Ale kiedyś był sporo tańszy, do tego koszty autobusu gazowego to 1,5x dieslowego i nie ma na niego dofinansowania z UE.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Ładowarki na Płochocińskiej to jest kwestia kilku lat i to przy współpracy ze eon. Na dzis tam nawet jednej ładowarki nie ma jako zamontować. Gazprombank lubi to 
To że rzecznik mówił, bo musiał cos powiedzieć, a już im ta polityczna Płochocińska po nocach się śni (zakup w ciemnozxcvbnm pisze: ↑04 lut 2025, 8:20Gaz teraz drogi. Na Omnibus było mowa konkretnie o dieslach i w 200 sztukach. Ale to się okaże, na ile 3872 miał rację...
Podobno też rzecznik MZA w TVN Warszawa mówił o tym, że na wiosnę na Płochocińskiej będą montować ładowarki do elektryków, ale na ile to prawda? Jakoś wątpię, że tak szybko o ile tak się stanie.
A przetarg na diesle, to tak jak już pisałem, będzie i w niedługim czasie go ogłoszą
-
michael112
- Posty: 3142
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Mam wrażenie że przetarg na 200 diesli to plotka MKM'ów, ale miła plotka, taka która chciałbym żeby się spełniła. Nie pasuje do linii politycznej samorządu warszawskiego.
- ZielonyJamnik
- Posty: 1470
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Akurat info 3872 zazwyczaj są sprawdzone, wydaje się że dosyć blisko jest wiarygodnych źródeł informacjimichael112 pisze: ↑04 lut 2025, 10:59Mam wrażenie że przetarg na 200 diesli to plotka MKM'ów, ale miła plotka, taka która chciałbym żeby się spełniła. Nie pasuje do linii politycznej samorządu warszawskiego.
Mkną po koleinach zielone jamniki... 
Linia polityczna jedno - rzeczywistość drugie. Jak mówił Flash pewnie do wyborów przeciągną, aczkolwiek ja byłbym bardziej skłonny głosować na Trzaska gdyby od razu tak zrobili i nie bawili się w zeroemisyjność gdzie tak naprawdę znaczenie w nim autobusów jest znikome.michael112 pisze: ↑04 lut 2025, 10:59Mam wrażenie że przetarg na 200 diesli to plotka MKM'ów, ale miła plotka, taka która chciałbym żeby się spełniła. Nie pasuje do linii politycznej samorządu warszawskiego.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Tu akurat w temacie kolegi 3872 bym nie był taki pewienZielonyJamnik pisze: ↑04 lut 2025, 11:33Akurat info 3872 zazwyczaj są sprawdzone, wydaje się że dosyć blisko jest wiarygodnych źródeł informacjimichael112 pisze: ↑04 lut 2025, 10:59Mam wrażenie że przetarg na 200 diesli to plotka MKM'ów, ale miła plotka, taka która chciałbym żeby się spełniła. Nie pasuje do linii politycznej samorządu warszawskiego.
-
marco_wawa
- Posty: 226
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
To jak taki dobrze poinformowany jestes, to jeszcze powiedz w jakiej konfiguracji ten przetarg będzie?
200 przegubow? 150 przegubow i 50 solówek? A może na wzór Krakowa 100 przegubów, 50 solówek i 50 koziołków?
Chwilowo większe potrzeby są na 12m, więc pewnie 12m będzie sporo w tych 200.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
To w takim razie stacja na Prądzyńskiego ma sporą przebitkę. 6.99 było w sobotę.
Ale ja nigdzie nie napisałem że to ma być 200 wozówmarco_wawa pisze: ↑04 lut 2025, 12:21To jak taki dobrze poinformowany jestes, to jeszcze powiedz w jakiej konfiguracji ten przetarg będzie?
200 przegubow? 150 przegubow i 50 solówek? A może na wzór Krakowa 100 przegubów, 50 solówek i 50 koziołków?
Więc czekaj grzecznie na oficjalne informacje
-
michael112
- Posty: 3142
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
marco_wawa pisze: ↑04 lut 2025, 12:21200 przegubow? 150 przegubow i 50 solówek? A może na wzór Krakowa 100 przegubów, 50 solówek i 50 koziołków?
Ciekaw bym był, na ile to mają być autobusy przeznaczone na wymianę taboru, a na ile na podniesienie ilostanu MZA Warszawa.
Z dużym prawdopodobieństwem, w przypadku realizacji takiego zamówienia, dojdziemy do 100% lub prawie 100% taboru z elektrodechami w MZA - zwłaszcza że jeszcze elektryki dochodzą w międzyczasie.
18xx pewnie już wypadną, a szarpaki to mają wypaść już niedługo, przy okazji obecnych zamówień. 88xx też może spadną z rowerka po tym zamówieniu. Może co najwyżej 83xx jeszcze pozostaną.
A tu jeszcze kwestia jednostek i VAT (23%). Na zużyciu mniej więcej 1 litr ON = 1 kg CNG.
Na Prądzyńskiego jest 6,99 zł za Nm3 brutto czyli 5,68 zł za Nm3 netto.
1 kg = 1,35 Nm3
Czyli 1 kg na Prądzyńskiego obecnie jest za ok. 4,20 zł netto.
-
marco_wawa
- Posty: 226
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
[Tryb gdybania]
Patrząc na to, ile czasu minęło od wyboru oferty Solarisa na 50 przegubów, do podpisania umowy, można przyjąć, że MZA wczoraj (w sensie w poniedzialek) powinno podpisać umowę z Youtongiem na 30 solówek. Nic się takiego nie wydarzyło, wiec czyżby Solaris się miał zamiar odwołać?
[Koniec trybu gdybania]
Patrząc na to, ile czasu minęło od wyboru oferty Solarisa na 50 przegubów, do podpisania umowy, można przyjąć, że MZA wczoraj (w sensie w poniedzialek) powinno podpisać umowę z Youtongiem na 30 solówek. Nic się takiego nie wydarzyło, wiec czyżby Solaris się miał zamiar odwołać?
[Koniec trybu gdybania]