A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9011
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 31 mar 2025, 14:28

Emyl pisze:
30 mar 2025, 15:48
516 to powinno się połączyć z 518, a nie z 509.
518 powinno zostać zlikwidowane (a już na pewno: służy ono co najwyżej Modlińskiej, bo na Tarchodworach wozi muchy), a nie łączone z czymkolwiek. 516 zdecydowanie zasługuje na wyższą częstotliwość.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7044
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 31 mar 2025, 14:37

O to chodzi, już dawno pisałem, że 516 powinno wchłonąć brygady 518 i wydłużyć się na Marymont pod numerem sto czterdzieści i cztery.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27795
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 mar 2025, 14:54

fik pisze:
30 mar 2025, 19:47
Jurand pisze:
30 mar 2025, 19:32

Może te 101 puścić od Winnicy bezpośrednio Modlińską, skracając jednocześnie 723 i 731 do Winnicy :?:
A służyć by to miało komu, poza wąskiemu gronu socjopatów cieszących się z cudzego cierpienia?
Żeby nie było, że tylko amerytorycznie hejtuję:

a. Wyjęcie 101 z 509 i puszczenie po Modlińskiej skutkować będzie pocięciem 509 i spadkiem podaży na Tarchodworach - raczej nieakceptowalne.
b. Dotychczasowi pasażerowie 7xx zyskują jedynie przesiadkę w tramwaj, dowożący ich w to samo miejsce i w zbliżonym czasie, co obecna przesiadka w 511. Tracą za to przesiadki na Żeraniu i dojazd do Galerii Północnej. Tym bardziej to słabe, że dojazd do M1 dla wielu pasażerów tych linii jest niepotrzebny, bo po co z Legionowa jechać do metra blisko godzinę autobusem, jak można 20 minut pociągiem.

Korzyści nie widzę naprawdę żadnych, poza może nieznaczną poprawą regularności siedemsetek.

Notabene przydałoby się wyrychtować jakiś dowóz Jabłonny do SKM w Choszczówce, zwłaszcza Przylesia i tych wszystkich domkarzy z Bukowych Dworków, ale to trochę s-f na dziś.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

michael112
Posty: 3093
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 31 mar 2025, 19:34

Z tych wszystkich pomysłów najbardziej podoba mi się opcja uzwyklenia 516 i przedłużenia jako 101 na Wschodni. Na Metro Marymont też mogłoby być, ale nie o to chodzi, bo sprawa rozbija się o przyspieszenie 509 wzdłuż Jagiellońskiej.
Puszczenie 101 po trasie 509 1:1 na Tarchominie jest bez sensu, bo osłabi się Gocław a potem będzie pole żeby dalej psuć komunikację w tej okolicy.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2314
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 01 kwie 2025, 11:56

Wg mnie powinno to wyglądać tak
509 > 101 na całej trasie
dodatkowo w godzinach szczytu powinna zostać uruchomiona linia E-9 na tej samej trasie co 509.

Łukasz
Posty: 11367
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 kwie 2025, 15:21

Lukasz436 pisze:Wg mnie powinno to wyglądać tak
509 > 101 na całej trasie
dodatkowo w godzinach szczytu powinna zostać uruchomiona linia E-9 na tej samej trasie co 509.
Z tym samym EC Żerań na żądanie? Nikt tego nie odda, a już widać, jak się skończyło E-1, które nawet Krynicznej nie pomija.
ŁK

Georg
Posty: 6506
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 01 kwie 2025, 19:52

A jakie przystanki ma mieć to "nowe" 509? Ma być powrót do stanu sprzed lat, ale nie napisali sprzed ilu lat. No i ta linia będzie przyspieszona tylko po jednej stronie bo na Gocławiu już będzie się zatrzymywać tak jak obecnie.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4257
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 19 kwie 2025, 0:53

fik pisze:
29 mar 2025, 21:45
I co, w weekendy każde co 30 minut? Krakowizacja ZTM postępuje.
Tym bardziej szkoda, że naście lat temu zlikwidowano 144, żeby właśnie podbić RJ 509. Wracamy do punktu wyjścia ;/

Lukas508
Posty: 25
Rejestracja: 08 sie 2024, 16:30

Post autor: Lukas508 » 24 kwie 2025, 16:57

Może właśnie ta 101-ka powinna w pewnym stopniu pełnić funkcję lokalnej dowozówki ogarniającej "unikalne" ZP, tylko ciutkę innej niż 211?
Mówię tu o trasie przez ciąg Strumykowa-Myśliborska (ew. wyjazd na Światowida przez Ćmielowską) - skoro w 2017 ZTM planował pociągnięcie 518 kawałkiem Strumykowej (od Ordonówny do Stefanika), to jednak "dasię" tam coś puścić i nie jest to tylko midik.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4257
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 24 kwie 2025, 17:13

Znaczy się, żeby dojechać do Wileńskiego lub Starzyńskiego będą do wyboru dwie linie z dwóch różnych ciągów? To już wygodniejsze mniejsze zło w postaci dwóch linii z jednego ciągu, a tam puścić coś innego :-k

Łukasz
Posty: 11367
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 kwie 2025, 18:27

primoż pisze:Znaczy się, żeby dojechać do Wileńskiego lub Starzyńskiego będą do wyboru dwie linie z dwóch różnych ciągów? To już wygodniejsze mniejsze zło w postaci dwóch linii z jednego ciągu, a tam puścić coś innego :-k
To jest może ok, jeśli pasażerowie muszą przechodzić na ten jeden ciąg, mimo że mieszkają na drugim.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27795
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 kwie 2025, 20:28

primoż pisze:
24 kwie 2025, 17:13
Znaczy się, żeby dojechać do Wileńskiego lub Starzyńskiego będą do wyboru dwie linie z dwóch różnych ciągów? To już wygodniejsze mniejsze zło w postaci dwóch linii z jednego ciągu, a tam puścić coś innego :-k
Ja to zauważę jednak, że 117 jako 507bis jakoś sobie jednak radzi, więc przy wystarczająco mocnych ciągach to nie jest zupełnie pozbawione sensu - a relacja 509 jednak na bycie wystarczająco mocną ma potencjał. Inna rzecz, że różne częstotliwości i brak koordynacji 117/507 w DS to słaby dowcip, który doskonale pokazuje zagrożenia rozgrupowywania zbliżonych funkcjonalnie linii.

Zgadzam się również z tezą o potrzebnie obsługi ciągu Myśliborska - Strumykowa. Wręcz jestem zaskoczony, że po oddaniu tramwaju nie wylądowały tam 186 i 509.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3575
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 24 kwie 2025, 20:38

fik pisze:
24 kwie 2025, 20:28
primoż pisze:
24 kwie 2025, 17:13
Znaczy się, żeby dojechać do Wileńskiego lub Starzyńskiego będą do wyboru dwie linie z dwóch różnych ciągów? To już wygodniejsze mniejsze zło w postaci dwóch linii z jednego ciągu, a tam puścić coś innego :-k
Ja to zauważę jednak, że 117 jako 507bis jakoś sobie jednak radzi, więc przy wystarczająco mocnych ciągach to nie jest zupełnie pozbawione sensu - a relacja 509 jednak na bycie wystarczająco mocną ma potencjał. Inna rzecz, że różne częstotliwości i brak koordynacji 117/507 w DS to słaby dowcip, który doskonale pokazuje zagrożenia rozgrupowywania zbliżonych funkcjonalnie linii.
Potencjał ma, gorzej jeśli z 509bis wyjdzie coś w rodzaju 302 z 2013 r.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27795
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 kwie 2025, 20:41

Też mam taką obawę, stąd moje wcześniejsze uwagi o krakowizacji, bo bez dorzucenia brygad (lub włączenia innych linii w układankę) nie uda się osiągnąć satysfakcjonujących częstotliwości.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Lukas508
Posty: 25
Rejestracja: 08 sie 2024, 16:30

Post autor: Lukas508 » 24 kwie 2025, 21:50

Wybory nadchodzą. Majster, to się doteguje :P

ODPOWIEDZ