Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

reserved
Posty: 14793
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 mar 2024, 21:31

Targowianin pisze:
12 mar 2024, 14:48
Zapadnięta jedna z betonowych płyt nawierzchni, przez co w teorii autobusy nie mogły stawać przy krawędzi przystanku.
Eee, to w takim razie bardzo dużo przystanków można by na tej zasadzie zawiesić.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4842
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 12 mar 2024, 22:59

Może była tak zapadnięta, że podjechać można było, ale odjechać już nie?
Obrazek

Targowianin
Posty: 28
Rejestracja: 06 mar 2017, 15:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Targowianin » 12 mar 2024, 23:25

W praktyce i tak autobusy po tym jeździły, a Derbowianie nie wiedzieli o co chodzi :)

Jurand
Posty: 1392
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 mar 2024, 15:28

Jurand pisze:
12 mar 2024, 9:33
326 przystanki Kobialka Szkoła i Frachtowa w kierunku M. Marymont mamy stałe, natomiast w kierunku M. Bródno Na Źądanie. Stało się tak po oddaniu ulicy Kobialka do ruchu w obydwu kierunkach.

Zauważyłem dziś że już wymienione wcześniej przystanki Ną żądanie znów zrobiły się jako stałe :lol:

mb112
Posty: 1195
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 sty 2025, 12:48

Z innego tematu:
Autobus Czerwon pisze:
10 sty 2025, 7:57
Michaltes05 pisze:
09 sty 2025, 22:31
W Warszawie moim zdaniem by się to nie sprawdziło, bo często jest po kilka linii na jednym przystanku, a czasem ludzie też czekają na bolta na przystanku czy coś
Często wystarczy zwolnić bardziej lub mniej żeby poznać czy osoby stojące na peronie są zainteresowane wejściem do autobusu, na pewno jest to bardziej przyjazny dla wszystkich stron system. Oczywiście czasem się zdarzy zatrzymać o raz za dużo - bo np. na przystanku jest ławka na której nikt nikomu nie zabroni siedzieć, czasem ludzie są chociaż tak mili żeby czytelnie pokazać że nie są zainteresowani autobusem, ale myślę że zawsze lepiej zatrzymać się o raz za dużo niż raz za mało. Zresztą w systemie ZTM jest dosyć silna tendencja do zmiany przystanków nż na stałe, więc w zasadzie nż zostają tylko jakieś mocno peryferyjne i faktycznie mało uczęszczane przystanki. Ciężko mi znaleźć nawet słupek na którym mógłby wystąpić opisywany przez ciebie problem:P
No właśnie dużo jest takich przystanków. Chociażby: Człuchowska, PKP ŻiW, Lazurowa, Zachodzącego Słońca, Al. Wielkopolski, Wał Miedzeszyński, Śmigłowca, Armatnia, Siekierki-Sanktuarium, w zasadzie większość NŻ w granicach miasta. Ale też w większości nie są na tyle popularne, żeby je zmieniać stałe. Moim zdaniem system jest jak najbardziej ok, tylko ludzie nie umieją z niego korzystać :)

Michaltes05
Posty: 26
Rejestracja: 10 cze 2024, 9:21

Post autor: Michaltes05 » 10 sty 2025, 15:31

Dzięki za wypisanie, bo mi się nie chciało i też uważam, że system jest git :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26957
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 sty 2025, 21:15

Armatnia to akurat powinna być stała ze względu na brak widoczności.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Georg
Posty: 6396
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 sty 2025, 21:30

Glonojad pisze:
10 sty 2025, 21:15
Armatnia to akurat powinna być stała ze względu na brak widoczności.
Jeśli tak to Okęcie Business Park w kierunku al. Krakowskiej też autobus wyskakuje na zakręcie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27634
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 sty 2025, 22:08

mb112 pisze:
10 sty 2025, 12:48
Moim zdaniem system jest jak najbardziej ok, tylko ludzie nie umieją z niego korzystać :)
Jeśli ludzie nie umieją korzystać z systemu, który jest dla nich stworzony, to to nie jest dobry system.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1059
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 10 sty 2025, 22:20

Glonojad pisze:
10 sty 2025, 21:15
Armatnia to akurat powinna być stała ze względu na brak widoczności.
Armatnia to powinna być zlikwidowana, ze względu na niebezpieczny wyjazd i brak widoczności samochodów.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Walas
Posty: 17297
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 10 sty 2025, 23:32

ZielonyJamnik pisze:
10 sty 2025, 22:20
Glonojad pisze:
10 sty 2025, 21:15
Armatnia to akurat powinna być stała ze względu na brak widoczności.
Armatnia to powinna być zlikwidowana, ze względu na niebezpieczny wyjazd i brak widoczności samochodów.
O! To to dokładnie.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3567
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 11 sty 2025, 15:41

Glonojad pisze:
10 sty 2025, 21:15
Armatnia to akurat powinna być stała ze względu na brak widoczności.
Bez przesady, są gorsze przypadki jak Zajezdnia Żoliborz 01, czy Siekierki-Sanktuarium 01.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

KM
Posty: 184
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 11 sty 2025, 20:22

ZielonyJamnik pisze:
10 sty 2025, 22:20
Armatnia to powinna być zlikwidowana, ze względu na niebezpieczny wyjazd i brak widoczności samochodów.
Rozwiązaniem problemu słabej widoczności ma być likwidacja przystanku? xd

Autobus Czerwon
Posty: 4375
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 sty 2025, 20:38

Trzeba zlikwidować pasażerów. I w ogóle to najlepiej cały zbiorkom. W końcu prowadzący będą mieli spokój:D

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1059
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 11 sty 2025, 20:52

KM pisze:
11 sty 2025, 20:22
Rozwiązaniem problemu słabej widoczności ma być likwidacja przystanku? xd
To wymyśl. Obecna lokalizacja, tak jak PKP Ursus Płn. jest bardzo niebezpieczna
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ