Plany remontowe Tramwajów Warszawskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4145
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 08 sty 2025, 22:19

Tylko że, jeśli dobrze pamiętam, to był(y) weekend(y), więc kilka dni, gdzie można próbować bawić się w przerzucanie 518, a nie kilka miesięcy.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36891
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 sty 2025, 22:54

person pisze:
08 sty 2025, 13:13
Miałem na myśli czy będzie palenie pieniędzy dwukierunek do pl. Grunwaldzkiego, czy tylko autobusy ;)
Puśćmy autobus z Broniewskiego do centrum. Najlepiej z numerem Z20. Po trzech miesiącach gładko się połączy z 520 :twisted:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8915
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 sty 2025, 9:35

Łukasz pisze:
08 sty 2025, 17:56
person pisze:Miałem na myśli czy będzie palenie pieniędzy dwukierunek do pl. Grunwaldzkiego, czy tylko autobusy ;)
Gdzie podziać te brygady tramwajowe z wiaduktu i skąd tyle autobusów wziąć, gdyby miało nie być…

Jak dasz jakieś szczątkowe tramwaje co 8 minut na Bemowo (a nawet jedenastkę wyciągnąć) i co 8 na Tarchomin (tu pewnie nawet dwukierunkowa dwójka bardziej niż 17), to w zasadzie można zrobić zetkę przez wiadukt i tyle, a nie jeździć od Piasków po Marymont.

Tylko to się sporo dwukierunkow robi potrzebnych, bo jeszcze cała 16 będzie zapewne na jakimś BWL.
Pomimo kursowania palarni pieniędzy po Broniewskiego do placu Grunwaldzkiego i tak czy siak będzie przecież uruchomiona Zetka do Arkadii/Dzikiej/Stawek. Tramwaje do placu to będzie szczątkowy ruch marginalny, chyba nikt nie ma innych złudzeń. Jeśli TW muszą trzepać wozokm, to niech 11 kursuje przez cały tydzień do NB, nieszczęsna 17 przez plac Wilsona na Tarchomin, a nie Marymont, a 9 nie musi mieć kursów tylko do Wiatracznej. A przecież jest jeszcze 13 w ograniczonych godzinach w DP, którą na dodatek można wyciągnąć do OSG. Srsly, powiedzcie ile trzeba wozokm przepalić, a ja wam to rozpiszę ;-)
Bastian pisze:
08 sty 2025, 22:54
person pisze:
08 sty 2025, 13:13
Miałem na myśli czy będzie palenie pieniędzy dwukierunek do pl. Grunwaldzkiego, czy tylko autobusy ;)
Puśćmy autobus z Broniewskiego do centrum. Najlepiej z numerem Z20. Po trzech miesiącach gładko się połączy z 520 :twisted:
Ziew. Jaki ma związek twoja szydera z tramwajem obsługującym planktonowy ruch lokalny po Broniewskiego dublującym 114 i Zetkę, która i tak powstanie?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5146
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 09 sty 2025, 9:57

person pisze:
09 sty 2025, 9:35
Pomimo kursowania palarni pieniędzy po Broniewskiego do placu Grunwaldzkiego i tak czy siak będzie przecież uruchomiona Zetka do Arkadii/Dzikiej/Stawek. Tramwaje do placu to będzie szczątkowy ruch marginalny, chyba nikt nie ma innych złudzeń.
Jeśli tramwaje będą kursować do nakładki na Placu Grunwaldzkim to szczerze wątpię aby Zetka pałętała się po Broniewskiego i myślę że będzie to bardzo krótka trasa np. Stawki (gdzie mozliwe że powstanie tymczasowy przystanek tramwajowy w stronę centrum) - Metro Marymont (dla zapewnienia celów socjalnych). Przykład wycięcia ruchu na Wolskiej i skrócenia 10/78 oraz 26 i powstania 76 pokazuje, że jednak jest zainteresowanie przesiadkami na autobus który kursował tylko na wyłączonym odcinku tramwajowym. Kluczem do sukcesu jest brak innej alternatywy. Czy taka jest na Broniewskiego? Patrząc na to co i jak tam jeździ wydaje mi się że to żadna alternatywa.
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8915
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 sty 2025, 10:20

Bywalec pisze:
09 sty 2025, 9:57
Kluczem do sukcesu jest brak innej alternatywy.
Naprawdę, naprawdę - zbiorkom nie jest bezalternatywny.

Nawet jeśli założymy, że jest, to na północ od Broniewskiego można dojść metra, do którego zresztą można dojechać też 114/122. Osiedla na południe od Broniewskiego mogą jechać czymś z Kochanowskiego/Powązkowskiej.
Przesadzanie ludzi z tramwaju do zetki na placu Grunwaldzkim to perwersja, a nie zaciskanie zębów, bo "takie mamy możliwości".

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25829
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 sty 2025, 10:29

To po pierwsze oszczędność autobusów (one naprawdę nie rosną na drzewach, o kierowcach nie wspominając), po drugie obsługa ruchu lokalnego (polecanie do tego celu 114 to nie perwersja tylko sadyzm w czystej postaci). Wiadomo, że część ruchu do Śródmieścia zassie metro, dla reszty będzie musiało wystarczyć połączenie kombinowane na dwie przesiadki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5146
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 09 sty 2025, 10:45

Może i to perwersja ale trzeba też mierzyć siły na zamiary. W sytuacji kiedy "ubywa" autobusów i kierowców, możliwości przewoźników w zakresie uruchamiania Zetek też stają się mniejsze. Wakacje i liczne wyłączenia w różnych częściach miasta pod tym względem będą ciekawe.
person pisze:
09 sty 2025, 10:20
Naprawdę, naprawdę - zbiorkom nie jest bezalternatywny.

Nawet jeśli założymy, że jest, to na północ od Broniewskiego można dojść metra, do którego zresztą można dojechać też 114/122. Osiedla na południe od Broniewskiego mogą jechać czymś z Kochanowskiego/Powązkowskiej.
Przesadzanie ludzi z tramwaju do zetki na placu Grunwaldzkim to perwersja, a nie zaciskanie zębów, bo "takie mamy możliwości".
Naprawdę, naprawdę. Powiedz to starszym ludziom by sobie szli dalej do metra. Albo podjechali. I korzystali ze schodów bo część wyjść nie ma schodów ruchomych. I błądzili w nieznanym dla nich terenie. Albo uczniom, studentom gdzie chcą dojechać do licznych szkół przy Stawkach lub na Okopowej (tu metro czy inne ciągi nie są żadną alternatywą). Alternatywa, że można przesiąść się na inne ciągi wcale nie musi być lepsza. A ci co mogą się przesiąść do samochodów muszą się liczyć, z większymi kosztami za paliwo, opłaceniem parkingu jeśli chcą dojechać do miejsca gdzie obowiązuje SPPN, stać w korkach itp.
Żeby nie było - doskonale rozumiem o co Ci chodzi i nie twierdzę, że nie masz racji. Część osób wybierze alternatywne rozwiązania i to też jest naturalna kolej rzeczy, ale część osób wybierze to co im zaproponuje ZTM czytaj (wstaw właściwy przymiotnik) przesiadki przy Grunwaldzkim i Babce.
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8915
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 sty 2025, 10:54

pawcio pisze:
09 sty 2025, 10:29
To po pierwsze oszczędność autobusów (one naprawdę nie rosną na drzewach, o kierowcach nie wspominając), po drugie obsługa ruchu lokalnego (polecanie do tego celu 114 to nie perwersja tylko sadyzm w czystej postaci). Wiadomo, że część ruchu do Śródmieścia zassie metro, dla reszty będzie musiało wystarczyć połączenie kombinowane na dwie przesiadki.
1. Tak, wiem, że nie rosną. Mnie nie musisz tłumaczyć. Niemniej, śmiem wysnuć tezę, że ten argument jest używany instrumentalnie. W tym przypadku brak autobusów ma być uzasadnieniem do uruchomienia na siłę tramwajów. (od kiedy tramwaje mają obsługiwać mały ruch lokalny, a nie służyć większym przewozom? Kiedyś coś tam było o hierarchii środków transportu...).
2. 114 to perwersja? Super, może to będzie pretekst aby wreszcie zrobić z tym porządek? Może właśnie sezon remontowy 2025 mógłby być doskonałą okazją do porządków racjonalizacji układu autobusowego? To również mam na myśli.
3. Dziękuję za konstruktywną dyskusję, @Bywalec.

Georg
Posty: 6396
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 09 sty 2025, 10:59

pawcio pisze:
09 sty 2025, 10:29
To po pierwsze oszczędność autobusów (one naprawdę nie rosną na drzewach, o kierowcach nie wspominając), po drugie obsługa ruchu lokalnego (polecanie do tego celu 114 to nie perwersja tylko sadyzm w czystej postaci). Wiadomo, że część ruchu do Śródmieścia zassie metro, dla reszty będzie musiało wystarczyć połączenie kombinowane na dwie przesiadki.
Zgadzam się. Tym bardziej, że opóźnienia na 114 są takie, że nawet w weekendy nie mogę liczyć, że będzie o czasie.

Paweł D.
Posty: 5644
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 09 sty 2025, 11:40

Pamięta jeszcze ktoś opóźnienia Z na Puławskiej? ;)

Flash8222
Posty: 7871
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 09 sty 2025, 11:52

pawcio pisze:
09 sty 2025, 10:29
To po pierwsze oszczędność autobusów (one naprawdę nie rosną na drzewach, o kierowcach nie wspominając), po drugie obsługa ruchu lokalnego (polecanie do tego celu 114 to nie perwersja tylko sadyzm w czystej postaci). Wiadomo, że część ruchu do Śródmieścia zassie metro, dla reszty będzie musiało wystarczyć połączenie kombinowane na dwie przesiadki.
A nie można zrobić tymczasowej relacji skrętnej przy placu Grunwaldzkim?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25829
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 sty 2025, 12:02

Jak by robić coś tymczasowego to już bym wolał tory objazdowe na wiadukcie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5644
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 09 sty 2025, 12:21

Ta tymczasowa relacja skrętna to dwukrotne rozprucie skrzyżowania z wyłączeniem ruchu kołowego w kierunku centrum. Nakładka już lepsza.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8915
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 sty 2025, 9:27

Czy trzykrotne ograniczenie do 10 km/h między Gocławkiem, a Wiatraczną, to coś normalnego? Od jak dawna te dziesiątki tam obowiązują?
Czemu od tak dawna (iluś-tam miesięcy) tramwaje drastycznie zwalniają po wschodniej stronie Mostu Ś-D? Czy (jak mniemam) dylatacji nie da rady naprawić szybciej?

Flash8222
Posty: 7871
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 sty 2025, 9:29

person pisze:
13 sty 2025, 9:27
Czemu od tak dawna (iluś-tam miesięcy) tramwaje drastycznie zwalniają po wschodniej stronie Mostu Ś-D? Czy (jak mniemam) dylatacji nie da rady naprawić szybciej?
Nie miesięcy a lat już, tam przyczółek osiada.

ODPOWIEDZ