Koleje Czech i Słowacji
Moderator: JacekM
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27673
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja bym zadał pytanie znacznie rzadziej zadawane, a równie ważne: dlaczego w Czechach przetrwało więcej transportu drogowego regionalnego.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Dość powiedzieć, że parę lat temu korzystaliśmy z czeskich pociągów w relacjach dalekobieżnych (Ołomuniec-Praga) i lokalnych (Ołomuniec - okolice) i pierwsza rzecz, jaka zaskakiwała w porównaniu z Polską to prostota taryfy (żadnego zastanawiania się, czy to Intercity, PR, KM, SKM WKS czy jeszcze co innego i jaki bilet ważny), druga - relacja cena-klasa pociągu, trzecia - że te pociągi jeździły często i niemal do każdej wioski (a w większych wioskach był skomunikowany z pociągiem do mniejszej wioski) i czwarta-że tymi pociągami jeździła kupa ludzi.
Ja przyczynę różnic cz-pl upatruję m.in. tym, że tam było niższe bezrobocie niż u nas. U nas całe wsie i miasteczka przestawały nagle mieć potrzebę codziennych dojazdów do upadających zakładów, więc frekwencja nie dopisywała. A skoro nie dopisywała, to poaczenia liwkidowano
Ja przyczynę różnic cz-pl upatruję m.in. tym, że tam było niższe bezrobocie niż u nas. U nas całe wsie i miasteczka przestawały nagle mieć potrzebę codziennych dojazdów do upadających zakładów, więc frekwencja nie dopisywała. A skoro nie dopisywała, to poaczenia liwkidowano
Popatrz, jaka franca!
Ostrava hlavni nadrażi pod wodą:
https://www.facebook.com/watch/?v=1416398645702394
https://www.facebook.com/watch/?v=1416398645702394

- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27673
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Praha hl.n. za to pod ziemią (ale dopiero kiedyś tam):
https://silnice-zeleznice.cz/zeleznice/ ... anice-1030
https://silnice-zeleznice.cz/zeleznice/ ... anice-1030
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Ale nie cała tylko dwie nowe linie chyba.
Ciekawym, kto będzie szybszy: Czesi z budową od zera nowego tunelu pod centrum Pragi czy Polacy z remontem tunelu średnicowego pod centrum Warszawy? 

- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36910
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No zazwyczaj budowa jest szybsza, niż przebudowa.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 4417
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Biorąc pod uwagę że kolejowy tunel pod Pragą ma być teoretycznie gotowy w 2047, ale otwartą w 1985 stację metra Karlovo Náměstí już w trakcie projektowania i budowy przystosowano do budowy łączników z planowaną stacją kolejową, to akurat w przypadku Warszawy droga od zamiaru do realizacji może być wyjątkowo szybsza xd