Koleje Czech i Słowacji

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27673
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 paź 2014, 10:08

Ja bym zadał pytanie znacznie rzadziej zadawane, a równie ważne: dlaczego w Czechach przetrwało więcej transportu drogowego regionalnego.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 10 paź 2014, 10:45

Dość powiedzieć, że parę lat temu korzystaliśmy z czeskich pociągów w relacjach dalekobieżnych (Ołomuniec-Praga) i lokalnych (Ołomuniec - okolice) i pierwsza rzecz, jaka zaskakiwała w porównaniu z Polską to prostota taryfy (żadnego zastanawiania się, czy to Intercity, PR, KM, SKM WKS czy jeszcze co innego i jaki bilet ważny), druga - relacja cena-klasa pociągu, trzecia - że te pociągi jeździły często i niemal do każdej wioski (a w większych wioskach był skomunikowany z pociągiem do mniejszej wioski) i czwarta-że tymi pociągami jeździła kupa ludzi.

Ja przyczynę różnic cz-pl upatruję m.in. tym, że tam było niższe bezrobocie niż u nas. U nas całe wsie i miasteczka przestawały nagle mieć potrzebę codziennych dojazdów do upadających zakładów, więc frekwencja nie dopisywała. A skoro nie dopisywała, to poaczenia liwkidowano
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4850
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 17 wrz 2024, 19:36

Ostrava hlavni nadrażi pod wodą:
https://www.facebook.com/watch/?v=1416398645702394
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27673
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 sty 2025, 14:25

Praha hl.n. za to pod ziemią (ale dopiero kiedyś tam):
https://silnice-zeleznice.cz/zeleznice/ ... anice-1030
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Flash8222
Posty: 7907
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 sty 2025, 15:43

Ale nie cała tylko dwie nowe linie chyba.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27673
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 sty 2025, 18:40

Zdaje się, że tak - na dół ma iść ruch regionalny, na powierzchni pozostanie dalekobieżny.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4194
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 30 sty 2025, 22:22

Ciekawym, kto będzie szybszy: Czesi z budową od zera nowego tunelu pod centrum Pragi czy Polacy z remontem tunelu średnicowego pod centrum Warszawy? :term:

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36910
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 sty 2025, 22:23

No zazwyczaj budowa jest szybsza, niż przebudowa.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Autobus Czerwon
Posty: 4417
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 sty 2025, 22:37

Biorąc pod uwagę że kolejowy tunel pod Pragą ma być teoretycznie gotowy w 2047, ale otwartą w 1985 stację metra Karlovo Náměstí już w trakcie projektowania i budowy przystosowano do budowy łączników z planowaną stacją kolejową, to akurat w przypadku Warszawy droga od zamiaru do realizacji może być wyjątkowo szybsza xd

ODPOWIEDZ