To Mobilis wysyła ludzi na kilku dniowe delegacje do Krakowa w celu ratowania sytuacji?vernalisadonis pisze: ↑24 paź 2024, 23:05Nie mam bladego pojęcia. Ja tam tylko pojechałem pojeździć na nowych MANach i jeszcze kilka linii obskoczyć.
Komunikacja w innych miastach
Moderator: JacekM
- vernalisadonis
- Posty: 3188
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Nowy kontrakt, więcej ludzi potrzeba, to ściągają z innych oddziałów jak ktoś chętny.
W Bydgoszczy było podobnie.
Po jakimś czasie sytuacja kadrowa powinna się ustabilizować.
W Bydgoszczy było podobnie.
Po jakimś czasie sytuacja kadrowa powinna się ustabilizować.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
A co to za historia z nagłymi L4 i brakami obsady?vernalisadonis pisze: ↑25 paź 2024, 9:36Nowy kontrakt, więcej ludzi potrzeba, to ściągają z innych oddziałów jak ktoś chętny.
W Bydgoszczy było podobnie.
Po jakimś czasie sytuacja kadrowa powinna się ustabilizować.
Pandemia jakaś czy bunt załogi w jakimś temacie?
Czy przykrywają tym zbyt słabą rekrutację? Znalezienie ludzi do tak dużego kontraktu na dzisiejszym rynku to nieliche wyzwanie.
Może tak być, to ostatnimi laty takie typowe.
Najpierw bitwa o przetarg.
Potem wygrana.
Następnie świętowanie wygranej.
No i zejście na ziemie.
Zajezdnia potrzebna, no faktycznie przecież nie mamy.
Autobusy jak najtaniej.
No i kierowcy, zapewne już czekają na pracę u nas
Stawkę się zaproponuje głodową i zobaczymy jak to będzie z chętnymi
I potem jest kombinowanie , znane u każdego ajenta.
No ale to też wynika z działań zamawiających i w jakimś stopniu z idiotycznego prawa, które wymaga notyfikacji chęci ogłoszenia przetargu na długo przed zamiast ustalić minimalny czas od podpisania umowy do rozpoczęcia świadczenia usług. Teraz przewoźnicy mogą się z ogromnym wyprzedzeniem dowiedzieć, że będzie przetarg, ale przecież praktycznie nic im to nie daje bo nie będą podejmowali działań w związku z przetargiem, który mogą wygrać ale nie muszą, i który nawet nie musi się odbyć.
A z kolei jak już miasta powiadomią z (pół)rocznym wyprzedzeniem o przetargu, to potem dadzą czas od umowy do startu w okolicach realnego minimum, no bo przecież oni potrzebują szybko a przewoźnicy byli uprzedzeni.
A z kolei jak już miasta powiadomią z (pół)rocznym wyprzedzeniem o przetargu, to potem dadzą czas od umowy do startu w okolicach realnego minimum, no bo przecież oni potrzebują szybko a przewoźnicy byli uprzedzeni.
- vernalisadonis
- Posty: 3188
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Chyba poprostu ludzi nie ma.Jurand pisze: ↑25 paź 2024, 10:35A co to za historia z nagłymi L4 i brakami obsady?vernalisadonis pisze: ↑25 paź 2024, 9:36Nowy kontrakt, więcej ludzi potrzeba, to ściągają z innych oddziałów jak ktoś chętny.
W Bydgoszczy było podobnie.
Po jakimś czasie sytuacja kadrowa powinna się ustabilizować.
Pandemia jakaś czy bunt załogi w jakimś temacie?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Kraków miał swoje preferencje w tym przetargu. Odwołania innych firm nic nie dały, nie podzielono zamówienia na części. Ofertę złożył tylko Mobilis, stawka za wzkm sporo wyższa niż w Warszawie.
Przy czym w Krakowie przetarg zakładał możliwość rozpoczęcia kontraktu używanymi autobusami i z tego Mobilis świadomie skorzystał.
Ciekawe czy umowa w Krakowie będzie miała wplyw na obecność Mobilisu w Warszawie (25 brygad na Alpino).
Zasady gry przewoźnicy znają i dla wszystkich są identyczne , ale że np: w Warszawie taka Arriva wygrała 3 przetargi i nie mają do tej pory własnej zajezdni to śmiech na sali.px33 pisze: ↑25 paź 2024, 12:07No ale to też wynika z działań zamawiających i w jakimś stopniu z idiotycznego prawa, które wymaga notyfikacji chęci ogłoszenia przetargu na długo przed zamiast ustalić minimalny czas od podpisania umowy do rozpoczęcia świadczenia usług. Teraz przewoźnicy mogą się z ogromnym wyprzedzeniem dowiedzieć, że będzie przetarg, ale przecież praktycznie nic im to nie daje bo nie będą podejmowali działań w związku z przetargiem, który mogą wygrać ale nie muszą, i który nawet nie musi się odbyć.
A z kolei jak już miasta powiadomią z (pół)rocznym wyprzedzeniem o przetargu, to potem dadzą czas od umowy do startu w okolicach realnego minimum, no bo przecież oni potrzebują szybko a przewoźnicy byli uprzedzeni.
Teraz nagle ponoć Pan prezes szuka lokalizacji na zajezdnię ,tylko po co?
- vernalisadonis
- Posty: 3188
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Jeden już na jakiś czas wyeliminowany
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Chyba nawet dwa wozy, bo latarnia spadła na inny wóz.
- vernalisadonis
- Posty: 3188
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Tego już nie wiem.
Jak uderzył, to aż prądu na zajezdni nie było.
Jak uderzył, to aż prądu na zajezdni nie było.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej