Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Przepraszam za pomyłkę:
180, nie 190 wozów. To jest przetarg który według zapowiedzi ma niebawem ruszyć.
Co do gazu - w artykule nie wskazano o co dokładnie chodzi, czy nowe autobusy, czy dofinansowanie na obecnie kursujące, ja zrozumiałem to tak, że to refinansowanie obecnych gazowców.
180, nie 190 wozów. To jest przetarg który według zapowiedzi ma niebawem ruszyć.
Co do gazu - w artykule nie wskazano o co dokładnie chodzi, czy nowe autobusy, czy dofinansowanie na obecnie kursujące, ja zrozumiałem to tak, że to refinansowanie obecnych gazowców.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
W Solarisie logują się już wozy od 5851 do 5860, oczywiście bez 5853.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41
Ja na Moto.pl przeczytałem, że to na przyszłe inwestycje, poza tym w autosanach i gazowych kartonach są tabliczki z programem dofinansowanie i nie ma tam KPO, więc raczej będzie jeszcze jeden przetarg na CNG i LNGfraktal pisze: ↑12 lut 2025, 20:12Diesle bądź hybrydy mają kupować ajenci w celu dywersyfikacji taboru, MZA - tabor bardziej ekologiczny - na prąd, gaz (na które stolica dostała dofinansowanie z KPO, ale chodzi tu chyba o już kupione Solarisy CNG i Autosany LNG)i tu nowość- autobusy na wodór, o ktorych prezes MZA wyraża się sceptycznie ze względu na wysokie ceny wodoru.
Wracając do przetargu na 80 elektryków: maksymalna długość przeguba to było 18.2m, podczas gdy Irizar w internecie chwali się tylko produktem o długości 18.73m. Czy mają coś krótszego o czym mi nie wiadomo?
Mieli specjalnie dla MZA zrobić nowy wóz.
Ciekawe czy Yutong też zrobi...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Póki co MZA nie może podpisać umowy z Yutongiem na 30 elektrycznych solówek z powodu odwołania (info z artykułu w Stołecznej).
Ale kogo, Irizara czy Solarisa?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
Zapewne Solarisa przez zupełnie inne przeliczniki przy ponownej ocenie ofert (po wykluczeniu Irizara).
Cytat z artykulu:
4 lutego MZA zawarły umowę za 227,5 mln zł z Solarisem na dostawę 50 przegubowców. Po wykluczeniu z przetargu hiszpańskiej firmy Irizar na decyzję czeka kontrakt na 30 autobusów 12-metrowych. - Solaris z producentem chińskim wciąż składają odwołania - przekazał "Stołecznej" w środę, 12 lutego prezes MZA Jan Kuźmiński.
Cytat z artykulu:
4 lutego MZA zawarły umowę za 227,5 mln zł z Solarisem na dostawę 50 przegubowców. Po wykluczeniu z przetargu hiszpańskiej firmy Irizar na decyzję czeka kontrakt na 30 autobusów 12-metrowych. - Solaris z producentem chińskim wciąż składają odwołania - przekazał "Stołecznej" w środę, 12 lutego prezes MZA Jan Kuźmiński.
Producent chiński składa odwołania? Prezes wie w ogóle co mówi? Czy tylko Stołek w swoim profesjonalizmie jak zwykle przeinaczył?marco_wawa pisze: ↑15 lut 2025, 16:23Solaris z producentem chińskim wciąż składają odwołania - przekazał "Stołecznej" w środę, 12 lutego prezes MZA Jan Kuźmiński.
Przecież to dość oczywisty skrót myślowy. Dla ludzi niezafiksowanych wyjątkowo mocno w temacie struktura organizacyjna stojąca za (albo przed) Yutongiem nie ma żadnego znaczenia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
A moim zdaniem, to pomyłka /przejęzyczenie i chodzi o producenta hiszpańskiego. Biorąc pod uwagę, że prezes mówił niedawno, że relobus wyniesie się z Płochocińskiej do końca listopada.... Ciekawe, jakby to było, gdyby prezesem MZA był Leszek Ruta. 

A właśnie, o co się działo wtedy w 2013 roku, że takie cięcia były? Pokłosie kryzysu z 2008?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2