do rozpoczęcia świadczenia usług. Teraz przewoźnicy mogą się z ogromnym wyprzedzeniem dowiedzieć, że będzie przetarg, ale przecież praktycznie nic im to nie daje bo nie będą podejmowali działań w związku z przetargiem, który mogą wygrać ale nie muszą, i który nawet nie musi się odbyć.
A z kolei jak już miasta powiadomią z (pół)rocznym wyprzedzeniem o przetargu, to potem dadzą czas od umowy do startu w okolicach realnego minimum, no bo przecież oni potrzebują szybko a przewoźnicy byli uprzedzeni.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3188
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 25 paź 2024, 12:56

Jurand pisze:
25 paź 2024, 10:35
vernalisadonis pisze:
25 paź 2024, 9:36
Nowy kontrakt, więcej ludzi potrzeba, to ściągają z innych oddziałów jak ktoś chętny.
W Bydgoszczy było podobnie.
Po jakimś czasie sytuacja kadrowa powinna się ustabilizować.
A co to za historia z nagłymi L4 i brakami obsady?
Pandemia jakaś czy bunt załogi w jakimś temacie?
Chyba poprostu ludzi nie ma.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

alojz
Posty: 2694
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 25 paź 2024, 13:02

Kraków miał swoje preferencje w tym przetargu. Odwołania innych firm nic nie dały, nie podzielono zamówienia na części. Ofertę złożył tylko Mobilis, stawka za wzkm sporo wyższa niż w Warszawie.

ashir
Posty: 27910
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 paź 2024, 13:05

Przy czym w Krakowie przetarg zakładał możliwość rozpoczęcia kontraktu używanymi autobusami i z tego Mobilis świadomie skorzystał.

fraktal
Posty: 5620
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 paź 2024, 13:37

alojz pisze:
25 paź 2024, 13:02
Kraków miał swoje preferencje w tym przetargu. Odwołania innych firm nic nie dały, nie podzielono zamówienia na części. Ofertę złożył tylko Mobilis, stawka za wzkm sporo wyższa niż w Warszawie.
Ciekawe czy umowa w Krakowie będzie miała wplyw na obecność Mobilisu w Warszawie (25 brygad na Alpino).

Jurand
Posty: 1214
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 paź 2024, 14:27

fraktal pisze:
25 paź 2024, 13:37
alojz pisze:
25 paź 2024, 13:02
Kraków miał swoje preferencje w tym przetargu. Odwołania innych firm nic nie dały, nie podzielono zamówienia na części. Ofertę złożył tylko Mobilis, stawka za wzkm sporo wyższa niż w Warszawie.
Ciekawe czy umowa w Krakowie będzie miała wplyw na obecność Mobilisu w Warszawie (25 brygad na Alpino).
Ukraińcom którzy często stanowią trzon kierowców w wozach 92xx zasadniczo może być bez różnicy gdzie wyśle ich pracodawca.
Żeby tylko na koncie się zgadzało.

Jurand
Posty: 1214
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 paź 2024, 14:36

px33 pisze:
25 paź 2024, 12:07
No ale to też wynika z działań zamawiających i w jakimś stopniu z idiotycznego prawa, które wymaga notyfikacji chęci ogłoszenia przetargu na długo przed zamiast ustalić minimalny czas od podpisania umowy do rozpoczęcia świadczenia usług. Teraz przewoźnicy mogą się z ogromnym wyprzedzeniem dowiedzieć, że będzie przetarg, ale przecież praktycznie nic im to nie daje bo nie będą podejmowali działań w związku z przetargiem, który mogą wygrać ale nie muszą, i który nawet nie musi się odbyć.
A z kolei jak już miasta powiadomią z (pół)rocznym wyprzedzeniem o przetargu, to potem dadzą czas od umowy do startu w okolicach realnego minimum, no bo przecież oni potrzebują szybko a przewoźnicy byli uprzedzeni.
Zasady gry przewoźnicy znają i dla wszystkich są identyczne , ale że np: w Warszawie taka Arriva wygrała 3 przetargi i nie mają do tej pory własnej zajezdni to śmiech na sali.
Teraz nagle ponoć Pan prezes szuka lokalizacji na zajezdnię ,tylko po co?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3188
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 30 paź 2024, 19:52

Jeden już na jakiś czas wyeliminowany
Załączniki
received_1513600622665243.jpeg
Już był chrzest
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

Flash8222
Posty: 7785
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 paź 2024, 20:19

Chyba nawet dwa wozy, bo latarnia spadła na inny wóz.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3188
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 30 paź 2024, 21:16

Tego już nie wiem.
Jak uderzył, to aż prądu na zajezdni nie było.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

ODPOWIEDZ