Awarie i utrudnienia w metrze

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4194
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 30 sty 2025, 23:36

724 z taktem 120' to nie pomogłoby za wiele. Tym bardziej, że samo ZM1 będzie co 3'-4'.

Placuszek44
Posty: 130
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 30 sty 2025, 23:43

Pomogłoby na pewno w tym, że jak ktoś ma problem dojść do przystanków ZM1, to nie musiałby czekać 40 minut na autobus.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4194
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 30 sty 2025, 23:59

Wydaje mnie się, że osoby mające problem z dojściem do przystanków ZM1 sprawdzą sobie kiedy mają konkretne kursy 710 i 742. Postawiłbym teorię, że jest to mały procent ogólnej puli pasażerów, którzy w te dni skorzystają z komunikacji zastępczej.

Przy normalnym kursowaniu M1 jak sobie Ci ludzie radzą, skoro 710 i 742 kończą trasy na Kabatach? A skoro kończą trasy na Kabatach, to wręcz w dni mając pod domem 710 oraz 742 będą do przodu, bo i tak będą mieć bliżej do przystanku autobusowego niż w standardowy dzień do stacji metra.

Łukasz
Posty: 11229
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 sty 2025, 7:46

primoż pisze:Ci
Yhy.

Jakoś osobiście przy tej częstotliwości oczyma duszy widzę wyścigi stad pustych ZM1, a wy nie?
ŁK

Matt Cubis
Posty: 585
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 01 lut 2025, 11:58

Ech, ciekawe czy przez dwa miesiące uda się ZTMowi wyciąć M1 z API wyszukiwarek, żeby się dało wyszukać połączenie...

Na podbicie 503 i 504 już nawet nie liczę.

Łukasz
Posty: 11229
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 lut 2025, 12:00

Łukasz pisze:
primoż pisze:Ci
Yhy.

Jakoś osobiście przy tej częstotliwości oczyma duszy widzę wyścigi stad pustych ZM1, a wy nie?
Obrazek

Jakoś tak jest plus minus. Btw ficzer z metrem dziś nie działa :)
ŁK

adamrozbicki
Posty: 122
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 01 lut 2025, 18:57

Placuszek44 pisze:
30 sty 2025, 23:19
No i klasycznie informacja o zamknięciu na 2 dni przed: przez najbliższe 3 weekendy M1 nie pojedzie z Kabat do Wilanowskiej, a przez kolejne 5 - do Stokłos. Przyczyną wymiana oświetlenia.

https://um.warszawa.pl/-/prace-w-metrze ... u-linii-m1

ZM1 w wersji do Wilanowskiej pominie tylko Wiolinową, Koncertową, Bacha i Podbipięty, zatrzymają się tam za to 710 i 742 co 20 minut z 40-minutową dziurą co 2 godziny po zawieszonym niedawno w weekendy 724 =D>
Co to jest Stokłos?

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4194
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 01 lut 2025, 23:23

A jak dzisiaj frekwencja w 710 i 742 między Kabatami a Dw. Południowym i na przystankach: Wiolinowa, Koncertowa, Bacha i Podbipięty? Pytam się, bo zapowiadano, że wozom na w/w liniach będą pękać kratownice i opony, szczególnie kursom 710 po czterdziestominutowej luce, a liczne tłumy pasażerów na tych przystankach sfrustrowane widokiem przejeżdżających ZM1 bez zatrzymania miały z desperacji wychodzić na jezdnię i siłą zatrzymywać autobusy komunikacji zastępczej :term:

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3257
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 02 lut 2025, 5:18

Jechałem wczoraj 742 z Wilanowskiej do Góry Kalwarii o 8.45
Siedzenia były zajęte tak na 80%
Na pośrednich przystankach mało kto wsiadał.
Najwięcej na Wilanowskiej i Kabatach
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26995
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lut 2025, 13:26

Ja to w ogóle nie rozumiem, jaki jest sens wydłużenia 710 i 742 z przystankami innymi, niż ZM1.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4417
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 lut 2025, 13:46

Szczególnie że Konstancin ma i tak bezpośrednio 251 do Wilanowskiej. Już więcej sensu miałoby chyba wydłużenie do Wilanowskiej 179, aby przynajmniej północna część Ursynowa mogła uniknąć dodatkowej przesiadki. Wydłużanie podmiejskich jeszcze z innymi zatrzymaniami niż za metro niewiele wnosi, za to generuje bałagan

Placuszek44
Posty: 130
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 02 lut 2025, 17:50

adamrozbicki pisze:
01 lut 2025, 18:57
Co to jest Stokłos?
Dopełniacz od wyrazu Stokłosy. Stokłosy to osiedle w Warszawie.
primoż pisze:
01 lut 2025, 23:23
A jak dzisiaj frekwencja w 710 i 742 między Kabatami a Dw. Południowym i na przystankach: Wiolinowa, Koncertowa, Bacha i Podbipięty? Pytam się, bo zapowiadano, że wozom na w/w liniach będą pękać kratownice i opony, szczególnie kursom 710 po czterdziestominutowej luce, a liczne tłumy pasażerów na tych przystankach sfrustrowane widokiem przejeżdżających ZM1 bez zatrzymania miały z desperacji wychodzić na jezdnię i siłą zatrzymywać autobusy komunikacji zastępczej :term:
Tyle że tu nie chodzi o pękanie kratownic, a o zapewnienie godnej oferty dla pasażerów. Jaki byłby problem, żeby ZM1 miało tam nż?

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4194
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 03 lut 2025, 1:02

Glonojad pisze:
02 lut 2025, 13:26
Ja to w ogóle nie rozumiem, jaki jest sens wydłużenia 710 i 742 z przystankami innymi, niż ZM1.
Też i mi to przyszło do głowy, skoro 710 i 742 pełnią de facto tę samą funkcję na tym odcinku jak ZM1, a gros pasażerów spod Warszawy i tak jedzie z/do M1 na Wilanowską, co moi poprzednicy już zauważyli. Jeśli dobrze pamiętam, to podczas zamknięcia M2 między Wileniakiem a Trocką wydłużone linie mareckie miały na zmienionym odcinku mniejszą ilość przystanków niż reszta jeżdżących Radzymińską.
Autobus Czerwon pisze:
02 lut 2025, 13:46
(...)Już więcej sensu miałoby chyba wydłużenie do Wilanowskiej 179, aby przynajmniej północna część Ursynowa mogła uniknąć dodatkowej przesiadki.(...)
To 179 to nie byłoby głupie, bo jeździ bokami osiedla, więc nie tylko północny Ursynów dowiozłoby do M1, jak też nie tylko on nie miałby dodatkowej przesiadki, a samo 179 jest standardowo dowózką do metra. A trzeba dodać, że tym pasażerom najbardziej wydłuży się czas dojazdu do chociażby centrum niż zazwyczaj. Śmiem twierdzić, że tutaj powinna być kręcona inba niż o pasażerów z Podbipięty, Bacha, Wiolinowej i Koncertowej.
Placuszek44 pisze:
02 lut 2025, 17:50
Tyle że tu nie chodzi o pękanie kratownic, a o zapewnienie godnej oferty dla pasażerów.
Ale co było niegodnego w ofercie? Przecież jak metro normalnie kursuje, nie ma żadnego ZM1 to wtedy kursów na tych przystankach jest siłą rzeczy mniej 8-(
Placuszek44 pisze:Jaki byłby problem, żeby ZM1 miało tam nż?
1) Wydłużenie czasu przejazdu - być może nieznaczne - ale jednak, dla większości pasażerów ZM1, którzy już przemieszczają się już dłużej niż przy normalnie kursującym M1 kosztem wątpliwego zysku dla sporo mniejszej części pasażerów, którzy są przyzwyczajeni do korzystania z dojazdu do M1 lub wręcz dojścia pieszego do metra.

2) Brak ciągów poprzecznych i tym samym możliwości przesiadek do linii kursujących tymi (Wiolinowa, Bacha) lub linia kursuje częścią takiego ciągu (Koncertowa) i można do niej przesiąść się na :mewa: Stokłosy, lub na przystanku przystanku jest oferta kilku linii (Podbipięty), co powoduje, że część potencjalnych chętnych odpada.

3) Dołożenie dla tych przystanków 710 i 742 + istniejące na co dzień połączenia powodują, że te przystanki nie są pozbawione komunikacji miejskiej; ze skrajnych przykładów: ZP Bacha bez skrócenia M1 do Wilanowskiej ma w dzień całe 0 kursów.

4) Część pasażerów M1 zamiast przesiąść się do ZM1 wybierze alternatywne trasy, jak chociażby przywoływane 503 i 504, więc pula potencjalnych pasażerów znów się uszczupla.

5) Wszystkie te przystanki znajdują się w strefie dojścia do tych, gdzie zatrzymuje się ZM1. Do tego mieszkańcy bloków mający podobny dystans dojścia do dwóch ZP wybiorą ten, gdzie odjeżdża ZM1.

6) Możliwość jeszcze większego zestadzania się brygad na ZM1, bo jeden pojazd się zatrzyma, a w tym czasie kolejna brygada go wyprzedzi, choć to już kwestia wtórna.

O ile punkt 6) jest subiektywnie rzecz biorąc najmniej istotny tutaj (co nie znaczy, że nie dopełnia całości sytuacji!), na punkt 1) trzeba spojrzeć w zależności od sytuacji, tak najbardziej kluczowe wydają się punkty 2) i 4).

mb112
Posty: 1211
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 04 lut 2025, 11:35

Przedłużenie 179 byłoby logiczne, ale z tymi paroma pomijanymi przystankami to już bez przesady, tam przecież w zwykłe dni nic więcej nie ma.
Ogólnie (przynajmniej w niedzielę po południu) mam wrażenie że częstotliwość była adekwatna do frekwencji, tzn. wiadomo, że z Wilanowskiej był dużo więcej ludzi niż z Kabat, ale ogólnie ok, nawet o czasie wszystko wychodziło, czyli linia dobrze funkcjonowała.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4194
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 04 lut 2025, 12:16


mb112 pisze:(...)ale z tymi paroma pomijanymi przystankami to już bez przesady, tam przecież w zwykłe dni nic więcej nie ma. (...)
W końcu ktoś poza mną to zauważyłObrazek

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka



ODPOWIEDZ