518 powinno zostać zlikwidowane (a już na pewno: służy ono co najwyżej Modlińskiej, bo na Tarchodworach wozi muchy), a nie łączone z czymkolwiek. 516 zdecydowanie zasługuje na wyższą częstotliwość.
A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27795
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Żeby nie było, że tylko amerytorycznie hejtuję:
a. Wyjęcie 101 z 509 i puszczenie po Modlińskiej skutkować będzie pocięciem 509 i spadkiem podaży na Tarchodworach - raczej nieakceptowalne.
b. Dotychczasowi pasażerowie 7xx zyskują jedynie przesiadkę w tramwaj, dowożący ich w to samo miejsce i w zbliżonym czasie, co obecna przesiadka w 511. Tracą za to przesiadki na Żeraniu i dojazd do Galerii Północnej. Tym bardziej to słabe, że dojazd do M1 dla wielu pasażerów tych linii jest niepotrzebny, bo po co z Legionowa jechać do metra blisko godzinę autobusem, jak można 20 minut pociągiem.
Korzyści nie widzę naprawdę żadnych, poza może nieznaczną poprawą regularności siedemsetek.
Notabene przydałoby się wyrychtować jakiś dowóz Jabłonny do SKM w Choszczówce, zwłaszcza Przylesia i tych wszystkich domkarzy z Bukowych Dworków, ale to trochę s-f na dziś.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
-
- Posty: 3093
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Z tych wszystkich pomysłów najbardziej podoba mi się opcja uzwyklenia 516 i przedłużenia jako 101 na Wschodni. Na Metro Marymont też mogłoby być, ale nie o to chodzi, bo sprawa rozbija się o przyspieszenie 509 wzdłuż Jagiellońskiej.
Puszczenie 101 po trasie 509 1:1 na Tarchominie jest bez sensu, bo osłabi się Gocław a potem będzie pole żeby dalej psuć komunikację w tej okolicy.
Puszczenie 101 po trasie 509 1:1 na Tarchominie jest bez sensu, bo osłabi się Gocław a potem będzie pole żeby dalej psuć komunikację w tej okolicy.
Wg mnie powinno to wyglądać tak
509 > 101 na całej trasie
dodatkowo w godzinach szczytu powinna zostać uruchomiona linia E-9 na tej samej trasie co 509.
509 > 101 na całej trasie
dodatkowo w godzinach szczytu powinna zostać uruchomiona linia E-9 na tej samej trasie co 509.
Z tym samym EC Żerań na żądanie? Nikt tego nie odda, a już widać, jak się skończyło E-1, które nawet Krynicznej nie pomija.Lukasz436 pisze:Wg mnie powinno to wyglądać tak
509 > 101 na całej trasie
dodatkowo w godzinach szczytu powinna zostać uruchomiona linia E-9 na tej samej trasie co 509.
ŁK
A jakie przystanki ma mieć to "nowe" 509? Ma być powrót do stanu sprzed lat, ale nie napisali sprzed ilu lat. No i ta linia będzie przyspieszona tylko po jednej stronie bo na Gocławiu już będzie się zatrzymywać tak jak obecnie.
Może właśnie ta 101-ka powinna w pewnym stopniu pełnić funkcję lokalnej dowozówki ogarniającej "unikalne" ZP, tylko ciutkę innej niż 211?
Mówię tu o trasie przez ciąg Strumykowa-Myśliborska (ew. wyjazd na Światowida przez Ćmielowską) - skoro w 2017 ZTM planował pociągnięcie 518 kawałkiem Strumykowej (od Ordonówny do Stefanika), to jednak "dasię" tam coś puścić i nie jest to tylko midik.
Mówię tu o trasie przez ciąg Strumykowa-Myśliborska (ew. wyjazd na Światowida przez Ćmielowską) - skoro w 2017 ZTM planował pociągnięcie 518 kawałkiem Strumykowej (od Ordonówny do Stefanika), to jednak "dasię" tam coś puścić i nie jest to tylko midik.
Znaczy się, żeby dojechać do Wileńskiego lub Starzyńskiego będą do wyboru dwie linie z dwóch różnych ciągów? To już wygodniejsze mniejsze zło w postaci dwóch linii z jednego ciągu, a tam puścić coś innego 

To jest może ok, jeśli pasażerowie muszą przechodzić na ten jeden ciąg, mimo że mieszkają na drugim.primoż pisze:Znaczy się, żeby dojechać do Wileńskiego lub Starzyńskiego będą do wyboru dwie linie z dwóch różnych ciągów? To już wygodniejsze mniejsze zło w postaci dwóch linii z jednego ciągu, a tam puścić coś innego
ŁK
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27795
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja to zauważę jednak, że 117 jako 507bis jakoś sobie jednak radzi, więc przy wystarczająco mocnych ciągach to nie jest zupełnie pozbawione sensu - a relacja 509 jednak na bycie wystarczająco mocną ma potencjał. Inna rzecz, że różne częstotliwości i brak koordynacji 117/507 w DS to słaby dowcip, który doskonale pokazuje zagrożenia rozgrupowywania zbliżonych funkcjonalnie linii.
Zgadzam się również z tezą o potrzebnie obsługi ciągu Myśliborska - Strumykowa. Wręcz jestem zaskoczony, że po oddaniu tramwaju nie wylądowały tam 186 i 509.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Potencjał ma, gorzej jeśli z 509bis wyjdzie coś w rodzaju 302 z 2013 r.fik pisze: ↑24 kwie 2025, 20:28Ja to zauważę jednak, że 117 jako 507bis jakoś sobie jednak radzi, więc przy wystarczająco mocnych ciągach to nie jest zupełnie pozbawione sensu - a relacja 509 jednak na bycie wystarczająco mocną ma potencjał. Inna rzecz, że różne częstotliwości i brak koordynacji 117/507 w DS to słaby dowcip, który doskonale pokazuje zagrożenia rozgrupowywania zbliżonych funkcjonalnie linii.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27795
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Też mam taką obawę, stąd moje wcześniejsze uwagi o krakowizacji, bo bez dorzucenia brygad (lub włączenia innych linii w układankę) nie uda się osiągnąć satysfakcjonujących częstotliwości.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Wybory nadchodzą. Majster, to się doteguje 
