Wyświetlacze

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 22 paź 2024, 15:15

Krzysztof_J pisze:
22 paź 2024, 15:12
michael112 pisze:
22 paź 2024, 11:47
Co jak co, ale we wszystkich pozostałych Tramicusach przydała by się taka wymiana. W odróżnieniu nawet od 'ubootów', nie mówiąc już o 'bulwach', 'hipolitach' i 'stopiątkach', wagony te spełniają wszystkie współczesne standardy komfortu: jest niska podłoga na całej długości i jest klimatyzacja. W dodatku, Tramicusy (poza 3108) to jedyne tramwaje na sieci warszawskiej, które pokazują wyłącznie osiem najbliższych przystanków i nic więcej, ponieważ w odróżnieniu od wymienionych wyżej, nie dostają klasycznych 'dech'.
Systemy BUSE wyjęte z tych tramwajów można przełożyć do kilkunastu 'stopiątek' w najlepszym stanie technicznym.
Tu akurat racja, BUSE jest już dość archaicznym systemem i rzeczywiście możnaby pomyśleć o czymś nowszym przynajmniej w Tramicusach.
Swoją drogą, to skoro niby jest taki problem z dostępnością części do niego, to prędzej spodziewałbym się składu 2046+2037, nawet chyba nie zdziwił by mnie 2064+2037 z wyświetlaczami tylko w pierwszym wagonie, a kwestię Tramicusów załatwić całościowo, robiąc kiedyś przetarg na SIP dla wszystkich 15 sztuk.
Tak też można było zrobić. Ale obecne rozwiązanie też jest dobrą opcją, pod warunkiem że 3108 nie jest jednostkowym przypadkiem, a egzemplarzem testowym. TW zweryfikują czy i jak sprawdza się obecne rozwiązanie i jeśli wszystko będzie ok, to zrobią przetarg na uzbrojenie w ten sposób pozostałych 14 sztuk. I jak dla mnie, faktycznie mogą być podsufitowo wyświetlacze a nie koniecznie ekrany.
px33 pisze:
22 paź 2024, 15:13
sufitowe monitory po warszawsku są IMO sporo gorsze funkcjonalnie od czerwonych LED-ów
Tak jak pisałem wyżej. W żadnym wypadku nie upieram się że pod sufitem muszą być koniecznie ekrany, nawet sam dochodzę do wniosku że optymalnym rozwiązaniem wydaje się miks: wyświetlacze zewnętrzne + wyświetlacze podsufitowe + wewnętrzne korale boczne LCD.
Z istniejących wyświetlaczów jak najbardziej można korzystać - o ile tylko byłyby skłonne współpracować ze sterownikiem nowego typu - a tego nie jestem pewien. Nieprzypadkowo w takim 3108 wymieniono całość, łącznie z zewnętrznymi wyświetlaczami - a nie podpięto się pod te które były.

I jeszcze jedna kwestia:
Czy którykolwiek producent bawił się (choćby testowo) w taki system SIL, gdzie przy dechach bocznych zamiast LCD zastosowano by e-ink? (taki jak w czytnikach ebooków)
Ciekaw jestem czy takie coś jest możliwe i czy wychodziłoby taniej niż LCD. Mówię tu przyszłościowo, także w kontekście nowych wozów.
System mógłby być uproszczony, tak aby "decha" aktualizowała się raz na półkurs: bez bieżącej godziny i oznaczania minionych przystanków, jedynie trasa.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5099
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 27 paź 2024, 10:06

Bywalec pisze:
22 paź 2024, 10:46
Tramwaje Śląskie i część wozów z MPK Wrocław też korzysta z ENTE i nie słychać i widać aby były problemy.
Sprawdziłem z ciekawości jak się system sprawuje w warszawskich warunkach - ogólnie wszelkie ustawienia są niemalże jak w pozostałych wozach. Jedyne co się wyróżnia in minus to kursy zjazdowe do zajezdni, które wyświetlają się w inny sposób niż Swingi/Jazzy/Hyundaie - w tym przypadku jest tylko numer linii oraz napis WORONICZA bez żadnych innych dopisków i zapowiedzi głosowych o tym, że to zjazd do zajezdni i jaki jest ostatni przystanek na podstawowej trasie linii. W kwestii dźwięku z kolei można mieć więcej zastrzeżeń bo jest wyraźnie niższej jakości niż w pozostałych wozach a w trakcie jazdy coś strasznie rezonuje i z głośników wydobywa się dźwięk który nawet jest mi ciężko opisać co może przypominać.
Obrazek

reserved
Posty: 14757
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 31 paź 2024, 0:36

Widziałem dziś Solarisa na linii 717 z napisem "717 DW. ZACHODNI KURS SKRÓCONY". :D Oczywiście wiem o co chodzi - w ostatnich kursach przed zjazdem ostatni przystanek jest nie na pętli a przy głównej trasie więc zasadniczo to trasa jest o jeden przystanek krótsza. Mimo wszystko jednak może to lekko dezinformować...

Flash8222
Posty: 7803
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 31 paź 2024, 10:40

J-sony są już wgrywane do autobusów i nazwy krańców wyświetlają się małymi literami.

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 31 paź 2024, 10:45

Ja pierniczę. Przecież ZTM miał się z tego wycofać ponoć. Na tramwajach tylko Swingi mają te nieszczęsne małe litery.

reserved
Posty: 14757
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 31 paź 2024, 10:45

Czy mogę w takich przypadkach powołać się na klauzulę sumienia i założyć dechy?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 966
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 31 paź 2024, 12:58

Flash8222 pisze:
31 paź 2024, 10:40
J-sony są już wgrywane do autobusów i nazwy krańców wyświetlają się małymi literami.
No właśnie dziś koło 10 przyszły rozkłady i jak sobie zresetujesz sterownik to już wyświetla małą czcionkę
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

phoff605
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2023, 19:16

Post autor: phoff605 » 31 paź 2024, 17:17

Widziałem dzisiaj 4 Autosany, które miały małe litery na zewnętrznych wyświetlaczach i powiem, że nie wygląda to dobrze, zwłaszcza "Dw. Centralny CENTRAL STATION".
Wymiana SIP:
128N: 3601, 3603-3609, 3611-3618, 3620, 3623-3626, 3629, 3630, 3635, 3637, 3638, 3640-3644, 3646-3650
134N: 3801-3830

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 31 paź 2024, 17:33

Może ktoś w ZTM dalej jest przekonany o słuszności swoich racji i skoro mu na tramwajach nie wyszło, to liczy na sukces na autobusach. Bo chyba zmianę softu mamy za sobą, żeby to automat zrobił. Czy show must go on?

ODPOWIEDZ