Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

Moderator: Wiliam

Mietek
Posty: 78
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 19 mar 2025, 12:56

michael112 pisze:
19 mar 2025, 9:42
Glonojad pisze:
19 mar 2025, 4:42
Chodzi o to, że jeśli zapłacili karę, to ztekompensowali szkodę i nie ma możliwości ich wykluczenia.
Powiedz to pasażerom.
Jeżeli autobus kursujący co 30 minut nie przyjedzie, i pasażer spóźni się na samolot, to o jakiej rekompensacie szkody tu mówimy, gdyby organizator transportu tj ZTM podchodził sumiennie do realizacji oferty przewozowej i musiał każdorazowo szukać przewoźnika zastępczego inaczej wyglądałaby ta sprawa. Za brak realizacji oferty przewozowej należy rozliczać organizatora,
mietek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27737
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 mar 2025, 13:03

michael112 pisze:
19 mar 2025, 12:21
A jakby w następnej umowie zawrzeć zapis: po przekroczeniu określonego progu niezrealizowanych kursów, oferent będzie wykluczony w następnych postępowaniach przetargowych?
Katalog przesłanek i warunków umożliwiających wykluczenie jest jasno w sposób enumeratywny wskazany w PZP. W szczególności nie można wykluczyć z postępowania wykonawcy, który naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;.
Mietek pisze:
19 mar 2025, 12:56
Jeżeli autobus kursujący co 30 minut nie przyjedzie, i pasażer spóźni się na samolot, to
przewoźnik odpowiada za szkodę, którą poniósł pasażer, zgodnie z art. 62 ust. 2 ustawy prawo przewozowe, i nie ma to nic wspólnego z jakimkolwiek przyszłym zamówieniem publicznym.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

BrdzJkb
Posty: 327
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 19 mar 2025, 14:05

Generalnie wykluczenie kogokolwiek za przewiny w innej umowie jest w zasadzie niemożliwe bo zawsze łatwo udowodnić, że podjęło się środki zaradcze i doszło do samooczyszczenia.

kajo
Posty: 2846
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 19 mar 2025, 17:26

Jak byście za każdy taki występek wywalać firmy z przetargu to by wam przewoźników zabrakło za 3 lata. Każda firma raz na jakiś czas przechodzi takie lub podobne problemy. To że kierowców wszędzie brakuje to nie jest jakaś nowość. Brakuje ich pewnie u każdego ajenta. Jedna firma się z tego podniesie inna upadnie. Grunt by kary były odstraszające.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Placuszek44
Posty: 131
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 19 mar 2025, 20:28

Nowe rozkłady 710 i 742 oznaczają przejście ze szczytowego taktu 10 min na 7,5-7,5-15, a w międzyszczycie z 15 min na 18-12-30.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7844
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 21 mar 2025, 11:26

https://www.konstancinjeziorna.pl/news/ ... QUlIj6VJ3Q

Czyli 251 w wersji do Papierni na przeguby, w wersji na Pańską na dwunastki (co ciekawe, bo rozkład bez większych zmian chyba, a zakłada, że brygady raz tak, raz tak), 724 zawieszone, 742 częściej.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

ashir
Posty: 28114
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 mar 2025, 12:27

To proste, po prostu kółko do Pańskiej będzie trwało aż 3 godziny (z postojami wynoszącymi blisko godzinę), a do CH Stara Papiernia tylko 2 godziny.

michael112
Posty: 3086
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 mar 2025, 13:05

R-9 Chełmska pisze:
21 mar 2025, 11:26
Czyli 251 w wersji do Papierni na przeguby, w wersji na Pańską na dwunastki
Mam coraz większe wrażenie że ZTM niepotrzebnie zredukował niektóre numerki na rzecz kursów wariantowych. Tak jak 164 na Calową powinno nazywać się 264, bo to i osobne brygady i oba krańce różne, tak też 251 na Pańską mogłoby nazywać się 200 (i nic nie szkodzi że tylko do Wilanowskiej a nie na Centralny). Może tym razem jeden z krańców wspólny, ale brygady nadal różne, nawet typ taboru inny. A kursy są regularnie co godzinę do 19ej.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7844
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 21 mar 2025, 14:12

Z tym 251 to jakiś totalny absurd.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

wincenty
Posty: 1678
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 21 mar 2025, 14:34

R-9 Chełmska pisze:
21 mar 2025, 14:12
Z tym 251 to jakiś totalny absurd.
BTW, a co z ładowarką na Grapie?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7844
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 21 mar 2025, 14:59

W listopadzie ładowała bardzo wolno, od tego czasu jeżdżą diesle, choć od wielkiego dzwonu też elektryki i raczej jest ok, choć nie wiem, na ile to zasługa ładowarki, a na ile ich sporego zasięgu.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Mietek
Posty: 78
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 21 mar 2025, 17:33

alojz pisze:
16 mar 2025, 13:05
Mietek pisze:
16 mar 2025, 11:17
Firma obsługująca linie L39, od lat jest niewiarygodna, od lat nie ma tygodnia, aby nie odwoływano wielu kursów,
Bzdura. Ile kursów odwołano w pierwszym tygodniu marca? ile odwołano w poszczególnych tygodniach lutego?

Zresztą nawet w tym tygodniu kiedy (chyba) 3 razy nie wyjechała brygada 06, nie za bardzo można mówić o "odwołaniu wielu kursów". Ta brygada wykonuje tylko 5 kursów (2 rano i 3 popołudniu) z 83 na linii. 6%.

Mietek pisze:
16 mar 2025, 11:17
Nie wiem, kto podejmuje decyzję o wyborze firmy,
Dyrektor ZTM lub osoba przez niego upoważniona.
Mietek pisze:
16 mar 2025, 11:17
ale firma, która nie była w stanie wypełnić warunków kontraktu w poprzednim okresie, nie powinna mieć możlowości startu w kolejnych przetargach na dokładnie taką samą usługę.
Jeżeli firma zapłaciła karę to wypełniła warunki kontraktu.
Dzisiaj po południu znowu odwołane kursy L39, Czy ktoś wie ile wynoszą kary za te kursy i czy można gdzieś sprawdzić czy kary te są regulowane?
mietek

alojz
Posty: 2759
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 21 mar 2025, 17:40

Mietek pisze:
21 mar 2025, 17:33
Dzisiaj po południu znowu odwołane kursy L39, Czy ktoś wie ile wynoszą kary za te kursy i czy można gdzieś sprawdzić czy kary te są regulowane?
Wysokość i zasady rozliczania kar są w dokumentacji przetargowej. https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwa ... 82/details

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5443
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 21 mar 2025, 19:16

R-9 Chełmska pisze:
21 mar 2025, 14:12
Z tym 251 to jakiś totalny absurd.
Absurd to przeguby na 519 gdy nikt do parku nie jeździ, a krótkie na 251 gdzie obsługiwany jest kawał zabudowy. Całe lata 519 po Mokotowie jeździło niezabieralne niemal w każdym kursie, bo nie chcieli marnować przegubów na Przyczółkową. A teraz co? Udają, że zmiany wokół tramwaju do Wilanowa są minimalne utrzymując numer linii i tabor po staremu.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

adamrozbicki
Posty: 144
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 21 mar 2025, 22:29

TGM pisze:
21 mar 2025, 19:16
R-9 Chełmska pisze:
21 mar 2025, 14:12
Z tym 251 to jakiś totalny absurd.
Absurd to przeguby na 519 gdy nikt do parku nie jeździ, a krótkie na 251 gdzie obsługiwany jest kawał zabudowy. Całe lata 519 po Mokotowie jeździło niezabieralne niemal w każdym kursie, bo nie chcieli marnować przegubów na Przyczółkową. A teraz co? Udają, że zmiany wokół tramwaju do Wilanowa są minimalne utrzymując numer linii i tabor po staremu.
Na 519 jeździły całe lata niezabieralne solówki? Aha.

ODPOWIEDZ