[M2] Otwarcie i eksploatacja

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4114
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 19 lis 2024, 15:49

Ze stacją Zacisze bardziej niż nad jej sensensem istnienia w ogóle to zastanawiam się, na ile rozsądnej/głupiej byłoby ją zbudować bardziej na zachód, bliżej nowych bloków. Choćby w pasie rezwerwy pod nowo-Rozwadowskiego(?) między Samarytanka a Rolanda, równolegle do Gilarskiej.

Ale chyba teraz to już musztarda po obiedzie.

BrdzJkb
Posty: 286
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 19 lis 2024, 15:51

Gdy planowano stację Zacisze, planowano też zagospodarowanie przestrzenne pola PGR.
Zamiast mieszkaniówki powinno tam powstać mini zagłębie biurowe ze stacją metra.

mb112
Posty: 1153
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 19 lis 2024, 22:09

Bez przesady, to tylko jedna stacja, świat się nie zawali jeśli ta jedna będzie mieć mniejsze obłożenie. Gorzej jakby chcieć budować tak całą linię (M3).
primoż pisze:
19 lis 2024, 15:49
Ze stacją Zacisze bardziej niż nad jej sensensem istnienia w ogóle to zastanawiam się, na ile rozsądnej/głupiej byłoby ją zbudować bardziej na zachód, bliżej nowych bloków. Choćby w pasie rezwerwy pod nowo-Rozwadowskiego(?) między Samarytanka a Rolanda, równolegle do Gilarskiej.

Ale chyba teraz to już musztarda po obiedzie.
Może i tak, ale wtedy trzeba by więcej kręcenia żeby odpowiednimi łukami wpasować się w Kondratowicza. Ale faktycznie nie ma co gdybać teraz.
fik pisze:
18 lis 2024, 21:42
Ciekawe, co te same media by pisały, jakby stacji Zacisze nie wybudowano.
=D>
No właśnie, byłoby marudzenie, że ludzie mają za daleko ("Metro przejeżdża bezpośrednio pod moim domem, a nie mam jak do niego wsiąść, muszę nadrabiać codziennie kilka kilometrów").

reserved
Posty: 14765
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 lis 2024, 22:11

Wystarczy po prostu zrobić tę stację na żądanie. ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26928
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lis 2024, 18:12

Czy te media przypadkiem powtarzają idiotyczną skądinąd narrację radnych Białołęki, jakoby "za cenę stacji na Zaciszu można było stację na Białołęce zbudować"? :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mb112
Posty: 1153
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 20 lis 2024, 19:20

Glonojad pisze:
20 lis 2024, 18:12
"za cenę stacji na Zaciszu można było stację na Białołęce zbudować"? :D
Jeżeli by to miała być sama stacja, nie połączona z żadnym tunelem, to pewnie mają rację ;)

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5415
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 20 lis 2024, 19:25

Nie wiem jak z "cennikiem", ale gdyby zamiast Zacisza było PGR, dalszy "wymuszony" kształt metra byłby moim zdaniem bardziej racjonalny: Kondratowicza "w pionie", dalej druga stacja gdzieś w okolicach pętli autobusowej i najlepiej przy TT z węzłem przesiadkowym, i dalej gdzieś na Białołęce.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25789
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 lis 2024, 21:17

Jeśli już to jedna stacja pod pętlą 512, druga wzdłuż Chodeckiej na północ od Kondratowicza i dopiero następna w okolicach TT.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8859
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 lis 2024, 10:42

Glonojad pisze:
20 lis 2024, 18:12
Czy te media przypadkiem powtarzają idiotyczną skądinąd narrację radnych Białołęki, jakoby "za cenę stacji na Zaciszu można było stację na Białołęce zbudować"? :D
Nie.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4835
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 21 lis 2024, 19:31

person pisze:
19 lis 2024, 12:20
-> Na M1
-> było

Na M1 były też pociągi, które musiały być codziennie serwisowane/przeglądane.
Na M2 nie ma przy okazji innego systemu sterowania ruchem niż kiedyś na M1?

Ergo: potrzebna opinia kogoś, kto się zna.
Wydaje mi się że zarówno na M1 jak i na M2 są pętle w torze o określonej długości rzędu kilkadziesiąt metrów i jest wymuszony odstęp jednej takiej pętli. Natomiast pętle wcześniej ograniczają prędkość stopniowo aż do 20km/h na tej przedostatniej. W efekcie do jazdy z pełną prędkością potrzebne jest pewnie ze 4-5 wolnych pętli.
Możliwe że na M2 technicznie jest to trochę inne i zamiast pętli są balisy czy coś takiego.
Te dawne ograniczenia to jeszcze jak w metrze się jeździło na semafory. I tu też dało się coś zrobić więcej, bo chyba między Gdańskim i Ratuszem był semafor na szlaku, który pozwalał na wyjazd z Gdańskiego zanim poprzedni pociąg był na Ratuszu.
Obrazek

ODPOWIEDZ