zxcvbnm pisze: ↑02 mar 2025, 12:37
SU89 pisze: ↑02 mar 2025, 10:16
Jak "autobus?" Przecież to nie jest monolit, składa się z setek elementów, z których coraz większa część jest na stałe połączona przez GSM z serwerami. A zastosowanie kilku źródeł sygnału zapewnia redundancję transmisji danych w przypadku, gdy jedno urządzenie zawiesi się, czy zostanie odłączone. I każde te urządzenie raportuje swoje dane diagnostyczne wraz z ID pojazdu oraz pozycją i to trafia potem na jeden serwer. A przesunięcie kilku metrów (antena GPS z biletomatu czy centralki łączności) nie ma większego znaczenia.
Owszem, ale to nie lepiej, żeby wszystkie komponenty były połączone siecią kablową z modułem GSM, a następnie ten GSM łączył się z serwerem, a także ten moduł emitował sygnał GPS, biorąc pod uwagę, że moduł ten musi składać się z komponentów awaryjnych czyli drugi i trzeci GSM? Też redundancję by spełniało, a obecne zastosowanie nie rodzi pola do desynchronizacji?
Rozwiązanie, które jest obecnie stosowane, zdecydowanie nie jest idealne, natomiast sprawdza się, gdy np. wypnie się wtyczka od jednego modułu, wtedy autobus nie staje się niewidoczny w systemie.
ZielonyJamnik pisze: ↑02 mar 2025, 12:54
1 wiadomość do ZTM z pewnością zdziała więcej niż 10 postów tutaj. @SU89 zapomniałeś jeszcze dopisać Hyterę, która też ma GPS i nawet potrafi radiostacja pokazywać prędkość poruszania się
Hytera niestety nie jest podpięta pod system. Nawet nie wiem, czy ktoś ma dostęp do tego, może tylko ZTM.
px33 pisze: ↑02 mar 2025, 14:49
Redundancja jest spoko, ale wychodzi na to że system powinien mieć filtr odsiewający "outlierów", tj. jeśli jakieś jedno źródło raportuje parametry bardzo odbiegające od innych to powinno zostać wyeliminowane. Ewentualnie pewnie można by wprowadzić maksymalny skok pozycji oparty nawet na maksymalnej realnej prędkości dla pojazdów KM.
Może nie odfiltrowywać, ale na pewno zgłaszać do odpowiednich służb przewoźnika/organizatora. Ewentualnie wyświetlać błąd na czerwono w kabinie prowadzącego pojazd. W autobusach i tramwajach, dopóki pojazd jedzie, mało kto przejmuje się jakimiś GPSami, czy innymi e-tollami. Chyba, że jest odpis usterki w karcie
1000 pisze: ↑02 mar 2025, 12:20
Dzięki za wyjaśnienie, bo zaintrygowały mnie te dość dziwne błędy.
Dzisiaj spojrzałem i jest to samo. Widać, że te 3 wozy (1996, 4400, 4419) są ze sobą jakoś połączone w systemie.
Otóż w aplikacji 1996 stoi na Stalowej (podejrzewam, że tak naprawdę to 4400, któremu się wyświetla "118/3/1996"). Ale gdy wpisze się "4400" to jego pozycja jest dokładnie taka sama jak 4419 na linii 135/3. Czyli 4400 stoi na R13, wyświetla się znacznik z wczoraj (176 lub 204 br. 639), a wg mapy znajduje się w tej chwili na Olszynce Grochowskiej jako 204, zaś jak spojrzy się na "Trasę" to za 30 minut będzie ruszał z pętli Metro Bródno w kierunku Grodziska..
Dopóki ktoś tego nie skoryguje, albo to ustawienie nie zostanie w jakiś sposób zresetowane, to podejrzewam że będzie się tak wyświetlać codziennie.
Zgłoszę to do serwisu, gdy będę w pracy.