Gdańsk tak bardzo stawia na priorytet tramwajowy, że ustawia sygnalizację tylko dla tramwajów (w sąsiedztwie innych), bo autka bumbum:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/No ... 96225.html
[Trójmiasto] - infrastruktura transportowa
Moderator: JacekM
Niech kolejnym dowodem na polską nieudolność planowania będzie:Glonojad pisze: ↑28 sty 2025, 15:20Wiedeń zasadniczo wyprzedza Warszawę w planowaniu przestrzennym o jakieś sto lat. To, że jest w stanie budować nowe trasy (niezbyt co prawda liczne, ale jednak) z pętlami jest tylko jednym z objawów.Autobus Czerwon pisze: ↑28 sty 2025, 14:50Jak taki Wiedeń radzi sobie bez wagonów dwukierunkowych? Ta budapesztyzacja sieci robi się już pomału niepokojąca
(...)
Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/SK ... 98241.htmlPlanowana budowa linii Południowej PKM nie jest nowym pomysłem. Pierwsze koncepcje takiej trasy dla pociągów SKM pojawiły się już w latach 60. XX w., a następnie przez lata ulegały doprecyzowaniu aż do ich całkowitego wykreślenia w 2001 r. Przybliżamy pierwotny przebieg trasy kolejowej ze Śródmieścia aż do portu lotniczego.