Awarie i utrudnienia w metrze
Moderator: JacekM
724 z taktem 120' to nie pomogłoby za wiele. Tym bardziej, że samo ZM1 będzie co 3'-4'.
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
- Lokalizacja: Ursynów
Pomogłoby na pewno w tym, że jak ktoś ma problem dojść do przystanków ZM1, to nie musiałby czekać 40 minut na autobus.
Wydaje mnie się, że osoby mające problem z dojściem do przystanków ZM1 sprawdzą sobie kiedy mają konkretne kursy 710 i 742. Postawiłbym teorię, że jest to mały procent ogólnej puli pasażerów, którzy w te dni skorzystają z komunikacji zastępczej.
Przy normalnym kursowaniu M1 jak sobie Ci ludzie radzą, skoro 710 i 742 kończą trasy na Kabatach? A skoro kończą trasy na Kabatach, to wręcz w dni mając pod domem 710 oraz 742 będą do przodu, bo i tak będą mieć bliżej do przystanku autobusowego niż w standardowy dzień do stacji metra.
Przy normalnym kursowaniu M1 jak sobie Ci ludzie radzą, skoro 710 i 742 kończą trasy na Kabatach? A skoro kończą trasy na Kabatach, to wręcz w dni mając pod domem 710 oraz 742 będą do przodu, bo i tak będą mieć bliżej do przystanku autobusowego niż w standardowy dzień do stacji metra.
Yhy.primoż pisze:Ci
Jakoś osobiście przy tej częstotliwości oczyma duszy widzę wyścigi stad pustych ZM1, a wy nie?
ŁK
-
- Posty: 585
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Ech, ciekawe czy przez dwa miesiące uda się ZTMowi wyciąć M1 z API wyszukiwarek, żeby się dało wyszukać połączenie...
Na podbicie 503 i 504 już nawet nie liczę.
Na podbicie 503 i 504 już nawet nie liczę.
Łukasz pisze:Yhy.primoż pisze:Ci
Jakoś osobiście przy tej częstotliwości oczyma duszy widzę wyścigi stad pustych ZM1, a wy nie?

Jakoś tak jest plus minus. Btw ficzer z metrem dziś nie działa

ŁK
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50
Co to jest Stokłos?Placuszek44 pisze: ↑30 sty 2025, 23:19No i klasycznie informacja o zamknięciu na 2 dni przed: przez najbliższe 3 weekendy M1 nie pojedzie z Kabat do Wilanowskiej, a przez kolejne 5 - do Stokłos. Przyczyną wymiana oświetlenia.
https://um.warszawa.pl/-/prace-w-metrze ... u-linii-m1
ZM1 w wersji do Wilanowskiej pominie tylko Wiolinową, Koncertową, Bacha i Podbipięty, zatrzymają się tam za to 710 i 742 co 20 minut z 40-minutową dziurą co 2 godziny po zawieszonym niedawno w weekendy 724![]()
A jak dzisiaj frekwencja w 710 i 742 między Kabatami a Dw. Południowym i na przystankach: Wiolinowa, Koncertowa, Bacha i Podbipięty? Pytam się, bo zapowiadano, że wozom na w/w liniach będą pękać kratownice i opony, szczególnie kursom 710 po czterdziestominutowej luce, a liczne tłumy pasażerów na tych przystankach sfrustrowane widokiem przejeżdżających ZM1 bez zatrzymania miały z desperacji wychodzić na jezdnię i siłą zatrzymywać autobusy komunikacji zastępczej 

- vernalisadonis
- Posty: 3257
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Jechałem wczoraj 742 z Wilanowskiej do Góry Kalwarii o 8.45
Siedzenia były zajęte tak na 80%
Na pośrednich przystankach mało kto wsiadał.
Najwięcej na Wilanowskiej i Kabatach
Siedzenia były zajęte tak na 80%
Na pośrednich przystankach mało kto wsiadał.
Najwięcej na Wilanowskiej i Kabatach
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26995
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja to w ogóle nie rozumiem, jaki jest sens wydłużenia 710 i 742 z przystankami innymi, niż ZM1.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4417
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Szczególnie że Konstancin ma i tak bezpośrednio 251 do Wilanowskiej. Już więcej sensu miałoby chyba wydłużenie do Wilanowskiej 179, aby przynajmniej północna część Ursynowa mogła uniknąć dodatkowej przesiadki. Wydłużanie podmiejskich jeszcze z innymi zatrzymaniami niż za metro niewiele wnosi, za to generuje bałagan
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
- Lokalizacja: Ursynów
Dopełniacz od wyrazu Stokłosy. Stokłosy to osiedle w Warszawie.
Tyle że tu nie chodzi o pękanie kratownic, a o zapewnienie godnej oferty dla pasażerów. Jaki byłby problem, żeby ZM1 miało tam nż?primoż pisze: ↑01 lut 2025, 23:23A jak dzisiaj frekwencja w 710 i 742 między Kabatami a Dw. Południowym i na przystankach: Wiolinowa, Koncertowa, Bacha i Podbipięty? Pytam się, bo zapowiadano, że wozom na w/w liniach będą pękać kratownice i opony, szczególnie kursom 710 po czterdziestominutowej luce, a liczne tłumy pasażerów na tych przystankach sfrustrowane widokiem przejeżdżających ZM1 bez zatrzymania miały z desperacji wychodzić na jezdnię i siłą zatrzymywać autobusy komunikacji zastępczej![]()
Też i mi to przyszło do głowy, skoro 710 i 742 pełnią de facto tę samą funkcję na tym odcinku jak ZM1, a gros pasażerów spod Warszawy i tak jedzie z/do M1 na Wilanowską, co moi poprzednicy już zauważyli. Jeśli dobrze pamiętam, to podczas zamknięcia M2 między Wileniakiem a Trocką wydłużone linie mareckie miały na zmienionym odcinku mniejszą ilość przystanków niż reszta jeżdżących Radzymińską.
To 179 to nie byłoby głupie, bo jeździ bokami osiedla, więc nie tylko północny Ursynów dowiozłoby do M1, jak też nie tylko on nie miałby dodatkowej przesiadki, a samo 179 jest standardowo dowózką do metra. A trzeba dodać, że tym pasażerom najbardziej wydłuży się czas dojazdu do chociażby centrum niż zazwyczaj. Śmiem twierdzić, że tutaj powinna być kręcona inba niż o pasażerów z Podbipięty, Bacha, Wiolinowej i Koncertowej.Autobus Czerwon pisze: ↑02 lut 2025, 13:46(...)Już więcej sensu miałoby chyba wydłużenie do Wilanowskiej 179, aby przynajmniej północna część Ursynowa mogła uniknąć dodatkowej przesiadki.(...)
Ale co było niegodnego w ofercie? Przecież jak metro normalnie kursuje, nie ma żadnego ZM1 to wtedy kursów na tych przystankach jest siłą rzeczy mniejPlacuszek44 pisze: ↑02 lut 2025, 17:50Tyle że tu nie chodzi o pękanie kratownic, a o zapewnienie godnej oferty dla pasażerów.

1) Wydłużenie czasu przejazdu - być może nieznaczne - ale jednak, dla większości pasażerów ZM1, którzy już przemieszczają się już dłużej niż przy normalnie kursującym M1 kosztem wątpliwego zysku dla sporo mniejszej części pasażerów, którzy są przyzwyczajeni do korzystania z dojazdu do M1 lub wręcz dojścia pieszego do metra.Placuszek44 pisze:Jaki byłby problem, żeby ZM1 miało tam nż?
2) Brak ciągów poprzecznych i tym samym możliwości przesiadek do linii kursujących tymi (Wiolinowa, Bacha) lub linia kursuje częścią takiego ciągu (Koncertowa) i można do niej przesiąść się na

3) Dołożenie dla tych przystanków 710 i 742 + istniejące na co dzień połączenia powodują, że te przystanki nie są pozbawione komunikacji miejskiej; ze skrajnych przykładów: ZP Bacha bez skrócenia M1 do Wilanowskiej ma w dzień całe 0 kursów.
4) Część pasażerów M1 zamiast przesiąść się do ZM1 wybierze alternatywne trasy, jak chociażby przywoływane 503 i 504, więc pula potencjalnych pasażerów znów się uszczupla.
5) Wszystkie te przystanki znajdują się w strefie dojścia do tych, gdzie zatrzymuje się ZM1. Do tego mieszkańcy bloków mający podobny dystans dojścia do dwóch ZP wybiorą ten, gdzie odjeżdża ZM1.
6) Możliwość jeszcze większego zestadzania się brygad na ZM1, bo jeden pojazd się zatrzyma, a w tym czasie kolejna brygada go wyprzedzi, choć to już kwestia wtórna.
O ile punkt 6) jest subiektywnie rzecz biorąc najmniej istotny tutaj (co nie znaczy, że nie dopełnia całości sytuacji!), na punkt 1) trzeba spojrzeć w zależności od sytuacji, tak najbardziej kluczowe wydają się punkty 2) i 4).
Przedłużenie 179 byłoby logiczne, ale z tymi paroma pomijanymi przystankami to już bez przesady, tam przecież w zwykłe dni nic więcej nie ma.
Ogólnie (przynajmniej w niedzielę po południu) mam wrażenie że częstotliwość była adekwatna do frekwencji, tzn. wiadomo, że z Wilanowskiej był dużo więcej ludzi niż z Kabat, ale ogólnie ok, nawet o czasie wszystko wychodziło, czyli linia dobrze funkcjonowała.
Ogólnie (przynajmniej w niedzielę po południu) mam wrażenie że częstotliwość była adekwatna do frekwencji, tzn. wiadomo, że z Wilanowskiej był dużo więcej ludzi niż z Kabat, ale ogólnie ok, nawet o czasie wszystko wychodziło, czyli linia dobrze funkcjonowała.
W końcu ktoś poza mną to zauważyłmb112 pisze:(...)ale z tymi paroma pomijanymi przystankami to już bez przesady, tam przecież w zwykłe dni nic więcej nie ma. (...)

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka